Kleenex Skrevet 29. juni 2018 #57241 Skrevet 29. juni 2018 På 28.6.2018 den 17.25, Luka_S skrev: Den måten de fletter alkohol inn i mange innlegg minner meg om den instagramkontoen som viste seg å være en kampanje mot alkoholmisbruk. https://www.side2.no/helse/louises-glamorose-instagram-konto-lurte-over-50000-4621229 Ikke bra. Det er ikke bra at alkoholbruk skal normaliseres og liksom skal gli inn i hverdagsliv og hverdagslykken uten motstand... Ikkje bra! 14
Surikatt Skrevet 29. juni 2018 #57242 Skrevet 29. juni 2018 (endret) Nytt skryte treningsinnlegg hvor fokus er på hvor mye og hvor langt og hvor sliten men se på meg, jeg er like blid! Lurer på om hun går rundt å skryter sånn av seg selv i virkeligheten? Det er ikke motiverende treningsinnlegg hvor alt handler om å skryte av antall repetisjoner og det er ikke treningsglede. Kunne hun noen gang tatt en løpetur i skogen for gledens skyld? Neppe. Endret 29. juni 2018 av Surikatt 21
Inocybe Skrevet 29. juni 2018 #57243 Skrevet 29. juni 2018 7 minutter siden, Surikatt skrev: Nytt skryte treningsinnlegg hvor fokus er på hvor mye og hvor langt og hvor sliten men se på meg, jeg er like blid! Lurer på om hun går rundt å skryter sånn av seg selv i virkeligheten? Det er ikke motiverende treningsinnlegg hvor alt handler om å skryte av antall repetisjoner og det er ikke treningsglede. Kunne hun noen gang tatt en løpetur i skogen for gledens skyld? Neppe. Jeg lurer om disse innleggene med nøye beskrivelser av antall repetisjoner er et nedrigt forsøk på å skape aktivitet på bloggen. Hun vet meget godt det er akkurat denne typen innlegg det advares mot på sunn fornuft plakaten (som hun aldri har hatt bein nokk i nesen til å skrive under på) og av eksperter på spiseforstyrrelser som Finn Skårderud. Men når lesertallene ikke bedres må det vel hardere skyts til og etikk og moral er tydeligvis ikke begreper hun ønsker å assosieres med. Neste jeg tenker er at alt denne damen publiserer er et rop om oppmerksomhet og skryt. Hun har alltid tid til å svare på åh du er så fin og flink mens refleksjoner over hennes dårlige innflytelse på lesere og ikke minst barna hennes får lite (ingen) oppmerksomhet. Alt legges til rette for at hun skal høste bifall og applaus, men i stedet undres jeg over at en som sier hun trener så mye ser såpass lite trent ut. Fra et rent treningsinspirasjons-synspunkt synes jeg disse innleggene er pinlige og uinspirerende. Bare fokus på hvor flink hun et som trener ditten og datten og står opp før syv for å trene og så videre. Helt blottet for treningsglede. Jeg håpet virkelig på god treningsinspirasjon da hun startet på PT utdannelsen, men den var bare et reklamestunt og alt leserne fikk ut av det var nerdebilder med briller. Jeg håpet igjen da hun startet halvmaratontreningen men det ble beskrevet i negative ordelag som langt og kjedelig og generelt kjipt. Tydelig hun hadde blitt blendet av reklamepengene men egentlig ikke gadd å gjøre innsatsen. Igjen satt jeg som leser igjen med blaa. Alle sponsoravtalene med diverse sportsutstyrsleverandører kunne også ha blitt brukt mye mer spennende for oss treningsinteresserte lesere. Eneste vi får er tights og topper (gjerne med bar mage med innsug). Hva med for eksempel test av drikkebelter, mobilvesker, løpetøy til drittvær og ulike typer terrengsko? På den annen side har hun ikke peiling på slikt hun som bare løper inne så ikke sikkert det hadde blitt noe bedre. Slutt å tenk på dine behov når du publiserer innlegg CBE og tenk i stedet på hva som kan være spennende for andre å lese om. Kanskje det hadde fungert bedre. 44
