Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære all verden. Sånn går det når man tenker med lommeboka og ikke huet. At hun våger å fremstå så innskrenket. 

• Liker 24
Skrevet (endret)

Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/04/27/bloggerne-sesong-9/comment-page-1/#comment-609541

"GURINE: Du trenger bare å se til de som virkelig har noe å ‘fare’ med og se hvor mye de eksponerer barna sine. Trenger man å bruke barna for å selge ‘varen’ er alt for mye. Det kan du neppe definere deg bort fra.

CAROLINE BERG ERIKSEN:  Jo, det kan jeg faktisk enkelt definere meg bort i fra. Jeg blogget i nesten fem år uten barn, og selv etter at jeg fikk barn er de kun en liten del av bloggen. De er knapt med. Jeg er på ingen måte avhengig av dem, men det er helt naturlig at de er en del av bloggen."

:sukk: 

---

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/e54Cdfj

Endret av Asti
Skrevet
Akkurat nå, Asti skrev:

Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/04/27/bloggerne-sesong-9/comment-page-1/#comment-609541

"GURINE: Du trenger bare å se til de som virkelig har noe å ‘fare’ med og se hvor mye de eksponerer barna sine. Trenger man å bruke barna for å selge ‘varen’ er alt for mye. Det kan du neppe definere deg bort fra.

CAROLINE BERG ERIKSEN:  Jo, det kan jeg faktisk enkelt definere meg bort i fra. Jeg blogget i nesten fem år uten barn, og selv etter at jeg fikk barn er de kun en liten del av bloggen. De er knapt med. Jeg er på ingen måte avhengig av dem, men det er helt naturlig at de er en del av bloggen."

:sukk: 

Som svar til det postet jeg en oppfordring om at hun skulle dele antall googletreff på eldste datter med oss. Ble jammen ikke godkjent...

• Liker 17
Skrevet
12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kjære all verden. Sånn går det når man tenker med lommeboka og ikke huet. At hun våger å fremstå så innskrenket. 

det er "en mer ekte Caroline" :nigo:

• Liker 19
Skrevet

Så herlig :)naturlig og vakker søsteren er. Hun er den peneste av de to. Uansett hvor mye lillesøster streber med å male seg, retusjere eller fylle opp blir forskjellen på de to bare mer slående. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Som svar til det postet jeg en oppfordring om at hun skulle dele antall googletreff på eldste datter med oss. Ble jammen ikke godkjent...

vel, en måte å svare på det spørsmålet er å peke på at kongens eldste barnebarn, som er tre ganger eldre,  og er en person som antagelig flere personer kjenner til, og som var gjenstand for massiv medieoppmerksomhet da hun ble født, kun har dobbelt så mange googletreff som den eldste fotballen #justsaying

Endret av MissLucy
  • Liker 16
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Berg Eriksen skriver i 2015 at hun heretter vil slå hardt ned på de som setter spørsmålstegn ved verdiene til seg selv og familien sin og som bruker stygge og nedsettende ord. Det ser CBE på som søppelkommentarer - https://imgur.com/a/TH0b9

Den "ekte" CBE tåler ikke at folk sier i fra....

Endret av Asti
Gjest Newroz
Skrevet

Det positive med dette "ekte"-greiene, er at argumentene "dere kjenner meg ikke", "leserne vet bare en liten del om meg og livet mitt" osv ikke kan brukes lenger. 

Ikke at det tidligere har vært gode argumenter heller: Hvordan de velger å fremstille sitt liv og seg selv på bloggen er det leserne kritiserer, og da hjelper det lite å komme med "dere ser ikke alt", "dere vet ikke hvordan den ekte meg er". 

Skrevet
1 time siden, ane_luise87 skrev:

Det tenker jeg og. Jeg har en venninne som gikk sammen Caroline på Borg videregående skole i Sarpsborg. Alle visste hvem hun var da og, mye pga det høye håret og de rosa klærne, men også pga den jeg-er-bedre-enn-deg holdningen. Jeg tror ikke vi får se den ekte Caroline på Bloggerne men ei heller en svært så iscenesatt en.

Caroline gikk ikke på Borg videregående skole. 

Gjest ane_luise87
Skrevet
5 minutter siden, amadine skrev:

Caroline gikk ikke på Borg videregående skole. 

Det er i hvert fall det venninnen min sa. Mulig jeg blander Borg og St Olav  

Skrevet (endret)

Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/04/27/bloggerne-sesong-9/comment-page-1/#comment-609632

"SANDRA

Sett dere selv inn i situasjonene til barn som er på tv. Det er ikke utlevering at du var med mamma og pappa på butikken, og ville ha pølser til middag. Det er ikke utlevering at du hadde på deg rosa genser som 4-åring. Det som er utlevering er når barna blir satt i situasjoner hvor følelser, livsforhold eller deres utvikling kommer godt frem og det skal sendes på TV. Det ville aldri Caroline og Lars-Kristian tilatt! Jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om dette hadde blitt vist på tv?
Det finnes eksempler på blogger/youtubekanaler/tvprogrammer hvor barna er hovedfokuset, og dermed blir de det som trekker lesere/seere. Men sånn er det jo ikke her! Det er jo Caroline som får oss til å lese bloggen ;-)

CAROLINE BERG ERIKSEN

Du argumenterer for døve ører, Sandra :/ Det finnes en gruppe mennesker som har sett seg helt blinde på dette temaet. Ser du lillefingeren til et barn i SoMe så er barnet utlevert og merket for livet.. Ingen vits å gå inn i noen diskusjon, og derfor sletter jeg stort sett alt av kommentarer som går på dette temaet.

Men jeg er helt enig med deg! :)"

Her kommer det tydelig frem at  Berg Eriksen ikke har peiling. Det er ikke slik at bare fordi bildene er "delikate", så er bruk av barn på blogg osv. greit. Og hvor får CBE det fra at dette handler om å vise frem "lillefingeren til et barn i SoMe"?

Lurer på hva Berg Eriksen tenker om:  

Sitat fra siste lenken - kloke ord fra Jenny:

"– I dag kan du se et barn vokse opp i sosiale medier, men barnet må jo leve opp til disse kremøyeblikkene, og bli kjent igjen av folk de ikke kjenner. Det er naivt å tro at antall følgere er synonymt med antall folk som digger deg. Det er ikke bare love der ute."

Og

"– Jeg har opplevd at folk ikke alltid har gode intensjoner og har oppsøkt meg privat. Det er svært ubehagelig. Jeg vil ikke utsette barnet mitt for den risikoen heller. Men først og fremst handler det om alles rett til et privatliv og til å mene noe om hvordan de blir eksponert, forteller Jenny i KK-intervjuet.."

CBE har selv fortalt om lignende erfaring med folk som har oppsøkt henne..... - https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden

Endret av Asti
Skrevet
1 minutt siden, ane_luise87 skrev:

Det er i hvert fall det venninnen min sa. Mulig jeg blander Borg og St Olav  

Hun gikk ikke på St. Olav heller. Hun gikk på Greåker. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, ane_luise87 skrev:

Det tenker jeg og. Jeg har en venninne som gikk sammen Caroline på Borg videregående skole i Sarpsborg. Alle visste hvem hun var da og, mye pga det høye håret og de rosa klærne, men også pga den jeg-er-bedre-enn-deg holdningen. Jeg tror ikke vi får se den ekte Caroline på Bloggerne men ei heller en svært så iscenesatt en.

Jeg kjenner ikke privatpersonen Caroline, men å gå utifra hvordan man var på VGs er vel ikke noe god målestokk! Det er nesten 30 år siden jeg var russ og de fleste som var «høye på seg selv» på VGs kjenner jeg nå som sympatiske flotte msk med bena godt plantet på jorda😉

• Liker 10
Skrevet

Noe av den verste eksponeringen i den siste tiden fra Sarpsborg, mener jeg er pepperkakebakingen før jul. X får aktiviteten i adventskalenderen og mor kvitterer med å bruke x som baker i et renspikka reklameinnlegg. Der vises mer en lillefingeren for å si det sånn, det forbeholder jeg meg min rett til å kritisere. Jeg synes det var en helt vanvittig avgjørelse på vegne av det umyndige barnet. 

• Liker 47
Gjest Newroz
Skrevet
14 minutter siden, Asti skrev:

Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/04/27/bloggerne-sesong-9/comment-page-1/#comment-609632

"SANDRA

Sett dere selv inn i situasjonene til barn som er på tv. Det er ikke utlevering at du var med mamma og pappa på butikken, og ville ha pølser til middag. Det er ikke utlevering at du hadde på deg rosa genser som 4-åring. Det som er utlevering er når barna blir satt i situasjoner hvor følelser, livsforhold eller deres utvikling kommer godt frem og det skal sendes på TV. Det ville aldri Caroline og Lars-Kristian tilatt! Jeg hadde hvertfall ikke brydd meg om dette hadde blitt vist på tv?
Det finnes eksempler på blogger/youtubekanaler/tvprogrammer hvor barna er hovedfokuset, og dermed blir de det som trekker lesere/seere. Men sånn er det jo ikke her! Det er jo Caroline som får oss til å lese bloggen ;-)

CAROLINE BERG ERIKSEN

Du argumenterer for døve ører, Sandra :/ Det finnes en gruppe mennesker som har sett seg helt blinde på dette temaet. Ser du lillefingeren til et barn i SoMe så er barnet utlevert og merket for livet.. Ingen vits å gå inn i noen diskusjon, og derfor sletter jeg stort sett alt av kommentarer som går på dette temaet.

Men jeg er helt enig med deg! :)"

(....)

Det er altså en del lesere som kommenterer på eksponering av barn, og ikke syns det er greit - og faktisk sier i fra, men blir slettet av CBE. 

Syns det er betryggende å vite at flere lesere enn dem vi ser i kommentarfeltet faktisk ønsker å kommentere på denne bruken av barn på blogg. Det vitner om en oppvåkning hos flere. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...