Rubella Skrevet 27. april 2018 #54681 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, lille_mai skrev: Ganske utrolig at CBE har blogget i 9 år og fortsatt ikke klarer å få frem "den ekte Caroline" i sitt eget personlige livvstilsmagasin... Er det lesernes skyld eller skorter det på formidlingsevnene? Selvsagt er det lesernes skyld. Alt er alltid lesernes skyld! 23
Pås Skrevet 27. april 2018 #54682 Skrevet 27. april 2018 Det siste innlegget var bortimot noe av de kvalmeste jeg har lest fra den kanten og det sier ikke lite.... for det første: ja, hun vet godt at hun kjøper for mye klær og stasj, men hun har stor tro på at alle kan gjøre noe! Det blir som å fly verden rundt flere ganger i året men være flink å sortere papir. Dersom man skal ha NOE som helst troverdighet i dette KAN man ikke ha et forbruk som det hun har. Og når det attpåtil er reklame, puke! Hun får altså penger for å reklamere for matsmart, hun sier at hun gjør det for miljøet og fortsetter å fronte et enormt forbruk, denne gangen ble jeg faktisk kvalm. 37
Gjest CecilieX Skrevet 27. april 2018 #54683 Skrevet 27. april 2018 Jeg synes dette blir interessant. Ikke programmet da, men effekten. Min hypotese er at de som ser Bloggerne også er blogglesere. Når en ny blogger deltar så vil det gjøre at seere blir interessert og søke opp bloggen. Dette skjedde jo feks med AnneBrith. Men CBE er jo allerede kjent for alle som leser blogg. Derfor har jeg vanskelig for å tro at deltagelsen vil gi særlig økning i lesere til bloggen. Jeg tror at grunnen til at hun fortsatt ligger og vaker rundt 4,5,6 plasser er nettopp at hennes blogg er noe alle må innom, kanskje mest for gammel vane. Den lever får se....
Gjest formula Skrevet 27. april 2018 #54684 Skrevet 27. april 2018 CBE : "Jeg håper å vise seerne en annen side av meg selv enn slik mange tror de kjenner meg gjennom bloggen. Det er lett å misforstå eller forhåndsdømme gjennom tekst og bilder" Det hørtes så bra ut da Pilotfrue sa det for et halvår siden, så ingen grunn til å forandre særlig på det. Pilotfrue: "– Jeg håper at jeg blir oppfattet som den jordnære jenta jeg egentlig er, som det er vanskelig å få frem gjennom bare tekst og bilder på bloggen, sier hun." https://www.tv2.no/a/9516764/ Men CBE må naturligvis legge til ordene misforstå og forhåndsdømme.
pøbelsara Skrevet 27. april 2018 #54685 Skrevet 27. april 2018 (endret) 23 minutter siden, lille_mai skrev: Ganske utrolig at CBE har blogget i 9 år og fortsatt ikke klarer å få frem "den ekte Caroline" i sitt eget personlige livvstilsmagasin... Er det lesernes skyld eller skorter det på formidlingsevnene? Det kan man lure på. Hun er redaktør og har 100 % kontroll og er selv ansvarlig for alt som publiseres, og på tross av det, sliter hun med å bli forstått slik hun ønsker. Jeg har vanskelig for å se at et program som redigeres av andre, kan hjelpe henne med det. Endret 27. april 2018 av pøbelsara 31
Keaton Skrevet 27. april 2018 #54686 Skrevet 27. april 2018 Den dagen alle kommenterer «Fiiine du!», det er den dagen vi forstår CBE og ikke misforstår eller forhåndsdømmer. #virkeligvirkelighet 30
Gjest Asti Skrevet 27. april 2018 #54687 Skrevet 27. april 2018 17 timer siden, Asti skrev: Fra https://www.vg.no/rampelys/i/0ElRJo/anna-rasmussen-ferdig-i-bloggerne "For Rasmussen fikk aldri beskjed fra TV 2 om at hun var droppet fra serien, forteller hun. Det fant hun ut på egen hånd da hun oppdaget at en av de andre bloggerne ble filmet under årets «Vixen Blog Awards». – Jeg spurte bloggeren rett ut, og fikk bekreftet at de var i gang med en ny sesong. Det syns jeg var skuffende. Det er ikke greit å finne det ut på den måten." Og her har CBE mikrofon på seg: https://imgur.com/a/RvctlMA / https://www.google.no/search?biw=1152&bih=635&tbm=isch&sa=1&ei=kEziWsqPKa2JmwXsmrzQCw&q=vixen+blog++2018&oq=vixen+blog++2018&gs_l=psy-ab.3..0i24k1.10819.16466.0.16930.6.6.0.0.0.0.121.526.5j1.6.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.2.196....0.dhraXm5yPhw#imgrc=p7bNl64zeXa8ZM: Tilføyelse: Og i videoen sier Anna R. at "min kjære kollega gikk med bloggeren-micen"..... - https://www.youtube.com/watch?time_continue=751&v=lsjNXDv1iTo (spol frem til ca. 12:10) 7 timer siden, Kleenex skrev: Godt observert det med mikrofonen. Ble det ikke vist bilder av en kameramann en kort stund tilbake også... 6 timer siden, Asti skrev: Stemmer. Det ble filmet under en treningsøkt. Det ser altså ut til at en kan få følge CBE under Vixen og en treningsøkt. Og så må man anta at man får se fra påskeferien og sydenturen deres. Det mest spennende med dette er om lesertallene vil øke som følge av deltakelsen.
Aricia Skrevet 27. april 2018 #54688 Skrevet 27. april 2018 23 minutter siden, lille_mai skrev: Ganske utrolig at CBE har blogget i 9 år og fortsatt ikke klarer å få frem "den ekte Caroline" i sitt eget personlige livvstilsmagasin... Er det lesernes skyld eller skorter det på formidlingsevnene? Særdeles godt poeng! Jeg har skrevet om det før i tråden også. Hvem andre enn CBE har hatt opptil tre blogginnlegg til dagen, hver eneste dag, i alle år hun har blogget, med full frihet til å skrive om hva som helst uten andre enn seg selv som redaksjon og desk?? Denne endeløse friheten til å ytre seg har hun utelukkende brukt til å skrive om seg selv og hverdagslivet sitt ikke bare fra dag til dag, men fra time til time. Og til tross for dette spektakulært ideelle utgangspunktet, med egen propagandakanal til fri avbenyttelse og med 100 000 lesere daglig da bloggen var på topp, så har det vært "lett å misforstå" hvem hun egentlig er? Hvem i alle verdens dager skal kunne nå fram med et presist budskap om et hvilket som helst tema til et publikum da? Jeg blir svimmel, rett og slett. 38
Jobbermedbarn Skrevet 27. april 2018 #54690 Skrevet 27. april 2018 (endret) 16 minutter siden, formula skrev: CBE : "Jeg håper å vise seerne en annen side av meg selv enn slik mange tror de kjenner meg gjennom bloggen. Det er lett å misforstå eller forhåndsdømme gjennom tekst og bilder" Det hørtes så bra ut da Pilotfrue sa det for et halvår siden, så ingen grunn til å forandre særlig på det. Pilotfrue: "– Jeg håper at jeg blir oppfattet som den jordnære jenta jeg egentlig er, som det er vanskelig å få frem gjennom bare tekst og bilder på bloggen, sier hun." https://www.tv2.no/a/9516764/ Men CBE må naturligvis legge til ordene misforstå og forhåndsdømme. Sånn leser jeg dette; Pilotfrue tar selv ansvar for hvordan hun fremstår. Cbe.no legger ansvaret på andre for hvordan hun fremstår. Alt som det pleier å være mao! Endret 27. april 2018 av Jobbermedbarn La til noe 43
Gjest eksiltronder Skrevet 27. april 2018 #54691 Skrevet 27. april 2018 Jeg leser ikke bloggen selv, så tusen takk for at dere opplyser om at Matsmart har valgt en slik dårlig frontfigur. Da får vi fortsette å bruke Holdbart og Illebilli i stedet
decker Skrevet 27. april 2018 #54692 Skrevet 27. april 2018 (endret) Tippar ho har i kontrakten at ho skal godkjenna alt som kjem på fjernsynet. Endret 27. april 2018 av decker 20
Gjest formula Skrevet 27. april 2018 #54693 Skrevet 27. april 2018 (endret) 17 minutter siden, decker skrev: Tippar ho har i kontrakten at ho skal godkjenna alt som kjem på fjernsynet. Går ut fra at det de filmer selv kommer til å være like kjedelig som bloggen. Kan jo tenkes at filmteamet som følger dem innimellom kan snappe opp mer menneskelige trekk enn det de velger å vise selv. Usikker på om de får godkjenne opptak før de vises? Er også spent på hvordan de vil løse det ift barna, da jeg mener en av grunnene til at de har sagt nei før, er at de ikke vil eksponere mer enn de allerede gjør. Endret 27. april 2018 av formula
Miranda16 Skrevet 27. april 2018 #54694 Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, formula skrev: Er også spent på hvordan de vil løse det ift barna, da jeg mener en av grunnene til at de har sagt nei før, er at de ikke vil eksponere mer enn de allerede gjør. Jeg tror det bare er en unnskyldning for at de voksne er redde for hvordan de blir fremstilt. Tror ikke de bryr seg om barna blir eksponert for de er på mange måter dem som holder hjulet litt i gang 15
