Liver Skrevet 15. mars 2018 #52661 Skrevet 15. mars 2018 Bildene er bra, ja, men så like. De har havnet i et mønster, og tror det er vanskelig for bedriften å komme ut av den for å prøve å utvikle seg. Se på DIY innleggene. Der er det i hovedsak bilde av hva hun bruker og ferdig resultat, ikke prosessen for å få ferdig produkt. Dette blir veldig svakt for meg. Det samme med oppskrift onsdag, og her er det ofte bare fire like bilder av ferdig resultat. 13
Gjest Asti Skrevet 15. mars 2018 #52662 Skrevet 15. mars 2018 (endret) @Levina Nå var det du som skrev "Alle store bloggerne har færre lesere i dag, så det er en naturlig utvikling.". Derfor var viste jeg til Sophie Elise og Trines matblogg som var noen av de som låg på toppen i 2016 - http://blogglisten.no/bloggnorge2016/. Sophie Elise har også færre lesere, men har klart å øke interessen sin mer på de andre SoMe-kanalene enn CBE. Og så viste jeg til at Trines matblogg holder stand, siden du påstod at alle store bloggere har færre lesere, og det stemmer jo ikke. Ja, Caroline Berg Eriksen har en annen målgruppe, og det virker som interessen er dalende "år for år". Det kan være mange grunner til det. Jeg vet ikke om jeg helt "kjøper din forklaring" om at det er tidspresset til kvinner i målgruppen (http://salg.unitedinfluencers.no/nb-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience/blogg-1174) som fører til at leser- og følgertall går ned. Da må man i tilfelle se på om tidspresset for lesergruppen har økt i løpet av 2016 til 2018? Uansett grunn, fakta er at CBE mister: * Lesere på blogg, gradvis nedgang år for år: https://imgur.com/a/CpX4V * Følgere på instagram: 03.03.18: 334.000 følgere: https://imgur.com/a/amTcT 25.09.16: 361 348 følgere: https://imgur.com/a/APUov * Blogglesere den siste måneden: https://imgur.com/a/VX4zj Endret 15. mars 2018 av Asti
Bypass Skrevet 15. mars 2018 #52663 Skrevet 15. mars 2018 8 timer siden, Asti skrev: Jeg siktet til norske lesere, men kan presisere det i innlegget mitt over. Tilføyelse: Hvis du ser på forsiden til Blogglisten, er det de norske leserne de bruker: blogglisten.no . Det er også de som telles her: 2016: http://blogglisten.no/bloggnorge2016/ 2015: http://blogglisten.no/bloggnorge2015/ For å lettere kunne sammenligne dagens lesertall med tidligere lesertall, viser jeg altså til norske lesere. (Bakgrunnen for at Blogglisten har valgt å bruke norske lesere, fra http://info.blogg.no/1355142103_endringer_i_toppliste.html : "Vi har dessverre sett at det å kjøpe seg trafikk for å få topplisteplassering har blitt et økende problem. For å unngå at kjøpt trafikk skal ødelegge for topplistene våre i fremtiden har vi besluttet at kun norsk trafikk skal telle for rangering på topplistene heretter. Dette betyr ikke at vi stenger for noe trafikk til de enkelte bloggene. Det er kun telleverket til topplistene som heretter vil forholde seg til norsk trafikk alene.". ). Når man ser på "influencere" i dag ser man sjeldent på antall lesere på blogg, men en helhet på rekkevidde over alle kanaler. Her er CBE 4. størst i Norge med kun Andreas Eriksen, Sophie Elise og Kristine Ullebø over seg. 4