Keaton Skrevet 29. juni 2018 #57244 Skrevet 29. juni 2018 Det parbildet med vin kommuniserer følgende til meg: Jeg trenger masse vin for å holde ut med den klemmingen din. Ser du ikke at jeg vender meg bort fra deg? Antakelig var der ikke akkurat det bildet var ment å kommunisere. 26
Jordbærogfløte Skrevet 29. juni 2018 #57245 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Det parbildet med vin kommuniserer følgende til meg: Jeg trenger masse vin for å holde ut med den klemmingen din. Ser du ikke at jeg vender meg bort fra deg? Antakelig var der ikke akkurat det bildet var ment å kommunisere. «Vi kan drikke vin i kveld, men mølla/stien venter på oss i morgen, kjære». 17
Surikatt Skrevet 29. juni 2018 #57246 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg lurer om disse innleggene med nøye beskrivelser av antall repetisjoner er et nedrigt forsøk på å skape aktivitet på bloggen. Hun vet meget godt det er akkurat denne typen innlegg det advares mot på sunn fornuft plakaten (som hun aldri har hatt bein nokk i nesen til å skrive under på) og av eksperter på spiseforstyrrelser som Finn Skårderud. Men når lesertallene ikke bedres må det vel hardere skyts til og etikk og moral er tydeligvis ikke begreper hun ønsker å assosieres med. Neste jeg tenker er at alt denne damen publiserer er et rop om oppmerksomhet og skryt. Hun har alltid tid til å svare på åh du er så fin og flink mens refleksjoner over hennes dårlige innflytelse på lesere og ikke minst barna hennes får lite (ingen) oppmerksomhet. Alt legges til rette for at hun skal høste bifall og applaus, men i stedet undres jeg over at en som sier hun trener så mye ser såpass lite trent ut. Fra et rent treningsinspirasjons-synspunkt synes jeg disse innleggene er pinlige og uinspirerende. Bare fokus på hvor flink hun et som trener ditten og datten og står opp før syv for å trene og så videre. Helt blottet for treningsglede. Jeg håpet virkelig på god treningsinspirasjon da hun startet på PT utdannelsen, men den var bare et reklamestunt og alt leserne fikk ut av det var nerdebilder med briller. Jeg håpet igjen da hun startet halvmaratontreningen men det ble beskrevet i negative ordelag som langt og kjedelig og generelt kjipt. Tydelig hun hadde blitt blendet av reklamepengene men egentlig ikke gadd å gjøre innsatsen. Igjen satt jeg som leser igjen med blaa. Alle sponsoravtalene med diverse sportsutstyrsleverandører kunne også ha blitt brukt mye mer spennende for oss treningsinteresserte lesere. Eneste vi får er tights og topper (gjerne med bar mage med innsug). Hva med for eksempel test av drikkebelter, mobilvesker, løpetøy til drittvær og ulike typer terrengsko? På den annen side har hun ikke peiling på slikt hun som bare løper inne så ikke sikkert det hadde blitt noe bedre. Slutt å tenk på dine behov når du publiserer innlegg CBE og tenk i stedet på hva som kan være spennende for andre å lese om. Kanskje det hadde fungert bedre. Helt enig i det du skriver her. Men ser ikke for meg CBE ute i skogen på løpetur i regn eller snø. Da er det bedre å løpe på mølle mens man lager trutmunn, v-tegn og gapesmil. Heldigvis klarer nok vi som liker oss ute på løpetur i dårlig vær oss fint uten CBE anbefalinger. Men hun må seriøst ta seg sammen på de treningsinnleggene. De er bare kleine. 26
På besøk Skrevet 29. juni 2018 #57247 Skrevet 29. juni 2018 15 timer siden, På besøk skrev: På Instagram har hun nå hatt fullmåne tre kvelder på rad. Er det da innafor å si at Cbe.no setter himmel og jord i bevegelse for å få det som hun vil? 😂 Søren døtte meg fullmåne i Østfold idag og! Hva man får til hvis man bare prioriterer riktig og virkelig vil, altså! 16
Rubella Skrevet 30. juni 2018 #57248 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Jeg får litt spader av hvordan hun omtaler seg selv... «s.l.i.t.e.n – men like blid! om ikke blidere 🙂» Litt som i tidligere innlegg hvor hun omtaler seg selv som «happy blonde» og «Jeg var på besøk hos God Morgen Norge! Så blid tidlig en morgen 🙂 ». Kleint! Endret 30. juni 2018 av Rubella 30
Liver Skrevet 30. juni 2018 #57249 Skrevet 30. juni 2018 Har sett på noen klipp av Kongsvinger klinikken, der det virkelig blir godt illustrert hvordan jeg oppfatter CBE. Lurer om de kan se disse sketsjene og se at de har noen fellesnevnere til denne fremstillingen av disse karakterene? 17
Emilie112 Skrevet 30. juni 2018 #57250 Skrevet 30. juni 2018 https://imgur.com/a/yqBddTq disse to tar bare aldri feil! 27
Keaton Skrevet 30. juni 2018 #57251 Skrevet 30. juni 2018 Må være deilig! Selv tar jeg feil opptil flere ganger i uka. Ofte daglig. 🤭 24
Gjest Cocosa Skrevet 30. juni 2018 #57252 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Må være deilig! Selv tar jeg feil opptil flere ganger i uka. Ofte daglig. 🤭 Jeg òg. Om det ikke er de store tingene som å glemme møter og klokkeslett for avtaler, så i alle fall om hvordan kjøtt skal stekes, hva som er mest mijøvennlig av produkt av a og b, om vi hadde mais hjemme eller om venninnen min ville satt mest pris på den ene eller andre gaven.
MorUgle Skrevet 30. juni 2018 #57253 Skrevet 30. juni 2018 Denne brukeren som sendte denne kommentaren på Instagram ble blokkert av CBE på instagram. ( Fikk vite det nå) Skjønner ikke hvorfor personen ble blokkert. Traff sikkert ett ømt punkt hos bloggeren https://imgur.com/gallery/UqCdqKu 10
Keaton Skrevet 30. juni 2018 #57255 Skrevet 30. juni 2018 8 minutter siden, MorUgle skrev: Denne brukeren som sendte denne kommentaren på Instagram ble blokkert av CBE på instagram. ( Fikk vite det nå) Skjønner ikke hvorfor personen ble blokkert. Traff sikkert ett ømt punkt hos bloggeren https://imgur.com/gallery/UqCdqKu Glemte å skrive «fiiine du». 17
Viking-girl Skrevet 30. juni 2018 #57256 Skrevet 30. juni 2018 Fant en dokumentar i NRK’appen i går der det handlet om hvordan innbyggerne i tre store byer demonstrerte mot store cruiseanløp. (Venezia, Dubrovnik og Barcelonacita) Byene blir ødelagt av en enorm masseturisme og søppelet de legger fra seg. HVERT eneste cruiseskip slipper ut like mye avgasser som 14.000 personbiler!! At CBE.no kan reklamere for og dra på slike cruise er hårreisende. Den økonomiske veksten i disse byene er forsvinnende liten. De sitter igjen med et fesjå (om dere skjønner ordet, får vist fram byen) men tjener ikke penger på turismen. Det er det kun de oppsatte bodene og butikkene som selger souvenirer som gjør. Det var også fokus på AirBnB og folk som ulovlig leide ut leilighetene sine og krangler mellom nabolag dette medfører. Vanlige voksne folk føler de må rømme byen, for når turismen kommer og mangedobler antall mennesker i byen med fest og støy så orker de ikke å bo der. Jeg kommer ikke til å sette mine bein på et cruise bare for å få sett flest mulig byer og steder på kort tid når jeg nå har fått innsyn i hvor forkvaklet denne bransjen er. Skulle ønske CBE så samme program! Skulle tatt seg ut om mange millioner mennesker ankom Særp i store puljer i de flotteste månedene, slapp fra seg tonnevis med søppel og dro igjen! Tror vi hadde fått sett og hørt en forstyrret Frue. 27
