Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Kariannne
Skrevet

Familien Eriksen er en sagablott! De eier ikke begrep om noenting virker det som. Hun har solgt seg selv, verdiene sine og familien sin til de som byr høyest. Verdiene flyr rett ut vinduet bare prislappen er høy nok å det gir penger så de kan opprettholde denne "glamorøse" tilværelsen som for meg ser alt annet en glamorøs ut.

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Gjest Kariannne
Skrevet
15 timer siden, Emilie112 skrev:

Cruise er en miljøversting av de store! Bra hun kutter litt kjøtt i ny og ned da..

Ja de kompenserer jo litt da... 🙄 

Hun driter seg så ut ved å gå ut å fremheve seg selv som en miljøforkjemper, verner om dyrs rettigheter, mens hun smører seg inn med Nivea solkrem for å danne "underlag" til høstens o så store cruisetur. Jeg blir flau, så flau 🤦🏼‍♀️🙈

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og persondebatt.

Edie, adm.

Skrevet
1 time siden, Kariannne skrev:

Ja de kompenserer jo litt da... 🙄 

Hun driter seg så ut ved å gå ut å fremheve seg selv som en miljøforkjemper, verner om dyrs rettigheter, mens hun smører seg inn med Nivea solkrem for å danne "underlag" til høstens o så store cruisetur. Jeg blir flau, så flau 🤦🏼‍♀️🙈

Men du vet, om man stadig er selvmotsigende på absolutt alle plan, gjør man jo alle til lags 🙂 Bortsett fra de som legger merke til dobbeltmoralen, da. Vi er neppe i flertall. 

• Liker 17
Skrevet

Og nå slettes det over en lav sko. En leser stilte spørsmålstegn ved at hun ev måtte ha folk ansatt for å svare på alle publiserte kommentarer (35 under det aktuelle innlegget) hvor hun svarer at mange er kritiske 'bare for å være det' og det gidder hun ikke svare på. 

Men nå er det borte gitt. Jeg har screenshot, men kan ikke lage imugur. 

• Liker 14
Skrevet
3 timer siden, formula skrev:

I utgangspunktet er det jo en fordel for bloggen at paret karrer seg seg ut i verden, etter flere år med Siljan, Sarpsborg og Oslo som eneste utgangspunkt for innlegg.( Ispedd en og annen chartertur til Gran Canaria eller Hellas).

Når det er sagt er det jo sørgelig at det ble miljøverstingen cruise de valgte. Overraskende er det imidlertid ikke, og her viser CBE nok en gang hvem som er målgruppa for bloggen. Med dette valget bare understreker de nok en gang sin manglende forståelse for miljøproblematikk. Nå er det riktignok ikke enkelt å se dem for seg som agriturister, men de burde lett kunne finne gode alternativer til akkurat denne type reise. Men det er vel ikke i miljøturisme pengene ligger. Ikke sikkert de hadde vært interessert heller, om de skulle fått tilbud  om sponset, miljøvennlig ferie. Den type ferie har en tendens til å være litt mindre glamorøs enn et cruise. 

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Frueparet gjør det som alltid lettvint for seg selv. Blir spennende å se hvem som skal passe arvingene.

• Liker 9
Gjest formula
Skrevet
7 minutter siden, Kleenex skrev:

Frueparet gjør det som alltid lettvint for seg selv. Blir spennende å se hvem som skal passe arvingene.

Blir vel ikke lenge før det kommer et gledesstrålende innlegg:

"Vet dere hva, etter en telefon til Norwegian Cruise Line fikk vi ordnet plass til mamma og pappa også! Så nå blir vi 6 stykker på cruise! Det blir så fint!"

Skrevet (endret)

Leser hun ikke aviser? Ser hun ikke nyheter? Det forundrer meg at hun gang på gang på gang går på en skikkelig smell. Annonserer for babyprodukter med frynsete rykte, for solkremer som gjør det dårlig i tester, for den absolutte miljøverstingen, cruise, and the list goes on.

Hvorfor bruker hun ikke markedsposisjonen sin til å markere seg som bevisst og smart istedet for å bare vise frem sin absolutte ignoranse igjen og igjen? 

