Bobir Skrevet 29. april 2018 #54861 Skrevet 29. april 2018 Å vips var tiden ute for å merke johaug jakken som før er merket som reklame. Hvordan er dette egentlig? Hun har jo merket denne som samarbeid med x-life mange ganger før, å husker jeg rett så har hun en samarbeidsavtale med x-life også... burde ikke da jakken vært merket selv om det er lenge siden hun reklamerte for den første gangen? 13
Gjest Xstrella Skrevet 29. april 2018 #54862 Skrevet 29. april 2018 Hvor mye ml leppeforstørring har hun egentlig?
Gulleplutt Skrevet 29. april 2018 #54863 Skrevet 29. april 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: tror allikevel de er i fåtall, men igjen hvorfor lese en blogg om du reagerer på innholdet. Det henger ikke sammen . Noe så bortkastet, både tid og energi. Min mening Jeg leser flere større blogger med innhold som ikke interesserer meg personlig. Jeg er interessert i blogging som et samfunnsfenomen og synes det er viktig å være oppmerksom på hvor stor påvirkningskraft de potensielt kan ha. Hva som publiseres eller ikke i kommentarfeltet er selvsagt nøye kalkulert fra hennes side. Hun vil ikke ha oppmerksomhet rundt utnyttelsen av eget avkom. Det stadig voksende engasjementet (i media) rundt eksponering av barn oppleves truende for henne og kan skade "businessen. Derfor sensurerer hun flesteparten av disse kommentrene. Stygge og usaklige kommentarer som fører til at "venninnene" våkner og skriver støtteinnlegg publiserer hun derimot. Det forsterker venninneforholdet til trofaste følgere. Kynisk og manipulerende. 30
SusieDerkins Skrevet 29. april 2018 #54864 Skrevet 29. april 2018 (endret) jeg synes det er interessant å se hvor lite engasjement nyheten om Bloggerne skaper. Et par tusen ekstra lesere igår, men tilbake til normalen idag. Drøyt hundre kommentarer på innlegget, men de fleste er jo en "debatt" mellom henne selv og et par andre. Jeg tror CBE har gått ut på dato, og Bloggerne kan ikke få skuta til å flyte igjen. Særlig fordi det er åpenbart at de har tenkt å vise en "ekte" Caroline som er like sukkersøt og glatt som den vi kjenner fra bloggen, og det kommer til å bli enda kjedeligere på tv enn det er på bloggen. Endret 29. april 2018 av MissLucy 28
Gjest Xstrella Skrevet 29. april 2018 #54865 Skrevet 29. april 2018 4 minutter siden, MissLucy skrev: jeg synes det er interessant å se hvor lite engasjement nyheten om Bloggerne skaper. Et par tusen ekstra lesere igår, men tilbake til normalen idag. Drøyt hundre kommentarer på innlegget, men de fleste er jo en "debatt" mellom henne selv og et par andre. Jeg tror CBE har gått ut på dato, og Bloggerne kan ikke få skuta til å flyte igjen. Særlig fordi det er åpenbart at de har tenkt å vise en "ekte" Caroline som er like sukkersøt og glatt som den vi kjenner fra bloggen, og det kommer til å bli enda kjedeligere på tv enn det er på bloggen. Sant nok, men pengene ruller nok inn for det.
Gjest SelinaKyle Skrevet 29. april 2018 #54866 Skrevet 29. april 2018 Hvordan er det mulig å blogge i 9 år, å ha dette som yrke og levebrød, og ikke ha klart å vise hvem man er, på ekte? Jeg kommer til å se sesongen hun er med i for å se hvordan hun fremstilles/velger å fremstille seg selv. Tror dog ikke at hennes deltagelse i Bloggerne vil bidra til at vi blir bedre kjent med henne. Tror dessverre ikke vi får se noe annet enn det vi allerede har blitt kjent med. Tror den hun viser på bloggen sin pr i dag er den hun er.