decker Skrevet 27. april 2018 #54695 Skrevet 27. april 2018 3 minutter siden, formula skrev: Går ut fra at det de filmer selv kommer til å være like kjedelig som bloggen. Kan jo tenkes at filmteamet som følger dem innimellom kan snappe opp mer menneskelige trekk enn det de velger å vise selv. Usikker på om de får godkjenne opptak før de vises? Er også spent på hvordan de vil løse det ift barna, da jeg mener en av grunnene til at de har sagt nei før, er at de ikke vil eksponere mer enn de allerede gjør. Kan vera me vert postitivt overraska, men ikkje optimist. Når det gjeld eksponering så verkar det som om det er pengane som rår og alle prinsipp vert vraka, noko som forøvrig gjeld mange bloggarar. 8
Gjest MajaKaja Skrevet 27. april 2018 #54696 Skrevet 27. april 2018 (endret) Tror ikke de har så mye kredibilitet å tape på Bloggerne-deltakelsen Slemt sagt, men håper de klarer å overraske positivt. I starten, før redigerings-/kommentarfelt-jukset, så leste jeg bloggen uten kritisk sans og ble underholdt. De siste 5 årene har det vært umulig å ta dem seriøst. Her har de i alle fall en gylden mulighet til å motbevise kritikerne Men jeg kommer uansett aldri til å klare å like det kyniske paret igjen. Er det forresten andre som ser likheten mellom LKE & CBE og dette paret? https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/han-er-lan-marie-bergs-samboer-og-vapendrager/3423476971.html "(...) Han er vel litt mer aktiv på sosiale medier, og har en mer konfronterende tone. Så jeg håper Berg beholder sin egen, sier hun til Nettavisen. - Det stemmer at jeg er mer hissig på grøten enn mange andre. Lan og jeg er forskjellige på mange måter. Kanskje blir vi mer like hvis vi har vært gift noen år, sier Trædal (...)" Endret 28. april 2018 av MajaKaja
Gjest Hold the door Skrevet 27. april 2018 #54697 Skrevet 27. april 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Gjest Asti Skrevet 27. april 2018 #54698 Skrevet 27. april 2018 (endret) 2 timer siden, MorUgle skrev: «Jeg håper å vise seerne en annen side av meg selv enn slik mange tror de kjenner meg gjennom bloggen. Det er lett å misforstå eller forhåndsdømme gjennom tekst og bilder, og jeg håper å vise en mer ekte Caroline på TV-skjermen», sier Caroline Berg Eriksen Det tror jeg ikke noe på t vi får se noe mer ekte... blir vel det glamsa bilde som vanlig. Oppstæsja i lange ho....støvler osv med en stk linselus hengende ettercseg... Ser det er fra https://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-blir-med-i-neste-sesong-av-bloggerne/69753301 Ja, hvem er den "ekte Caroline"? Den hun gir seg ut for å være, når hun har "kontroll" (dvs. vet hun blir filmet, for å vises frem på tv), eller holdninger og handlinger hun har vist over flere år - https://imgur.com/a/3mO86 ? Endret 27. april 2018 av Asti
Gunvald Skrevet 27. april 2018 #54699 Skrevet 27. april 2018 Blir det med eller uten rynker under øynene tro? 14
MorUgle Skrevet 27. april 2018 #54700 Skrevet 27. april 2018 4 minutter siden, Gunvald skrev: Blir det med eller uten rynker under øynene tro? Begge deler... 4
Fremhevede innlegg