Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med på denne tråden siden skjermdumpene dukket opp, og på hva som har skjedd rundt saken i media fram til i går kveld. Saken har opptatt meg fordi jeg generelt er opptatt av rettskaffenhet og integritet, og ikke fordi jeg er opptatt av CBE som person. Jeg synes det stort sett har vært en saklig og grei tone i tråden, med noen få unntak. Nå som lufta har gått ut av ballongen, etter CBE sitt siste trekk, er jeg redd tråden vil utarte med usakligheter, og at den bare vil ende opp som alle de andre fotballfrue-trådene.

For min del er dette et avsluttet kapittel nå, og jeg konkluderer vel bare med følgende:

Caroline Berg Eriksen er (og har alltid vært) en blogg jeg ikke kommer til å lese

Norge er et altfor lite land, blant annet mtp kjendiser og mediefolks bånd

Verdens vil bedras

Haters gonna hate

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt med på denne tråden siden skjermdumpene dukket opp, og på hva som har skjedd rundt saken i media fram til i går kveld. Saken har opptatt meg fordi jeg generelt er opptatt av rettskaffenhet og integritet, og ikke fordi jeg er opptatt av CBE som person. Jeg synes det stort sett har vært en saklig og grei tone i tråden, med noen få unntak. Nå som lufta har gått ut av ballongen, etter CBE sitt siste trekk, er jeg redd tråden vil utarte med usakligheter, og at den bare vil ende opp som alle de andre fotballfrue-trådene.

For min del er dette et avsluttet kapittel nå, og jeg konkluderer vel bare med følgende:

Caroline Berg Eriksen er (og har alltid vært) en blogg jeg ikke kommer til å lese

Norge er et altfor lite land, blant annet mtp kjendiser og mediefolks bånd

Verdens vil bedras

Haters gonna hate

Haters gonna hate.

Dette var dypt, takk for at du tok deg tid til denne oppklaringen :)

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Perspektiv på ting? Så det at folk dør og at det er krig, gjør at man ikke her i Norge kan diskutere aktører i næringslivet som opptrer uærlig?

Regner isåfall nyheter om sport, bortkomne kattunge som blir funnet igjen, kritikk mot tv programmer og for eksempel nyhetspppslag om hvem som vant og ikke vant under spellemannsprisen i går, også bør sløyfes av dette noe spesielle mediebildet du ønsker vi skal ha?

Ingen av disse sakene du remser opp her blir diskutert så mye og så grundig som CBE. Og de blir heller ikke omtalt som "alvorlige" saker.

Hvor viktig dette er for "folk flest" og h og stor betydning dette har for hennes videre blogging og blogging generelt har blitt sterkt overdrevent i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perspektiv på ting? Så det at folk dør og at det er krig, gjør at man ikke her i Norge kan diskutere aktører i næringslivet som opptrer uærlig?

Regner isåfall nyheter om sport, bortkomne kattunge som blir funnet igjen, kritikk mot tv programmer og for eksempel nyhetspppslag om hvem som vant og ikke vant under spellemannsprisen i går, også bør sløyfes av dette noe spesielle mediebildet du ønsker vi skal ha?

Næringsliv... En bedrift med rundt 3 millioner i omsetning pr år er ikke en kjempestor bedrift. Såpass kan man vel være enige om. Hadde jeg lest en artikkel på nett om et hvilket som helst annet firma som lurte kundene, så hadde jeg neppe latt meg engasjere. Ikke dere andre heller. Caroline, derimot, som veldig mange har hatt langt opp i halsen over en lang periode - nettopp på grunn av en utad perfekt fasade og ovenfra-og-ned holdning. Det er klart vi elsker at hun går på en smell og at vi endelig har BEVIS for å ta henne på noe.

Jeg gjorde det i hvert fall, og det er lett å bruke denne bedriften som unnskyldning for å være skadefro.

Nå kjenner jeg imidlertid at jeg begynner å bli litt lei, for det er ikke stort mer dama kan gjøre. Det er begrenset hvor lenge man kan spikke på en pinne før det ikke finnes mer å spikke på.

Hadde jeg, og alle andre i denne tråden, engasjert oss like høyt og mye i for eksempel pelsdyrsaken - så tror jeg faktisk vi hadde vært mange skritt nærmere stengte pelsdyrfarmer enn det vi er i dag.

Man bør velge sine kamper, og om ikke vi vant denne så endte den i hvert fall med forlik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perspektiv på ting? Så det at folk dør og at det er krig, gjør at man ikke her i Norge kan diskutere aktører i næringslivet som opptrer uærlig?