Aricia Skrevet 15. mars 2018 #52664 Skrevet 15. mars 2018 (endret) Om man skal trekke fram tidsklemme og småbarnstid som et aspekt som påvirker synkende lesertall er det jo faktisk en tematikk som diskuteres i denne tråden. Men da er det fordi småbarnsmødre opplever bloggen som umulig å identifisere seg med på dette punktet, altså at tidsklemma de selv lever i ikke likner på noe de finner igjen i CBEs blogginnlegg. Når det gjelder rammevilkår for hverdagsrytme er bloggen rett og slett virkelighetsfjern for heltidsarbeidende småbarnsforeldre, i hvert fall etter innspillene i denne tråden å dømme - Eriksen-paret har veldig rolige hverdager uten faste arbeidstider, og med begge barn i barnehage, og kan prioritere tidsmessig helt annerledes og mye friere enn de fleste andre i samme livsfase. Da blir blogginnleggene fort en kilde til frustrasjon heller enn til inspirasjon eller gjenkjennelse, kan det virke som. Så at dette kan få lavere lesertall som konsekvens kan du nok ha rett i @Levina. Endret 15. mars 2018 av Aricia 20
Gjest Asti Skrevet 15. mars 2018 #52665 Skrevet 15. mars 2018 Akkurat nå, Bypass skrev: Når man ser på "influencere" i dag ser man sjeldent på antall lesere på blogg, men en helhet på rekkevidde over alle kanaler. Her er CBE 4. størst i Norge med kun Andreas Eriksen, Sophie Elise og Kristine Ullebø over seg. Ja, og derfor har jeg vist til de ulike SoMe-kanalene. Jeg har ikke skrevet noen plass at CBE ikke har mange lesere/følgere, men jeg har dokumentert at hun mister lesere på blogg og følgere på instagram, og det virker ikke som hun helt klarer å hevde seg på youtube. Det er spennende å følge med på hvordan dette utvikler seg videre.
Bypass Skrevet 15. mars 2018 #52666 Skrevet 15. mars 2018 Akkurat nå, Asti skrev: Ja, og derfor har jeg vist til de ulike SoMe-kanalene. Jeg har ikke skrevet noen plass at CBE ikke har mange lesere/følgere, men jeg har dokumentert at hun mister lesere på blogg og følgere på instagram, og det virker ikke som hun helt klarer å hevde seg på youtube. Det er spennende å følge med på hvordan dette utvikler seg videre. Jeg siterte kanskje feil person? Var en som snakket om synkende tall på blogglisten. 2
Gjest Asti Skrevet 15. mars 2018 #52667 Skrevet 15. mars 2018 Akkurat nå, Bypass skrev: Jeg siterte kanskje feil person? Var en som snakket om synkende tall på blogglisten. Jeg har vist til synkende tall på blogglisten, men har også skrevet om de andre SoMe-kanalene i dag, og tidligere i tråden. Blogg og instagram utgjør - http://salg.unitedinfluencers.no/nb-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats - 20% og 68% av følgermassen. Og Cbe.no har mistet både blogglesere og instagramfølgere de siste årene: https://imgur.com/a/CpX4V .
Levina Skrevet 15. mars 2018 #52668 Skrevet 15. mars 2018 4 minutter siden, Aricia skrev: Om man skal trekke fram tidsklemme og småbarnstid som et aspekt som påvirker synkende lesertall er det jo faktisk en tematikk som diskuteres i denne tråden. Men da er det fordi småbarnsmødre opplever bloggen som umulig å identifisere seg med på dette punktet, altså at tidsklemma de selv lever i ikke likner på noe de finner igjen i CBEs blogginnlegg. Når det gjelder rammevilkår for hverdagsrytme er bloggen rett og slett virkelighetsfjern for heltidsarbeidende småbarnsforeldre, i hvert fall etter innspillene i denne tråden å dømme - Eriksen-paret har veldig rolige hverdager uten faste arbeidstider, og med begge barn i barnehage, og kan prioritere tidsmessig helt annerledes og mye friere enn de fleste andre i samme livsfase. Da blir blogginnleggene fort en kilde til frustrasjon heller enn til inspirasjon eller gjenkjennelse, kan det virke som. Så at dette kan få lavere lesertall som konsekvens kan du nok ha rett i @Levina. Det jeg mener er at hennes målgruppe har mer tidspress fordi mange har små barn og familieliv, slik at TV titting eller blogglesing blir nedprioritert i en travel hverdag. Man klikker ikke inn hver dag. Mens, unge kvinner under 25 år i mindre grad har de samme forpliktelser og dermed har mer tid til sosiale medier. CBE har helt sikkert mye klesvask som venter eller barn som som har kommet i trassalderen, med dette ønske hun ikke å dele på bloggen. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at hun har rolige hverdager. Når man driver et firma så består hverdagen av mye mer enn skrive blogginnlegg. Men, jeg er enig at hvis man opplever bloggen som kilde til frustrasjon så burde man ikke lese bloggen. Da burdte man helle bruke den tiden på å prøve å glede seg over sitt eget liv og hva man selv får til, istedenfor at det skal gå utover denne bloggeren. CBE er privilegert på mange områder og det er nok noen som opplever at de ikke strekker til på egen hjemmebane. Det er synd, mens så har man kvinner som finner hennes blogg motiverende og inspirerende. 3
Gjest Senil Skrevet 15. mars 2018 #52669 Skrevet 15. mars 2018 (endret) 16 minutter siden, Levina skrev: Det jeg mener er at hennes målgruppe har mer tidspress fordi mange har små barn og familieliv, slik at TV titting eller blogglesing blir nedprioritert i en travel hverdag. Man klikker ikke inn hver dag. Mens, unge kvinner under 25 år i mindre grad har de samme forpliktelser og dermed har mer tid til sosiale medier. CBE har helt sikkert mye klesvask som venter eller barn som som har kommet i trassalderen, med dette ønske hun ikke å dele på bloggen. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at hun har rolige hverdager. Når man driver et firma så består hverdagen av mye mer enn skrive blogginnlegg. Men, jeg er enig at hvis man opplever bloggen som kilde til frustrasjon så burde man ikke lese bloggen. Da burdte man helle bruke den tiden på å prøve å glede seg over sitt eget liv og hva man selv får til, istedenfor at det skal gå utover denne bloggeren. CBE er privilegert på mange områder og det er nok noen som opplever at de ikke strekker til på egen hjemmebane. Det er synd, mens så har man kvinner som finner hennes blogg motiverende og inspirerende. Når man selv bestemmer over egen hverdag, så sier det seg selv den er roligere enn for den vanlige tobarnsmor. Den vanlige tobarnsmor jobber fra 07- 15, har kjøretid til barnehage/jobb og må derfor være ute av huset i minst 9 timer pr dag. Rekker kanskje butikken før henting av barn, er hjemme 16.30, da er det middagslaging, vasking av hus og klær pluss klare må dytte inn tid med hvert barn slik de får litt kvalitetstid de 3.5 timene før leggetid til barna. Det er tidsklemma. Hvor har en vanlig tobarnsmor tid til egenpleie/trening/frisør/neglpåsetting/trening i hverdagen? Og hvor mange familier har to foreldre som styrer egen tid ? Når man da klager på tidsklemme som blogger, som kan styre egen hverdag, ja så forsvinner de leserene som er i målgruppen til cbe. Endret 15. mars 2018 av Senil
