Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Keikolina

Dette er noe av det jeg har lest i denne tråden som viser galskapen. For oss som er litt utenfor dette så er dette helt vilt- og ja, det er mobbing. Det aller verste er også moderert bort. Jeg kan også gjenta andre her: perspektiv folkens!

Hjernevasket? Det vil jeg gjerne at du enten forklarer eller fjerner. Du beviste akkurat hva jeg sa, de som ikke er enige får ulike stempel som dette. Det er vel det beste beviset på at mange her inne ikke klarer å ha folkeskikk når CBE diskuteres. For det er henne dere stort sett diskuterer, ikke bedriften.

Det var ikke meg, det var min elskede ektemann, jeg ba han la være, men jeg lot han bare holde på, ingen skade skjedd :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som renser og luker.

Dn-intervjuet hadde en kommentar i kommentarfeltet som hadde mange likes. Damen satte spørsmålstegn ved journalisten og hans forhold til managementet, og ønsket svar på dette.

Gone..

Dette syns jeg fortjener en egen tråd.

At en av norges største aviser sletter kommentarer der det stilles spørsmål om en journalists bindinger til intervjuobjektet syns jeg er mye verre enn det CBE har blitt beskyldt for, men det er ikke noe CBE eller LKE kan lastes for.

Endret av gjest:)
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

And the hunt continues...

Det er sikkert vanskelig å innrømme,

Men enkelte hadde ikke vært fornøyd uansett hva hun hadde sagt eller gjort i ettertid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du screenshot av det? Eller kan du legge inn en kommentar med samme innhold og se om den forsvinner? Det er i det hele tatt veldig problematisk at Jonas Forsang har fått lov at skrive artikkelen.

Ingen screenshot :(

Den fikk stå i hele går, husker navnet på damen. Det var 12 kommentarer på det meste, nå er det 7. Mener det kom en kommentar som ble luket bort raskt. Den kommentaren påpekte at det var dårlig gjort å luke ut kommentarer som var til CBL fordel. Tydeligvis hadde den personen prøvd å lagt inn noe positivt?

Så vet egentlig ikke hva avisa vil med det kommentarfeltet der? Det er iallefall tydelig at man sletter som man selv vil. Ingen av kommentarene jeg så var hets.

Er det virkelig journalister som skal bestemme hva som står der? Da har jo de enorm makt?

Blir litt urolig over utviklingen. Da vet vi jo faktisk ikke hva folket mener lengre heller, tenker generellt.

Det kan se ut som de sensurerer etter journalistens velbefinnende.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er en usikker kvinne, og det er nå endelig bevist med innrømmelsene. Da er det heller ikke så rart at hun har løyet opp gjennom. Jeg forsvarer det ikke, men løgn er jo noe usikre mennesker benytter for å hevde seg.

Nei, det er veldig sort/hvit å si at usikre mennesker benytter seg av løgn. Det er det ikke alltid automatikk i.Det kan være slik, men det er også mange eksempel på det motsatte.

Endret av Vind
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert vanskelig å innrømme,

Men enkelte hadde ikke vært fornøyd uansett hva hun hadde sagt eller gjort i ettertid.

Og så? Nå må dere huske på at CBE er et firma og ikke deres venninne....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å i flere dager ha lest kritikk mot fotballfrue, ser jeg meg nødt til å hive meg inn i debatten jeg også. Det LK og CBE har gjort er selvfølgelig ikke ok. Men så syns jeg vi skal ta en titt på oss selv. Kommenterer vi ikke selv anonymt her? Og mange kommenterer her under anonymt navn ufine ting som jeg ikke unner noen å høre. Dere sier at hun fremstiller seg selv så perfekt, er det ikke det vi alle gjør hver dag over facebook og instagram? Er det et krav om at når man har en blogg så må man fremstille den dårlige siden ved seg selv? De fleste av oss legger ikke ut mindre fine bilder av oss selv og langer ut om at vi har hatt en dårlig dag. Og angående redigeringen - mange av dere omtaler bloggen som en bedrift. Og er det ikke veldig vanlig at alle kjendiser vi ser på forsiden av magasiner er retusjert, antagelig verre enn Caroline? Bloggen hennes tar for seg temaer, som et magasin ville gjort, med et personlig preg. Og har dere innsett selv at dere ikke kjenner henne? Ikke kommenter her hvordan hun virker å være, det vet man kun om man kjenner henne. Og er det virkelig så ille om hun har et kjempeflott liv? Tydelig her at mange ikke leser bloggen hennes heller, da det er mye hun poster som ikke er overfladisk. Og vær så snill å ikke klikk deg inn på bloggen om du ikke liker det hun skriver, det kan ikke treffe alle, som noen her til og med skriver selv! Og hun har lagt seg langflat og beklaget - hva mer ønsker dere? Ta deg en titt i speilet, når vi selv er perfekte kan vi begynne å komme med ukritisk kritikk mot andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hvem var det som sa her inne: Det er best at saken ikke går ut i media og at vi beviser ting her inne, de vinkler ting annerledes der, vi har bedre kontroll her...

