Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Men når blir vi fornøyde; når hun har påtatt seg skyld for alt som blir ramset opp her + enda litt til? Når de får en klekkelig bot og kanskje også noen uker i fengsel? Når barnevernet kommer på døra - DA ler vi høyt da!

Hva mer kan gjøres med denne saken nå? Alt som finnes av usannheter er hun uansett smertelig klar over selv - så får hun heller leve med dem, sammen med redselen for å bli tatt i nye løgner.

Hva skylder hun oss egentlig - eller hva skylder hun de faste leserne? De som følger bloggen tar jo et valg om å følge den.

Jeg har vært kraftig imot fotballfrue/blogging på grunn av den påvirkningskraft de har mot unge lesere. Men det er til syvende og sist min oppgave, som mor, å gi min datter sunne verdier. Jo flere bildebeviser som kommer frem (ref. redigering), jo flere eksempler har vi også å vise våre barn. Noe som egentlig bare er bra.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor begynne å diskutere i denne tråden, en tråd du åpenbart ikke har lest i før du poster?

Hvorfor tror du at jeg ikke har lest denne tråden? Jeg snakker også på en generell basis om det å gi så hard kritikk mot et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ukritisk kritikk mente jeg nettopp den kritikken som går langt utover det som faktisk har blitt gjort, ja. Og går direkte mot Caroline som person.

Nå er det svært vanskelig å skille - både for leserne og henne selv.

Uansett kan man ikke skylde på bedriften for handlingene som er gjort. Det er det mennesker som har ansvaret for. Altså personene Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen.

Ærlige mennesker med en god moral kommer ikke i slike situasjoner som de to har klart gang på gang.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med deg men for meg handler god journalistikk om å også stille harde, kritiske spørsmål, ikke kun milde: det skal ikke minne om en episode av Huset på prærien.

Men en slik fare vil vel være der når journalisten er en venn av ens egen manager, en slik tabbe en redaktør bør se til å unngå om man har som plan om å drive en seriøs nettavis.

Det kan være at du ikke leste hele posten min, eller at jeg er en (kake)smule elendig til å formidle sarkasme, ikke godt å si. Jeg er ihvertfall helt enig med deg, gjestvest.

Endret av Ireth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen illusjoner om at hun er min venninne. Jeg leser ikke bloggen hennes, bortsett fra når nysgjerrigheten tar overhånd pga denne tråden.

Og hva så om det er et firma, dere virker ikke mindre besatt av den grunn.

Besatt? Haha.. Jeg syns det er bra at så mange av oss er kritiske til hvordan et firma og personene som driver firmaet oppfører seg. Det skulle bare mangle. Eller syns du det er bedre at CBE får fortsette i det skjulte og ende opp med enda større problemer? Jeg skiller mellom sak og person. Og det er bedriften jeg kritiserer og er skeptisk til. Så om du har problem med å forholde deg saklig til det og uttrykke deg med hersketeknikker så sier det dessverre mye om deg. Da får man håpe at du aldri sitter der og skal lede en bedrift siden du med all tydelighet ikke skjønner alvoret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det kan være at du ikke leste hele posten min, eller at jeg er en (kake)smule elendig til å formidle sarkasme, ikke godt å si. Jeg er ihvertfall helt enig med deg, gjestvest.

:fnise: Ja. Og jeg diskuterer med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som fortsatt plager meg er hvor mange som synes å mene at dette passive kvinneidealet bør understøttes. Berg Eriksen fremstår ikke som den sterke og selvstendige kvinnen, men som et objekt eller en form for eiendom som må beskyttes. Hele denne historien gir et glimt inn i en tid med andre kjønnsroller, og det er elefanten i rommet for meg.

Endret av Vind
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Besatt? Haha.. Jeg syns det er bra at så mange av oss er kritiske til hvordan et firma og personene som driver firmaet oppfører seg. Det skulle bare mangle. Eller syns du det er bedre at CBE får fortsette i det skjulte og ende opp med enda større problemer? Jeg skiller mellom sak og person. Og det er bedriften jeg kritiserer og er skeptisk til. Så om du har problem med å forholde deg saklig til det og uttrykke deg med hersketeknikker så sier det dessverre mye om deg. Da får man håpe at du aldri sitter der og skal lede en bedrift siden du med all tydelighet ikke skjønner alvoret.

De fleste har akseptert unnskyldningen hennes og er ferdig med saken. De av dere som fortsatt terper på dette, fortsatt finleser kommentarer og fortsatt etterspør mer unnskyldninger virker litt besatt ja. Rett og slett. Saken er faktisk ikke så alvorlig at man ikke kan gå videre nå. Dere har skvist ut alt som er igjen.