virkelig Skrevet 15. mars 2018 #52670 Skrevet 15. mars 2018 3 minutter siden, Levina skrev: Det jeg mener er at hennes målgruppe har mer tidspress fordi mange har små barn og familieliv, slik at TV titting eller blogglesing blir nedprioritert i en travel hverdag. Man klikker ikke inn hver dag. Mens, unge kvinner under 25 år i mindre grad har de samme forpliktelser og dermed har mer tid til sosiale medier. CBE har helt sikkert mye klesvask som venter eller barn som som har kommet i trassalderen, med dette ønske hun ikke å dele på bloggen. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at hun har rolige hverdager. Når man driver et firma så består hverdagen av mye mer enn skrive blogginnlegg. Men, jeg er enig at hvis man opplever bloggen som kilde til frustrasjon så burde man ikke lese bloggen. Da burdte man helle bruke den tiden på å prøve å glede seg over sitt eget liv og hva man selv får til, istedenfor at det skal gå utover denne bloggeren. CBE er privilegert på mange områder og det er nok noen som opplever at de ikke strekker til på egen hjemmebane. Det er synd, mens så har man kvinner som finner hennes blogg motiverende og inspirerende. Så enig med deg, det er nok en naturlig utvikling, og det ser en på mange bloggere. Det er kommet til en god del bloggere som syntes mer og får en del av trafikken pga overskriftene og via nettavisen "reklamw". Tror CBE er fornøyd med at hun beholder såpass mange lesere, ligger stort sett på topp uten å gjøre stunt som diverse andre gjør med oppmerksomhet på sex og operasjoner. Det er vel også antall sidevisninger som teller, og ikke kun lesere ? Og hun tjener da penger på utenlandske lesere også siden de gir klikk. Hun har også reklame via IG som gir penger i kassa. Og det er en selvfølge at hun må tenke økonomi opp i dette, det er nå en gang penger som betaler regningene våre og gir oss mat på bordet. hun kunne garantert tjent uendelig mye mer om hun var så kynisk som mange skal ha det til , Ser på andre bloggere eller IG brukere, reine reklame innlegg flere ganger i uka. Banner i kirken her siden jeg nevner andre bloggere i CBE tråden . Og jeg leser hun fordi det er koselig avbrekk, fine bilder og kosleige tekster. Trenger ikke være så mye verre en det , er voksen så skjønner alt ikke er så glamorøst som det skal fremstilles. Hun har det nok som folk flest, men det er ikke det jeg ønsker å se når jeg klikker meg inn , som rot på kjøkken benken, oppvask, stryke haug, kles vask, rot og støv og uvaska unger etter barne hagen. , Hun leverer akkurat det jeg søker i en blogg som denne. Syntes hun er flink til å inspirere og før følelsen av at det er ekte glede og smil hos henne som får gjøre det for andre 4
virkelig Skrevet 15. mars 2018 #52671 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, Senil skrev: Når man selv bestemmer over egen hverdag, så sier det seg selv den er roligere enn for den vanlige tobarnsmor. Den vanlige tobarnsmor jobber fra 07- 15, har kjøretid til barnehage/jobb og må derfor være ute av huset i minst 9 timer pr dag. Rekker kanskje butikken før henting av barn, er hjemme 16.30, da er det middagslaging, vasking av hus og klær pluss klare må dytte inn tid med hvert barn slik de får litt kvalitetstid de 3.5 timene før leggetid til barna. Det er tidsklemma. Hvor har en vanlig tobarnsmor tid til egenpleie/trening/frisør/neglpåsetting/trening i hverdagen? Og hvor mange familier har to foreldre som styrer egen tid ? Når man da klager på tidsklemme som blogger, som kan styre egen hverdag, ja så forsvinner de leserene som er i målgruppen til cbe. Derfor så er det så flott at CBE har laget sin egen arbeis plass så hun får til både jobb og mye tid med barna , det finnes ikke større gevinst enn det. Mye av det som nevnes hun gjør er innenfor hva som er normal arbeidstid for de som f.eks jobber 08-16, men når du kan styre tiden din selv så blir dette noe du kan ta når det passer deg, samme for folk som jobber turnus kan gjøre. Og så jobber hun kveld og i helger, det gjør som regel ikke de fleste med fast tid 08-16 . Hun har nok en del oppgaver som ikke syntes for oss blogg lesere så hun har like mye lov å klage på tidsklemma som for alle andre, selv om hun ikke må ut av huset i rush trafikken etc. Jeg driver for meg selv, har fleksible dager og kan gjøre alt det CBE gjør på hva som er vanlig arbeids tid for de fleste andre 3