SusieDerkins Skrevet 30. juni 2018 #57257 Skrevet 30. juni 2018 4 minutter siden, Viking-girl skrev: Fant en dokumentar i NRK’appen i går der det handlet om hvordan innbyggerne i tre store byer demonstrerte mot store cruiseanløp. (Venezia, Dubrovnik og Barcelonacita) Byene blir ødelagt av en enorm masseturisme og søppelet de legger fra seg. HVERT eneste cruiseskip slipper ut like mye avgasser som 14.000 personbiler!! At CBE.no kan reklamere for og dra på slike cruise er hårreisende. Den økonomiske veksten i disse byene er forsvinnende liten. De sitter igjen med et fesjå (om dere skjønner ordet, får vist fram byen) men tjener ikke penger på turismen. Det er det kun de oppsatte bodene og butikkene som selger souvenirer som gjør. Det var også fokus på AirBnB og folk som ulovlig leide ut leilighetene sine og krangler mellom nabolag dette medfører. Vanlige voksne folk føler de må rømme byen, for når turismen kommer og mangedobler antall mennesker i byen med fest og støy så orker de ikke å bo der. Jeg kommer ikke til å sette mine bein på et cruise bare for å få sett flest mulig byer og steder på kort tid når jeg nå har fått innsyn i hvor forkvaklet denne bransjen er. Skulle ønske CBE så samme program! Skulle tatt seg ut om mange millioner mennesker ankom Særp i store puljer i de flotteste månedene, slapp fra seg tonnevis med søppel og dro igjen! Tror vi hadde fått sett og hørt en forstyrret Frue. Man trenger ikke dra så veldig langt for å se det samme - A-magasinet igår: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/BJEp79/-Det-er-som-om-vi-kveles-langsomt 8
BlendaSensitive Skrevet 30. juni 2018 #57258 Skrevet 30. juni 2018 Dette med miljø. Jeg forventer ikke et dugg av henne eller bedriften cbe.no. Dette er personer som kjører inn til Oslo flere ganger i uka bare for å stelle negler, hår og annet dill. Dette er en person som fronter ett enormt forbruk av klær, sminke, interiør. Så hvorfor skulle hun endre seg når det gjelder ferie? Når dette er en person som så åpenbart bryr seg mest om seg selv. (i andre rekke de andre i familien). Og vet du? Jeg tror cbe.no ikke bryr seg et dugg! 28
Inocybe Skrevet 30. juni 2018 #57259 Skrevet 30. juni 2018 9 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Dette med miljø. Jeg forventer ikke et dugg av henne eller bedriften cbe.no. Dette er personer som kjører inn til Oslo flere ganger i uka bare for å stelle negler, hår og annet dill. Dette er en person som fronter ett enormt forbruk av klær, sminke, interiør. Så hvorfor skulle hun endre seg når det gjelder ferie? Når dette er en person som så åpenbart bryr seg mest om seg selv. (i andre rekke de andre i familien). Og vet du? Jeg tror cbe.no ikke bryr seg et dugg! Det er jeg overbevist om du har helt rett i. I CBEs verden er det bare plass til en person i sentrum. Henne selv. Det har vi fått godt dokumentert gjennom snart 10 (?) års bloggvirksomhet. Ikke engang barnas rettigheter får komme før hennes behov. Det sier en god del mener jeg. Det jeg der i mot tror CBE.no bryr seg om er den negative oppmerksomheten bloggerens egosentrisme, mangel på etikk og moral og dårlige valg stadigvekk utløser. Negativ oppmerksomhet går ut over reklamepengene de tjener og derfor rett på en av de få tingene de bryr seg om. Derfor ser vi disse sure aggressive svar fra bloggeren når for eksempel frontingen av hormonforstyrrende Niva kritiseres. Selvfølgelig er det ikke Nivea bloggeren føler så stærkt for men de forsvarer med nebb og klør for å opprettholde det gode forholdet til annonsørene og dermed inntjeningen. 21
MorUgle Skrevet 30. juni 2018 #57260 Skrevet 30. juni 2018 36 minutter siden, MissLucy skrev: Man trenger ikke dra så veldig langt for å se det samme - A-magasinet igår: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/BJEp79/-Det-er-som-om-vi-kveles-langsomt Geiranger sliter med forurensing, når skipene ligger inn i fjorden. Har opplevd det selv der de gangene jeg har vært der.kjenner eksoslukta godt. https://imgur.com/gallery/5yMQ6Jl 8
Fremhevede innlegg