Tror det er få bedrifter som har så mange kritiske øyne rettet mot seg til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fortsatt plager meg er hvor mange som synes å mene at dette passive kvinneidealet bør understøttes. Berg Eriksen fremstår ikke som den sterke og selvstendige kvinnen, men som et objekt eller en form for eiendom som må beskyttes. Hele denne historien gir et glimt inn i en tid med andre kjønnsroller, og det er elefanten i rommet for meg.

Det er jeg enig i, men så er dette heldigvis hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men så er dette heldigvis hennes problem.

Klart det er hennes problem og ikke vårt. Likevel er det jo relevant i denne saken siden disse tingene som har hendt synes tett vevet sammen med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det som fortsatt plager meg er hvor mange som synes å mene at dette passive kvinneidealet bør understøttes. Berg Eriksen fremstår ikke som den sterke og selvstendige kvinnen, men som et objekt eller en form for eiendom som må beskyttes. Hele denne historien gir et glimt inn i en tid med andre kjønnsroller, og det er elefanten i rommet for meg.

Men da er vi vel over på privatpersonen Caroline?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg tror hun, pga offer-rollen hun gir seg, gir hun seg automatisk en mye lavere alder. Leserne ser ikke på henne som den 27-åring kvinnen hun er, også en voksen mor.

Hun er i deres øyne en tenåring: en av dem. De ser også på henne som en venninne. Og i en slik situasjon: en venninne som er veldig lei seg, trenger deres pleie.

Vi skal ikke se bort fra at denne saken har gjort verst verre: Deres venninne trenger pleie. De har jo ikke fått med seg hele saken. De bare vet at deres venninne trenger pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Ja, det er skremmende. Og det bildet av dem på IG ga meg frysninger. Han har full kontroll på henne, tror jeg. Synes også det er merkelig at ikke fansen reagerer på at han leser alle kommentarer først og siler ut, de tror jo at de skriver til henne personlig.

Nå må ikke du falle for bilder. Du må huske på at de manipulerer bilder og passer godt på hva slags bilder de publiserer. Halo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som du har rett. Nå er jeg ikke sikker på hvilket bilde på IG du viser til? Jeg synes også det er er merkelig. Dersom hun er for var til å takle kommentarene og sile dem ut, burde hun isteden slutte med bloggen. Det er bedre enn at han skal ha kontroll på kommentarer og tilbakemeldinger. Jeg synes det er fælt at folk som tror de først blir lest av Caroline, faktisk kommer direkte til Lars Kristian isteden.

Bildet der han stirrer på henne (jeg synes han ser intenst ut på en negativ måte) og hun har øynene igjen. Klassisk dominant-underkastet. Synsing fra min side, selvsagt, men jeg har utdannelse i blant annet bildeanlyse.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må ikke du falle for bilder. Du må huske på at de manipulerer bilder og passer godt på hva slags bilder de publiserer. Halo

Eh, ja, jeg falt vel ikke for bildet? Jeg prøver bare å analysere hva de ønsker å kommunisere ved å velge akkurat dette bildet. Som kvinne hadde ikke jeg vært komfortabel med å bli fremstilt slik, spesielt ikke i denne konteksten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vi vel over på privatpersonen Caroline?

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg mener at vi ikke er det fordi det ikke virker som Berg Eriksen selv vet hvor disse grensene går mellom seg selv og bedriften. Derfor må vi nødvendigvis vandre litt i grenselandet til hun drar linjene klarere. Hvor Berg Eriksen slutter og bedriften begynner er vanskelig å si.

Endret av Vind
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg mener at vi ikke er det fordi det ikke virker som Berg Eriksen selv vet hvor disse grensene går mellom seg selv og bedriften. Derfor må vi nødvendigvis vandre litt i grenselandet til hun drar linjene selv.

Å spekulere i ekteskapet deres og hvilke roller de har innenfor det har vel lite med bedriften å gjøre og såvidt jeg vet ikke noe hun tar opp som tema i bloggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spekulere i ekteskapet deres og hvilke roller de har innenfor det har vel lite med bedriften å gjøre og såvidt jeg vet ikke noe hun tar opp som tema i bloggen.

Nei, jeg nevner ikke ekteskapet deres. Les gjerne mitt innlegg igjen. Det jeg skriver om er rollene deres utifra bloggen og rundt denne. I sammenheng med bedriften synes jeg hun/de fremstår slik. Det er derfor jeg trekker frem kommentarene.

Endret av Vind
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spekulere i ekteskapet deres og hvilke roller de har innenfor det har vel lite med bedriften å gjøre og såvidt jeg vet ikke noe hun tar opp som tema i bloggen.

Ut fra det de sier selv, er det jo han som definerer bloggsvarene hennes (en stor del av virksomheten, tydeligvis) siden han sensurerer og dermed konstruerer en virkelighet for henne, dvs hun svarer ikke på kommentarer som kommer, men som han mener hun bør svare på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jo, selvsagt og det er skremmende at hun er komfortabel med å innta denne rollen.

Hun har inntatt offer-rollen utallige ganger tidligere for å redde millionbedriften

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...