Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Skribent
Skrevet
31 minutter siden, Newroz skrev:

haha, den parodien hadde jeg ikke sett! Den var hysterisk :ler:

Ikke jeg heller, den var skummelt presis mtp å oppsummere inntrykket bloggen gir! Det er vel neppe det imaget hun går for, men det ER det imaget hun iscenesetter. Dersom hun er komfortabel med det, kjør på. Jeg ville forblitt under dyna, om det var meg. Bruken av barnet er helt hårreisende.

Skal vokte meg vel for å påstå at de tre rosakledde representerer kjerneleserne, men det kan ikke være langt unna, basert på hvilke kommentarer det publiseres mest av på bloggen. Det er mulig hun får mengder med kommentarer fra den ønskede målgruppen «høyt utdannede kvinner», men de kommentarene de velger å publisere flest av gir virkelig stikk motsatt inntrykk.

I den nylige tv-debatten var det mest fokus på utseendefiksering og påvirkning. Fint med fokus på det, men hvis de vil lage en debatt om noe minst like viktig bør de sette eksponering av barn på agendaen. Håper det jobbes minst like mye med det, som med reklamemerking osv, for i tillegg til dette særs grelle eksempelet skjer det daglig liknende på andre blogger også.

Jeg grøsser spesielt når CBE og andre gjentar at de synes det er helt greit så lenge bildene er «delikate». Det er ikke alle som er like opptatt av å se på seg selv hele tiden, delikat eller ei, og barna får aldri tatt det valget. Det kan aldri bli ugjort, og det synes jeg er skremmende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste avsnittet til Skribent  synes jeg er spesielt viktig at barna aldri får tatt valget.

• Liker 11
Skrevet (endret)
5 timer siden, Asti skrev:

Det var enkelte i salen som lurte på om det var ekte, da klipp av salgsvideoen  ble vist hos "Live på direkten": https://www.youtube.com/watch?v=FLufOVdmWds&t=6s 

Venninnen min var i publikum og hørte folk si noe ala  «oi, så morro at cbe har selvironi nok til å lage en parodi på seg selv». 

Endret av Pellepingpong
Før det kom frem at den var ekte..
  • Liker 25
Skrevet

Hvilken parodi? Er det ikke den opprinnelige filmen som er lagt ut her? 

Skrevet
14 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jo

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Parodien er i «live på direkten». Kevin Vågenes og to til som går rundt barbeint i rosa kjole og føler på hvitevarene.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer om kropp og persondebatt, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

Skrevet

Hvem er det som har gjort undersøkelsene på hva som kjennetegner leserne? Er det UI? Jeg kunne veldig gjerne tenke meg et alternativ i tillegg til "alder", "utdanningsnivå" "kjønn" osv. som var noe a la "hvorfor leser du bloggen?" 

A. Blodfan
B. Inspirasjon
C. Må følge med på galskapen, kan nesten ikke tro hvor ille det står til (etikk, lovbrudd o.l.). 

Ser det stadig henvises til at leserne er høyt utdannede kvinner osv, (og det stemmer også for meg hvis jeg skulle svart på et sånt spørsmål), men har jo null interesse av bloggen i seg selv. 

• Liker 10
Gjest Senil
Skrevet
1 minutt siden, mittnavnergjest skrev:

Hvem er det som har gjort undersøkelsene på hva som kjennetegner leserne? Er det UI? Jeg kunne veldig gjerne tenke meg et alternativ i tillegg til "alder", "utdanningsnivå" "kjønn" osv. som var noe a la "hvorfor leser du bloggen?" 

A. Blodfan
B. Inspirasjon
C. Må følge med på galskapen, kan nesten ikke tro hvor ille det står til (etikk, lovbrudd o.l.). 

Ser det stadig henvises til at leserne er høyt utdannede kvinner osv, (og det stemmer også for meg hvis jeg skulle svart på et sånt spørsmål), men har jo null interesse av bloggen i seg selv. 

Nå har jeg vanskelig for å se for meg at høyt utdannede kvinner skriver : vakre du, søte du osv som kommentarer på en blogg. Ja selv om jeg kun har fagutdanning kunne jeg aldri ha kommentert med de ordene. Det kan jeg si til ei god venninne eller noen jeg er glad i når de har gjort noe spesielt eller trenger noen gode ord. 

