Mrs O'Donell Skrevet 25. juni 2018 #57081 Skrevet 25. juni 2018 46 minutter siden, exictence skrev: Akkurat når det gjelder alkohol, synes jeg det er med på å ufarliggjøre det ved å bare ta seg et glass som de viser. Å vise at det er helt greit i moderate mengder. Det er verre når alkohol i små mengder alltid skal skjules. Da får det alkohol til å være skremmende, noe man gjør i det skjulte, noe som alltid er et problem. Synes det er fint at de kan vise at de har et avslappet forhold til alkohol. Jeg er enig i at et avslappet forhold til alkohol i små mengder er det beste, og det praktiserer vi selv i heimen. Det som er annerledes med en blogg er for det første at vi ikke aner hva slags forhold de har til alkohol, om det er ett eller ti glass pr fest, og for det andre er det å stadig vise at de drikker alkohol er med på å ufarliggjør det blant dem som ikke gir seg etter ett glass et par ganger i mnd. Man kan ikke stikke hodet inn i den rosa skyen og bare hevde at man er influencer på de positive tingene. 17
Gjest formula Skrevet 25. juni 2018 #57082 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, MissLucy skrev: men hvordan kan vi vite at de har et avslappet forhold til alkohol? de viser alkohol relativt ofte, og fra det skal vi trekke den logiske slutningen at de har et avslappet forhold til alkohol? Vi kunne jo like gjerne trukket den motsatte slutningen. Den ville vært like gyldig. Dette er folka som hevder at de bare viser oss en liten flik av livet sitt. Og når det gjelder argumentet om at alt er farlig derfor kan de like gjerne fortsette, så må jeg få minne om at dette er folka som bruker det motsatte argumentet når de blir konfrontert med sitt ansvar ift forbruk og miljø: Det er bedre å gjøre litt enn alt. Eller noe i den retning. Jeg er enig. Faktisk viser de alkohol såpass ofte, at hvis dette hadde vært en personlig dagbok ville jeg tenkt at disse to spytter neimen ikke i glasset! Men nå er dette et glanset magasin/reklamekatalog som ikke tjener på å vise alkohol, og med kritikk og spørsmål rundt dette flere ganger i året, så tenker jeg at det er aller mest for å provosere. Litt som å droppe sykkelhjelmen. Noe de vet det kommer kommentarer på, og så ligger alt til rette for en liten diskusjon - for/mot alkohol. Og som vi vet så får CBE siste ordet i enhver krangel i kommentarfeltet. Kanskje finnes det til og med en lege som stikker innom og kan forsikre om at et glass vin eller to er bare sunt, og at barn har godt av å se voksne drikke. Med måte.
LilleSnupp Skrevet 25. juni 2018 #57083 Skrevet 25. juni 2018 Vil nå si at det relativt ofte er «sykedager» etter kvelder med vinglass og vin&venner 22
Emilie112 Skrevet 25. juni 2018 #57084 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 12 timer siden, exictence skrev: Akkurat når det gjelder alkohol, synes jeg det er med på å ufarliggjøre det ved å bare ta seg et glass som de viser. Å vise at det er helt greit i moderate mengder. Det er verre når alkohol i små mengder alltid skal skjules. Da får det alkohol til å være skremmende, noe man gjør i det skjulte, noe som alltid er et problem. Synes det er fint at de kan vise at de har et avslappet forhold til alkohol. Hvorfor trenger man et avslappet forhold til alkohol? Alkohol er skadelig, det vet vi. Jeg ,personlig er enig i at jeg kan ta en glass vin sammen med barna, men jeg har sett foreldre som absolutt ikke bør gjøre det. De forandrer personlighet nesten før de ser flaska med vin og akkurat det er ikke bra for barn. Vi vet ingenting om cbe er av den sorten. Dessuten vet vi at veldig mange sliter med alkohol så at denne «bedreviter-bloggen» ikke kan forholde seg for god til å vise alkohol i omtrent alle sammenhenger (jeg synes de drikker veldig ofte) er nok en gang et tegn på at innehaverne i denne bloggen er ekstremt selvopptatte og lite opptatt av å påvirke positive. #jeggjøraldrifeil Ryddet for krenkende utsagn. Edie, adm. Endret 26. juni 2018 av Edie 30
Kleenex Skrevet 25. juni 2018 #57085 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, exictence skrev: Akkurat når det gjelder alkohol, synes jeg det er med på å ufarliggjøre det ved å bare ta seg et glass som de viser. Å vise at det er helt greit i moderate mengder. Det er verre når alkohol i små mengder alltid skal skjules. Da får det alkohol til å være skremmende, noe man gjør i det skjulte, noe som alltid er et problem. Synes det er fint at de kan vise at de har et avslappet forhold til alkohol. Jeg synes ikke det er positivt at en blogger skal fronte alkohol uansett mengde. Det er med på å normalisere alkoholbruk og misbruk. Alkohol er uansett negativt for barn og bør ikke drikkes foran barn. 22
