Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forsang og Peters er iallfall venner på FB uten at det trenger å bety noe, han har jo 3000 venner.

Kjenner godt til denne gjengen, er i samme bransje. Jonas og Peters er close, så det er utrolig kritikkverdig at dette ikke en gang nevnes i artikkelen. Men nå har jo Forsang nære bindinger også til Stordalen-paret og ironisk nok fikk han eneste intervju om sykdommen. Man kan jo lure...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til denne gjengen, er i samme bransje. Jonas og Peters er close, så det er utrolig kritikkverdig at dette ikke en gang nevnes i artikkelen. Men nå har jo Forsang nære bindinger også til Stordalen-paret og ironisk nok fikk han eneste intervju om sykdommen. Man kan jo lure...

Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med.

Uenig. Jeg ville aldri intervjuet mine nære venner. Det er generelt sånn at settingen kan være helt ok, men så lenge det kan stilles spørsmål ved bindinger etc bør det unngås.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med.

Det er mikrofonholderi, ikke journalistik. Det bør opplyses om interessekonflikter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mikrofonholderi, ikke journalistik. Det bør opplyses om interessekonflikter.

Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg vet er Jonas Forsang frilansjournalist. Uavhengig av om han frilans eller ikke; Det gjør bakgrunnen for intervjuet enda mer interessant; hvordan ble kontakten etablert? Tok Peters kontakt med DN eller Forsang? Hvis denne kontakten kun har foregått via dem er det særdeles kritikkverdig. Forventer at DN klargjør dette.

Endret av Iriina
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig.

Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er Jonas Forsang frilansjournalist. Det gjør bakgrunnen for intervjuet enda mer interessant; hvordan ble kontakten etablert? Tok Peters kontakt med DN eller Forsang? Hvis denne kontakten kun har foregått via dem er det særdeles kritikkverdig. Forventer at DN klargjør dette.

I følge hans LinkedIn-profil er han ansatt i Dagens Næringsliv (jobbet frilans for dem tidligere).

https://no.linkedin.com/pub/jonas-forsang/6b/700/353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge hans LinkedIn-profil er han ansatt i Dagens Næringsliv (jobbet frilans for dem tidligere).

https://no.linkedin.com/pub/jonas-forsang/6b/700/353

Han skriver mye for Costume etc også fortsatt (jobber selv frilans for dem, så følger med), men det kan jo være en deltidsstilling eller at han har en spesialavtale. Det finnes jo eksempler på det i NRK. Endret av Iriina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management.

Tror noen her snakker om Gunhild Stordalen (jfv. kommentarer om intim/personlig/trist situasjon som til en viss grad beretigger bruk av journalist"venn"), mens andre snakker om CBE.

Har ikke noe i mot at Stordalen-paret benyttet seg av en bekjent som journalist (ettersom det ikke direkte var "to sider av saken" - det var vel bare et dybdeintervju om sykdommen), men reagerer sterkt på måten CBE-intervjuet er vinklet på (fokus på at CBE har blitt stalket og utsatt for nettroll, i et forsøk på å dra fokus vekk fra dette med å utgi seg under falske navn og beskyttede titler).

Edit: skrivefeil.

Endret av lenebu
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management.

Jeg snakker om Stordalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen her snakker om Gunhild Stordalen (jfv. kommentarer om intim/personlig/trist situasjon som til en viss grad beretigger bruk av journalist"venn"), mens andre snakker om CBE.

Har ikke noe i mot at Stordalen-paret benyttet seg av en bekjent som journalist (ettersom det ikke direkte var "to sider av saken" - det var vel bare et dybdeintervju om sykdommen), men reagerer sterkt på måten CBE-intervjuet er vinklet på (fokus på at CBE har blitt stalket og utsatt for nettroll, i et forsøk på å dra fokus vekk fra dette med å utgi seg under falske navn og beskyttede titler).

Edit: skrivefeil.

Noe av det mest grunnleggende i presseetikken er; la aldri folk tvile på din integreritet, selv ikke i 'ufarlige' saker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med.

Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig.

Tullball!

Det skrives om mye verre historier enn det frua har opplevd, der journalist og intervjuobjekt ikke kjenner hverandre fra før. Ja, man har kanskje noen samtaler i forkant om rammene rundt intervjuet, men dette her går over alle støvleskaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullball!

Det skrives om mye verre historier enn det frua har opplevd, der journalist og intervjuobjekt ikke kjenner hverandre fra før. Ja, man har kanskje noen samtaler i forkant om rammene rundt intervjuet, men dette her går over alle støvleskaft.

Mine kommentarer handlet om Stordalenparet. Les tråden oppover før du hisser deg opp, jeg har flere kommentarer om CBE-intervjuet, men nå snakket vi om journalisten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...