Gjest Skribent Skrevet 12. mars 2018 #52561 Skrevet 12. mars 2018 (endret) Kritikken går på en del etiske vurderinger, eller tilsynelatende mangel på, når det gjelder narrativ og eksponering av barna. I tillegg mangler en viss konsekvens rundt hennes rolle person vs bedrift, samt direkte uprofesjonell opptreden i kommentarfelt på bloggen og for øvrig. Dette har ingenting med undervurdering av leserne å gjøre. Endret 12. mars 2018 av Skribent
Bypass Skrevet 12. mars 2018 #52562 Skrevet 12. mars 2018 (endret) 2 timer siden, Skribent skrev: Kritikken går på en del etiske vurderinger, eller tilsynelatende mangel på, når det gjelder narrativ og eksponering av barna. I tillegg mangler en viss konsekvens rundt hennes rolle person vs bedrift, samt direkte uprofesjonell opptreden i kommentarfelt på bloggen og for øvrig. Dette har ingenting med undervurdering av leserne å gjøre. God markedsføring er ikke det samme som å lure folk. Tvert i mot handler god markedsføring og å koble riktig produkt til riktig kjøper på en god måte Endret 12. mars 2018 av lillesky 6
Bustefisk Skrevet 12. mars 2018 #52563 Skrevet 12. mars 2018 Hun har jo sagt hun er imot pels, også poserer hun med både pels på jakka og uggs? 9
Gjest Asti Skrevet 12. mars 2018 #52564 Skrevet 12. mars 2018 Hersketeknikk: "Å hevde at budskapet ditt er gammelt nytt for å stilne kritikken." - https://fagbladet.no/nyheter/kjenner-du-disse-fem-hersketeknikkene-6.91.452302.cd0ce76f06
Gjest Skribent Skrevet 12. mars 2018 #52565 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, Bypass skrev: God markedsføring er ikke det samme som å lure folk. Tvert i mot handler god markedsføring og å koble riktig produkt til riktig kjøper på en god måte Ja, markedsføring er påvirkning. Lureri blir det først når man later som det ikke er det. Det er det som diskuteres, og det er helt fair, synes jeg.
Bypass Skrevet 12. mars 2018 #52566 Skrevet 12. mars 2018 3 minutter siden, Skribent skrev: Ja, markedsføring er påvirkning. Lureri blir det først når man later som det ikke er det. Det er det som diskuteres, og det er helt fair, synes jeg. Det er en av tingene som diskuteres her, og en av tingene jeg overhode ikke har noe problem med. Jeg begynte å lese tråden fordi den belyste feil merking veldig godt. Men tråden ødelegger for seg selv dessverre når den tar opp andre ting. 4
SusieDerkins Skrevet 12. mars 2018 #52567 Skrevet 12. mars 2018 (endret) ..... Endret 12. mars 2018 av MissLucy 1
SusieDerkins Skrevet 12. mars 2018 #52568 Skrevet 12. mars 2018 (endret) 3 timer siden, Bypass skrev: Dere kritiserer stadig CBE som lager et falskt venninne forhold til sine lesere for så å lure dem på forskjellig vis. Vel, bloggen ble besøkt av 29.000 personer i går. Av disse la 10 igjen en kommentar. Så la oss si at disse 10 er de som føler et "venninne" bånd til CBE, hva så med de andre 29.000? Hvis du kan sitte der og si at alle disse menneskene blir påvirket, så har du like mye grunnlag til å si det som jeg har til å si at det blir de ikke. CBE sine lesere er voksne damer (ikke små jenter) i alderen 25-44 år. Det er i grunnen meget enkelt. Hvis markedsføring ikke virket, så ville ikke markedsføringsindustrien, som er en milliardindustr, overlevd. Hvis content marketing og influencing ikke virket, så ville bunnen falt ut av det markedet for lenge siden. Å hevde at markedsføring ikke virker, fordi man mener at man selv ikke blir påvirket, er bare naivt og uvitende tenker jeg. Hvis du virkelig mener at annonsørene betaler titusenvis av kroner på ingenting, så bør du dokumentere det , for det er jo en helt urimelig påstand. Endret 12. mars 2018 av lillesky 20
Keaton Skrevet 12. mars 2018 #52569 Skrevet 12. mars 2018 At bloggleserne ikke påvirkes, må være noe av det mest idiotiske jeg har lest hittil i år. Banna bein. 18
Lamoramp Skrevet 12. mars 2018 #52570 Skrevet 12. mars 2018 39 minutter siden, Bustefisk skrev: Hun har jo sagt hun er imot pels, også poserer hun med både pels på jakka og uggs? Er fuskepels på Svea-jakken. Man regner som regel ikke saueskinn som pels da de bruker hele dyret 3
Gjest Skribent Skrevet 12. mars 2018 #52571 Skrevet 12. mars 2018 (endret) @MissLucy Det er riktig, hele premisset for bransjen er nettopp det nærmest uendelige potensialet for påvirkning. Stadig nye måter å formidle budskap på gjennom teknologisk utvikling gjør at lovverket aldri kommer helt à jour, og det er klart det utnyttes til siste dråpe. Der penger er viktigere enn integritet, er det bare skamvett som kan stoppe aktørene. Som vi ser hos en del bloggere, er ikke akkurat skamvettet det mest fremtredende personlighetstrekket. Endret 12. mars 2018 av Skribent