Kleenex Skrevet 25. juni 2018 #57086 Skrevet 25. juni 2018 28 minutter siden, LilleSnupp skrev: Vil nå si at det relativt ofte er «sykedager» etter kvelder med vinglass og vin&venner Eller så kalles det også migrene? 12
På besøk Skrevet 25. juni 2018 #57087 Skrevet 25. juni 2018 13 minutter siden, Kleenex skrev: Eller så kalles det også migrene? Eller norovirus. Kjært barn har mange navn. 34
Medici Skrevet 25. juni 2018 #57088 Skrevet 25. juni 2018 Hvis det hun viser frem på bloggen er en liten del av livet deres og det som vises frem er representativt for hva de ikke viser tenker jeg at de drikker mye alkohol. Alt for mye. Tenker også at de gjør mye for å provosere. Forstår likevel hvorfor det er så viktig å vise leserne at de har det hun påstår er et sunt forhold til alkohol. Hvis de har det, holder det ikke at familie og venner vet det? 17
Anonym90059005 Skrevet 25. juni 2018 #57089 Skrevet 25. juni 2018 Der var cruisesponsen på plass ja... hu snikreklamerte jo for nevnte selskap for noen uker siden. 24
exictence Skrevet 25. juni 2018 #57090 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 1 time siden, MissLucy skrev: men hvordan kan vi vite at de har et avslappet forhold til alkohol? de viser alkohol relativt ofte, og fra det skal vi trekke den logiske slutningen at de har et avslappet forhold til alkohol? Vi kunne jo like gjerne trukket den motsatte slutningen. Den ville vært like gyldig. Dette er folka som hevder at de bare viser oss en liten flik av livet sitt. Nettopp fordi de viser det ofte i avslappete forhold, sier at de har et avslappet forhold til det. Hadde det vist at de ikke hadde et avslappet forhold til det, hadde de vist seg godt påvirket og beruset noen ganger. Dette hadde de nok kanskje ikke villet vise, men skjult at de i det hele tatt tok noen glass. Så jo, mest sannsynlig kan vi trekke den slutningen. Sitat Og når det gjelder argumentet om at alt er farlig derfor kan de like gjerne fortsette, så må jeg få minne om at dette er folka som bruker det motsatte argumentet når de blir konfrontert med sitt ansvar ift forbruk og miljø: Det er bedre å gjøre litt enn alt. Eller noe i den retning. Jeg forstod ikke det argumentet. Ja, det er bedre å gjøre en mellomting, eller litt, enn å gjøre alt. Endret 25. juni 2018 av exictence 3
exictence Skrevet 25. juni 2018 #57091 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 11 timer siden, Emilie112 skrev: Hvorfor trenger man et avslappet forhold til alkohol? Fordi det er godt og avslappende med litt. Det er også godt med sjokolade, med litt. Også sukker, men litt. For mye av det meste er skadelig. Sitat De forandrer personlighet nesten før de ser flaska med vin og akkurat det er ikke bra for barn. Nei, da er det slett ikke bra. Forferdelig synd. Sitat Vi vet ingenting om cbe er av den sorten. Dessuten vet vi at veldig mange sliter med alkohol så at denne «bedreviter-bloggen» ikke kan forholde seg for god til å vise alkohol i omtrent alle sammenhenger (jeg synes de drikker veldig ofte) er nok en gang et tegn på at innehaverne i denne bloggen er ekstremt selvopptatte og lite opptatt av å påvirke positive. #jeggjøraldrifeil Må innrømme jeg vet ikke hvor ofte de gjør det. Men det jeg har sett har virket normalt i mine øyne. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 26. juni 2018 av Edie 2
Liver Skrevet 25. juni 2018 #57092 Skrevet 25. juni 2018 Miljøkvinnen skal ut på sponset cruise der barna kan få et stor gjesterolle...... De som kun eksponerer delikat my ass. 26
Emilie112 Skrevet 25. juni 2018 #57093 Skrevet 25. juni 2018 41 minutter siden, Liver skrev: Miljøkvinnen skal ut på sponset cruise der barna kan få et stor gjesterolle...... De som kun eksponerer delikat my ass. Cruise er en miljøversting av de store! Bra hun kutter litt kjøtt i ny og ned da.. 20
Liver Skrevet 25. juni 2018 #57094 Skrevet 25. juni 2018 4 minutter siden, Emilie112 skrev: Cruise er en miljøversting av de store! Bra hun kutter litt kjøtt i ny og ned da.. Da går d nok i null vil jeg tro. 6