Regner isåfall nyheter om sport, bortkomne kattunge som blir funnet igjen, kritikk mot tv programmer og for eksempel nyhetspppslag om hvem som vant og ikke vant under spellemannsprisen i går, også bør sløyfes av dette noe spesielle mediebildet du ønsker vi skal ha?

Perspektiv er visst et vanskelig begrep. Det er dimensjonen saken har antatt som er sykt. Ikke AT det er en nyhetssak. Skjønner du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Moon

Jeg tenker som så at nå har beklagelsen kommet, og tiden vil vise om det bare er tomme ord, eller om hun setter handling bak ordene.

Å spekulere i motiv og om beklagelsen var ektefølt blir nettopp spekulasjoner, for ingen av oss vet hva hun tenker, og hva som vil skje videre.

Vi kan gjette så mye vi kan, men noen svar vil vi aldri få på gjettingene våre.

Det eneste vi kan gjøre er å forholde oss til det hun har sagt, og så får tiden og videre handlinger vise om hun er oppriktig, og om det skjer endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så at nå har beklagelsen kommet, og tiden vil vise om det bare er tomme ord, eller om hun setter handling bak ordene.

Å spekulere i motiv og om beklagelsen var ektefølt blir nettopp spekulasjoner, for ingen av oss vet hva hun tenker, og hva som vil skje videre.

Vi kan gjette så mye vi kan, men noen svar vil vi aldri få på gjettingene våre.

Det eneste vi kan gjøre er å forholde oss til det hun har sagt, og så får tiden og videre handlinger vise om hun er oppriktig, og om det skjer endringer.

Men er det ikke akkurat det som er problemet med det de har gjort ved å endre kildekoder og tilgang til bilder, at det har blitt umulig for noen utenfor å se om de faktisk endrer atferd og slutter med jukset de har drevet med?

Jeg vil ikke spekulere i om beklagelsen var ektefølt, men konstaterer at handlingene deres har gjort at det heretter ikke er mulig for noen utenforstående å vite om det nå faktisk blir som hun skrev, at ting skal gjøres annerledes.

Og akkurat det skulle jeg gjerne ha sett at hun adresserte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man først skal spekulere og anta noe, kan det være greit å ta med alle former for antakelser og eventualiteter? Eller spørre hun som eier svaret på dette?

Det har selvfølgelig blitt gjort, uten at kommentaren blir godkjent. Det er akkurat derfor det blir så stort oppstyr rundt FF, fordi hun aldri svarer på noe før hun MÅ.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke akkurat det som er problemet med det de har gjort ved å endre kildekoder og tilgang til bilder, at det har blitt umulig for noen utenfor å se om de faktisk endrer atferd og slutter med jukset de har drevet med?

Jeg vil ikke spekulere i om beklagelsen var ektefølt, men konstaterer at handlingene deres har gjort at det heretter ikke er mulig for noen utenforstående å vite om det nå faktisk blir som hun skrev, at ting skal gjøres annerledes.

Og akkurat det skulle jeg gjerne ha sett at hun adresserte.

Å hindre Hvermansen tilgang til bildene synes jeg er helt akseptabelt i 2015.

Man så det på bildene før mappene ble linket til, så tenker man fortsatt kan se det. Er jo som før bare å se etter buete linjer. I tillegg har hun tydeligvis lagt ut uretusjerte bilder i det siste, så om det ser ut som hun har funnet ungdomskilden vet vi at hun har brukt vidunderkuren PhotoShop.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Ærlig reportasje på God Kveld Norge. Her kom mye av sannheten frem, uten dårlige unnskyldninger.

Kan man se det noe sted?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsliv... En bedrift med rundt 3 millioner i omsetning pr år er ikke en kjempestor bedrift. Såpass kan man vel være enige om. Hadde jeg lest en artikkel på nett om et hvilket som helst annet firma som lurte kundene, så hadde jeg neppe latt meg engasjere. Ikke dere andre heller. Caroline, derimot, som veldig mange har hatt langt opp i halsen over en lang periode - nettopp på grunn av en utad perfekt fasade og ovenfra-og-ned holdning. Det er klart vi elsker at hun går på en smell og at vi endelig har BEVIS for å ta henne på noe.

Jeg gjorde det i hvert fall, og det er lett å bruke denne bedriften som unnskyldning for å være skadefro.

Nå kjenner jeg imidlertid at jeg begynner å bli litt lei, for det er ikke stort mer dama kan gjøre. Det er begrenset hvor lenge man kan spikke på en pinne før det ikke finnes mer å spikke på.