Hun hadde helt rett. Hun fikk offer-rollen sin igjen der. VG, Dagbladet skrev ingenting om helsepersonell-delen. Heller ikke at hun også hadde skrevet i kommentarfeltet. Det var kun Nordlys som fikk med hele saken.

Hun fikk i motsetning til kritikk sympati i de største avisene pga vinkling de ga saken: all skyld over til LK. Noen andre som også føler seg sviktet av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som sa her inne: Det er best at saken ikke går ut i media og at vi beviser ting her inne, de vinkler ting annerledes der, vi har bedre kontroll her...

Hun hadde helt rett. Hun fikk offer-rollen sin igjen der. VG, Dagbladet skrev ingenting om helsepersonell-delen. Heller ikke at hun også hadde skrevet i kommentarfeltet. Det var kun Nordlys som fikk med hele saken.

Hun fikk i motsetning til kritikk sympati i de største avisene pga vinkling de ga saken: all skyld over til LK. Noen andre som også føler seg sviktet av de?

Ja, gikk troll i ord der.

Tror det var samme som skrev unnskyldningen for Lars-Kristian om jeg ikke husker feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom intervjuet i nettutgaven av DN får vi litt ekstra innblikk i hvordan det er å være privatpersonen CBE. Intervjuet virker kanskje noe regissert etter min smak, og som andre også har bemerket, virker det som om CBE har fått fritt talerør. Etter intervjuet har jeg lært at privatpersonen CBE er avhengig av kontroll, er livredd for å gjøre noe galt, ønsker ikke å støte noen, er ekstra sårbar for kritikk eller kommentarer som kan minne om kritikk, og har et uoppnåelig ønske om å bli likt av alle. Stakkars Caroline, hun er jo bare et menneske som alle andre, forskjellen ligger derimot i at hun ønsker å ligge et hakk over oss alle. Hun har skapt en fasade som ikke engang hun selv klarer å leve opp til. Så hvorfor synes fortsatt ikke alle synd på henne? Hvorfor fortsetter folk å la seg provosere?

– Jeg vet ikke. Jeg har tenkt mye på det, reflekterer Caroline med sin uskyldige stemme til DN.

– Jeg vet ikke hvorfor de blir så provosert. Kanskje jeg bare har et sånt dra til-tryne? konkluderer hun med til slutt.

Når det står et kakestykke igjen i kjøleskapet, og jeg vet at det egentlig ikke er mitt, men spiser det likevel, så bruker jeg også å konkludere med at jeg har et "dra-til-tryne" om folk skulle beskylde meg for å ha spist det. Smulene i munnvika var det da åpenbart ikke jeg som plasserte der, det må ha vært en hacker. Og han var fra utlandet. Og jeg gidder ikke å bevise det, sannheten vil komme for en dag. (Ikke at det var direkte sammenlignbart, men kake var alt jeg klarte å tenke på).

Endret av Ireth
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Og så? Nå må dere huske på at CBE er et firma og ikke deres venninne....

Har ingen illusjoner om at hun er min venninne. Jeg leser ikke bloggen hennes, bortsett fra når nysgjerrigheten tar overhånd pga denne tråden.

Og hva så om det er et firma, dere virker ikke mindre besatt av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg synes unnskyldningen hennes var helt grei, uansett hvor velkalkulert den eventuelt måtte være. Nå har hun gjort det som var forventet av henne både som bedrift og privatperson, og da er jeg fornøyd. Det var trist å lese (artikkel i link her i tråden) at hun har hatt en stalker som kom mens hun var alene hjemme. Det unner jeg ingen så jeg håper han fortsetter å holde seg unna.

Da får vi håpe at de har lært av dette og klarer å bygge opp ny tillit og en mer profesjonell bedrift. Jeg ønsker dem i hvert fall lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

Den gladkristne halleluja-stemningen fra alle som støtter CBE OG LKE "fordi de bare er mennesker" gjør at lysten til å lese bloggen hennes forsvinner bare mer og mer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å i flere dager ha lest kritikk mot fotballfrue, ser jeg meg nødt til å hive meg inn i debatten jeg også. Det LK og CBE har gjort er selvfølgelig ikke ok. Men så syns jeg vi skal ta en titt på oss selv. Kommenterer vi ikke selv anonymt her? Og mange kommenterer her under anonymt navn ufine ting som jeg ikke unner noen å høre. Dere sier at hun fremstiller seg selv så perfekt, er det ikke det vi alle gjør hver dag over facebook og instagram? Er det et krav om at når man har en blogg så må man fremstille den dårlige siden ved seg selv? De fleste av oss legger ikke ut mindre fine bilder av oss selv og langer ut om at vi har hatt en dårlig dag. Og angående redigeringen - mange av dere omtaler bloggen som en bedrift. Og er det ikke veldig vanlig at alle kjendiser vi ser på forsiden av magasiner er retusjert, antagelig verre enn Caroline? Bloggen hennes tar for seg temaer, som et magasin ville gjort, med et personlig preg. Og har dere innsett selv at dere ikke kjenner henne? Ikke kommenter her hvordan hun virker å være, det vet man kun om man kjenner henne. Og er det virkelig så ille om hun har et kjempeflott liv? Tydelig her at mange ikke leser bloggen hennes heller, da det er mye hun poster som ikke er overfladisk. Og vær så snill å ikke klikk deg inn på bloggen om du ikke liker det hun skriver, det kan ikke treffe alle, som noen her til og med skriver selv! Og hun har lagt seg langflat og beklaget - hva mer ønsker dere? Ta deg en titt i speilet, når vi selv er perfekte kan vi begynne å komme med ukritisk kritikk mot andre.

