Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er når det begynner å komme kommentarer om at Caroline måtte regne med stalkingen fordi hun eksponerte seg i offentligheten, at jeg begynner å få problemer med denne tråden.

Kommentarer? Kan du linke til disse kommentarene (i flertall)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er trist og skremmende er at det sitter voksne mennesker dag og natt og studerer livet til en ubetydelig rosa blogger med lupe og kommenterer på kvinneguiden. Trist å se hva dere bruker tiden deres på. Har dere virkelig ikke mer å drive med enn dette?

Hvordan vet du at noen sitter dag og natt og studerer bloggen, og at de ikke bare kom over det ved en tilfeldighet?

Og hvilken relevans har det? Gjør det kritikken mindre gyldig? Nei. Så hva er formålet med dette oppgulpet du kommer med her?

Endret av jabx
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis Mattilsynet i hovedsak konsentrerte seg om en restaurant og sjekket denne restauranten daglig, gjerne flere ganger om dagen og over flere år, så ville det nok blitt kalt mobbing.

Det er ikke det at CBE blir kritisert som er problemet, men omfanget av kritiseringen her på KG. Det var en som kommenterte at tråden som ble trukket fram av Rune Brynhildsen var fra 2012 - ja, så lenge har KG faktisk holdt på!

Nei, det ville ikke ha blitt kalt mobbing hvis Norges største og rikeste restaurant ble undersøkt nøye av Mattilsynet etter tegn på juks og fanteri.

Omfanget av kritikken på KG kommer av slike som deg, som forsvarer millionbedriften med nebb og klør. Hadde ingen prøvd å forsvare handlingene så hadde diskusjonen dødd ut.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes innlegget hennes er bra, og herlig fritt for obskure bortforklaringer.

Jeg er ikke helt enig. Det er ting der som motsier tidligere "tilståelser" uten at dette forklares på noen måte. F.eks. det som nettopp er nevnt med at mannens forklaring på kommentarene han skal ha skrevet er en annen enn den hun selv kommer med nå.

Med den historikken FF har så er det ganske sannsynlig at hun kun skriver det hun absolutt skrive for å prøve å stå imot stormen. At dette kommer såpass sent og fortsatt med åpenbare hull og mangler gjør det ikke veldig troverdig etter min mening.

Endret av jabx
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener ikke at det er greit, jeg synes bare hele saken er dratt litt ut av proporsjoner :)

Da vil jeg påstå at de som mener det, ikke har skjønt hva som er kjernen i saken.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, innlegget på bloggen virker fint og oppriktig, det skal hun ha for. Spørsmålet er bare om hun har skrevet dette selv eller om det er en del av pr-operasjon som er klekket ut i samråd med management og eventuelle pr-folk med det formål å "redde stumpene".

Hvis det er oppriktig, så kudos til Caroline! Dersom det er klekket ut i samråd med management og/eller andre rådgivere så har man egentlig ikke kommet noe særlig lenger, da har ekteparet kun skiftet strategi i forsøk på å roe gemyttene.

Jeg håper innlegget er oppriktig, men jeg mistenker dog at det er en del av et regissert pr-løp. Jeg synes nemlig det er i overkant regissert å først slippe DN-intervjuet, og så noen timer etter, når kritikerne har lest intervjuet, slippe en ny beklagelse på bloggen som er mer i tråd med hva "mobben" ønsker.

Men uansett så er det bra at hun tar ansvar og kommer med en beklagelse uten bortforklaringer og forbehold.

Nok en gang kommer forklaringer og unnskyldninger etter de er tatt med buksene nede. Hvis de ikke hadde drevet med slikt hadde det heller ikke vært noe å ta dem for. Hun blir ikke tatt fordi hun er den største bloggeren i landet, hun blir tatt fordi hun lyver. Fatter ikke at hun får så mye sympati, hun viser seg å lyve gang på gang, og så sier hun unnskyld når hun blir tatt og så er alt tilgitt...

Hun forklarer retusjering med at hun lar seg påvirke, i dette intervjuet fra mai i fjor sier hun at hun ikke bryr seg om hva folk mener om henne... Så, hva er egentlig sant av det hun sier?

http://www.kjendis.no/2014/05/22/kjendis/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/kritikk/33394911/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi en oppsummering av God Kveld Norge-intervjuet? Jeg så det ikke.

En omdømme ekspert mente at unnskyldningen som kom på bloggen kunne sammenliknes med Jesus som hang på korset, veldig feil sa han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang kommer forklaringer og unnskyldninger etter de er tatt med buksene nede. Hvis de ikke hadde drevet med slikt hadde det heller ikke vært noe å ta dem for. Hun blir ikke tatt fordi hun er den største bloggeren i landet, hun blir tatt fordi hun lyver. Fatter ikke at hun får så mye sympati, hun viser seg å lyve gang på gang, og så sier hun unnskyld når hun blir tatt og så er alt tilgitt...

Hun forklarer retusjering med at hun lar seg påvirke, i dette intervjuet fra mai i fjor sier hun at hun ikke bryr seg om hva folk mener om henne... Så, hva er egentlig sant av det hun sier?

http://www.kjendis.no/2014/05/22/kjendis/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/kritikk/33394911/

Kjenner også at jeg blir oppgitt over de som takker Caroline for hennes ærlighet. Er det mulig? Dette er noe hun aldri hadde vært ærlig om dersom det ikke hadde blitt oppdaget. Skjemmes nesten over at jeg lar meg opprøre over dette, men?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Ja, det skjønner jeg også. Poenget her er at hun i intervjuet fremstiller det som reisen med nattoget er bestilt etter avsløringene kom fordi hun ikke ønsket å møte folk på flyplassen, når sannheten er at hun allerede hadde planlagt å reise med tog. Uttalelsen hennes gir heller ikke mening når hun tar fly tilbake. Ser du ikke forskjellen?

...eller det kan hende hun ikke hadde lyst til å møte så mange folk på grunn av retusjeringsbråket? At hun ikke hadde lyst til å fortelle allemannalle at hun reiser med tog på grunn av lite lyst å treffe folk? At togreisen ikke var knyttet til kommentarfeltbråket i det hele tatt, men til en generell mangel på lyst til å se folk?

At hun tok fly hjem kan også komme av at det tar ugunstig lang tid å ta tog, dersom man ikke kan benytte seg av natt-toget?

Dersom man først skal spekulere og anta noe, kan det være greit å ta med alle former for antakelser og eventualiteter? Eller spørre hun som eier svaret på dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man nå ikke legger denne ballen død. Hun har gjort mye feil, men uansett hvor mye hun prøver å gjøre som vi behager - ja, så blir det feil dét også...

Litt sånn "æsj, nå har hun lagt flat - det må da finnes annet jeg kan spekulere i?"

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor man nå ikke legger denne ballen død. Hun har gjort mye feil, men uansett hvor mye hun prøver å gjøre som vi behager - ja, så blir det feil dét også...

Litt sånn "æsj, nå har hun lagt flat - det må da finnes annet jeg kan spekulere i?"

Til tross for forrige innlegg jeg skrev her er det faktisk noen små ting man ikke kan se bort fra.

Bl.a. vedkommende som skrev at det er jo ikke stalkingen eller stygge kommentarer hun holder på å knekke sammen av, men avsløringene.

I tillegg kan man jo diskutere om det siste beklagelses-innlegget er strategi eller ektefølt. Akkurat det synes jeg det skal være lov å diskutere.

Da påstandende om manipulering av både bilder og kommentarfelt ble ytret på Kvinneguiden for flere år siden ble de som hevdet dette nærmest sablet ned som sjalu, uten et liv eller at det kun var spekulasjoner uten bevis.

Ingen ild uten røyk.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man nå ikke legger denne ballen død. Hun har gjort mye feil, men uansett hvor mye hun prøver å gjøre som vi behager - ja, så blir det feil dét også...

Litt sånn "æsj, nå har hun lagt flat - det må da finnes annet jeg kan spekulere i?"

Jeg synes ikke det er rart at folk setter spørsmålstegn ved troverdigheten ved den nyeste unnskyldningen. Det som nå kommer frem, at hun er usikker, lar seg lett påvirke av kommentarer, følger med for eksempel på kvinneguiden, etc., er langt fra den samme sannheten som hun har uttrykt både på blogg og i pressen tidligere.

Vi skal ikke lenger tilbake enn til Skal Vi Danse i høst for å finne eksempler på fornektelse av nevnte fakta. Dommerne mente det skinte gjennom at Caroline var usikker, men både LK og CBE benektet dette sterkt. I portrettintervjuet med Det Nye for et år siden viste Caroline en ny og sexy side av seg selv og uttalte samtidig skråsikkert at hun ikke brydde seg om negative kommentarer.

Samtidig som det kun er en uke siden hun gikk ut i bloggen og fortalte hvor lei seg hun var for situasjonen, samtidig som hun ga leserne skylden for at den oppstod.

EN UKE etter legges en helt annen historie på bordet, der kompisen til manageren hennes (hvis eneste oppgave er pr og mediehåndtering?), trykker et meget ukritisk og usedvanlig partisk intervju av en fallen kriger. Dagen etter "legger CBE seg endelig flat på bloggen og sier unnskyld".

For meg ble troverdigheten borte for leenge siden, men selvfølgelig er det på sin plass og bedre sent enn aldri, med en beklagelse som i det minste fremstår noe ektefølt.

(Til dere som ikke hører podcasten til Tusvik og Tønne vil jeg for øvrig anbefale den nyeste episoden fra denne uken)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva dere sier. Poenget mitt nå var at uansett når, hvor eller hvordan beklagelsen kom - så vil den aldri bli helt bra nok.

Hun er en usikker kvinne, og det er nå endelig bevist med innrømmelsene. Da er det heller ikke så rart at hun har løyet opp gjennom. Jeg forsvarer det ikke, men løgn er jo noe usikre mennesker benytter for å hevde seg.

