Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Det som er trist og skremmende er at det sitter voksne mennesker dag og natt og studerer livet til en ubetydelig rosa blogger med lupe og kommenterer på kvinneguiden. Trist å se hva dere bruker tiden deres på. Har dere virkelig ikke mer å drive med enn dette?

Jeg tror ikke selve bloggeren er rosa, at bedriften faller innenfor kategorien rosablogger derimot kan jeg si meg enig i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les kommentarfeltet på DN på facebook for å finne realistiske kommentarer på hva folk egentlig mener om saken!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Nytt innlegg om dette på bloggen!

Hun innrømmer at sensuren forrige helg var feigt og galt.. Litt mer kjøtt på beina på denne forklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er trist og skremmende er at det sitter voksne mennesker dag og natt og studerer livet til en ubetydelig rosa blogger med lupe og kommenterer på kvinneguiden. Trist å se hva dere bruker tiden deres på. Har dere virkelig ikke mer å drive med enn dette?

Folk må da få lov til å bruke fritiden sin slik de vil, uten å bli kritisert for det. Noen står på ski - andre debatterer.

Og å kalle Norges største blogger for "ubetydelig" blir litt feil, i og med at dette er en blogg som har stor innflytelse, og kanskje da særlig på unge jenter. Når det kommer frem at ekteparet bak den har gitt kostholds- og treningsråd og støttet opp under disse ved å utgi seg som leger og annet, samt at fruen i årevis har redigert seg tynnere og benektet dette ved å si at kroppen hennes kun er et resultat av trening og diett, så har dette en effekt på dem som sitter hjemme og leser. Og at noen har "studert med lupe" og avdekket disse faktaene er jo bare flott, i og med at blogging er et såpass nytt fenomen at det foreløpig ikke er underlagt noe kontrollorgan.

Dersom noen blir syke etter å ha spist på en restaurant, og Mattilsynet blir satt på saken, finner ut at hygienen på restauranten er begredelig, og stenger restauranten, blir ikke Mattilsynet beskyldt for å være "mobbere" av restaurantens gjester. Dersom vi hadde hatt et lignende organ i bloggverdenen ville det ikke vært opp til enkeltmennesker å avdekke fusk og lureri, men foreløpig synes jeg det er supert at noen påtar seg jobben med å være vaktbikkje, for hvis CBE ikke hadde blitt avslørt så hadde denne kyniske og manipulerende oppførselen fortsatt så lenge det ga penger i kassa.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt innlegg på bloggen, der hun såvidt jeg ser (hara bare skumlest) svarer på kritikken som har kommet, og legger seg flat. Interessant at hun tar tak i dette med bloggen som proff mediebedrift, og kommenterer at det vil den aldri bli.

Hun sier hun ikke har forstått tillitsbruddet før, men at hun forstår det nå. Det kan jo være, eller så har Peter Peter kommet hjem fra ferie, men uansett tenker jeg at det holder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var bra av henne. Jeg savner fortsatt at de tar ansvar for hvilke kommentarer de har skrevet, spesielt i de tilfeller de utgir seg for å være eksperter. Også rart at hun ikke nevner endring og manipulering av kildekoden. Men helt ærlig tror jeg dette er det lengste hun vil gå og det var lengre enn jeg forventet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov til å bruke fritiden sin slik de vil, uten å bli kritisert for det. Noen står på ski - andre debatterer.

Og å kalle Norges største blogger for "ubetydelig" blir litt feil, i og med at dette er en blogg som har stor innflytelse, og kanskje da særlig på unge jenter. Når det kommer frem at ekteparet bak den har gitt kostholds- og treningsråd og støttet opp under disse ved å utgi seg som leger og annet, samt at fruen i årevis har redigert seg tynnere og benektet dette ved å si at kroppen hennes kun er et resultat av trening og diett, så har dette en effekt på dem som sitter hjemme og leser. Og at noen har "studert med lupe" og avdekket disse faktaene er jo bare flott, i og med at blogging er et såpass nytt fenomen at det foreløpig ikke er underlagt noe kontrollorgan.

Dersom noen blir syke etter å ha spist på en restaurant, og Mattilsynet blir satt på saken, finner ut at hygienen på restauranten er begredelig, og stenger restauranten, blir ikke Mattilsynet beskyldt for å være "mobbere" av restaurantens gjester. Dersom vi hadde hatt et lignende organ i bloggverdenen ville det ikke vært opp til enkeltmennesker å avdekke fusk og lureri, men foreløpig synes jeg det er supert at noen påtar seg jobben med å være vaktbikkje, for hvis CBE ikke hadde blitt avslørt så hadde denne kyniske og manipulerende oppførselen fortsatt så lenge det ga penger i kassa.

Nei, men hvis Mattilsynet i hovedsak konsentrerte seg om en restaurant og sjekket denne restauranten daglig, gjerne flere ganger om dagen og over flere år, så ville det nok blitt kalt mobbing.