Liver Skrevet 15. mars 2018 #52672 Skrevet 15. mars 2018 14 minutter siden, virkelig skrev: Derfor så er det så flott at CBE har laget sin egen arbeis plass så hun får til både jobb og mye tid med barna , det finnes ikke større gevinst enn det. Mye av det som nevnes hun gjør er innenfor hva som er normal arbeidstid for de som f.eks jobber 08-16, men når du kan styre tiden din selv så blir dette noe du kan ta når det passer deg, samme for folk som jobber turnus kan gjøre. Og så jobber hun kveld og i helger, det gjør som regel ikke de fleste med fast tid 08-16 . Hun har nok en del oppgaver som ikke syntes for oss blogg lesere så hun har like mye lov å klage på tidsklemma som for alle andre, selv om hun ikke må ut av huset i rush trafikken etc. Jeg driver for meg selv, har fleksible dager og kan gjøre alt det CBE gjør på hva som er vanlig arbeids tid for de fleste andre Sånn sett er hun veldig heldig ja. Leste en gang at grunnen til at kvaliteten over oppskrifts innleggene ol har falt er fordi hun har blitt småbarnsmor. Ikke alle som kan velge å ha lavere kvalitet på arbeidet sitt grunnet småbarnstilværelsen. At man til tider må være mer hjemme enn før, ja. Men hadde jeg levert dårlige kvalitet på jobben min måtte jeg ha funnet en annen arbeidsplass. Så det er veldig greit med å være selvstendigs næringsdrivende. For meg liker jeg å ha jobben som en plass der jeg må levere faglig, og utvikle meg. 16
Gjest formula Skrevet 15. mars 2018 #52673 Skrevet 15. mars 2018 9 minutter siden, virkelig skrev: Derfor så er det så flott at CBE har laget sin egen arbeis plass så hun får til både jobb og mye tid med barna , det finnes ikke større gevinst enn det. Mye av det som nevnes hun gjør er innenfor hva som er normal arbeidstid for de som f.eks jobber 08-16, men når du kan styre tiden din selv så blir dette noe du kan ta når det passer deg, samme for folk som jobber turnus kan gjøre. Og så jobber hun kveld og i helger, det gjør som regel ikke de fleste med fast tid 08-16 . Hun har nok en del oppgaver som ikke syntes for oss blogg lesere så hun har like mye lov å klage på tidsklemma som for alle andre, selv om hun ikke må ut av huset i rush trafikken etc. Jeg driver for meg selv, har fleksible dager og kan gjøre alt det CBE gjør på hva som er vanlig arbeids tid for de fleste andre Hva i allverden er så flott med det? Klart det er flott for CBE, men ellers? Og mye tid med barna, vel-nå ga CBE uttrykk for at det var både vondt og vanskelig å sende ettåringen i barnehage. Med begge foreldrene hjemme hadde vel muligheten vært der for å utsette barnehagestart noen måneder? Men nei, det var ikke aktuelt. Disse to går altså hjemme, sammen hver dag uten barn, klager på tidsklemma og savner kvalitetstid med hverandre. Det er jo bare latterlig. Synes ikke det er det minste rart at småbarnsmødre finner det vanskelig å identifisere seg med henne, og at bloggen mister lesere. Og nei, jeg leser ikke bloggen lenger.
virkelig Skrevet 15. mars 2018 #52674 Skrevet 15. mars 2018 2 minutter siden, Liver skrev: Sånn sett er hun veldig heldig ja. Leste en gang at grunnen til at kvaliteten over oppskrifts innleggene ol har falt er fordi hun har blitt småbarnsmor. Ikke alle som kan velge å ha lavere kvalitet på arbeidet sitt grunnet småbarnstilværelsen. At man til tider må være mer hjemme enn før, ja. Men hadde jeg levert dårlige kvalitet på jobben min måtte jeg ha funnet en annen arbeidsplass. Så det er veldig greit med å være selvstendigs næringsdrivende. For meg liker jeg å ha jobben som en plass der jeg må levere faglig, og utvikle meg. Det har ikke jeg fått med meg, ikke er det merkbart for meg heller hverken med bilder eller annet. Hadde jeg vært blogg eier ville jeg nok prioritert å lage innlegg og forhånds innstille slik at de publiseres f.eks kl.2100, og ikke sitte på kvelden utover eller i helger , sånn at jeg hadde materiale liggende til lørdag, hun leverer jo færre innlegg nå etter at hun fikk barn nr 2. Ville nok prioritert den biten når barn var i barnehagen, for alle vet vel at det ikke er lett å jobbe med små rundt seg. 2
Aricia Skrevet 15. mars 2018 #52675 Skrevet 15. mars 2018 (endret) 1 time siden, Levina skrev: Det jeg mener er at hennes målgruppe har mer tidspress fordi mange har små barn og familieliv, slik at TV titting eller blogglesing blir nedprioritert i en travel hverdag. Man klikker ikke inn hver dag. Mens, unge kvinner under 25 år i mindre grad har de samme forpliktelser og dermed har mer tid til sosiale medier. CBE har helt sikkert mye klesvask som venter eller barn som som har kommet i trassalderen, med dette ønske hun ikke å dele på bloggen. Jeg forstår ikke hvordan du kan si at hun har rolige hverdager. Når man driver et firma så består hverdagen av mye mer enn skrive blogginnlegg. Men, jeg er enig at hvis man opplever bloggen som kilde til frustrasjon så burde man ikke lese bloggen. Da burdte man helle bruke den tiden på å prøve å glede seg over sitt eget liv og hva man selv får til, istedenfor at det skal gå utover denne bloggeren. CBE er privilegert på mange områder og det er nok noen som opplever at de ikke strekker til på egen hjemmebane. Det er synd, mens så har man kvinner som finner hennes blogg motiverende og inspirerende. Jeg refererte selvsagt til det blogginnleggene gir uttrykk for ut fra CBEs egne valg, altså hvordan de rent faktisk framstiller hverdagen sin i SoMe. Hva paret faktisk gjør privat er deres egen sak og er da saken helt uvedkommende. Man kan jo ikke forvente at leserne skal forestille seg en travelhet som ikke hverken reflekteres eller sannsynliggjøres av blogginnleggene + de faktisk kjente rammebetingelsene for Eriksens hverdager, altså begge barn i barnehage og begge foreldre som jobber hjemmefra i samme virksomhet med arbeidstider de definerer selv. Og jeg presiserer at jeg ikke gjenga mine egne opplevelser her - jeg leser ikke bloggen, og ikke er jeg småbarnsmor heller. Jeg refererte til leseropplevelser mange her i tråden ofte gir uttrykk for. Gapet mellom CBEs hverdag og hverdagen til leserne hennes er sannsynligvis blitt mye større og mer synlig når leserne hennes er travle småbarnsforeldre i tidsklemma, enn da leserne var uetablerte 20-åringer uten de samme forpliktelsene hverken privat eller jobbmessig. Når bloggeren i innleggene sine i tillegg ikke later til å være oppmerksom på eller forstå dette gapet, og ikke anerkjenner sin priviligerte situasjon i forhold til hverdagen til gjennomsnittleseren i målgruppen hun sikter seg inn mot, så er det jo ikke rart om hun bommer på målet og mister lesere i ganske stor fart. Endret 15. mars 2018 av Aricia 15
