Torden Skrevet 25. januar 2017 #161 Skrevet 25. januar 2017 På 22.1.2017 den 14.43, EvaLena skrev: Det er deres barn, så dere kan faktisk ikke forvente at bestemoren nær dere stiller opp. Hun jobber 100% og setter nok stor pris på sin egen fritid. Men ønsker ikke en normal bestemor å ta del i livet til barnebarnet? Og ønsker man ett godt forhold til sine barnebarn så må man skape øyeblikk. Og bruke litt tid på barnet. Min svigermor som bor i nabolaget er ikke interessert i barnabarna, så jeg kjenner meg godt igjen i ts sin problemstilling. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #162 Skrevet 26. januar 2017 Her i gården hjelper foreldrene mine til for å få kabalen til å gå opp for min søster, mann og deres tre barn. De bor i samme by, så de henter titt og ofte i barnehagen og på skolen, lager middag til hele familien, kjøper gjerne et klesplagg eller to tar dem med på forskjellige ting- alt fra teater til hytteturer. De stiller opp på skirenn, fotballkamper og andre ting i regi av barnehagen/skolen. Barnas farmor og farfar bor i oslo, ikke at det er så langt unna igrunn da de har meget(!) god råd og det går fly en gang i timen hver eneste dag og flyturen tar maks 55 minutter. Det sier seg jo selv at de ikke kan sees hver dag akkurat, men de er vel på besøk hos barnebarnene maks en gang hvert 1,5år. Så om barnebarna skal få møte sin farmor og farfar må de reise til Oslo. De viser heller ikke den store interessen for dem når de er pp besøk heller. Men de kjøper ting til dem, som ski og sykler, vintersko osv. Så på grunn av det, så er det farmor&farfar det blir snakket om og som hylles av foreldrene til barna... Personlig så skal jeg ikke gå inn på hva jeg mener om det, men det beviser jo at man kan hjelpe til og bry seg på så mange måter. (Jeg ser nå at innlegget egentlig ikke har så mye med saken å gjøre, men nå har jeg skrevet for mye til at jeg sletter det) Anonymkode: 32ddb...12e
Arabella Skrevet 27. januar 2017 #163 Skrevet 27. januar 2017 (endret) På 23.1.2017 den 21.15, Maleficenta skrev: Sykehjemmet. Neida. Selvsagt. Blir du gammel og svak kan jo barna og barnebarna ta seh av deg men du er jo ikke det nå. Dessuten det ER faktisk dokumentert at det er bra for hjernen å passe barnebarn. Det virker forebyggende slik at du holder deg klar og orientert lengre. Det er jo vinn, vinn. Dine og din manns foreldre stiller opp for dere og passer deres barn ofte, regner jeg med, og holder hjernen i trim. Endret 27. januar 2017 av Arabella
Maleficenta Skrevet 27. januar 2017 #164 Skrevet 27. januar 2017 8 timer siden, Arabella skrev: Dine og din manns foreldre stiller opp for dere og passer deres barn ofte, regner jeg med, og holder hjernen i trim. Vi har ikke barn men mine foreldre stiller gladelig opp for min søsters barn. Og ja de er superspreke 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå