Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Annonsering og bruk av sosiale medier er en lang og krokete vei. Jeg tipper veldig mange annonsører bruker en mellompart der de kjøper en viss tjeneste, for eksempel: "varemerke  x synes i y antall bloggere". Noe må jo United Inlfuencers og lignende byråer gjøre. ;)

Men, jeg tror at om 10 år kommer media og pr-bransjen se tilbake med flauhet over den ukritiske bruken. Å ses x antall ganger på i TV/aviser/billboards, er IKKE det samme som å ses "x antall ganger i blogger". Noe mange ikke ha forstått enda.

Hjelper jo ikke når visse byråer blåser opp og forvrenger tallene heller, eller bruker eldre tall fra toppårene til reklameaktørene (bloggere, youtubere, instagrammere).

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Annonsørene har tydeligvis ikke skjønt at de holdninger, manglende etikk og kundebehandling smitter over fra bloggeren til deres merke. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 16
Skrevet

^^ Nettopp.

Vilket forskning også viser. Det er dessuten en to-veis spiral. En positiv blogger med et positivt produkt, får gensidig økt fortrolighet. Men en blogg med negativ anseende med ikke-tilpasset produkt, er det også en gjensidig negativ spiral.  Altså taper både blogger og varemerke når det ikke er: a) godt blogginnlegg b) produkt og blogger ikke matcher

Om reklame på blogg og https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/2365092

Tror som sagt mange annonsører kjøper en pakke, fra dyktige selgere med oppblåste tall. Men jeg trodde det var vanlig å gjøre en analyse av effektene av reklamekampanjer? Ingen som jobber med produkter/varemerker som bruker reklame?

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Kan det være LK som står bak nicket “barnehagelæreren». Synes ordlyden kan minne om ham. Kommentarene er å se på slutten under innlegget om smoothien.

Det er jo helt tydelig at det er han som står bak Caroline sine svar under samme innlegg også. Hans skrivestil og hans innhold.

• Liker 17
Skrevet
16 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

^^ Nettopp.

Vilket forskning også viser. Det er dessuten en to-veis spiral. En positiv blogger med et positivt produkt, får gensidig økt fortrolighet. Men en blogg med negativ anseende med ikke-tilpasset produkt, er det også en gjensidig negativ spiral.  Altså taper både blogger og varemerke når det ikke er: a) godt blogginnlegg b) produkt og blogger ikke matcher

Om reklame på blogg og https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/2365092

Tror som sagt mange annonsører kjøper en pakke, fra dyktige selgere med oppblåste tall. Men jeg trodde det var vanlig å gjøre en analyse av effektene av reklamekampanjer? Ingen som jobber med produkter/varemerker som bruker reklame?

Jeg tror de måler antall salg som positiv effekt, men jeg tror ikke de måler den negative langtidseffekten. La si at 4000 tegner abonnement med Storytel, men det kan være 40 000 som etter reklame inkludert barn tenker at de aldri skal benytte seg av dem. Tipper at slikt ikke fanges opp av analysene de gjør. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
1 hour ago, elisaday said:

Var det ikke en "barnehagelærer" som bekreftet i kommentarfeltet at de liksom led av noro viruset også? 

Tror faktisk det var en "lege"! :dry:

Endret av Sophia_08
Glemte hermetegn...............
  • Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg tror de måler antall salg som positiv effekt, men jeg tror ikke de måler den negative langtidseffekten. La si at 4000 tegner abonnement med Storytel, men det kan være 40 000 som etter reklame inkludert barn tenker at de aldri skal benytte seg av dem. Tipper at slikt ikke fanges opp av analysene de gjør. 

Jeg skulle faktisk si noe slikt. Men du var kommet lengre i tankegangen enn meg.

For storytel er vel en av de få som jeg har fått med meg har sagt at de fikk så og så mange nye brukere etter å ha brukt bloggere. Og det var ikke rent få! Med slike suksesshistorier er det jo ikke så rart andre henger seg på. 5000 nye brukere for rundt 250 000 kroner (den er fiktiv, vet ikke hvor mye de bruker på andre bloggere. Men CBE fikk jo 50 000 per innlegg - hvor mange hun hadde skrevet på den tiden vet jeg heller ikke.), og halvparten blir sier dem jo også.

200kroner måneden x 2500 nye brukere=500 000 allerede etter første betalingsrunde. Altså er det en god mulighet for at de tjener inn det bloggeren kostet etter en måned. Hva så om de da mistet andre mulige kunder. Det er nok fort gjort og tenke her og nå.

https://www.dn.no/etterBors/2016/08/19/2132/Medier/bloggere-ga-lydbokboom

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Sol79 skrev:

Det er jo helt tydelig at det er han som står bak Caroline sine svar under samme innlegg også. Hans skrivestil og hans innhold.

👍🏻

• Liker 1
Skrevet (endret)

(...) For hver dag som går trampes det hardere i salaten, moral og etikk fyker veggimellom og den pinlig anstrengte, oppstilte scenografien i dukkehjemmet føles bare mer og mer klam og komisk.. 

Skulle ønske de kunne se seg selv sånn de fremstår... Det hadde blitt et epic awkward moment (for å bruke en sjargong fra ca år 2009)...

Men igjen undres jeg... Hvordan inspirerer denne bloggen noen? Inspirasjon til hva? Hva med dette livet virker fristende? Et liv hvor man har photoshoot på soverommet når man er sengeliggende med feber og influensa, på besøk hos svigers, i begravelse, hjemme med syke barn hvor farger på klær og leker må matche, i matbutikken, under middagslagingen, i badekaret med migrene, på ferietur, på trening, i utdrikningslag... Etc etc! 

Blir sliten bare av å tenke på det...

Ryddet for latterliggjøring. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 43
Skrevet (endret)
På 28.6.2018 den 13.31, Corinne skrev:

(...) For hver dag som går trampes det hardere i salaten, moral og etikk fyker veggimellom og den pinlig anstrengte, oppstilte scenografien i dukkehjemmet føles bare mer og mer klam og komisk.. 

Skulle ønske de kunne se seg selv sånn de fremstår... Det hadde blitt et epic awkward moment (for å bruke en sjargong fra ca år 2009)...

Men igjen undres jeg... Hvordan inspirerer denne bloggen noen? Inspirasjon til hva? Hva med dette livet virker fristende? Et liv hvor man har photoshoot på soverommet når man er sengeliggende med feber og influensa, på besøk hos svigers, i begravelse, hjemme med syke barn hvor farger på klær og leker må matche, i matbutikken, under middagslagingen, i badekaret med migrene, på ferietur, på trening, i utdrikningslag... Etc etc! 

Jeg tror den inspirer svært på, men at den er til glede for mange, det tror jeg på 😀 Det rare av alt er at jeg tror de vet at folk ler av bloggen og hvordan livet fremstilles, men at de gir beng så lenge millionene tikker inn. Problemer er hva de skal gjøre når de sitter der uten inntekt, klarer ikke helt å se hva veien videre går for paret. Tror bloggen og fremtoningen de viser der er lite fristende for en kommende arbeidsgiver, og siden de ikke har noe avsluttet utdannelse eller andre ben og stå på klarer jeg ikke å skjønne hvor veien går i fremtiden.

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 14
Skrevet
4 timer siden, Ultiva skrev:

Det blir så useriøst. Hvor er annonsøren egenting? De betaler for eksponeringen, trekker seg helt ut og så blir produktet forsvart med nebb og klør av kvasi-intellektuelle "leger" og "barnehagelærere" i kommentarfeltet, og av syrlige, passiv-aggressive svar fra bloggens frontfigur. Latterlig, og overhodet ikke med på å skape en god relasjon til produktene.

Det dukket opp en farmasøyt også i kommentarfeltet, men det er ikke hverken Åge eller frua. Vedkommende anbefalte ikke nivea eller natusan, bare produkter fra apoteket....

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 28.6.2018 den 13.31, Corinne skrev:

(...)For hver dag som går trampes det hardere i salaten, moral og etikk fyker veggimellom og den pinlig anstrengte, oppstilte scenografien i dukkehjemmet føles bare mer og mer klam og komisk.. 

Det samme kan en jo si om f eks interiørblader som aldri har appellert til meg. Eller Costume for den saks skyld, eller ELLE. De er jo i akkurat samme genrer som CBE sin blogg. Helt ufarlige og tildels lekkert laget fulle av overfladisk jitt jatt. Same story, different setting. 
MEN her henges alt på en person, ergo lettere å mene noe om det fordi vedkommende må jo vite bedre. Er jo influenser skal vite. Er ikke ELLE eller andre likesinnede blader det ? Jo. Akkurat det samme. 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, TøffeSnåkus skrev:

Det samme kan en jo si om f eks interiørblader som aldri har appellert til meg. Eller Costume for den saks skyld, eller ELLE. De er jo i akkurat samme genrer som CBE sin blogg. Helt ufarlige og tildels lekkert laget fulle av overfladisk jitt jatt. Same story, different setting. 
MEN her henges alt på en person, ergo lettere å mene noe om det fordi vedkommende må jo vite bedre. Er jo influenser skal vite. Er ikke ELLE eller andre likesinnede blader det ? Jo. Akkurat det samme. 

Nei, selvsagt er det ikke det samme.

• Liker 18
Skrevet (endret)
12 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Et mote- og et interiørerblad langt mer inspirerende en denne bloggen. Verken mote, interiør eller og foto objekter er noe jeg overhode tiltrekkes av. CBE er ingen modell med Lasse som fotograf ser de ut som dårlige katalogbilder.  0 utråling. Når man ser på retusjeringen i disse bladene, så får de Lasse til å se som en skikkelig amatør. 

Endret av Miranda16
  • Liker 13
Skrevet

Tenker de hadde en «magisk» stund på brygga hvor det hele igjen er en photoshoot med poseringer og ikke tilfeldige valgte antrekk. Det som er magisk for CBE er vel ikke helt hva andre forbinder med det ordet (som forøvrig er et tullete ord). Var det en magisk photoshoot du mente, Caroline? 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Mye syting om at LK ser på fotball., men innlegget avsluttes med en blunkesmiley for å understreke at det er IKKE dårlig stemning. Tviler på at det er noe som ligner på blunkesmiley når hun klager til LK hjemme i stua..

Men i går kveld.. da fikk kun endelig med meg mannen sin på brygga. Sååå godt med litt tid sammen. Det var jo tross alt så lenge siden sist..

Hvor avhengig er det mulig å gjøre seg av et annet menneske? Hadde gått helt i spinn for meg, om jeg skulle gå oppå mannen min 24/7. Men men.. vi elsker nok ikke hverandre nok til å forstå 😊

Endret av Irja
  • Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...