Liver Skrevet 15. mars 2018 #52676 Skrevet 15. mars 2018 46 minutter siden, virkelig skrev: Det har ikke jeg fått med meg, ikke er det merkbart for meg heller hverken med bilder eller annet. Hadde jeg vært blogg eier ville jeg nok prioritert å lage innlegg og forhånds innstille slik at de publiseres f.eks kl.2100, og ikke sitte på kvelden utover eller i helger , sånn at jeg hadde materiale liggende til lørdag, hun leverer jo færre innlegg nå etter at hun fikk barn nr 2. Ville nok prioritert den biten når barn var i barnehagen, for alle vet vel at det ikke er lett å jobbe med små rundt seg. Teksten er mer preget av slurvefeil enn før. Hun har alltid hatt verdens lengste setninger, men virket som hun iallefall ville ha rettskrivingen i orden. Og bildene av f.eks oppskrifter virker mer forhånslagte i den negative forstand, og ingen slik gjør du det bilder. Og at hun kan spare tid og heller bruke den til å gå på kafe eller få neglene fikset så er jo det positivt for CBE. Men for den generelle leseropplevelsen er det negativt. 7
Anonym 55 Skrevet 15. mars 2018 #52677 Skrevet 15. mars 2018 hva driver LKE med nå? lever av frua? Jobber han utenom bloggen? 2
Gjest CecilieX Skrevet 15. mars 2018 #52678 Skrevet 15. mars 2018 (endret) 2 timer siden, Bypass skrev: Når man ser på "influencere" i dag ser man sjeldent på antall lesere på blogg, men en helhet på rekkevidde over alle kanaler. Her er CBE 4. størst i Norge med kun Andreas Eriksen, Sophie Elise og Kristine Ullebø over seg. Hvilke kilder har du på dette? Det kan godt være at det du sier stemmer, men jeg har lært meg til at i blogglandia så opererer de med en helt egen måte å tolke både statistikk og forskning. Hvem som har bearbeidet tallgrunnlaget har mye og si. Særlig UI har vist seg svært kreative når det kommer til å feks telle lesere. Endret 15. mars 2018 av CecilieX
lilletrilleline Skrevet 15. mars 2018 #52679 Skrevet 15. mars 2018 2 timer siden, Aricia skrev: Om man skal trekke fram tidsklemme og småbarnstid som et aspekt som påvirker synkende lesertall er det jo faktisk en tematikk som diskuteres i denne tråden. Men da er det fordi småbarnsmødre opplever bloggen som umulig å identifisere seg med på dette punktet, altså at tidsklemma de selv lever i ikke likner på noe de finner igjen i CBEs blogginnlegg. Når det gjelder rammevilkår for hverdagsrytme er bloggen rett og slett virkelighetsfjern for heltidsarbeidende småbarnsforeldre, i hvert fall etter innspillene i denne tråden å dømme - Eriksen-paret har veldig rolige hverdager uten faste arbeidstider, og med begge barn i barnehage, og kan prioritere tidsmessig helt annerledes og mye friere enn de fleste andre i samme livsfase. Da blir blogginnleggene fort en kilde til frustrasjon heller enn til inspirasjon eller gjenkjennelse, kan det virke som. Så at dette kan få lavere lesertall som konsekvens kan du nok ha rett i @Levina. Akkurat dette! Jeg leste bloggen av og til før, men nå har jeg 4 barn og full jobb. Jeg blir faktisk provosert over hvor perfekt alt er, jeg tenker at det ikke er realistisk å kunne leve som hun gjør. Jeg synes synd i nybakte mødre som er overveldet og som ikke skjønner hvordan hun har tid til å se så striglet, sminket og perfekt ut på håret. Og for ikke å snakke om fokuset på kosthold og trening. Mange er fornøyde om de får tatt seg en dusj i løpet av dagen. Men man ser jo hvilken vei det går. Jeg tror hun plutselig sitter der med kaffekoppen sin uten følgere og lurte på hva som skjedde. Vel, for min del har hun gått fra å være inspirerende til å bli en urealistisk barbie. 18
Bypass Skrevet 15. mars 2018 #52680 Skrevet 15. mars 2018 1 minutt siden, CecilieX skrev: Hvilke kilder har du på dette? Det kan godt være at det du sier stemmer, men jeg har lært meg til at i blogglandia så operetter de med en helt egen måte å tolke både statistikk og forskning. Og hvem som har bearbeidet tallgrunnlaget har mye og si. Særlig UI har vist seg svært kreative når det kommer til å feks telle lesere. Jeg jobber for et firma som lager content Tallene er hentet fra ocast som er et uavhengig firma. Bare å gå inn på sidene så finner du full oversikt over total rekkevidde for alt fra bloggere til idretts stjerne som lager content på SoMe. 3
Fremhevede innlegg