Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Obliviate

Jeg kan ikke tro at jeg ikke har fått med meg dette før nå. Slik er det vel å være medisinstudent. At en lege sitter inne på en blogg og kommenterer seg enig i det Eriksenparet skriver er høyst usannsynlig. Det hadde uansett vært uetisk av en lege å bruke sin tittel for å få troverdighet for denne type interesse.

Det er for øvrig ikke lov til å utgi seg for å være lege, ernæringsfysiolog eller andre beskyttede titler når en ikke er det. Dette er sikkert blitt skrevet tidligere i tråden også. Selv om Lars Kristian (?) studerer til å bli ernæringsfysiolog er han det ikke enda. Det er viktig å kjenne til sine begrensninger. Det er det er det som gjør en til en god yrkesutøver. Arroganse er ikke et godt karaktertrekk i noen yrker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tommel opp for innlegget på bloggen. Jeg tror faktisk på henne når skriver at hun ikke skjønte konsekvensene av å bl.a. retusjere bildene for så å nekte.

Å legge seg helt flat er nok det lureste hun kunne gjøre, for da vil folk tilgi. Totalt sett tipper jeg hun kommer styrket ut av det hele, og kanskje også med flere lesere enn før alt rabalderet som startet i jula. (Selv om jeg skulle ønske at folk brukte mer tid på "skikkelig" lesestoff enn en rosablogg.)

Det tror ikke jeg. Når du drar inn 3 millioner i året så sier det seg selv at du sitter med mye makt . Ikke kom her å si at en kvinne i slutten av 20 årene ikke forstår dette .

Tipper hun legger seg flat nå fordi ingenting annet funket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig reportasje på God Kveld Norge. Her kom mye av sannheten frem, uten dårlige unnskyldninger.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell. Jeg syns intervjuet i dn, og det tilhørende blogginnlegget var suttrete og fullt av "stakkars meg, alle de slemme leserne mobber meg" og dårlige unskyldninger og vridning over til at det var lesernes feil. Men herregud, hun benekter det værtfall ikke lengre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fordelaktig reportasje på God Kveld Norge.

Nei, men den forteller oss noe om karakteren til fotballfruemannen, og derfor ganske ærlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mener ikke at det er greit, jeg synes bare hele saken er dratt litt ut av proporsjoner :)

Litt ut av proporsjoner? En bedrift håver inn millioner på løgn og bedrag! Og når den blir avslørt skylder den på alle andre. Det er svært alvorlig.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ut av proporsjoner? En bedrift håver inn millioner på løgn og bedrag! Og når den blir avslørt skylder den på alle andre. Det er svært alvorlig.

Det er det og ville i andre kontekster hatt enorme konsekvenser og stort etterspill.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du synes hun og den lille datteren hennes fortjener å bli truet mer og oftere, ikke sant? Tenk, bare én mann som har stalket og truet henne! Bare én! Det er jo ingenting!

:ironi:

Det er vel avsløringene hun holder på å knekke sammen av, ikke stalkingen?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalisten som skrev artikkelen i DN er Jonas Forsang. Han er kjæresten til Vanessa Rudjord, Costume-redaktøren som fikk så mye kritikk. Da saken ble avslørt, skrev han kommentarer på Facebook hvor han ga uttrykk for at han ikke skjønte kritikken. Så det forundrer meg egentlig ikke at han ikke stiller Berg Eriksen mer til veggs.

Journalisten er altså kjæresten av en seriejuksemaker, og skriver en forsvarsartikkel for en annen seriejuksemaker?

Journalistisk integritet? Borte?

Endret av jabx
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel avsløringene hun holder på å knekke sammen av, ikke stalkingen?

Det er nok det. De ble kraftig kritisert i God kveld Norge i dag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får enkelte kvinner til å gå totalt av hengslene når det kommer til denne bloggeren? Jeg har aldri opplevd makan til heksejakt med fakler og høygafler. Ja, hun/de har begått feil, men trippelmordere slipper jo billigere unna!

Helt feil.

For det første er det mange menn som deltar i denne tråden.

For det andre er det ingen heksejakt, men 100% legitim kritikk av en millionbedrift som jukser og lyver.

For det tredje reagerer bedriften med å skylde på alle andre når den blir avslørt.

