Mynona Skrevet 28. april 2018 #54741 Skrevet 28. april 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt med svar. Mynona, mod.
LilleSnupp Skrevet 28. april 2018 #54742 Skrevet 28. april 2018 Er det over 20 kommentarer i kommentarfeltet, så er det garantert drama på gang (jf. innlegget bloggerne sesong 9) 3
Mrs O'Donell Skrevet 28. april 2018 #54743 Skrevet 28. april 2018 54 minutter siden, LilleSnupp skrev: Er det over 20 kommentarer i kommentarfeltet, så er det garantert drama på gang (jf. innlegget bloggerne sesong 9) For hver gang hun går i diskusjon med leserene sine taper hun så det synger! Hun er jo fullstendig ute av stand til å ta til seg kritikk og alle som ikke mener som henne skjønner ikke hva det handler om. Og siste blogginnlegg. Igjen så er hun så travel. Har ikke hatt tid til spabehandling på halvtannet år! Mitt hjerte blør. 38
Gjest Newroz Skrevet 28. april 2018 #54744 Skrevet 28. april 2018 Jeg fatter ikke at de vil være med på bloggerne. Eller jeg gjør jo det: Lesertallene er synkende, og det vil sikkert gi litt mer blest om bloggen, men sånn utover det forstår jeg det ikke. Mitt inntrykk er at CBE hele tiden har forsøkt å gi et inntrykk av at de er dannede mennesker med "klasse" i en fin villa i et bra strøk. Bloggerne ser jeg på som temmelig harry, og hvis de ønsker å opprettholde et bilde av de har "klasse" er ikke Bloggerene veien å gå. Jeg er også veldig spent på hvordan de skal få frem dette "hektiske" livet sitt på skjermen.... De aller fleste lever hektiske liv, og da mener jeg hektisk gange 10 enn det "hektiske" livet til CBE. Kanskje de filmer i sånn superrask film så det ser ut som alt går kjempefort? Og hva skjedde med "jeg lukker meg mer og mer", "jeg er privat"? Nå skal vi plutselig bli kjent med den "ekte Caroline". For deres egen del syns jeg det er fint at leserne ikke får vite alt. Det er ikke bra å selge privatliv og familien sin til høystbydene, så at det er en del som er privat er bare sunt etter min mening. Nei, uff. Jeg forstår at de må gjøre noe for å få opp lesertallene, men et program som Bloggerne trodde jeg faktisk de kom til å holde seg unna. Og vil det hjelpe på lang sikt egentlig? Selv bloggen til CBE kommer vel ikke til å bli noe mer spennende om de er med på Bloggerne, så om de får en liten opptur når serien går på TV, så vil vel lesertallene dale når programmet er over - så sant de ikke gjør noen endringer på bloggen.
Ultiva Skrevet 28. april 2018 Forfatter #54745 Skrevet 28. april 2018 (endret) 25 minutter siden, Newroz skrev: Jeg fatter ikke at de vil være med på bloggerne. Eller jeg gjør jo det: Lesertallene er synkende, og det vil sikkert gi litt mer blest om bloggen, men sånn utover det forstår jeg det ikke. Mitt inntrykk er at CBE hele tiden har forsøkt å gi et inntrykk av at de er dannede mennesker med "klasse" i en fin villa i et bra strøk. Bloggerne ser jeg på som temmelig harry, og hvis de ønsker å opprettholde et bilde av de har "klasse" er ikke Bloggerene veien å gå. Jeg er også veldig spent på hvordan de skal få frem dette "hektiske" livet sitt på skjermen.... De aller fleste lever hektiske liv, og da mener jeg hektisk gange 10 enn det "hektiske" livet til CBE. Kanskje de filmer i sånn superrask film så det ser ut som alt går kjempefort? Og hva skjedde med "jeg