Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva i all verden er det av interessante ting som skal vises fra livet til CBE på bloggerne, da? For det første har sikkert kameraet filter, og nærbilder går ikke. Kun filming fra den vanlige siden. Blir skikkelig spennende å se episoder med kaffekopper, bilturer til Oslo, trening og... Ja? Hva mer? Fullstendig uinteressert. De burde heller satse på utdanning og samfunnsnyttige jobber. Virker som de febrilsk presser ut de siste melkedråpene fra kua nå. Det gjør forsåvidt enkelte andre bloggere og. Jaja. I don't care. 

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lesertallene daler, og de hadde aldri takket ja til "Bloggerne" hvis de ikke var ekstremt desperate. De vil heller aldri takke ja til dette hvis de ikke har et produksjonsansvar. Dukkehjemmet og fasaden må ikke gå i tusen knas. Det eneste de ikke kan skjule er fruens og ektemannens utseende

• Liker 23
Skrevet
53 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Men hva i all verden er det av interessante ting som skal vises fra livet til CBE på bloggerne, da? For det første har sikkert kameraet filter, og nærbilder går ikke. Kun filming fra den vanlige siden. Blir skikkelig spennende å se episoder med kaffekopper, bilturer til Oslo, trening og... Ja? Hva mer? Fullstendig uinteressert. De burde heller satse på utdanning og samfunnsnyttige jobber. Virker som de febrilsk presser ut de siste melkedråpene fra kua nå. Det gjør forsåvidt enkelte andre bloggere og. Jaja. I don't care. 

Det er vel Bloggerne som er årsaken til den nylig impulsive ferien da tenker jeg. For å få det til å skje noe i episodene som handler om dem. 

• Liker 23
Gjest formula
Skrevet

I dag måtte jeg lese bloggen da jeg et øyeblikk trodde det dreide seg om forbruk, og at CBE har tatt til vettet. Men, nok en gang viser hun at hun ikke forstår hva bærekraftig forbruk betyr. Hun innrømmer at hennes forbruk av klær ikke er det beste, men tror fremdeles at ettersom hun gir det bort etterhvert, så er det problemet løst.

Ser jo at det hele er kun et spill for galleriet, iscenesatt for å passe reklamen for Matsmart (hvorfor de valgte akkurat henne til denne jobben er imidlertid en gåte). 

"Det er umulig for oss menneskee å leve et perfekt liv, hvor forbruket på alle områder er lavt og miljøvennlig, men jeg tror fullt og fast på at vi må gjøre _noe_ i de fleste aspekter."

Hvorfor skulle det være umulig å holde et lavt og miljøvennlig forbruk, på alle områder? Vet mange som klarer det, og har klart det i mange år.

Her synes jeg CBE dummer seg ut, rett og slett. Blir flau av å lese, og lover meg selv at jeg ikke skal innom bloggen med det første.

Skrevet (endret)
21 timer siden, formula skrev:

Men, nok en gang viser hun at hun ikke forstår hva bærekraftig forbruk betyr. Hun innrømmer at hennes forbruk av klær ikke er det beste, men tror fremdeles at ettersom hun gir det bort etterhvert, så er det problemet løst.

Tror egentlig ikke hun tror på det selv engang. Hun vet hun "har og bruker" for mye klær, men hun vil ikke endre vanene sine. At hun bruker 2 av 6 "avsnitt" i innlegget som skal handle om matsmart til å forsvare forbruket sitt av klær, sier jo i grunn sitt ;) 

Endret av *Emma*
Skrivefeil
  • Liker 23
Skrevet
4 timer siden, formula skrev:

Tenker at hvis det stemmer, så har de en unik sjanse til både å framstå som litt hyggeligere mennesker enn det som kommer fram på blogg og i media. Samtidig får de anledning til å dokumentere den travle hverdagen sin en gang for alle, og få slutt på spekulasjonene om at arbeidsdagen består av frisørbesøk og annet dilldall.

På den annen side er det vel de selv som filmer store deler av materialet som blir brukt, så ser for meg den samme stramme regien på hva de vil vise fram som det vi ser på bloggen, altså det "perfekte". Da vil de i tilfelle framstå ganske så  kjedelige i forhold til de som virkelig byr på seg selv.

Er forresten ikke det minste overrasket over at TV2 fikk nok av Anna Rasmussen i Bloggerne. Nesten trist å se dette unge paret, som sitter der side om side i sofaen i episode etter episode, sesong etter sesong. Det virker som om ingenting skjer. Ikke skole, ikke jobb.

Ja, tenk så usunt! Begge er i starten på 20 årene, men ingen utdannelse (vet ikke med J, men han fremstår ikke særlig velutdannet), ingen fast jobb å gå til, ingen overordnet og ingen kollegaer. De må jo være fullstendig uten input fra andre. Absolutt ikke bra miljø å leve i. 

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, formula said:

I dag måtte jeg lese bloggen da jeg et øyeblikk trodde det dreide seg om forbruk, og at CBE har tatt til vettet. Men, nok en gang viser hun at hun ikke forstår hva bærekraftig forbruk betyr. Hun innrømmer at hennes forbruk av klær ikke er det beste, men tror fremdeles at ettersom hun gir det bort etterhvert, så er det problemet løst.

Ser jo at det hele er kun et spill for galleriet, iscenesatt for å passe reklamen for Matsmart (hvorfor de valgte akkurat henne til denne jobben er imidlertid en gåte). 

