Gå til innhold

For eller imot abort?   

122 stemmer

1. 1. Er du for abort, eller imot abort?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, HarryDotter skrev:

Jeg er selv som mann opptatt av å ikke pule rundt på alle jeg syntes er pene, så jeg slipper å bli far uten å ville det og at jeg skal slippe å påføre kvinner en uønsket graviditet. Holder det som svar til hva jeg mener om menns ansvar? Og hadde jeg skulle bli far uten å direkte ønske det hadde jeg villig stillt opp 100%. Flere burde tenke over konsekvenser av sitt utsvevende liv, så kanskje vi ikke hadde trengt denne diskusjonen?

Grunnen til at det er flere som bare vokser opp med en mor, er at mor nesten alltid vinner forsørgerretten for sitt barn.

http://www.aftenposten.no/norge/--Far-taper-kampen-om-barna-fordi-han-er-mann-152696b.html

http://www.dinside.no/7311/norske-menn-vaer-forsiktig-med-hvem-du-faar-barn-med

Menn blir kraftig stigmatisert dersom de ikke gidder å betale eller stille opp! Mange får fengsel. Slutt å spre tøv. Kvinner blir ikke hyllet åpenlyst i denne tråden nei, men moralsk der ute i den store verden er det ikke rare fordømmelsen for dem som benytter seg av retten til abort.

https://www.nrk.no/dokumentar/180-fengslet-for-bidragsnekt-1.8393303

Nei, det er ikke eneste grunn. Hadde det bare vært så enkelt! Menn må slutte å stikke av fra fysisk, psykisk og økonomisk ansvar, kvinner må slutte å være hevngjerrige og egoistiske. Menn må slutte å gi opp kampen, det hadde mor aldri gjort, og rettsvesenet må begynne å være objektive. Det er de kke i dag. Det er mye fordommer på dette området som forsterkes og bekreftes av menns handlinger. Juridisk abort er et godt eksempel på menns iver på ansvarfraskrivelse. Jeg tror vi har en lang vei å gå før menn blir sett på som like gode omsorgspersoner som kvinner, og her mener jeg begge kjønn har en jobb å gjøre.

180 menn over 5 år, fra en 5 år gammel artikkel. Ja, det var jo mange og bekreftet påstanden din. Jeg ser ingenting til den stigmatisering du snakker om. Derimot ser jeg pressing av abort, null interesse av prevansjon så det uønskede barnet ikke blir til og null interesse av å ta seg av eget barn. Ingen stigmatisering, bare null konsekvenstenkning og mye ansvarsfraskrivelse.

Anonymkode: d51df...356

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, marengsi skrev:

Abort er greit uansett situasjon. Det er ikke kvinners skyld at de kan bli gravide, ergo bør de ikke være nødt å beskytte seg mot graviditet - kan jo bare ta abort om uhellet er ute. Jeg kan aldri tenke meg å bli gravid, blir uvel av tanken og hva det fører med seg; 9 måneders fangenskap, ødelagt kropp og en unge man må ta ansvar for.

"Tenk at du våkner opp i sengen ved siden av en berømt fiolinist. Han er bevisstløs og har en dødelig nyresvikt, men fordi du har rett blodtype er du blitt kidnappet og koblet til ham slik at dine nyrer renser blodet hans. Dersom han kobles fra vil han dø, men i løpet av ni måneder antas han å bli frisk så han kan kobles fra. Thomson mener du når som helst kan koble deg fra fordi retten til liv ikke innebærer retten til å bruke en annen persons kropp. Ved å koble fra fratar du ikke fiolinisten retten til liv, men retten til å bruke en kropp han ikke har rett til, mener Thomson."

Det er et utrolig tynt argument, for barnet er ikke avhengig av moren bare mens det er i magen, men i lang tid etterpå. Så en kunne brukt samme argument for at ingen skal være pålagt å ta seg av spedbarn.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, HarryDotter skrev:

Uansett om jeg var kvinne eller mann ville jeg aldri tatt abort. Ja jeg har tenkt over hvordan det må være, men det forandrer ikke synet mitt på det. Jeg liker ikke bruken av angrepille. Men det må hver enkelt kjenne etter på sin samvittighet.

Aldri?  Ikke under noen omstendigheter?

Hvilket valg du tar vet du ikke før du står i situasjonen selv, og må ta en avgjørelse.

Det er tusen rasjonelle og irrasjonelle spørsmål som krever å bli besvart.

Er det for eksempel riktig å frata to barn en forelder på grunn av et prinsipp om at svangerskapsavbrudd er drap?

Hva da med selvdrap?  Å fullføre et svangerskap med fare for eget liv er på mange måter dette.

Man skal være forsiktig med å si hva en selv ville gjort før en har gått flere mil i en annens sko.

Anonymkode: dae89...d5a

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri?  Ikke under noen omstendigheter?

Hvilket valg du tar vet du ikke før du står i situasjonen selv, og må ta en avgjørelse.

Det er tusen rasjonelle og irrasjonelle spørsmål som krever å bli besvart.

Er det for eksempel riktig å frata to barn en forelder på grunn av et prinsipp om at svangerskapsavbrudd er drap?

Hva da med selvdrap?  Å fullføre et svangerskap med fare for eget liv er på mange måter dette.

Man skal være forsiktig med å si hva en selv ville gjort før en har gått flere mil i en annens sko.

Anonymkode: dae89...d5a

Jeg snakker om abort fordi man ikke vil ha barnet. Ikke hvorvidt man skal kunne ta en vanskelig avgjørelse for å redde mor i et komplisert svangerskap. Det har jeg nevnt tidligere i diskusjonen. Det finnes flere grunner hvor en abort kan være kritisk viktig ok riktig. Jeg uttaler meg bare om disse "nødløsningene" for kvinner som angrer seg litt eller tror at ikke barnet vil få en fremtid. De som bruker enhver unnskyldning for å slippe ansvaret å bli forelder.

Beklager om jeg ikke var tydelig nok på det.

Gjest HarryDotter
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke eneste grunn. Hadde det bare vært så enkelt! Menn må slutte å stikke av fra fysisk, psykisk og økonomisk ansvar, kvinner må slutte å være hevngjerrige og egoistiske. Menn må slutte å gi opp kampen, det hadde mor aldri gjort, og rettsvesenet må begynne å være objektive. Det er de kke i dag. Det er mye fordommer på dette området som forsterkes og bekreftes av menns handlinger. Juridisk abort er et godt eksempel på menns iver på ansvarfraskrivelse. Jeg tror vi har en lang vei å gå før menn blir sett på som like gode omsorgspersoner som kvinner, og her mener jeg begge kjønn har en jobb å gjøre.

180 menn over 5 år, fra en 5 år gammel artikkel. Ja, det var jo mange og bekreftet påstanden din. Jeg ser ingenting til den stigmatisering du snakker om. Derimot ser jeg pressing av abort, null interesse av prevansjon så det uønskede barnet ikke blir til og null interesse av å ta seg av eget barn. Ingen stigmatisering, bare null konsekvenstenkning og mye ansvarsfraskrivelse.

Det du skriver her er prakteksempel på stigmatisering mot menn. "Menn må slutte å stikke av" og  "juridisk abort er et godt eksempel på ansvarsfraskrivelse hos menn". Det er nemlig ikke flesteparten som snor seg unna, selv om du åpenbart tror det. De casene hvor det skjer, hører man ofte om. Ikke de hvor barnefar tar ansvaret.

Nå tror jeg veldig mange kvinner føler press om abort, bare faren ytrer det minste ønske om det. Det betyr ikke at det er et reellt press og nærmest tvang fra farens side. Men fars ønsker og yttringer gjelder jo ikke i denne debatten. Han bærer jo ikke frem barnet ikke sant? Selvfølgelig forekommer det tilfeller hvor menn virkelig presser og tvinger frem abort. Det finnes mange drittsekker der ute av begge kjønn. Men jeg mener nå at far bør få sin stemme når han tross allt har 50% del i dette.

Prevensjon kan begge stå for. 50/50 ansvar mao. Om du som kvinne krever at mannen skal bruke kondom og han ikke vil? La være å ligge med ham. Case closed ;)

Skrevet
1 time siden, HarryDotter skrev:

Jeg snakker om abort fordi man ikke vil ha barnet. Ikke hvorvidt man skal kunne ta en vanskelig avgjørelse for å redde mor i et komplisert svangerskap. Det har jeg nevnt tidligere i diskusjonen. Det finnes flere grunner hvor en abort kan være kritisk viktig ok riktig. Jeg uttaler meg bare om disse "nødløsningene" for kvinner som angrer seg litt eller tror at ikke barnet vil få en fremtid. De som bruker enhver unnskyldning for å slippe ansvaret å bli forelder.

Beklager om jeg ikke var tydelig nok på det.

Men jeg syns abort er en gyldig nødløsning også dersom mor er for ung.

Gjest HarryDotter
Skrevet
21 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men jeg syns abort er en gyldig nødløsning også dersom mor er for ung.

Bør ikke heller den unge moren bli lært opp til å ikke ligge med menn hun ikke vil ha barn med istede? Bør ikke unge menn læres opp til å ikke pule før de er ansvarsfulle nok til å kunne bli far?

Samfunnet idag tar tak i problemene i feil ende. La oss prøve å rette opp feil når de har skjedd, istede for å prøve å unngå feilen i utgangspunktet.

Skrevet (endret)
4 timer siden, HarryDotter skrev:

Bør ikke heller den unge moren bli lært opp til å ikke ligge med menn hun ikke vil ha barn med istede? Bør ikke unge menn læres opp til å ikke pule før de er ansvarsfulle nok til å kunne bli far?

Samfunnet idag tar tak i problemene i feil ende. La oss prøve å rette opp feil når de har skjedd, istede for å prøve å unngå feilen i utgangspunktet.

Er vel litt sent når skaden alt har skjedd er det ikke? Men er forøvrig enig med deg men tenåringer har en tendens til å gi en lang f i hva voksne sier. MEN. Færre tenåringer blir gravide nå enn før. Så noe har samfunnet klart å ta tak i. Men seksualundervisningen i skolen er helt elendig. Lang vei å gå.

Endret av Maleficenta
Skrevet
6 timer siden, HarryDotter skrev:

Det du skriver her er prakteksempel på stigmatisering mot menn. "Menn må slutte å stikke av" og  "juridisk abort er et godt eksempel på ansvarsfraskrivelse hos menn". Det er nemlig ikke flesteparten som snor seg unna, selv om du åpenbart tror det. De casene hvor det skjer, hører man ofte om. Ikke de hvor barnefar tar ansvaret.

Nå tror jeg veldig mange kvinner føler press om abort, bare faren ytrer det minste ønske om det. Det betyr ikke at det er et reellt press og nærmest tvang fra farens side. Men fars ønsker og yttringer gjelder jo ikke i denne debatten. Han bærer jo ikke frem barnet ikke sant? Selvfølgelig forekommer det tilfeller hvor menn virkelig presser og tvinger frem abort. Det finnes mange drittsekker der ute av begge kjønn. Men jeg mener nå at far bør få sin stemme når han tross allt har 50% del i dette.

Prevensjon kan begge stå for. 50/50 ansvar mao. Om du som kvinne krever at mannen skal bruke kondom og han ikke vil? La være å ligge med ham. Case closed ;)

Da er jeg like stigmatiserende mot kvinner for jeg skriver like hardt til de. Jeg mener absolutt at begge kjønn kan skjerpe seg på mange områder når det gjelder ansvar og omsorg for barn.
Og nei, jeg tror ikke flertallet jeg gjør det, men vi diskuterer menn som ikke tar ansvar. Ikke menn som tar.

Tro i vei du, jeg vet. Hadde du vært kvinne hadde du visst at faren ikke bare ytrer et minte ønske om abort.

De fleste vet at prevansjon ikke er 50-50 i dag. Hadde menn som ikke vil bli far brukt kondom så hadde vi sluppet mye av abortene. I stedet i dag er alt ansvar på kvinner, så nei casen er ikke closed, for du kan diskutere til du blir grønn om at kvinner og menn ikke må ligge med noen de ikke vil ha barn med. Det kommer de til å fortsette å gjøre. Hadde folk sett på sex som babylaging hadde de ikke hatt det.

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, HarryDotter skrev:

Svar meg på noen enkle spørsmål:

1.Hvem har sagt at uke 12 er det magiske punktet for når det er ok å skrape ut et foster? Hva gir den personen den makten? Mener du de som syntes uke 4 bør være grensen, er mindre kompetente til å mene det? Hva med de som syntes måned 8 skal være grensa?