Hadde jeg, og alle andre i denne tråden, engasjert oss like høyt og mye i for eksempel pelsdyrsaken - så tror jeg faktisk vi hadde vært mange skritt nærmere stengte pelsdyrfarmer enn det vi er i dag.

Man bør velge sine kamper, og om ikke vi vant denne så endte den i hvert fall med forlik.

Der beskrev du saken spot on spør du meg! Godt skrevet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at jeg blir oppgitt over de som takker Caroline for hennes ærlighet. Er det mulig? Dette er noe hun aldri hadde vært ærlig om dersom det ikke hadde blitt oppdaget. Skjemmes nesten over at jeg lar meg opprøre over dette, men?????

Ja, så kommer unnskyldningen litt for seint - men denne gangen skylder hun i hvert fall ikke på andre. Hun sier at det hun har gjort er feigt og barnslig, og i mine øyne er det siste innlegget mer troverdig enn noen innlegg tidligere. Jeg kommer nok ikke til å lese bloggen hennes noen gang igjen, men jeg kjenner at interessen for denne saken sakte forsvinner for min del. Jeg tror hun fortsatt vil få gjennomgå mye fremover, men det har ikke jeg tenkt å bidra til slik statusen er nå.

Det får være opp til hver enkelt å finne ut om de tror på det eller ikke, jeg tror faktisk at hun innser at hun har gjort noe dumt, og jeg er bare fornøyd med at hun fokuserer på sin egen skyld fremfor lesernes "skyld".

Så får man se om hun gjør flere oppsiktsvekkende ting i fremtiden eller om hun faktisk har skjønt alvoret nå.

Endret av linkan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Moon

Men er det ikke akkurat det som er problemet med det de har gjort ved å endre kildekoder og tilgang til bilder, at det har blitt umulig for noen utenfor å se om de faktisk endrer atferd og slutter med jukset de har drevet med?

Jeg vil ikke spekulere i om beklagelsen var ektefølt, men konstaterer at handlingene deres har gjort at det heretter ikke er mulig for noen utenforstående å vite om det nå faktisk blir som hun skrev, at ting skal gjøres annerledes.

Og akkurat det skulle jeg gjerne ha sett at hun adresserte.

Det har du selvsagt rett i, og min personlige mening er at om de ikke hadde hatt noe å skjule, så hadde de heller ikke hatt behov for å skjule noen ting.

Men dette dette er som sagt spekulasjoner og ikke noe jeg kommer til å få svar på. Mine spekulasjoner er ikke basert på fakta, det er kun en mening, og er vanligvis ikke noe jeg lufter høyt.

Alt leserne nå kan gjøre er å forholde seg til det de vet, og det er det de ser og hører.

Hva hun sier og gjør og legger ut er det som er virkeligheten. Hvis leserne ser endringer i bloggen indikerer dette at hun har tatt grep for i det minste å framstå mer ærlig.

Endret av Blue Moon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hindre Hvermansen tilgang til bildene synes jeg er helt akseptabelt i 2015.

Man så det på bildene før mappene ble linket til, så tenker man fortsatt kan se det. Er jo som før bare å se etter buete linjer. I tillegg har hun tydeligvis lagt ut uretusjerte bilder i det siste, så om det ser ut som hun har funnet ungdomskilden vet vi at hun har brukt vidunderkuren PhotoShop.

De har jo rett til å lukke og begrense tilgang så mye de vil, det er deres blogg.

Men for meg rimer det dårlig med "fra nå av skal vil gjøre det på en annen måte".

Beklagelsen kan være ektefølt for det, men jeg kjenner at jeg har liten tillit til dem likevel, pga. dette.

Og kommentarfeltet redigeres fortsatt, kommentarer som tar opp dette med å ha gitt seg ut for fagpersoner med beskyttete titler, slippes ikke igjennom, mens stygge usaklige kommentarer ligger der, så det foregår en regissering fortsatt (slippe igjennom stygge kommentarer slik at det skapes sympati, men ikke så mange med konstruktiv kritikk som tar opp nettopp det punktet mange ser på som mest alvorlig, å ha gitt seg ut for å være bl.a. lege og gi potensielt farlige råd (om at det ikke er sammenheng mellom fettprosent og graviditet, f.eks.).

Jeg spekulerer ikke i hva det vil gjøre eller ikke gjøre fremover, og kommer neppe til å engasjere meg noe særlig mer, men konstaterer at linjen de har lagt seg på ikke er spesielt tillitvekkende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at menn kan holde på som fjortisjenter :fnise:

HAHA ja. Jeg vet. Men denne saken provoserer på tvers av kjønn. Den dama imponerer så lite at jeg må få det ut et sted jeg og :fnise:

Hjernevasket much?