Det ser jo ut som om hun har rett i at en del av leserne hennes er unge med høyere utdanning. Men DE leser jo forbrukertester - de vet jo at cruise er miljøfiendtlig så det holder - og forteller henne det. Hvis dette er gruppen hun vil selge varer til, så fatter jeg ikke at hun ikke prøver å kommunisere MED dem istedet for å gå på en kritikksmell gang på gang.

Og jeg tror vel ikke man selger så veldig mye nivea solkrem etter det raset av kritikk hun fikk i kommentarfeltet.

Endret av pøbelsara
  • Liker 27
Skrevet
19 timer siden, formula skrev:

Jeg er enig. Faktisk viser de alkohol såpass ofte, at hvis dette hadde vært en personlig dagbok ville jeg tenkt at disse to spytter neimen ikke i glasset!

Men nå er dette et glanset magasin/reklamekatalog som ikke tjener på å vise alkohol, og med kritikk og spørsmål rundt dette flere ganger i året, så tenker jeg at det er aller mest for å provosere. Litt som å droppe sykkelhjelmen. Noe de vet det kommer kommentarer på, og så ligger alt til rette for en liten diskusjon - for/mot alkohol.

Og som vi vet så får CBE siste ordet i enhver krangel i kommentarfeltet. Kanskje finnes det til og med en lege som stikker innom og kan forsikre om at et glass vin eller to er bare sunt, og at barn har godt av å se voksne drikke. Med måte.

I mange tilfeller ser det ut til at de bruker alkohol som en rekvisitt samt posere feks med is, og annen «belønning» og skal ha leserne til å tro på et rikt og velstående liv. «Menger seg med fiffen» opplegg. Måten hun svarer på tilbakemeldinger vitner om den årelange at de vet «best» selv.  Viser litt alkohol, og litt av barna, og MYE av selve «motejournalisten». 

• Liker 10
Skrevet
19 timer siden, LilleSnupp skrev:

Vil nå si at det relativt ofte er «sykedager» etter kvelder med vinglass og vin&venner

For ikke å snakke om «migrene» både hos Frua og eks-fotballspilleren. Man kan få migrene av for lite mat. Man kan få migrene av alkohol. Er man plaget med mye migrene bør man spise regelmessig og ikke innta mat/drikke som kan trigge migrenen. Just saying. Snakker av egen erfaring etter 30 år med migrene. 

• Liker 9
Skrevet
18 timer siden, På besøk skrev:

Eller norovirus. Kjært barn har mange navn.

Om sjølvaste CBE hadde hatt Norovirus så hadde det blitt oppslått i VG rampelys. Uten tvil! 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Dorey skrev:

Misjonen på P4 hadde et morsomt innslag om det der. 

Hun kom til å fortsette å bruke Joker-butikken, det var jo den eneste søndagsåpne butikken der. "Og mat må man jo ha."

.................

• Liker 19
Skrevet
7 minutter siden, Gunvald skrev:

Misjonen på P4 hadde et morsomt innslag om det der. 

Hun kom til å fortsette å bruke Joker-butikken, det var jo den eneste søndagsåpne butikken der. "Og mat må man jo ha."

.................

En klassiker!

• Liker 10
Skrevet
54 minutter siden, Dorey skrev:

Å herre! Å jøye meg! Å dustoremitid!

Et innlegg i avisen? Om ost som har gått ut på dato? 

Jeg mister troen på menneskeheten og går i rugg!

• Liker 24
Skrevet

NCL vil vel ha valuta for sponsing av "familievennlig cruise", så de små må opp i ringa og bidra, og gjennom en uke med uvitende eksponering.

• Liker 9
Skrevet

Sånn ref. alkoholforbruk på bloggen, så antar jeg det blir brukt for å bygge opp om imaget de fronter som "hipp og urban ung forettningskvinne". Det er veldig 90-talls, men som vanlig henger CBE langt etter trendene.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Anonym90059005 skrev:

NCL vil vel ha valuta for sponsing av "familievennlig cruise", så de små må opp i ringa og bidra, og gjennom en uke med uvitende eksponering.

Sant! Men siden mor og far trenger sin sårt etterlengtede egentid, må mormor og morfar stille opp. 

Det skal jo spises sene middager uforstyrret med fancy paraplydrinker. 

• Liker 17
Skrevet

Det ser nesten ut som om CBE bevisst går inn for å skjule brystene i siste innlegg. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...