lukker meg mer og mer", "jeg er privat"? Nå skal vi plutselig bli kjent med den "ekte Caroline". For deres egen del syns jeg det er fint at leserne ikke får vite alt. Det er ikke bra å selge privatliv og familien sin til høystbydene, så at det er en del som er privat er bare sunt etter min mening. Nei, uff. Jeg forstår at de må gjøre noe for å få opp lesertallene, men et program som Bloggerne trodde jeg faktisk de kom til å holde seg unna. Og vil det hjelpe på lang sikt egentlig? Selv bloggen til CBE kommer vel ikke til å bli noe mer spennende om de er med på Bloggerne, så om de får en liten opptur når serien går på TV, så vil vel lesertallene dale når programmet er over - så sant de ikke gjør noen endringer på bloggen. Noen er enklere å følge med et tv-team enn andre da. CBE og LKE har som regel hjemmekontor og ellers avholder de 2-3 timer lange møter på flotte kaffebarer og spisesteder flere ganger i uka. Til og med kjærestetrening får de til i arbeidstiden. Det er jo et drømmeliv for mange vil jeg tro, og sikkert deilig å drømme seg vekk til (selv hadde jeg dødd om jeg ikke kom meg ut av huset på regelmessig basis og/eller hadde dusinvis av kollegaer å forholde meg til, men vi er alle ulike). Hvordan man kan innbille seg at man lever et unormalt hektisk småbarnsliv når man har tid til både leppefylling, spa, manikyrer, trening, kafébesøk og hotellovernattinger på regelmessig basis er jo rent fascinerende, men igjen så er det jo tydelig at de lever i en boble hvor det ikke mottas korreksjoner fra omverdenen. Til orientering så kan jeg f eks informere om at det er 5 1/2 år siden sist jeg hadde mulighet til å dra på spa, mens jeg dro 3-4 ganger i året før vi fikk barn. Endret 28. april 2018 av Ultiva 30
Gjest Newroz Skrevet 28. april 2018 #54746 Skrevet 28. april 2018 8 minutter siden, Ultiva skrev: Noen er enklere å følge med et tv-team enn andre da. CBE og LKE har som regel hjemmekontor og ellers avholder de 2-3 timer lange møter på flotte kaffebarer og spisesteder flere ganger i uka. Til og med kjærestetrening får de til i arbeidstiden. Det er jo et drømmeliv for mange vil jeg tro, og sikkert deilig å drømme seg vekk til (selv hadde jeg dødd om jeg ikke kom meg ut av huset på regelmessig basis og/eller hadde dusinvis av kollegaer å forholde meg til, men vi er alle ulike). Hvordan man kan innbille seg at man lever et unormalt hektisk småbarnsliv når man har tid til både leppefylling, spa, manikyrer, trening, kafébesøk og hotellovernattinger på regelmessig basis er jo rent fascinerende, men igjen så er det jo tydelig at de lever i en boble hvor det ikke mottas korreksjoner fra omverdenen. Til orientering så kan jeg f eks informere om at det er 5 1/2 år siden sist jeg hadde mulighet til å dra på spa, mens jeg dro 3-4 ganger i året før vi fikk barn. Men hvordan kan det blir TV underholdning av dette? Det må jo bli kjempekjedelig å se på! For en periode så er det deilig med slappe dager, hvor du kan jobbe fra cafe - få gjort alt det du ellers gjør utenfor arbeidstid, i selve arbeidstiden, men i lengden tror jeg at hjerne min hadde krympa av et slikt liv altså. Som de er veldig flinke til å påpeke så får ikke leserne se eller vite alt (men det endrer seg kanskje nå?), men slik de fremstiller livet sitt så er det ikke mye som skjer.