Miranda16 Skrevet 25. juni 2018 #57095 Skrevet 25. juni 2018 3 timer siden, exictence skrev: Akkurat når det gjelder alkohol, synes jeg det er med på å ufarliggjøre det ved å bare ta seg et glass som de viser. Å vise at det er helt greit i moderate mengder. Det er verre når alkohol i små mengder alltid skal skjules. Da får det alkohol til å være skremmende, noe man gjør i det skjulte, noe som alltid er et problem. Synes det er fint at de kan vise at de har et avslappet forhold til alkohol. Hvorfor skal man ufarliggjøre alkohol, et rusmiddel, som kan være skadelig? Det er da heller ingen som vet at disse menneskene drikker er i moderate mengder. Å alminneliggjøre hverdagsdrikkinga ovenfor tusenvis av menneskerer uheldig. Nå har nå bloggere fått en influencer tittel som også medfører et ansvar. Å tro at fronting av moderat alkohol konsum, ikke øker drikking av alkohol stemmer ikke og er fryktelig naivt Og nei, Influencere stimulerer ikke folk til å drikke i skjul det ikke vises glass og flasker med alkohol på SOME 19
Krokanis Skrevet 25. juni 2018 #57096 Skrevet 25. juni 2018 Da blir det cruise ja,det har vi vel allerede hatt mistanke om en stund 4
Emilie112 Skrevet 25. juni 2018 #57097 Skrevet 25. juni 2018 17 minutter siden, Liver skrev: Da går d nok i null vil jeg tro. Tror jeg også. Vi kan krysse fingre for at hun skriver et reflektert svar. https://imgur.com/a/bgOlWb9 7
Medici Skrevet 25. juni 2018 #57098 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 2 timer siden, Emilie112 skrev: Tror jeg også. Vi kan krysse fingre for at hun skriver et reflektert svar. https://imgur.com/a/bgOlWb9 CBE, reflektert? Endret 25. juni 2018 av Medici 10
Emilie112 Skrevet 26. juni 2018 #57099 Skrevet 26. juni 2018 6 timer siden, Medici skrev: CBE, reflektert? https://imgur.com/a/bgOlWb9 du har helt rett! Ikke noe refleksjon å oppdrive. Kommentaren er slettet. For en blogg! 9
TøffeSnåkus Skrevet 26. juni 2018 #57100 Skrevet 26. juni 2018 18 timer siden, CecilieX skrev: Både ja og nei. Jeg er enig i at dette ikke skader noen eller påvirker noen. Samtidig ER dette det produktet hun leverer. Hun postet massivt med bilder av seg selv med krans på hodet. Kritikk av bilder og påkledning er dermed kritikk av det produktet hun leverer. Hun lever av at folk har en mening om det innholdet hun produserer. Selvfølgelig poster hun innhold som hun er fornøyd med og tror at hun skal få positiv feedback på, det er jo også hensikten. Men å forvente at alle er enige er jo litt naivt? Blogging er hva det er. En blogger poster innhold til et publikum og lever av det engasjementet som til enhver tid finnes omkring bloggen. Uten engasjement, ingen lønn. Så enkelt er det. Så da poster de ting de tror vil skape engasjement. CBE er egentlig i en særstilling, for de provoserer ikke, spiller ikke på sex eller klikkåte. De lever utelukkende av å vise frem CBE i ulike variasjoner. Hun spør stadig vekk om meningen til folk, og får den. Det er businessideen. Så å mislike at folk har en mening om innholdet er jo litt pussig. Det er jo det som betaler lønna deres. Det er litt som å åpne en butikk i gågata og tro at alle vil like alle produkter. Bildene er oppstilte, kjedelige og uten liv. Jeg tror ikke på historien hun maler, og opplever at dette bikker over til å bli latterlig. Hun har fjernet seg totalt fra noe som helst som folk flest kan relatere seg til. Produktet hun leverer virker løgnaktig. Edit: Jeg skrollet gjennom bloggen nå, for å sikre meg at jeg har mine ord i behold. Det er virkelig en stor differanse mellom "midtsommer 2018" og "en midtsommerdrøm". I det ene innlegget finnes det i det minste bilder som man kan relatere seg til, som likner på det man vansligvis forbinder med en kveld ved bålet. Men det er ikke dette som er hovedtypen av bilder som publiseres og det er det som kritiseres. Det blir så oppstilt og uekte. Alle skjønner jo at det ikke er slik som hun beskriver, det er en ren fotoshoot helt ned til de matchende kjolene. Den er planlagt til minste detalj, håret stylet, sminke perfekt. Slett ikke en snapshot i øyeblikket slik som hun lyver om i teksten. Nettopp derfor er hun den som tjener mest. Bloggen er delikat og ufarlig. Sånn er hun som menneske, delikat og ufarlig. Opptatt av det ytre til det ekstreme ja, men skader ingen. Sine usikre sider? Garantert. Hvem har ikke det? Detaljene som diskuteres tidvis her inne blir lavmål. Snakker da ikke om bilderetusjering og bilder av barna. Men når en kritiserer en blomsterkrans blir jeg helt matt. Under bøtten. 5
Fremhevede innlegg