Herlighet. Så kun når en selv er perfekt, kan man ta opp kritikkverdige forhold hos andre? Blir ikke mye kritisk journalistikk av det. Uansett, forskjell på kritikk av privatpersoner og av bedrifter.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å i flere dager ha lest kritikk mot fotballfrue, ser jeg meg nødt til å hive meg inn i debatten jeg også. Det LK og CBE har gjort er selvfølgelig ikke ok. Men så syns jeg vi skal ta en titt på oss selv. Kommenterer vi ikke selv anonymt her? Og mange kommenterer her under anonymt navn ufine ting som jeg ikke unner noen å høre. Dere sier at hun fremstiller seg selv så perfekt, er det ikke det vi alle gjør hver dag over facebook og instagram? Er det et krav om at når man har en blogg så må man fremstille den dårlige siden ved seg selv? De fleste av oss legger ikke ut mindre fine bilder av oss selv og langer ut om at vi har hatt en dårlig dag. Og angående redigeringen - mange av dere omtaler bloggen som en bedrift. Og er det ikke veldig vanlig at alle kjendiser vi ser på forsiden av magasiner er retusjert, antagelig verre enn Caroline? Bloggen hennes tar for seg temaer, som et magasin ville gjort, med et personlig preg. Og har dere innsett selv at dere ikke kjenner henne? Ikke kommenter her hvordan hun virker å være, det vet man kun om man kjenner henne. Og er det virkelig så ille om hun har et kjempeflott liv? Tydelig her at mange ikke leser bloggen hennes heller, da det er mye hun poster som ikke er overfladisk. Og vær så snill å ikke klikk deg inn på bloggen om du ikke liker det hun skriver, det kan ikke treffe alle, som noen her til og med skriver selv! Og hun har lagt seg langflat og beklaget - hva mer ønsker dere? Ta deg en titt i speilet, når vi selv er perfekte kan vi begynne å komme med ukritisk kritikk mot andre.

Men hvorfor begynne å diskutere i denne tråden, en tråd du åpenbart ikke har lest i før du poster?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Gjennom intervjuet i nettutgaven av DN får vi litt ekstra innblikk i hvordan det er å være privatpersonen CBE. Intervjuet virker kanskje noe regissert etter min smak, og som andre også har bemerket, virker det som om CBE har fått fritt talerør. Etter intervjuet har jeg lært at privatpersonen CBE er avhengig av kontroll, er livredd for å gjøre noe galt, ønsker ikke å støte noen, er ekstra sårbar for kritikk eller kommentarer som kan minne om kritikk, og har et uoppnåelig ønske om å bli likt av alle. Stakkars Caroline, hun er jo bare et menneske som alle andre, forskjellen ligger derimot i at hun ønsker å ligge et hakk over oss alle. Hun har skapt en fasade som ikke engang hun selv klarer å leve opp til. Så hvorfor synes fortsatt ikke alle synd på henne? Hvorfor fortsetter folk å la seg provosere?

– Jeg vet ikke. Jeg har tenkt mye på det, sier Caroline med sin uskyldig stemme til Dagens Næringsliv.

– Jeg vet ikke hvorfor de blir så provosert. Kanskje jeg bare har et sånt dra til-tryne? konkluderer hun med til slutt.

Når det står et kakestykke igjen i kjøleskapet, og jeg vet at det egentlig ikke er mitt, men spiser det likevel, så bruker jeg også å konkludere med at jeg har et "dra-til-tryne" om folk skulle beskylde meg for å ha spist det. Smulene i munnvika var det da åpenbart ikke jeg som plasserte der, det må ha vært en hacker. Og han var fra utlandet. Og jeg gidder ikke å bevise det, sannheten vil komme for en dag. (Ikke at det var direkte sammenlignbart, men kake var alt jeg klarte å tenke på).

Vet ikke med deg men for meg handler god journalistikk om å også stille harde, kritiske spørsmål, ikke kun milde: det skal ikke minne om en episode av Huset på prærien.

Men en slik fare vil vel være der når journalisten er en venn av ens egen manager, en slik tabbe en redaktør bør se til å unngå om man har som plan å drive en seriøs nettavis.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Så kun når en selv er perfekt, kan man ta opp kritikkverdige forhold hos andre? Blir ikke mye kritisk journalistikk av det. Uansett, forskjell på kritikk av privatpersoner og av bedrifter.

Med ukritisk kritikk mente jeg nettopp den kritikken som går langt utover det som faktisk har blitt gjort, ja. Og går direkte mot Caroline som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...