Gå til innhold

For eller imot abort?   

122 stemmer

1. 1. Er du for abort, eller imot abort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er støtter ikke forsterdrap, men det vil ikke automatisk si at jeg vil utnevne meg selv til dommer og jury og bestemmer hva andre mennsker foretar seg. Alle skal få sin dom når tiden kommer, men det blir ikke av oss.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Yellowrose
Skrevet
På 30.4.2017 den 11.11, Silfen skrev:

Forklar gjerne hvordan du tenker at barn som blir vurdert abortert ender opp med å ta livet sitt som voksen.

Jeg formulerte meg nok dårlig. Jeg mener ikke at alle barn som blir vurdert abortert kommer til å ta livet sitt når de blir voksne. Men jeg mener at det er bedre å aldri ha eksistert enn å leve et grusomt liv og måtte ende det selv. 

Skrevet
30 minutter siden, Yellowrose skrev:

Jeg formulerte meg nok dårlig. Jeg mener ikke at alle barn som blir vurdert abortert kommer til å ta livet sitt når de blir voksne. Men jeg mener at det er bedre å aldri ha eksistert enn å leve et grusomt liv og måtte ende det selv. 

Og hva tenker du er sannsynligheten for dette grusomme livet? Har du vært i kontakt med mange som sliter som også sier de ble vurdert abortert? 

AnonymBruker
Skrevet

For selvsagt. Det er nok uønskede barn i verden. Trenger ikke flere. Folk er så opptatt av at alle barn skal fødes, men de gir blanke i hvordan livet til disse barna blir etter de er født. Kjemp for de barna som allerede er født!

Anonymkode: d51df...356

AnonymBruker
Skrevet

82 % er for!

Det er godt å se :)

Anonymkode: 8878b...9ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

82 % er for!

Det er ikke godt å se :(

Anonymkode: 6d847...70c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

82 % er for!

Det er godt å se :)

Enig. Veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er jeg for abort. At noen skal ønske at barn skal måtte oppleve å være uønskede er helt ufattelig for meg.

Dere som er så veldig mot abort, har noen av dere selv opplevd å vokse opp som uønskede barn?

Hvorfor skal det være et mål at vi skal få flere uønskede barn her i verden? Hvorfor vil dere barn så vondt? 

Anonymkode: 917d7...4ca

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For selvsagt. Det er nok uønskede barn i verden. Trenger ikke flere. Folk er så opptatt av at alle barn skal fødes, men de gir blanke i hvordan livet til disse barna blir etter de er født. Kjemp for de barna som allerede er født!

Hvor har du det fra at abortmotstandere for blanke i livet til barn som allerede er født? 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være et mål at vi skal få flere uønskede barn her i verden? Hvorfor vil dere barn så vondt? 

Det er som å spørre folk som vil begrense innvandringen om hvorfor de har så lyst til at enda flere skal dø i krig. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er jeg for abort. At noen skal ønske at barn skal måtte oppleve å være uønskede er helt ufattelig for meg.

Dere som er så veldig mot abort, har noen av dere selv opplevd å vokse opp som uønskede barn?

Argumentet ditt virker ikke logisk all den tid de færreste adopterte, eller uplanlagte, barn tar selvmord eller virker å ønske at de ikke levde. Sånn sett faller argumentasjonen din fullstendig sammen, fordi det er lite som tyder på at man gjør barnet noen tjeneste ved å ikke la det bli født.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, linsejesus skrev:

Hvor har du det fra at abortmotstandere for blanke i livet til barn som allerede er født?

Jeg skrev folk, ikke abortmotstandere. Det er nok av barn som trenger ett godt hjem som ikke har det. Fokuser på de, og ikke de som ikke er født enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt for selvbestemt abort. Det er ikke opp til meg å bestemme hva andre mennesker skal gjøre.

Men selv klarer jeg nok ikke å ta abort, med mindre det er fare for mitt liv, eller fosteret viser seg å være alvorlig sykt. 

Anonymkode: dc564...9cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...