Butternut Skrevet 29. april 2018 #54867 Skrevet 29. april 2018 13 minutter siden, SelinaKyle skrev: Hvordan er det mulig å blogge i 9 år, å ha dette som yrke og levebrød, og ikke ha klart å vise hvem man er, på ekte? Jeg kommer til å se sesongen hun er med i for å se hvordan hun fremstilles/velger å fremstille seg selv. Tror dog ikke at hennes deltagelse i Bloggerne vil bidra til at vi blir bedre kjent med henne. Tror dessverre ikke vi får se noe annet enn det vi allerede har blitt kjent med. Tror den hun viser på bloggen sin pr i dag er den hun er. Litt som, hvordan er det mulig å blogge i 9 år uten og klare å merke annonser riktig. Jeg tror NEPPE man får se noe annet enn en stiv, oppstillt og ihjelposert ustillingsdukke. 37
Gjest formula Skrevet 29. april 2018 #54868 Skrevet 29. april 2018 12 minutter siden, SelinaKyle skrev: Hvordan er det mulig å blogge i 9 år, å ha dette som yrke og levebrød, og ikke ha klart å vise hvem man er, på ekte? Jeg kommer til å se sesongen hun er med i for å se hvordan hun fremstilles/velger å fremstille seg selv. Tror dog ikke at hennes deltagelse i Bloggerne vil bidra til at vi blir bedre kjent med henne. Tror dessverre ikke vi får se noe annet enn det vi allerede har blitt kjent med. Tror den hun viser på bloggen sin pr i dag er den hun er. Jeg er overbevist om at vi får se den samme polerte fasaden som på bloggen. Og sikkert masse flørt og latter mellom ektefellene, så de får vist for en perfekt jobbhverdag de har sammen, der de utfyller hverandre perfekt, og langt fra blir lei av å gå oppå hverandre 24/7. Faktisk finnes det lesere som tror vi får se noe helt annet: "Jeg har sett på Bloggerne i mange år og synes det er bra at du (endelig) har takket ja det er en mulighet til å vise en mer ekte (og kanskje usminket?) fasade du ser alltid så fresh, velkledd og sminket ut på bloggen at et «vanlig» menneske lett kan føle seg det stikk motsatte :)" En CBE ufresh og uten sminke? Det kan jeg aldri tenke meg. Vi snakker tross alt om en blogger som må dusjes med vann for å få fine nok svettedråper til bildene. Noen tårer får vi sikkert se - du er ikke med i Bloggerne uten å klemme fram noen tårer når det passer sånn. Viktig å vise at man har følelser. Det vi garantert ikke får se, er den bitchy CBE vi kjenner så godt fra kommentarfeltet.
Bestemorskogmus Skrevet 29. april 2018 #54869 Skrevet 29. april 2018 Det er virkelig ikke sunt å ha blogget i 9 år med "bloggen handler om MEG" som hovedfokus. Meg meg meg. For hvert år som går, jo vanskeligere blir det å tenke annen jobb. Og hvem tror CBE og andre blogger når de er 60, liksom??? Forøvrig så er det LITT ålreit å bidra til at samfunnet går rundt, være et godt forbilde for egne og andres barn, ha fingeren LITT i jorda og sånn. Jeg vet at du leser her, C, og jeg håper du finner ut av hva du vil bruke de neste 35 årene av yrkeslivet på. 20
Liver Skrevet 29. april 2018 #54870 Skrevet 29. april 2018 (endret) I mitt arbeid diskuterer vi fag så og si hele tiden. Her er vi ofte uenig og har forskjellige verdier som preger diskusjonene. Det kan virkelig gå hett for seg, MEN vi drar ikke frem offerkorter, misunnelse eller kaller hverandre for haters/ troll. Vi fortsetter faktisk som gode kolleger og til og med venner etter endt diskusjon. Alle er voksne folk som tåler at noen stiller spørsmålstegn ved arbeidet våres. Og det er på denne måten man kan vokse faglig. Vil tro det gjelder ganske mange yrker. Er det kun bloggere som er utenfor denne normalen? Endret 29. april 2018 av Liver 32
Rubella Skrevet 29. april 2018 #54871 Skrevet 29. april 2018 26 minutter siden, Liver skrev: I mitt arbeid diskuterer vi fag så og si hele tiden. Her er vi ofte uenig og har forskjellige verdier som preger diskusjonene. Det kan virkelig gå hett for seg, MEN vi drar ikke frem offerkorter, misunnelse eller kaller hverandre for haters/ troll. Vi fortsetter faktisk som gode kolleger og til og med venner etter endt diskusjon. Alle er voksne folk som tåler at noen stiller spørsmålstegn ved arbeidet våres. Og det er på denne måten man kan vokse faglig. Vil tro det gjelder ganske mange yrker. Er det kun bloggere som er utenfor denne normalen? Det gjør vi óg! Hender det går hett for seg, spesielt når ulike disipliner har ulik oppfatning av samme problemstilling! (jobber i siv.ing./forsker-stilling) Det er jo ved å diskutere man lærer mest av hverandre! 8
Kleenex Skrevet 29. april 2018 #54872 Skrevet 29. april 2018 2 timer siden, Butternut skrev: Litt som, hvordan er det mulig å blogge i 9 år uten og klare å merke annonser riktig. Jeg tror NEPPE man får se noe annet enn en stiv, oppstillt og ihjelposert ustillingsdukke. Da frua var med i 'Skal vi danse' manglet hun utstråling og ble stemt ut ganske fort. Synd man ikke kan stemme ut de som deltar i bloggerne... 13
Alice123 Skrevet 29. april 2018 #54873 Skrevet 29. april 2018 50 minutter siden, Liver skrev: (...) Alle er voksne folk som tåler at noen stiller spørsmålstegn ved arbeidet våres. Og det er på denne måten man kan vokse faglig. Vil tro det gjelder ganske mange yrker. Er det kun bloggere som er utenfor denne normalen? Man vil aldri vokse verken fagelig eller som menneske om man ikke er i stand til å ta i mot og forholde seg til korreks eller kritikk. Og det vil vil jeg si mange bloggere bærer preg av. Bloggen CBE dundrer i bakken fordi den ikke har fornyet seg de siste 10 årene, selv om målgruppen har det. Den har tapt 70 000 lesere (!) på få år fordi den er urelevant. Bloggens frontpersoner oppfører seg som en tverre tenåringer, og jeg gjetter det er fordi de ikke kan bedre. 19
Liver Skrevet 29. april 2018 #54874 Skrevet 29. april 2018 7 minutter siden, Alice123 skrev: Man vil aldri vokse verken fagelig eller som menneske om man ikke er i stand til å ta i mot og forholde seg til korreks eller kritikk. Og det vil vil jeg si mange bloggere bærer preg av. Bloggen CBE dundrer i bakken fordi den ikke har fornyet seg de siste 10 årene, selv om målgruppen har det. Den har tapt 70 000 lesere (!) på få år fordi den er urelevant. Bloggens frontpersoner oppfører seg som en tverre tenåringer, og jeg gjetter det er fordi de ikke kan bedre. Enig der. De jeg har vært borti som diskuterer på samme måte som CBE og LKE er de nyutdannede på jobben, de som har levd et veldig skjerma liv og min søster på 16. Man må ofte telle til ti for å ikke havne på samme nivå. 11
Gjest Hold the door Skrevet 29. april 2018 #54875 Skrevet 29. april 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
tantesofie Skrevet 29. april 2018 #54876 Skrevet 29. april 2018 Det som forundrer meg er at frua og frua ikke forstår at det ikke holder at det er mye vi ikke vet om barna. Ja, det kan godt hende de har masse fritidsaktiviteter vi ikke vet om, går med andre klær enn det som vises på bloggen osv, osv. Men det som selges på bloggen og ulike SoMe kanaler, Snapchat spesielt, er følelsen av at man kjenner barna. Ergo vil mange mennesker møte disse barna med ett inntrykk av at de kjenner de og forhåndsdefinert oppfatning av hvem de er. Disse barna mister muligheten til å danne et førsteinntrykk, uansett hvor mye informasjon mor og far mener de utelater! 37
Gjest Varma Skrevet 29. april 2018 #54877 Skrevet 29. april 2018 5 timer siden, FruJohansen skrev: Har ikke fått lest gjennom alle de siste innleggene her, men jeg tenkte jeg skulle si takk til den som lenket svaret til CBE om at noen hadde sett "seg blinde" på temaet eksponering av barn. Hvis jeg får muligheten skal jeg lese den opp fra scenen i Litteraturhuset i Bergen i morgen, der jeg vil sitte med represenant fra barnevakten.no og en jurist og snakke om barns rett til privatliv på nett. Lykke til @FruJohansen, Skulle likt å gi deg 1.million likerklikk
Gjest Asti Skrevet 29. april 2018 #54878 Skrevet 29. april 2018 (endret) 6 timer siden, FruJohansen skrev: Har ikke fått lest gjennom alle de siste innleggene her, men jeg tenkte jeg skulle si takk til den som lenket svaret til CBE om at noen hadde sett "seg blinde" på temaet eksponering av barn. Hvis jeg får muligheten skal jeg lese den opp fra scenen i Litteraturhuset i Bergen i morgen, der jeg vil sitte med represenant fra barnevakten.no og en jurist og snakke om barns rett til privatliv på nett. Takk selv. Til de som ikke har lest det svaret til CBE: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=164&tab=comments#comment-21534705 . Cbe.no svarer i kommentarfeltet vedr. eksponering av barn: https://imgur.com/a/e54Cdfj Endret 29. april 2018 av Asti La inn imgur
Miranda16 Skrevet 29. april 2018 #54879 Skrevet 29. april 2018 6 timer siden, FruJohansen skrev: Har ikke fått lest gjennom alle de siste innleggene her, men jeg tenkte jeg skulle si takk til den som lenket svaret til CBE om at noen hadde sett "seg blinde" på temaet eksponering av barn. Hvis jeg får muligheten skal jeg lese den opp fra scenen i Litteraturhuset i Bergen i morgen, der jeg vil sitte med represenant fra barnevakten.no og en jurist og snakke om barns rett til privatliv på nett. 6
Fotballfluen Skrevet 29. april 2018 #54880 Skrevet 29. april 2018 6 timer siden, virkelig skrev: Det er nok et fåtall som leser bloggen som syntes det er mye eksponering av barna på bloggen, Det blir nok en like fin balanse i bloggerne som det er på bloggen, så dette blir nok så bra så Tro kan du gjøre i kirken. Dokumentasjon for påstandene dine om at et fåtall synes det er for mye eksponering? 14
Fremhevede innlegg