Bustefisk Skrevet 12. mars 2018 #52572 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, Lamoramp skrev: Er fuskepels på Svea-jakken. Man regner som regel ikke saueskinn som pels da de bruker hele dyret Åh, trodde de brukte ekte pels! Men Uggs er jo ikke akkurat bra da.. Australia er vel eneste land i verden som fortsatt tillater denne dyremishandlingen de merinosauene blir utsatt for 4
Lamoramp Skrevet 12. mars 2018 #52573 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, Bustefisk skrev: Åh, trodde de brukte ekte pels! Men Uggs er jo ikke akkurat bra da.. Australia er vel eneste land i verden som fortsatt tillater denne dyremishandlingen de merinosauene blir utsatt for Anbefaler å lese denne: https://www.ugg.com/animal-welfare-faq.html ser ikke ut som om de er verstingene! 2
Bustefisk Skrevet 12. mars 2018 #52574 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, Lamoramp skrev: Anbefaler å lese denne: https://www.ugg.com/animal-welfare-faq.html ser ikke ut som om de er verstingene! Skjerpa seg da Bra 5
Bakepulver Skrevet 12. mars 2018 #52575 Skrevet 12. mars 2018 (endret) Hvor er evnen til etisk refleksjon og respekt for barnas privatliv? Jeg etterlyser også respekt for lovverket som denne bedriften ikke innehar! Endret 12. mars 2018 av lillesky 6
Bypass Skrevet 12. mars 2018 #52576 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, Bakepulver skrev: Hvor er evnen til etisk refleksjon og respekt for barnas privatliv? Jeg etterlyser også respekt for lovverket som denne bedriften ikke innehar! Som sagt så var jeg ikke uenig i noe av dette 3
Sandin Skrevet 12. mars 2018 #52577 Skrevet 12. mars 2018 1 time siden, Bypass skrev: . 3. I forhold til de produktene hun velger å promotere så er hun faktisk troverdig! Hadde hun prøvd å promotere et miljøvennlig, vegansk klesmerke av resirkulert et eller annet og skrevet at dette var fordi hun har stor fokus på gjenbruk og miljø så hadde ingen kjøpt detikke av henne. DET hadde vært useriøst. Men hun er tro mot seg selv. Damen med sterkt fokus på kropp og kosthold, og indirekte også vekt, er en troverdig reklameplakat for Freja melkesjokolade? Hun som gnåler om at hun unner seg en knekk med mørk sjokolade kommer plutselig med store plater med melkesjokolade og bare eeeeelsker det? Av alle mennesker i hele bloggnorge er hun blant de minst troverdige reklametrynene for melkesjokolade. Men tipper det var djevelsk godt betalt for å slippe å blogge i flere dager og posere med en plate på snap heeeeelt tilfeldigvis en god del ganger både før og etter selve reklameinnlegget. 31
Bakepulver Skrevet 12. mars 2018 #52578 Skrevet 12. mars 2018 Akkurat nå, Bypass skrev: Som sagt så var jeg ikke uenig i noe av dette Jeg etterspør evnen til etisk refleksjon. Etisk refleksjon er ikke bare forbeholdt barn men alt det bedriften representerer! Lovvbrudd, kommentatjuks, intimspray -som ikke er så lenge siden, en ufin LKE i kommentarfelt på fb, manglende respekt for kritikere og kroppshysteri. Dette er CBE.no. 5
Bypass Skrevet 12. mars 2018 #52579 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, Sandin skrev: Damen med sterkt fokus på kropp og kosthold, og indirekte også vekt, er en troverdig reklameplakat for Freja melkesjokolade? Hun som gnåler om at hun unner seg en knekk med mørk sjokolade kommer plutselig med store plater med melkesjokolade og bare eeeeelsker det? Av alle mennesker i hele bloggnorge er hun blant de minst troverdige reklametrynene for melkesjokolade. Men tipper det var djevelsk godt betalt for å slippe å blogge i flere dager og posere med en plate på snap heeeeelt tilfeldigvis en god del ganger både før og etter selve reklameinnlegget. Man trenger da ikke trøkke sjokolade i tryne hver dag for å synes det er morsom ide å lage julepynt av sjokolade Så i forhold til at hun er flink til å dele DIY tips og enkle aktiviteter med barna så var dette troverdig. Jeg synes ikke bloggen hennes har et stort fokus på kropp eller kosthold. Kostholdet hun legger ut er i allefall ikke noe å skryte av, og kroppen hennes kunne jeg ikke brydd meg mindre om 6
SusieDerkins Skrevet 12. mars 2018 #52580 Skrevet 12. mars 2018 (endret) 20 minutter siden, Bustefisk skrev: Åh, trodde de brukte ekte pels! Men Uggs er jo ikke akkurat bra da.. Australia er vel eneste land i verden som fortsatt tillater denne dyremishandlingen de merinosauene blir utsatt for men heller ikke der er det hver produsent som gjør det, så det er viktig å sjekke hva den enkelte gjør før man uttaler seg. Det tok meg to sekunder å finne ut at Ugg kun kjøper fra "mulesing free" produsenter, så da trenger vi ikke kritisere verken UGG eller CBE for akkurat det. https://www.ugg.com/animal-welfare-faq.html Edit: Leser bakover i tråden, og ser nå at denne lenken allerede har blitt postet. Endret 12. mars 2018 av MissLucy 3
Fremhevede innlegg