Crash Skrevet 28. april 2018 #54747 Skrevet 28. april 2018 47 minutter siden, Ultiva skrev: Til orientering så kan jeg f eks informere om at det er 5 1/2 år siden sist jeg hadde mulighet til å dra på spa, mens jeg dro 3-4 ganger i året før vi fikk barn. Og jeg har aldri noensinne vært på spa! Det nærmeste jeg kommer egenpleie er en frisørtime en gang i skuddåret 9
Populært innlegg lille sangfugl Skrevet 28. april 2018 Populært innlegg #54748 Skrevet 28. april 2018 UPDATE: Fikk nettopp en ny melding av LK etter at jeg kommenterte på bloggen at siden de ikke godtok kommentaren der og gav meg svar, delte jeg historien på KG. Med en gang KG nevnes går jo det huset i full angrepsmodus, så han fant frem meldingen (sikkert etter å ha sjekket opp screenshottet her, hei LK) og sendte meg - wait for it - en kyssesmiley. Veldig gøy at de FORTSATT holder på med sånne påfunn av herseteknikker. Hadde egentlig fortventet at de hadde endret seg etter at de har jobbet så hardt med å komme over tidligere skandaler, men den gang ei. Dette underholder i hvertfall veldig godt midt i eksamensperioden, det skal være visst! Sendte selvsagt 2 kyssesmileyer tilbake, kan jo ikke være dårligere enn sosiale medier-kongen 87
Gjest formula Skrevet 28. april 2018 #54749 Skrevet 28. april 2018 31 minutter siden, Newroz skrev: Men hvordan kan det blir TV underholdning av dette? Det må jo bli kjempekjedelig å se på! For en periode så er det deilig med slappe dager, hvor du kan jobbe fra cafe - få gjort alt det du ellers gjør utenfor arbeidstid, i selve arbeidstiden, men i lengden tror jeg at hjerne min hadde krympa av et slikt liv altså. Som de er veldig flinke til å påpeke så får ikke leserne se eller vite alt (men det endrer seg kanskje nå?), men slik de fremstiller livet sitt så er det ikke mye som skjer. Tenker de er går helhjertet inn for å få det til å se travelt ut. Mye filmer de jo selv, og ellers er det sikkert ikke vanskelig å legge møter og div aktiviteter til de dagene de har filmteam på slep. De hopper nok glatt over alle lange lunsjer, neglesalong, frisørbesøk, restylanefylling og annet som gjerne foregår mellom 9 og 15. men som ikke har noe med jobb å gjøre. Artig at hun ikke bare har hektiske dager, men mildt sagt hektiske dager. Altså "hektisk" er en underdrivelse når hun beskriver hverdagene sine. De er mye verre enn hektisk.
decker Skrevet 28. april 2018 #54750 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, lille sangfugl skrev: UPDATE: Fikk nettopp en ny melding av LK etter at jeg kommenterte på bloggen at siden de ikke godtok kommentaren der og gav meg svar, delte jeg historien på KG. Med en gang KG nevnes går jo det huset i full angrepsmodus, så han fant frem meldingen (sikkert etter å ha sjekket opp screenshottet her, hei LK) og sendte meg - wait for it - en kyssesmiley. Veldig gøy at de FORTSATT holder på med sånne påfunn av herseteknikker. Hadde egentlig fortventet at de hadde endret seg etter at de har jobbet så hardt med å komme over tidligere skandaler, men den gang ei. Dette underholder i hvertfall veldig godt midt i eksamensperioden, det skal være visst! Sendte selvsagt 2 kyssesmileyer tilbake, kan jo ikke være dårligere enn sosiale medier-kongen LKE, kor gamal er du? Fjorten? Så uendeleg pinlig. 32
Jobbermedbarn Skrevet 28. april 2018 #54751 Skrevet 28. april 2018 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: For hver gang hun går i diskusjon med leserene sine taper hun så det synger! Hun er jo fullstendig ute av stand til å ta til seg kritikk og alle som ikke mener som henne skjønner ikke hva det handler om. Og siste blogginnlegg. Igjen så er hun så travel. Har ikke hatt tid til spabehandling på halvtannet år! Mitt hjerte blør. Jeg klikket meg inn på blogginnlegget om bloggerne, veldig lenge siden jeg har lest bloggen nå. Her hjemme har vi vært gjennom to tette tenåringsfaser, og svarene CBE gir gir meg akkurat de samme vibbene som å leve med tenåringer! Vi aner heller ikke hva vi snakker om noen ganger ifølge tenåringene her hjemme. Livserfaring på 25 år mer spiller selvfølgelig ingen rolle😉 Men de er altså tenåringer, de svarer foreldrene sine, ikke en bedriftseier på 30 som svarer leserne sine... Dette tror jeg er det jeg kanskje liker aller minst med bloggen, nest etter utleveringen, den totale mangelen på å ta (selv)kritikk og å diskutere med noen som er uenige med dem. Så total ovenfra og nedad holdning til en tenåringsmor som virkelig tar bloggen på kornet! Igjen; fascinerende... 26
Ultiva Skrevet 28. april 2018 Forfatter #54752 Skrevet 28. april 2018 (endret) 15 timer siden, Newroz skrev: Men hvordan kan det blir TV underholdning av dette? Det må jo bli kjempekjedelig å se på! For en periode så er det deilig med slappe dager, hvor du kan jobbe fra cafe - få gjort alt det du ellers gjør utenfor arbeidstid, i selve arbeidstiden, men i lengden tror jeg at hjerne min hadde krympa av et slikt liv altså. Som de er veldig flinke til å påpeke så får ikke leserne se eller vite alt (men det endrer seg kanskje nå?), men slik de fremstiller livet sitt så er det ikke mye som skjer. De lever jo et liv likt de fleste andre rosabloggerne. Og det er jo tydeligvis folk som ønsker å se på Bloggerne, siden programmet nå går inn i sin niende sesong. Jeg tviler imidlertid på at særlig mange av CBEs ønskede lesersegment av høyt utdannede yrkeskvinner ser på Bloggerne i det hele tatt. Men ja, det er fascinerende at en person som har tid til å bruke timevis på å klistre fjær på og å male på påskeegg til barna mener hun har det "mildt sagt hektisk". Da er det hvert fall innlysende at hun er ansvarlig for denne "tidsnøden" helt selv. Endret 29. april 2018 av Ultiva 17
lille sangfugl Skrevet 28. april 2018 #54753 Skrevet 28. april 2018 3 minutter siden, decker said: LKE, kor gamal er du? Fjorten? Så uendeleg pinlig. Veldig. *Foråsidetsånn* (som frua alltid skriver) har han ikke svart. Men hvis han leser dette føler han kanskje at han må igjen? Hmmm.. Flaut uansett. Men nå vet dere hvorfor det er så hektisk hjemme hos CBE og co, mange lesere å stalke 35
Keaton Skrevet 28. april 2018 #54754 Skrevet 28. april 2018 19 minutter siden, lille sangfugl skrev: UPDATE: Fikk nettopp en ny melding av LK etter at jeg kommenterte på bloggen at siden de ikke godtok kommentaren der og gav meg svar, delte jeg historien på KG. Med en gang KG nevnes går jo det huset i full angrepsmodus, så han fant frem meldingen (sikkert etter å ha sjekket opp screenshottet her, hei LK) og sendte meg - wait for it - en kyssesmiley. Veldig gøy at de FORTSATT holder på med sånne påfunn av herseteknikker. Hadde egentlig fortventet at de hadde endret seg etter at de har jobbet så hardt med å komme over tidligere skandaler, men den gang ei. Dette underholder i hvertfall veldig godt midt i eksamensperioden, det skal være visst! Sendte selvsagt 2 kyssesmileyer tilbake, kan jo ikke være dårligere enn sosiale medier-kongen Tror du mener sosialemedier-klovnen? 20
Gjest Hold the door Skrevet 28. april 2018 #54755 Skrevet 28. april 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