Og hvem kvinne/jente/ungdom/barn/mann osv vil tro en blogger er en man er glad i? Henger rett og slett ikke på grep de kommentarene.

Skrevet
13 timer siden, Dark Star skrev:

Å hjelpes. Noe så utrolig kleint. (og ikke minst, å ha med den lille rosa rekvisitten som leker på gulvet  er så feil).

Amen 🙌

• Liker 2
Skrevet

Spør for kunnskapsnivået her inne er ganske bra. Så på fruens IG story der de er på PT time. Ser ut som den øvelsen med ball blir gjort feil, altså går ikke så dypt ned som hadde vært naturlig for meg. Eller er det en type øvelse som er slik de gjennomfører den?

• Liker 1
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
5 timer siden, Senil skrev:

Nå har jeg vanskelig for å se for meg at høyt utdannede kvinner skriver : vakre du, søte du osv som kommentarer på en blogg. Ja selv om jeg kun har fagutdanning kunne jeg aldri ha kommentert med de ordene. Det kan jeg si til ei god venninne eller noen jeg er glad i når de har gjort noe spesielt eller trenger noen gode ord. 

Og hvem kvinne/jente/ungdom/barn/mann osv vil tro en blogger er en man er glad i? Henger rett og slett ikke på grep de kommentarene.

Jeg vet ikke om det finnes tall på demografien her. Man kan selvfølgelig ha en del utdanning og likevel stikke innom bloggen uten å tenke mer over det, akkurat som man kan kjøre kanal-slalåm på tv og være innom realityshows uten å være idiot av den grunn.

Jeg stusser likevel på graden av umodenhet i det som publiseres (dvs som virksomheten velger å publisere av både innlegg og leserkommentarer). Noen av dem er direkte lavpannet, og det skal mye til å gjennomføre høyere utdanning uten å modnes, lære seg kildekritikk og enkle etiske refleksjoner. Dersom CBE regner seg som utdannet, kommer det overhodet ikke frem gjennom hennes formidling.

Dette er noe av det som gjør at det er lett å tenke at leserne hennes (heller) ikke er blant de mest orienterte. Ikke fordi man ikke kan være moden og reflektert uten utdanning, for det kan mange være - men nettopp motsatt; det er mer uvanlig å være høyt utdannet og ikke eie evne til refleksjon i det hele tatt. Når man da ser på UIs uttrykte målgruppe opp mot svarene i kommentarfeltet, er det en påfallende mangel på kongruens.

Endret av Skribent
Oppklaring+typo
Skrevet

Det er også påfallende at i andres kommentarfelt er det sjelden de samme takksigelsene om hvor fint det er at hun blogger og hvor flink bloggeren er. Særlig i kombinasjon med at disse ofte kommenterer for første gang, men har lest bloggen i årevis. 

• Liker 19
Gjest Skribent
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er også påfallende at i andres kommentarfelt er det sjelden de samme takksigelsene om hvor fint det er at hun blogger og hvor flink bloggeren er. Særlig i kombinasjon med at disse ofte kommenterer for første gang, men har lest bloggen i årevis. 

Den høres kjent ut - «jeg er helt ny her og bryr meg egentlig ikke altså», fulgt av bemerkelsesverdig detaljert info og sterke foruinntatte meninger. Hm, hvor er det jeg har sett det der? :klo:  Unik følgerskare, ingen tvil om det.

Skrevet

Jeg liker den visningsvideoen. Her virket hun lite høytidelig. Får meg også til å lengte til sommeren ;-)

• Liker 2
Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg liker den visningsvideoen. Her virket hun lite høytidelig. Får meg også til å lengte til sommeren ;-)

Har vi sett samme video? 

Skrevet
4 minutter siden, formula skrev:

Har vi sett samme video? 

Hehe, smaken er som baken..

• Liker 2
Skrevet

Er jo ikke dama som skal selges, men huset :fnise:

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Frua skriver de kanskje selv eller tar jeg for hardt i?

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...