Nei, trippelmordere slipper ikke billigere unna, men disse trippelmorderne har heller ikke en hær av hjernevaskede fjols som forsvarer dem i ett og alt i forumet. Grunnen til at det blir en lang diskusjon av dette er at det er mange som faktisk fosvarer juksingen, løgnene og ansvarsfraskrivelsene til denne millionbedriften.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner det helt sinnsykt at det sitter voksne mennesker her med så utrolig mye stygge ting å si om Caroline Berg Eriksen. Her har vi i flere år og særlig siste mnd hatt et fokus om at vi må få slutt på mobbing mot barn i hele Norge, alikevell sitter det flere hundre voksene damer (spessielt) og menn og mobber en enkeltperson.

Mobbing? Er du full eller? Her kommer det saklig, velbegrunnet kritikk mot en millionbedrift som jukser, lyver og så prøver å rømme fra ansvaret.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som mange av dere har hengt dere helt opp i "millionbedriften CBE". Å tenke at man kan skille helt mellom person og bedrift er jo rett og slett idiotisk. Men det gir jo en super anledning til å hamre løs.

Det går ikke an å henge seg opp i en viktig detalj i denne saken. Det er faktisk snakk om en millionbedrift. Hadde hun ikke tjent noe på bloggen sin hadde det ikke vært et like stort problem. Men nå tjener hun store penger, og det er basert på juks og ansvarsfraskrivelse.

Det hamres løs fordi det er en alvorlig sak. At du forsvarer manipulasjon og juks er forkastelig.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dere diskuterer foretaket og ikke personen CBE tror jeg nok det er forferdelig trist for henne å lese igjennom disse kommentarene. Hva kan hun gjøre? Det blir feil uansett hvilken retning hun går nå - legger hun ned bloggen blir hun sett på som feig, fortsetter hun blir hun grundig studert etter småfeil i hvert innlegg herretter.. tror det er mange som vil ta henne på ting - uansett hva.

Det blir feil uansett fordi hun har begått grove overtramp som hun har tjent store penger på. Men dette er helt og holdent hennes egen skyld.

Hun kunne ha gjort det bedre for seg ved å legge seg flat, men hun valgte i stedet å angripe kritikerne og skylde på alle andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettavisen har i denne artikkel en oversikt over lesertallene til Fotballfrue fra 2012 og frem til i dag. Hun har aldri hatt så få lesere som siden våren 2014 og frem til nå. Nordmenn er snodige folk, vi liker nemlig ikke folk som er ovenpå, selv om de så er kjendiser eller kongelige. Fascinerende i grunn, jeg kommer ikke på noen andre land i verden som hadde reagert likt som oss på at selveste prinsessen skal gå på privatskole. En liten avsporing, men poenget mitt er: nordmenn liker folkelighet.

Man trodde kanskje at bloggen til frua kom til å få mange lesere etter det berømte magebildet, men fakta er at ganske mange tusen sluttet å besøke henne. Jeg tror dette har noe med at mange følte at hun trodde hun var bedre enn oss andre. Vi er gjerrige på klikk, og klikker oss ikke inn et sted med mindre vi mener nettsiden fortjener det. Om man i tillegg ikke klarer å relatere seg til verten, blir det fullstendig uinteressant.

Med andre ord tror jeg hun nok en gang kommer til å miste lesere. Jeg tror det hjelper litt med den siste beklagesen, men sånn all over blir 2015 og de neste årene nedgangstider for fruen og fruemannen.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vi ikke heller rose henne for å sette fokus på dette problemet slik at det igjen kan bli en den av den offentlige bevisstheten. På den måten kan vi bekjempe problemet, og dermed også få flere kvinnelige stemmer i samfunnsdebatten.

Nei, hun burde skamme seg for å bruke stalking for å prøve å fjerne fokus fra de grove overtrampene hun har begått. Ingen har stalket henne fordi hun har jukset og løyet og tjent millioner på det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sinnsykt.

Jeg har sittet altfor lenge å sett på denne galskapen. Dere sitter å leter etter feil, koder, er CBE større, mindre, kvisete, har nesa blitt annerledes, hva med håret?

Dere latterliggjør og bagatelliserer stalking. "Hun og da datteren fortjener det vel" Dere mobber, hetser og unnskylder det hele med at hun har bedt om det fordi hun har en blogg. Jeg håper dere ikke har barn dere lærer dette hatet. For dere kan forklare det bort så mye dere gidder - dette er MOBBING!

Har du i det hele tatt lest tråden eller bare lirer du av deg hjernevasket tullprat?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Nei, hun burde skamme seg for å bruke stalking for å prøve å fjerne fokus fra de grove overtrampene hun har begått. Ingen har stalket henne fordi hun har jukset og løyet og tjent millioner på det.

Du kommer med temmelig grove beskyldninger her. Ærlig talt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...