lille sangfugl Skrevet 28. april 2018 #54756 Skrevet 28. april 2018 4 minutter siden, visningsnamn said: Fikk du kyssesmiley av LKE på den saken som var i 2014, som du la inn screenshot av i går? Innlegget ditt fikk meg til å tenke at jeg håper Tv2 er nøye på å ikke la andres personopplysninger vises på noen klipp. (Ser liksom for meg LKE eller CBE "tilfeldigvis" sitte å jobbe ved PC-en når de blir filmet, og så kan man på skjermen deres se både ip-adresser og epost til kritiske kommentarer som ligger til godkjenning. Eller så surfer de litt på nett og man ser at i en av de andre fanene er det en FB profil og "Kari" som fornavn. Så kan alle Kari som noen gang har uttalt seg kritisk om dette bloggerparet lure på om det er seg selv eller en annen LKE har funnet fram til. Sånne små "jeg vet hvem du er"-stikk. Ikke at jeg tror dette skjer, altså, men med tanke på historikken deres og den kyssesmileyen som plutselig dukka opp hos deg nå, er det litt lett å tenke sånn, synes jeg. :-P) Ja kyssesmileyen kom idag, etter jeg hadde kommentert meldingen fra 2014 på bloggen noen minutter før. De sitter absolutt og følger med. Visste at han lett kunne finne meg frem ved å søke opp meldingsinnholdet i innboksen sin, men hadde faktisk ikke forventet enda et forsøk på en herseteknikk i 2018. Hadde håpt de lærte fra sist, men nå holder de det kanskje bare mest skjult. Fascinerende i hvertfall. 32
Gjest formula Skrevet 28. april 2018 #54757 Skrevet 28. april 2018 27 minutter siden, lille sangfugl skrev: UPDATE: Fikk nettopp en ny melding av LK etter at jeg kommenterte på bloggen at siden de ikke godtok kommentaren der og gav meg svar, delte jeg historien på KG. Med en gang KG nevnes går jo det huset i full angrepsmodus, så han fant frem meldingen (sikkert etter å ha sjekket opp screenshottet her, hei LK) og sendte meg - wait for it - en kyssesmiley. Veldig gøy at de FORTSATT holder på med sånne påfunn av herseteknikker. Hadde egentlig fortventet at de hadde endret seg etter at de har jobbet så hardt med å komme over tidligere skandaler, men den gang ei. Dette underholder i hvertfall veldig godt midt i eksamensperioden, det skal være visst! Sendte selvsagt 2 kyssesmileyer tilbake, kan jo ikke være dårligere enn sosiale medier-kongen Det er virkelig ikke normalt å holde på sånn. Og han er attpåtil ikke den det dreier seg om utgangspunktet, men en biperson. LKE må jo være skrekkeksempelet på hvor ille det kan gå når mannen blir for involvert i konas blogg.
pøbelsara Skrevet 28. april 2018 #54758 Skrevet 28. april 2018 jeg har sagt det før - med hans manglende impulskontroll og hennes ufeilbarlighet, stiller de seg selv i en situasjon hvor de faktisk helt på egen hånd setter bloggens ry på spill - igjen og igjen. Hennes avisning av kritikk med at folk faktisk TAR FEIL er jo i ferd med å bli helt legendarisk. Men det gjør det underholdende å lese da. Legg til et par, tre svorne fans i kommentarfeltet - et par som alltid uansett går løs på folk som er litt kritiske. OG hun ene som (gang på gang) sier: "Jeg blir helt satt ut av kommentarene her.....du er så sterk!" Og CBE som svarer med et hjertelig takk. Det hadde vært gøy å gjøre en diskursanalyse av kommentarfeltet til CBE. 41
Gjest MajaKaja Skrevet 28. april 2018 #54759 Skrevet 28. april 2018 46 minutter siden, formula skrev: Det er virkelig ikke normalt å holde på sånn. Og han er attpåtil ikke den det dreier seg om utgangspunktet, men en biperson. LKE må jo være skrekkeksempelet på hvor ille det kan gå når mannen blir for involvert i konas blogg. Blir oppriktig skremt av oppførselen hans Har han ikke lært noe etter alle disse årene?
pøbelsara Skrevet 28. april 2018 #54760 Skrevet 28. april 2018 Det de to har felles, er vel at de vet det meste aller best. Så hvis han synes det er greit å holde på sånn med folk som kommenterer rundt bloggen deres, så synes han nok det er en god strategi han kommer til å fortsette med. I følge han selv er den beste hevnen å være bedre enn folk - så da synes han nok at han er bedre enn folk. 14
Fremhevede innlegg