Tenker at man får gi folk en sjanse. Nærmere folkelig enn nå har hun vel aldri vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går ikke an å henge seg opp i en viktig detalj i denne saken. Det er faktisk snakk om en millionbedrift. Hadde hun ikke tjent noe på bloggen sin hadde det ikke vært et like stort problem. Men nå tjener hun store penger, og det er basert på juks og ansvarsfraskrivelse.

Det hamres løs fordi det er en alvorlig sak. At du forsvarer manipulasjon og juks er forkastelig.

Du misforstår. Summen var uvesentlig. Det er skillet mellom blogg og person jeg snakker om.

Jeg forsvarer ikke juks. Hvor klarer du å få det i fra?? Jeg behøver allikevel ikke være enig med dem som framstiller saken ekstremt sort/hvit. F eks at de tjener penger på en blogg som er rent ut juks. Det er jo å overdrive til det latterlige. Og jeg mener også denne saken har blitt blåst opp til et helt sykt nivå. Alvorlig sak...? Seriøst? Igjen; få et perspektiv på ting. Vær så snill. Folk dør i krig og terror.

Det alvorlige ville i så fall være hvor mange som rettferdiggjør mobbing fordi en person er kjent. (slapp av, jeg snakker ikke nødvendigvis om denne dyrebare og saklige tråden).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart at folk setter spørsmålstegn ved troverdigheten ved den nyeste unnskyldningen. Det som nå kommer frem, at hun er usikker, lar seg lett påvirke av kommentarer, følger med for eksempel på kvinneguiden, etc., er langt fra den samme sannheten som hun har uttrykt både på blogg og i pressen tidligere.

Vi skal ikke lenger tilbake enn til Skal Vi Danse i høst for å finne eksempler på fornektelse av nevnte fakta. Dommerne mente det skinte gjennom at Caroline var usikker, men både LK og CBE benektet dette sterkt. I portrettintervjuet med Det Nye for et år siden viste Caroline en ny og sexy side av seg selv og uttalte samtidig skråsikkert at hun ikke brydde seg om negative kommentarer.

Samtidig som det kun er en uke siden hun gikk ut i bloggen og fortalte hvor lei seg hun var for situasjonen, samtidig som hun ga leserne skylden for at den oppstod.

EN UKE etter legges en helt annen historie på bordet, der kompisen til manageren hennes (hvis eneste oppgave er pr og mediehåndtering?), trykker et meget ukritisk og usedvanlig partisk intervju av en fallen kriger. Dagen etter "legger CBE seg endelig flat på bloggen og sier unnskyld".

For meg ble troverdigheten borte for leenge siden, men selvfølgelig er det på sin plass og bedre sent enn aldri, med en beklagelse som i det minste fremstår noe ektefølt.

(Til dere som ikke hører podcasten til Tusvik og Tønne vil jeg for øvrig anbefale den nyeste episoden fra denne uken)

Jeg er helt enig med deg. Det er overhode ikke rart det sette spørsmål ved hennes troverdighet og at det siste innlegget diskuteres. Det burde også være helt legitimt å diskutere det uten forsøk på å bli kneblet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår. Summen var uvesentlig. Det er skillet mellom blogg og person jeg snakker om.

Jeg forsvarer ikke juks. Hvor klarer du å få det i fra?? Jeg behøver allikevel ikke være enig med dem som framstiller saken ekstremt sort/hvit. F eks at de tjener penger på en blogg som er rent ut juks. Det er jo å overdrive til det latterlige. Og jeg mener også denne saken har blitt blåst opp til et helt sykt nivå. Alvorlig sak...? Seriøst? Igjen; få et perspektiv på ting. Vær så snill. Folk dør i krig og terror.

Det alvorlige ville i så fall være hvor mange som rettferdiggjør mobbing fordi en person er kjent. (slapp av, jeg snakker ikke nødvendigvis om denne dyrebare og saklige tråden).

Perspektiv på ting? Så det at folk dør og at det er krig, gjør at man ikke her i Norge kan diskutere aktører i næringslivet som opptrer uærlig?

Regner isåfall nyheter om sport, bortkomne kattunge som blir funnet igjen, kritikk mot tv programmer og for eksempel nyhetspppslag om hvem som vant og ikke vant under spellemannsprisen i går, også bør sløyfes av dette noe spesielle mediebildet du ønsker vi skal ha?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva dere sier. Poenget mitt nå var at uansett når, hvor eller hvordan beklagelsen kom - så vil den aldri bli helt bra nok.

Hun er en usikker kvinne, og det er nå endelig bevist med innrømmelsene. Da er det heller ikke så rart at hun har løyet opp gjennom. Jeg forsvarer det ikke, men løgn er jo noe usikre mennesker benytter for å hevde seg.

Tenker at man får gi folk en sjanse. Nærmere folkelig enn nå har hun vel aldri vært...

Jeg er helt enig i dette. Nå er frua så mye diskutert, at det er på tide å gjøre seg ferdig. Det er greit å ikke like ho, men alt som kan sies har blitt sagt, og frua kan ivertfall høste sympati når diskusjonen aldri stopper...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...