Altså, hva er greia med at enkelte lesere (ikke særlig intelligente derimot) støtter denne dama UANSETT hva hun måtte finne på? Finnes det ingen grense overhodet?

Mine damer og herrer, takk for en uforglemmelig aften i det som for alltid vil stå som KG's mest minneverdige tråd. Det har vært en ære å spille med dere i kveld, mens vi har bevitnet den synkende skuta Treasures AS aka Caroline Berg Eriksens gode navn og rykte.

Men nå MÅ jeg virkelig sove, så om dere hadde ventet med flere lolle oppdateringer til jeg er våken igjen så hadde det vært fint.

Nei, hun burde skamme seg for å bruke stalking for å prøve å fjerne fokus fra de grove overtrampene hun har begått. Ingen har stalket henne fordi hun har jukset og løyet og tjent millioner på det.

Kommer ikke over hvor blokkert fansen hennes er i hodet, strutser en god del av dem ser jeg. Blir paff.

Da kan jo du holde oss oppdatert, enn så lenge :danse:

Noen som har prøvd å kommentere på LK sin FB?

Det morsomste er de mildt sagt enkle sjelene som forsvarer henne på Instagram. Mødre som sikkert febrilsk poster under hennes trendhashtag #teamfotballfruefitmums :ler:

Har du i det hele tatt lest tråden eller bare lirer du av deg hjernevasket tullprat?

Dette er noe av det jeg har lest i denne tråden som viser galskapen. For oss som er litt utenfor dette så er dette helt vilt- og ja, det er mobbing. Det aller verste er også moderert bort. Jeg kan også gjenta andre her: perspektiv folkens!

Hjernevasket? Det vil jeg gjerne at du enten forklarer eller fjerner. Du beviste akkurat hva jeg sa, de som ikke er enige får ulike stempel som dette. Det er vel det beste beviset på at mange her inne ikke klarer å ha folkeskikk når CBE diskuteres. For det er henne dere stort sett diskuterer, ikke bedriften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er flere som renser og luker.

Dn-intervjuet hadde en kommentar i kommentarfeltet som hadde mange likes. Damen satte spørsmålstegn ved journalisten og hans forhold til managementet, og ønsket svar på dette.

Gone..

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som renser og luker.

Dn-intervjuet hadde en kommentar i kommentarfeltet som hadde mange likes. Damen satte spørsmålstegn ved journalisten og hans forhold til managementet, og ønsket svar på dette.

Gone..

Har du screenshot av det? Eller kan du legge inn en kommentar med samme innhold og se om den forsvinner? Det er i det hele tatt veldig problematisk at Jonas Forsang har fått lov at skrive artikkelen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det jeg har lest i denne tråden som viser galskapen. For oss som er litt utenfor dette så er dette helt vilt- og ja, det er mobbing. Det aller verste er også moderert bort. Jeg kan også gjenta andre her: perspektiv folkens!

Hjernevasket? Det vil jeg gjerne at du enten forklarer eller fjerner. Du beviste akkurat hva jeg sa, de som ikke er enige får ulike stempel som dette. Det er vel det beste beviset på at mange her inne ikke klarer å ha folkeskikk når CBE diskuteres. For det er henne dere stort sett diskuterer, ikke bedriften.

Really?!

Kaller du det der mobbing? Da vil jeg kalle ditt innlegg for hersketeknikk fra begynnelse til slutt!

Shame on you!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne saken er såpass alvorlig at beskyttede titler er misbrukt, så syns jeg at alt tåkeprat om at nå som CBE har sagt unnskyld må diskusjonen her inne opphøre er like dumt å høre på som alt det naive pjattet fra CBEfans før hun vedgikk noe fakta. Sannheten er jo den at det fortsatt er ting paret ikke har sagt unnskyld for. Og hvor er den fullstendige unnskyldningen fra LK til legestanden og leserne? Han burde komme med en grundig skriftlig beklagelse han også. Og ja, kildekodene bør gjøres åpne igjen, i tillegg til at firmaet bør ta en full opprydding. Hvis ikke, ja da bør de ta til vettet og legge ned hele bedriften.

Og en ting til. Hvor får noen av dere det fra at CBE bedriften er noe bra? At hun har laget et godt produkt?? Alt er jo tuftet på løgn og bedragerier. Sist jeg sjekket var ikke dette noe kjennetegn på bra og suksessrike bedrifter. Svindel er det. Ren svindel.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...