2.Hvorfor er det akkurat uke 12 som er den grensen?

3.Hvorfor er ikke uke 13 ok?

4.Hvorfor skal et ufødt barn miste sin rett til å få oppleve livet, fordi foreldrene er egoister og ansvarsløse?

1. Det er politikerne som har bestemt det, og det er folket som har gitt dem makten.

2. Ett sted må grensen gå.  De som har forsket og synset på dette har kommet frem til at uke 12 er det mest samfunnsnyttige.  Både totalforbud og total frislipp vil bære med seg flere negative konsekvenser enn en grense på 12 uker.

3. Det er mest sannsynlig ingen stor forskjell mellom uke 12 og 13, men som sagt så må man ha en grense.  Uke 12 gir de fleste kvinner tid til å både oppdage graviditeten og reflektere over hva hun ønsker å gjør med det.  Har man en god grunn kan man også få utført en abort etter uke 12.

4.  Det å velge å få barn er en like egoistisk handling som det å velge å ikke få barn.  Det er faktisk opp til hver enkelt å velge om man vil bli forelder eller ikke.  Mens ingen har krav på å bli forelder, så er det heller ingen som kan tvinges til å bli forelder.  Det er slik samfunnet vårt er bygget opp.  Det er mange som aldri bli født av mange ulike årsaker.  Frivillig abort er en av dem.

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Er vel litt sent når skaden alt har skjedd er det ikke? Men er forøvrig enig med deg men tenåringer har en tendens til å gi en lang f i hva voksne sier. MEN. Færre tenåringer blir gravide nå enn før. Så noe har samfunnet klart å ta tak i. Men seksualundervisningen i skolen er helt elendig. Lang vei å gå.

Ja enig i at det bør gjøres noe på skolenivå. Både hvor viktig det er med prevensjon for begge kjønn og hvor stort ansvar det medfører å ha sex. Sex er nemlig ikke bare lek, gøy og nytelse. Det kan få følger.

Kanskje ungdommer gir litt F fordi de vet "de bare kan ta abort om krisen blir et faktum"?

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg like stigmatiserende mot kvinner for jeg skriver like hardt til de. Jeg mener absolutt at begge kjønn kan skjerpe seg på mange områder når det gjelder ansvar og omsorg for barn.
Og nei, jeg tror ikke flertallet jeg gjør det, men vi diskuterer menn som ikke tar ansvar. Ikke menn som tar.

Tro i vei du, jeg vet. Hadde du vært kvinne hadde du visst at faren ikke bare ytrer et minte ønske om abort.

De fleste vet at prevansjon ikke er 50-50 i dag. Hadde menn som ikke vil bli far brukt kondom så hadde vi sluppet mye av abortene. I stedet i dag er alt ansvar på kvinner, så nei casen er ikke closed, for du kan diskutere til du blir grønn om at kvinner og menn ikke må ligge med noen de ikke vil ha barn med. Det kommer de til å fortsette å gjøre. Hadde folk sett på sex som babylaging hadde de ikke hatt det.

Hadde de kvinnene som velger å ligge med menn som nekter å bruke kondom, latt være å ligge med disse idiotmannfolka, så ville vi nok også unngått mange aborter også. 

Hvorfor skal allt det negative rundt en graviditet konstant legges på menn?

Hva skal det bety? Fordi jeg er mann så vet jeg ikke om menn tvinger kvinner til abort?!? Tøv! Du har ikke sannheten fra alle kvinner i abortsituasjon fordi du er kvinne. Om du kjenner til tilfeller hvor menn har truet en veninne til abort, betyr ikke det at menn stort sett alltid gjør det. Gi meg heller en statistikk på det. Du generaliserer og stigmatiserer.

Folk bryter fartsgrensene daglig i Norge. Betyr det at vi skal avvikle fartsgrensen slik at ungdommer kan kjøre så fort de orker? At folk gjøre gale ting og ikke bryr seg om irettesettelse ved overtredelser, betyr ikke at vi skal la være å straffe dem.