"Det er umulig for oss menneskee å leve et perfekt liv, hvor forbruket på alle områder er lavt og miljøvennlig, men jeg tror fullt og fast på at vi må gjøre _noe_ i de fleste aspekter."

Hvorfor skulle det være umulig å holde et lavt og miljøvennlig forbruk, på alle områder? Vet mange som klarer det, og har klart det i mange år.

Her synes jeg CBE dummer seg ut, rett og slett. Blir flau av å lese, og lover meg selv at jeg ikke skal innom bloggen med det første.

Motivasjonen til å fronte "reduksjon i forbruk" ligger nok i at hun er sponset av Matsmart. LIgger ikke akkurat så store tanker bak denne "idealismen", bortsett fra det opplagte: lettjente penger (nok en gang).

• Liker 13
Skrevet

Har en liten historie til dere som jeg allerede har kommentert på bloggomtoppbloggere og på fotballfrues blogg. Kanskje noen er i samme båt?

Sommeren 2014, før alt på KG skjedde ift kommentarjuks, ble det avslørt at frua kommenterte egne innlegg på en liten blogg. Dette konfortrerte jeg CBE om, og kommentaren ble aldri publisert. Deretter spurte jeg om hvorfor den ikke ble godkjent fikk jeg privat melding på facebook av LK etter han hadde brukt epostadressen min til å søke meg opp. Svaret var at de ikke ønsket oppmerksomhet rundt dette. FOR en herseteknikk! Har bilder av dette selvsagt, og chatten.

Noen andre som har blitt søkt opp av LKE og CBE?

• Liker 42
Gjest formula
Skrevet
2 timer siden, lille sangfugl skrev:

Har en liten historie til dere som jeg allerede har kommentert på bloggomtoppbloggere og på fotballfrues blogg. Kanskje noen er i samme båt?

Sommeren 2014, før alt på KG skjedde ift kommentarjuks, ble det avslørt at frua kommenterte egne innlegg på en liten blogg. Dette konfortrerte jeg CBE om, og kommentaren ble aldri publisert. Deretter spurte jeg om hvorfor den ikke ble godkjent fikk jeg privat melding på facebook av LK etter han hadde brukt epostadressen min til å søke meg opp. Svaret var at de ikke ønsket oppmerksomhet rundt dette. FOR en herseteknikk! Har bilder av dette selvsagt, og chatten.

Noen andre som har blitt søkt opp av LKE og CBE?

Har hørt om flere, men ikke opplevd det selv. Tror jeg ville blitt rimelig provosert om det dukket opp melding fra en av dem i messenger! 

Utdyp gjerne historien - dette høres jo både rart, komisk og bittelitt skremmende ut!:haar:

Skrevet
30 minutter siden, formula said:

Har hørt om flere, men ikke opplevd det selv. Tror jeg ville blitt rimelig provosert om det dukket opp melding fra en av dem i messenger! 

Utdyp gjerne historien - dette høres jo både rart, komisk og bittelitt skremmende ut!:haar:

Tja, vet ikke helt hva jeg kan utdype med, haha. Husker ikke hvor jeg fant infoen, men det var en liten blogg (sladderblogg kanskje) som hadde tatt bilder av at en kommentar med navnet "Fotballfrue" forsvarte fotballfrue, før den senere ble endret til et fiktivt navn.

Screenshot av meldingen finner dere her:

https://imgur.com/a/6XiUAgv

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.
/lillesky (mod)

Skrevet
2 timer siden, lille sangfugl skrev:

Har bilder av dette selvsagt, og chatten

Sladd ditt eget navn og legg ut Imgur da!👌

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Ja, tenk så usunt! Begge er i starten på 20 årene, men ingen utdannelse (vet ikke med J, men han fremstår ikke særlig velutdannet), ingen fast jobb å gå til, ingen overordnet og ingen kollegaer. De må jo være fullstendig uten input fra andre. Absolutt ikke bra miljø å leve i. 

Samme som frua og fruemannen..

• Liker 2
Skrevet (endret)

LOL. 

Dette forutså jeg for mange år siden. Det er helt tragisk å måtte selge seg selv til det lavmåls-konseptet som Bloggerne er, og dette gjør de attpåtil når de har barn. De er nødt til å si ja til det meste og leve på reality-tv fremover for å opprettholde livsstilen. 

#class act

Endret av Vitulina
  • Liker 31
Skrevet (endret)

«Jeg håper å vise seerne en annen side av meg selv enn slik mange tror de kjenner meg gjennom bloggen. Det er lett å misforstå eller forhåndsdømme gjennom tekst og bilder, og jeg håper å vise en mer ekte Caroline på TV-skjermen», sier Caroline Berg Eriksen

Det tror jeg ikke noe på at vi får se noe mer ekte... blir vel det glansa bilde som vanlig. Oppstæsja i lange ho....støvler osv med en stk mann hengende etter seg... 

Endret av MorUgle
  • Liker 22
Skrevet

CBE kommer med et innlegg om å være matsmart. Så bra, tenkte jeg, inntil jeg oppdager at dette er et reklameinnlegg hvor hun skal tjene mer penger samtidig som hun bortforklarer sitt overforbruk. Total skivebom. 

• Liker 25
Skrevet

Så kleint. Får vurdere om jeg skal se en episode, men helt ærlig synes jeg konseptet er skikkelig harry (jeg har sett en hel episode, altså 🙄).

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...