Fru Uperfekt Skrevet 22. januar 2017 #21 Skrevet 22. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt du er skuffet. Det er tennes tap i det lange løp. Hun vil ikke utvikle noe nært tett bånd til barnebarnet sitt og kan komme til å angre på det når hun selv trenger noen... Anonymkode: 1bf9d...28e At hun ikke har barnebarnet som tre åring betyr jo ikke at de aldri kan få tette bånd... 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #22 Skrevet 22. januar 2017 Hun inviterer dere på middag 2-3 ganger i mnd. Det er jo MYE, synes jeg. Tror vel kanskje ikke dette har så mye med alder å gjøre, men mer med interesse for småbarn. Har selv vært barnevakt for tantebarn i den alderen, og det var UTROLIG slitsomt...bl a fordi ungene er mye mer intense overfor barnevakter enn foreldre....og at man ikke er inne i rutinen. Foretrakk helt klart å være sammen med dem uten å ha ansvaret for dem, altså at foreldre også var der. Slippe å skifte bleier og styre med mat og sånt... Har heller ikke vokst opp med besteforeldre som stilte opp som du sier, de bodde for langt unna. Synes det er rart at besteforeldre skal trenge å stille opp, så lenge det er to friske foreldre.... Jeg tenker at de er sammen med oss fordi de vil, for at vi skal ha det hyggelig sammen, ikke forat de skal gjøre en avlastningsjobb for meg. Anonymkode: 2e397...6d1 12
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #23 Skrevet 22. januar 2017 Hos oss var det alderforskjell mellom meg og min yngste lillebror (12 år i mellom, og 9 mellom han og mellomste søster). Husker jeg spurte mamma om hvorfor mormor ikke alltid hadde med lillebror på ting, og det var rett og slett av den grunn av at hun synes det var lettere med oss eldste. Hun passet lillebror i ny og ned om mamma og stefar skulle bort, men det var det egentlig. Oss store tok hun med på teater og litt sånne småting innimellom, men det var ikke sånn at hun spurte hver måned heller. Skulle lillebror være med så var ofte mamma med også (så hun ekskluderte ingen heller) Bor ca 30-40 minutter unna hverandre med bil. Jeg tror det kommer seg etterhvert som barnet slutter med bleie, klarer seg litt mer selv (selv om en 3 åring begynner å bli veldig selvstendig) og generelt har roet seg litt ned. Jeg har en fetter som nærmer seg 4 og det er full fart hele veien. Så skjønner at det kan bli slitsomt. Etterhvert så begynner kanskje barnet selv å spørre om å få dra til bestemor og da kan nok båndene bli tettere etterhvert. Det er nok bare den første fasen som er litt krevende Anonymkode: b9a00...029 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #24 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, EvaLena skrev: Det er deres barn, så dere kan faktisk ikke forvente at bestemoren nær dere stiller opp. Hun jobber 100% og setter nok stor pris på sin egen fritid. Logisk feilslutning. Når du får barn, så er å bli besteforelder en del av det. Så den dagen bestemoren i dette tilfellet bestemte seg for å få barn, så måtte hun anta at hun kom til å bli bestemor, med de oppgaver det medfører. Anonymkode: 187b3...88a 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #25 Skrevet 22. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logisk feilslutning. Når du får barn, så er å bli besteforelder en del av det. Så den dagen bestemoren i dette tilfellet bestemte seg for å få barn, så måtte hun anta at hun kom til å bli bestemor, med de oppgaver det medfører. Anonymkode: 187b3...88a Hvis det er sånn som du insinuerer så angrer jeg virkelig på at jeg har fått barn. Når mine barn er voksne så har jeg gjort jobben min og kommer ikke til å anta at barnebarna er mitt ansvar. De blir foreldrenes ansvar, 100 %. Anonymkode: ce673...c2f 18