Verden idag mangler en utrolig viktig støttepilar i det å være en oppegående borger i et oppegående samfunn....evne til å ta ansvar for sine handlinger. La oss heller skylde på allt og andre! Gi staten ansvaret! Jeg har selv vært ung og kjent hormoner bruse og lysten på sex vært utrolig sterk. Men bra omsorgsfulle foreldre og en oppvekst i trygge rammer gjorde at jeg forstod alvoret av hva det vil si å pule. Konsekvenstenking. Det er en fin ting som ville spart samfunnet for milliarder og mange barn ville vært reddet fra abort.

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, Kara W skrev:

Det å velge å få barn er en like egoistisk handling som det å velge å ikke få barn.  Det er faktisk opp til hver enkelt å velge om man vil bli forelder eller ikke.  Mens ingen har krav på å bli forelder, så er det heller ingen som kan tvinges til å bli forelder.  Det er slik samfunnet vårt er bygget opp.  Det er mange som aldri bli født av mange ulike årsaker.  Frivillig abort er en av dem.

Nei det er det ikke. Enkelt og greit. Fordi man ønsker noe sterkt, bør ikke bety at man kun har sin egen agenda å tilfredstille. Å få barn krever noe av foreldre.

Ja du har helt rett i at det må være opp til hver enkelt å velge å få barn. Finner man ut sammen at barn ikke er deres greie, kan begge sterilisere seg eller bruke prevensjon. Men når man først har laget et barn, med vilje eller ved uhell, så bør man ikke ha et valg om å fjerne det livet mens det utvikles. Man tvinges altså ikke til å bli forelder. Man har driti seg ut, blitt gravid, og bør ta konsekvensene. Om begge parter bruker prevensjon, er sjansene for uønsket graviditet helt latterlig ekstremt lav! At så mange blir uønsket gravide skyldes nok mer dumskap enn hederlige uhell.

Det er ikke så fryktelig vanskelig når man tenker litt på det. Og dette gjelder begge kjønn: om man har sex med noen som nekter å bruke beskyttelse, bør man nekte å pule med personen. Man trenger ikke være godt voksen, vis og velutdannet for å forstå noe så simpelt. Allt koker ned til holdninger og moral.

Skrevet
1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Nei det er det ikke. Enkelt og greit. Fordi man ønsker noe sterkt, bør ikke bety at man kun har sin egen agenda å tilfredstille. Å få barn krever noe av foreldre.

Ja du har helt rett i at det må være opp til hver enkelt å velge å få barn. Finner man ut sammen at barn ikke er deres greie, kan begge sterilisere seg eller bruke prevensjon. Men når man først har laget et barn, med vilje eller ved uhell, så bør man ikke ha et valg om å fjerne det livet mens det utvikles. Man tvinges altså ikke til å bli forelder. Man har driti seg ut, blitt gravid, og bør ta konsekvensene. Om begge parter bruker prevensjon, er sjansene for uønsket graviditet helt latterlig ekstremt lav! At så mange blir uønsket gravide skyldes nok mer dumskap enn hederlige uhell.

Det er ikke så fryktelig vanskelig når man tenker litt på det. Og dette gjelder begge kjønn: om man har sex med noen som nekter å bruke beskyttelse, bør man nekte å pule med personen. Man trenger ikke være godt voksen, vis og velutdannet for å forstå noe så simpelt. Allt koker ned til holdninger og moral.

Hvordan er det å  barn IKKE egoistisk?

Anonymkode: 9dbe6...070

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å  barn IKKE egoistisk?

Anonymkode: 9dbe6...070

Å få barn er vel sånn den eneste uegoistiske handlingen folk gjør i praksis? Får man barn, dreier ting seg om barnet og barnets beste. Ikke foreldrenes eget grisestore ego lengre. Egentlig burde alle bare få barn tidlig i 20 åra, kvinner som menn, så hadde vi kanskje fått et mindre egosentrert, individualstisk og ekkelt mye vil ha mer samfunn der folk får være egoist for lenge og forblir det livet ut.  

Anonymkode: 4a041...5d2

• Liker 1
Skrevet

Verken heller. Jeg mener det å ta abort er å ta liv. Jo da jeg vet at ikke det er levedyktig før mange uker etterpå men hjertet slår i fra uke 6 eller 7. Jeg skjønner at folk velger abort og jeg legger meg ikke opp i det men jeg personlig ville ikke klart det.

Det finnes folk som bruker abort som et prevensjonsmiddel da de ikke bruker prevensjon når dem har sex. De tar abort gang på gang.. og dette er jeg i mot. Hadde det vært opp til meg synes jeg at en menneske kunne få maks lov til å ta abort 2 ganger i sitt liv med mindre det stod om fare for barn eller mors liv eller det var voldtekt eller barnet var veldig sykt. Det finnes mange der ute som gjerne skulle hatt det barnet du valgte å abortere bort. Hva med å heller adoptere bort ungen din til noen ufrivillige barnløse feks.

Uhell skjer med prevensjon.. men hvis du bevisst velger å ikke bruke det og blir gravid.. ja da får du jaggu ta ansvar for det også istedenfor å fly til nærmeste abort klinikk. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Kara W skrev:

1. Det er politikerne som har bestemt det, og det er folket som har gitt dem makten.

2. Ett sted må grensen gå.  De som har forsket og synset på dette har kommet frem til at uke 12 er det mest samfunnsnyttige.  Både totalforbud og total frislipp vil bære med seg flere negative konsekvenser enn en grense på 12 uker.

3. Det er mest sannsynlig ingen stor forskjell mellom uke 12 og 13, men som sagt så må man ha en grense.  Uke 12 gir de fleste kvinner tid til å både oppdage graviditeten og reflektere over hva hun ønsker å gjør med det.  Har man en god grunn kan man også få utført en abort etter uke 12.

4.  Det å velge å få barn er en like egoistisk handling som det å velge å ikke få barn.  Det er faktisk opp til hver enkelt å velge om man vil bli forelder eller ikke.  Mens ingen har krav på å bli forelder, så er det heller ingen som kan tvinges til å bli forelder.  Det er slik samfunnet vårt er bygget opp.  Det er mange som aldri bli født av mange ulike årsaker.  Frivillig abort er en av dem.

Det er skremmende at folk tenker at hvorvidt man er et menneske eller ikke, er noe som er politisk bestemt. Det handler jo selvsagt egentlig ikke om det, men om biologi. Jeg forstår argumentet med at "grensen må gå et sted," men det er helt sykt at folk synes det er greit å la de være opp til det enkelte lands lovverk. Noen steder er abort lovlig frem til fødsel, og "grensen må gå et sted"-argumentet kan like gjerne brukes på spedbarn. På alle andre områder styres menneskers rettigheter av prinsipper, men når det gjelder abort er det greit med synsing og føleri.

Jeg er for øvrig enig i at totalforbud sannsynligvis ville gi større negative konsekvenser.

Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Det er skremmende at folk tenker at hvorvidt man er et menneske eller ikke, er noe som er politisk bestemt. Det handler jo selvsagt egentlig ikke om det, men om biologi. Jeg forstår argumentet med at "grensen må gå et sted," men det er helt sykt at folk synes det er greit å la de være opp til det enkelte lands lovverk. Noen steder er abort lovlig frem til fødsel, og "grensen må gå et sted"-argumentet kan like gjerne brukes på spedbarn. På alle andre områder styres menneskers rettigheter av prinsipper, men når det gjelder abort er det greit med synsing og føleri.

Jeg er for øvrig enig i at totalforbud sannsynligvis ville gi større negative konsekvenser.

Som en del filosofer har drøftet tidligere er det interessant å tenke over hvorfor spedbarnsdrap ikke skulle være greit, om abort kun et par uker tidligere er greit, slik du nevner det er en del steder. For barnet er det nok irrelevant om du tar livet av det på et tidligere stadie eller vrir nakken på det når det kommer ut, så det vil være naturlig å tenke at mye av dette handler om våre følelser rundt det å se et (nesten)sprell levende barn, heller enn hensynet til barnet.

Skrevet

83% av kvinneguide brukerne er fo abort! Tror det er ganske representativt for befolkningen her til lands. 

Da er det avklart at det bare er en liten sær gjeng som er imot abort i norge :)

Anonymkode: 8878b...9ac

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, linsejesus skrev:

Du holder FORTSATT på med dette ene argumentet!????

Anonymkode: 8878b...9ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...