Det er ikke det at CBE blir kritisert som er problemet, men omfanget av kritiseringen her på KG. Det var en som kommenterte at tråden som ble trukket fram av Rune Brynhildsen var fra 2012 - ja, så lenge har KG faktisk holdt på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis Mattilsynet i hovedsak konsentrerte seg om en restaurant og sjekket denne restauranten daglig, gjerne flere ganger om dagen og over flere år, så ville det nok blitt kalt mobbing.

Det er ikke det at CBE blir kritisert som er problemet, men omfanget av kritiseringen her på KG. Det var en som kommenterte at tråden som ble trukket fram av Rune Brynhildsen var fra 2012 - ja, så lenge har KG faktisk holdt på!

problemet er vel at hun ikke har innrømmet noe som helst før nå idag, og da står jo saken i stampe. Kanskje går det an å gå videre nå, og debattere den kommersielle bloggingen på et bredere grunnlag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Da har jeg også lest det siste innlegget på bloggen. Det var et fint innlegg. CBE gjør det mange av oss har ønsket - hun legger seg flat. Hun beklager, og denne gangen uten et sammensurium av bortforklaringer og selvrettferdiggjørelse som man har sett tidligere.

Det er fortsatt et par ting jeg personlig stusser ved, men jeg skal la det ligge. Det blir i såfall alle flisespikkeriers mor.

Hun har som sagt endelig etterkommet det mange av oss her inne har etterlyst den siste uken. Jeg tror det er på tide å tilgi henne. Men det betyr ikke at man også bør glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært inne på bloggen ettersom jeg ikke vil generere lesertall, men dersom hun har lagt seg helt flat og innrømmer alt er det supert. Da er det jo slik at fremtida vil vise om dette er troverdig og varig. Hun vil tjene på en mer åpen oppførsel, og dersom hun gjør dette, skal jeg selvfølgelig heie.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Da har jeg også lest det siste innlegget på bloggen. Det var et fint innlegg. CBE gjør det mange av oss har ønsket - hun legger seg flat. Hun beklager, og denne gangen uten et sammensurium av bortforklaringer og selvrettferdiggjørelse som man har sett tidligere.

Det er fortsatt et par ting jeg personlig stusser ved, men jeg skal la det ligge. Det blir i såfall alle flisespikkeriers mor.

Hun har som sagt endelig etterkommet det mange av oss her inne har etterlyst den siste uken. Jeg tror det er på tide å tilgi henne. Men det betyr ikke at man også bør glemme.

Dette er egentlig akkurat det samme som jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Moon

Da har jeg også lest innlegget, og jeg syntes det var veldig nyttig med klargjøringen om at hun ikke ønsker at dette skal være "et glanset magasin", men en hverdagsblogg.

Hun fremstår som åpen, reflektert og ærlig, og dette er veldig bra.

Skal jeg være ekstremt kritisk savner jeg en beklagelse til de som har blitt syndebukkene i denne saken, de kritske men ikke ufine, men dette er en bagatell siden hun så tydelig tar på seg ansvaret for det som har skjedd, og har tatt grep for å forhindre at det skjer igjen.

Jeg har aldri vært, og kommer nok aldri til å bli, en av hennes lesere, men dette var et godt innlegg fra hennes side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må poengtere at jeg så klart ikke har planer om å begynne å lese bloggen hennes. Ser det å heie kunne feiltolkes den veien. Det jeg mener er at jeg beundrer folk som erkjenner, står for, lærer og utvikler seg av sine feil. Derimot kommer det selvfølgelig veldig seint, og beskytta betegnelser som for eksempel doktor bør fortsatt få et etterspill da dette er blant det alvorligste bedriften har gjort.

Endret av Vind
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Hun hadde vel ikke akkurat noe valg, alt for seint for min del.

Hadde det kommet samme dag..senest dagen etter...da kunne jeg vurdert å fortsatt følge hennes blogg men...nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg må poengtere at jeg så klart ikke har planer om å begynne å lese bloggen hennes. Ser det å heie kunne feiltolkes den veien. Det jeg mener er at jeg beundrer folk som erkjenner, står for, lærer og utvikler seg av sine feil. Derimot kommer det selvfølgelig veldig seint, og beskytta betegnelser som for eksempel doktor bør fortsatt få et etterspill da dette er blant det alvorligste bedriften har gjort.

Dette er jeg også enig i. I tillegg til at troverdigheten fikk enda en knekk helt på tampen, ved at hun nå (indirekte) skriver at beklagelsen Lars-Kristian kom med i VG ikke var helt sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også enig i. I tillegg til at troverdigheten fikk enda en knekk helt på tampen, ved at hun nå (indirekte) skriver at beklagelsen Lars-Kristian kom med i VG ikke var helt sann.

Hvor leser du dette? Jeg mener, hva får deg til å tenke det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg også enig i. I tillegg til at troverdigheten fikk enda en knekk helt på tampen, ved at hun nå (indirekte) skriver at beklagelsen Lars-Kristian kom med i VG ikke var helt sann.

Takk. Det er jeg enig i at i så fall ikke er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...