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #26 Skrevet 22. januar 2017 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Hennes liv, hennes valg Man kan selvfølgelig velge å gi faen i barn, kjæreste, barnebarn og alle i nær familie. Særlig sympatisk er det ikke. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle besteforeldre er kanskje ikke så veldig glad i barn hellerAnonymkode: da9ca...de2 Alle besteforeldre må logisk nok hatt egne/eget barn selv. Anonymkode: 187b3...88a 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #27 Skrevet 22. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logisk feilslutning. Når du får barn, så er å bli besteforelder en del av det. Så den dagen bestemoren i dette tilfellet bestemte seg for å få barn, så måtte hun anta at hun kom til å bli bestemor, med de oppgaver det medfører. Anonymkode: 187b3...88a Hva slags oppgaver er det du egentlig mener at det medfører? Obligatorisk barnevaktsitting X antall ganger i måneden? Anonymkode: 9d9c9...9ca 11
EvaLena Skrevet 22. januar 2017 #28 Skrevet 22. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logisk feilslutning. Når du får barn, så er å bli besteforelder en del av det. Så den dagen bestemoren i dette tilfellet bestemte seg for å få barn, så måtte hun anta at hun kom til å bli bestemor, med de oppgaver det medfører. Anonymkode: 187b3...88a For noe tull. Jeg gleder meg til å få bli bestemor en dag og håper virkelig jeg får passe de i ny og ne. Samtidig så har jeg en jobb som til tider sliter meg ut og da setter jeg meg selv først, før barn og barnebarn. Det er ikke min plikt å passe de hvis det ikke passer meg, men at jeg vil strekke meg langt for å hjelpe til er en annen sak. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #29 Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er sånn som du insinuerer så angrer jeg virkelig på at jeg har fått barn. Når mine barn er voksne så har jeg gjort jobben min og kommer ikke til å anta at barnebarna er mitt ansvar. De blir foreldrenes ansvar, 100 %. Anonymkode: ce673...c2f Selvfølgelig må du anta at du blir besteforelder en gang, når du har valgt å få egne barn. Du høres skikkelig bra å være i familie med...NOT....du virker kald som faen. I min storfamilie er det helt vanlig at både søsken, onkler, tanter, besteforeldre tar i et tak for andre i familien. Ser overhodet ikke på min familie som spesiell, men helt normal. Anonymkode: 187b3...88a 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #30 Skrevet 22. januar 2017 5 minutter siden, EvaLena skrev: For noe tull. Jeg gleder meg til å få bli bestemor en dag og håper virkelig jeg får passe de i ny og ne. Samtidig så har jeg en jobb som til tider sliter meg ut og da setter jeg meg selv først, før barn og barnebarn. Det er ikke min plikt å passe de hvis det ikke passer meg, men at jeg vil strekke meg langt for å hjelpe til er en annen sak. Dine barn og kommende barnebarn setter nok sikkert stor pris på bestemor som alltid setter seg selv først... Anonymkode: 187b3...88a 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #31 Skrevet 22. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags oppgaver er det du egentlig mener at det medfører? Obligatorisk barnevaktsitting X antall ganger i måneden? Anonymkode: 9d9c9...9ca Med mindre man ikke kan av helsemessige årsaker, så mener jeg det er helt normalt å hjelpe sine egne barn. Er ikke noe fasitsvar på hvor mange ganger, men man bør strekke seg langt. Anonymkode: 187b3...88a 4
lalaB Skrevet 22. januar 2017 #32 Skrevet 22. januar 2017 Det er da ingen som sier at bestemoren i dette tilfelle skal sette alt av fritiden sin til side for å være med barnebarnet hele tiden. Det er snakk om at ts savner at bestemoren selv skal ha lyst til å tilbringe litt alenetid med barnebarnet sitt, og det syns jeg IKKE er urimelig!! 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #33 Skrevet 22. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig må du anta at du blir besteforelder en gang, når du har valgt å få egne barn. Du høres skikkelig bra å være i familie med...NOT....du virker kald som faen. I min storfamilie er det helt vanlig at både søsken, onkler, tanter, besteforeldre tar i et tak for andre i familien. Ser overhodet ikke på min familie som spesiell, men helt normal. Anonymkode: 187b3...88a Det er godt mulig at jeg får barnebarn og at jeg er kald. Men de barna er ikke under noen omstendigheter mitt ansvar og dersom ikke mine voksne barn forstår det så bør de ikke få egne barn. Jeg har ikke tenkt å ta i et tak, som du kaller det. Jeg har gjort mitt når det gjelder barn. Anonymkode: ce673...c2f 9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #34 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, lalaB skrev: Det er da ingen som sier at bestemoren i dette tilfelle skal sette alt av fritiden sin til side for å være med barnebarnet hele tiden. Det er snakk om at ts savner at bestemoren selv skal ha lyst til å tilbringe litt alenetid med barnebarnet sitt, og det syns jeg IKKE er urimelig!! Men hun har jo lyst til det? Hun inviterer dem på middag to-tre ganger i mnd. Når alle er i jobb ville det vel vært litt mye å invitere på middag mer enn en gang i uka. I tillegg er hun jo sikkert hos dem også. Anonymkode: 2e397...6d1 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #35 Skrevet 22. januar 2017 Jeg er tante til en 3-åring, og selv om jeg synes han er superskjønn så foretrekker jeg å være med ham når foreldrene til stede. Han er en typisk 3-åring, full fart hele tiden . Tror kanskje at din mor vil ønske å tilbringe mer tid med din 3-åring når h*n har blitt litt eldre og ikke har en " motor i ræven" . Anonymkode: 8005a...eef 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #36 Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er godt mulig at jeg får barnebarn og at jeg er kald. Men de barna er ikke under noen omstendigheter mitt ansvar og dersom ikke mine voksne barn forstår det så bør de ikke få egne barn. Jeg har ikke tenkt å ta i et tak, som du kaller det. Jeg har gjort mitt når det gjelder barn. Anonymkode: ce673...c2f Mener du dette seriøst? Har du virkelig slike holdninger? Det er DU som ikke burde få barn siden du er så kald. Har ikke tenkt å ta tak? Steike du er iskald. Anonymkode: 187b3...88a 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #37 Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du dette seriøst? Har du virkelig slike holdninger? Det er DU som ikke burde få barn siden du er så kald. Har ikke tenkt å ta tak? Steike du er iskald. Anonymkode: 187b3...88a Ja, jeg er helt seriøs. Anonymkode: ce673...c2f 1
lalaB Skrevet 22. januar 2017 #38 Skrevet 22. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hun har jo lyst til det? Hun inviterer dem på middag to-tre ganger i mnd. Når alle er i jobb ville det vel vært litt mye å invitere på middag mer enn en gang i uka. I tillegg er hun jo sikkert hos dem også. Anonymkode: 2e397...6d1 Barnet blir ikke invitert alene på middag, nei. 1
EvaLena Skrevet 22. januar 2017 #39 Skrevet 22. januar 2017 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine barn og kommende barnebarn setter nok sikkert stor pris på bestemor som alltid setter seg selv først... Anonymkode: 187b3...88a Hva mener du er riktig av meg å gjøre da? Slutte å jobbe, begynne å nave for å få penger til mat, så jeg kan passe barnebarn gratis for ungene mine istede? Jeg er dessverre nødt til å jobbe, men hadde jeg klart meg uten penger til ett sted å bo eller mat, så hadde jeg sluttet på dagen. Er set MIN plikt å passe barnebarn og slite meg enda mer ut? Det er da ikke jeg som velger å få barnebarn den dagen det skjer, men uansett så kommer jeg til å bli ei skikkelig høne bestemor uansett. Endret 22. januar 2017 av EvaLena 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #40 Skrevet 22. januar 2017 54 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: At hun ikke har barnebarnet som tre åring betyr jo ikke at de aldri kan få tette bånd... nei, men vi må jo forholde oss til fakta i saken? Kanskje tar hun mer kontakt senere, kanskje ikke. Det vet vi jo ingenting om. Anonymkode: 2f627...8d3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå