Zahra Skrevet 13. februar 2018 #49981 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, formula skrev: Nå er altså CBE med familie reist til svigers fordi kjøkkenet skal fikses hjemme. Greit nok, men hva mener hun med dette?: "I dag jobber både svigermor og svigerfar, så det er bare oss og jentene og vi må nesten bare ta det som en ferie :-)" Ja? Hva annet skulle det være liksom? Selvsagt går svigermor og svigerfar på jobb, som de aller fleste andre i Norge gjør på en helt vanlig tirsdag. Enig - hva mener hun med dette egentlig? At det først er når familien hans er ute av bildet at det begynner å ligne på en ferie? Hun fremstiller jo besøket som en ren forpliktelse. 10
Aricia Skrevet 13. februar 2018 #49982 Skrevet 13. februar 2018 6 minutter siden, Zahra skrev: Enig - hva mener hun med dette egentlig? At det først er når familien hans er ute av bildet at det begynner å ligne på en ferie? Hun fremstiller jo besøket som en ren forpliktelse. Jeg leser det som at det først og fremst er et familiebesøk, og at det derfor er synd at svigerforeldrene er borte på jobb hele dagen, men at de får gjøre det beste utav det likevel og bare ta det som en ferie. Synes formuleringene hennes tolkes litt vel i verste mening her nå. 35
MarianneE Skrevet 13. februar 2018 #49983 Skrevet 13. februar 2018 Var vel bare en snodig formulering, trenger ikke overdramatisere mer enn nødvendig 9
Gjest Gregor Clegane Skrevet 13. februar 2018 #49984 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, formula skrev: Nå er altså CBE med familie reist til svigers fordi kjøkkenet skal fikses hjemme. Greit nok, men hva mener hun med dette?: "I dag jobber både svigermor og svigerfar, så det er bare oss og jentene og vi må nesten bare ta det som en ferie :-)" Ja? Hva annet skulle det være liksom? Selvsagt går svigermor og svigerfar på jobb, som de aller fleste andre i Norge gjør på en helt vanlig tirsdag. Godt sagt!
MissLucy Skrevet 13. februar 2018 #49985 Skrevet 13. februar 2018 22 minutter siden, MarianneE skrev: Var vel bare en snodig formulering, trenger ikke overdramatisere mer enn nødvendig enig, men fniser litt over at hun jevnt over formulerer seg så dårlig at det er nødvendig med "oversettelse" for å forstå hva hun muligens mente. 18
Kollontaj Skrevet 13. februar 2018 #49986 Skrevet 13. februar 2018 Hvis svigers er hjemme, er det jobb? Neida. ☺️ Aner ikke hva hun mener, men godt språklig er det ikke. 17
Bakepulver Skrevet 13. februar 2018 #49987 Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, formula skrev: Nå er altså CBE med familie reist til svigers fordi kjøkkenet skal fikses hjemme. Greit nok, men hva mener hun med dette?: "I dag jobber både svigermor og svigerfar, så det er bare oss og jentene og vi må nesten bare ta det som en ferie :-)" Ja? Hva annet skulle det være liksom? Selvsagt går svigermor og svigerfar på jobb, som de aller fleste andre i Norge gjør på en helt vanlig tirsdag. Ja, men fruen vet gjerne ikke at disse jobbene begynner og slutter til et bestemt klokkeslett - hver dag ( om du ikke jobber turnus). Det ser ut som hun har tatt ferie fra skriftspråket sitt også... 12
Sandin Skrevet 13. februar 2018 #49988 Skrevet 13. februar 2018 Synes generelt at det er betydelig dårligere språk nå enn tidligere. Hun gjentar seg selv, og leser åpenbart ikke over setningene før hun trykker post. Ofte blir ord repetert flere ganger, der man burde brukt synonymer, eller rett og slett omformulert seg. Til å være journalist, og produsere såpass lite tekst i løpet av en arbeidsdag, tar hun fryktelig lett på det. 22
MarianneE Skrevet 13. februar 2018 #49989 Skrevet 13. februar 2018 34 minutter siden, Sandin skrev: Synes generelt at det er betydelig dårligere språk nå enn tidligere. Hun gjentar seg selv, og leser åpenbart ikke over setningene før hun trykker post. Ofte blir ord repetert flere ganger, der man burde brukt synonymer, eller rett og slett omformulert seg. Til å være journalist, og produsere såpass lite tekst i løpet av en arbeidsdag, tar hun fryktelig lett på det. Hun leker nok bare med språket for å gi det særpreg. 9
Korsihalsen Skrevet 13. februar 2018 #49991 Skrevet 13. februar 2018 1 time siden, Sandin skrev: Synes generelt at det er betydelig dårligere språk nå enn tidligere. Hun gjentar seg selv, og leser åpenbart ikke over setningene før hun trykker post. Ofte blir ord repetert flere ganger, der man burde brukt synonymer, eller rett og slett omformulert seg. Til å være journalist, og produsere såpass lite tekst i løpet av en arbeidsdag, tar hun fryktelig lett på det. Det går sånn når hun bare dasser i ræva til gubben hele dagen og handler på ebay. 11
Bakepulver Skrevet 13. februar 2018 #49992 Skrevet 13. februar 2018 På 12.2.2018 den 15.00, Snøsøta skrev: For å underbygge argumentene om hvordan bloggsfæren er gjennomsyret av narsissisme og selvopptatthet så er det siden nyttår, altså på 1,5 mnd publisert 192 bilder av CBE på bloggen. Det er side opp og side ned med nærbilder av CBE - det meste i samme positur. Det er ekstremt. Til sammenligning 23 av barna, 22 av mannen, 35 bilder av interiør (tallet er noe oppblåst pga 11 bilder av nyttårsbordet pluss noen andre pådekkede bord) og 81 bilder av mat. Det hersker altså ingen tvil om at CBE er produktet, den som alt dreier seg rundt. Bloggen er først og fremst til for å vise fram Caroline og hennes konstruerte perfekthet. Dette krydres med oppstilte bilder av barn og mann, og nærbilder av (sunn) mat og sponset interiør plukket ut av en interiørdesigner, som er så iscenesatt at det begynner å ligne barokke malerier. Det er en fullstendig uoppnåelig virkelighet. Likevel ønsker annonsørene å assosiere seg med denne uoppnåelige perfektheten og kjøper seg inn som en slags garantister for hvis du kjøper produktene våre så kan du bli like perfekt som dette. Få like mange likes, like veloppdragen familie, bo på suite uten et hår på avveie. Så annonsørene bidrar til å bygge opp under denne falske persondyrkelsen og ideen om at dette faktisk er mulig. Det er ingen sunne forbilder her, bare nesegrus selvdigging og et enormt behov for bekreftelse som tilfredsstilles ved å kontinuerlig publisere nye bilder av seg selv. Og en forretningsstand uten moral og tanke for de negative konsekvensene dette massive selvsentrerte fokuset har på folks følelse av mestring, vellykkethet og å passe inn. NB, jeg har ikke regnet med samleinnleggene fra i fjor. Antallet bilder av CBE er derfor underestimert - det egentlige tallet er høyere. Snart 200 bilder bare i år med det samme uttrykket i ansiktet.. Hun kan gå for premie der også 😬 Barbie og Ken ble nevnt for flere sider siden og det er god beskrivelse. 13
Gjest formula Skrevet 13. februar 2018 #49993 Skrevet 13. februar 2018 På 11.2.2018 den 16.24, CecilieX skrev: Vedrørende inspirasjon så kan jeg se for meg at mange av "å du er så vakker/flink" - leserne faktisk ser opp til bloggeieren. Når perfekt utseende og kropp er essensielle verdier i hverdagen så vil naturlig nok den avbildede modellen sikkert oppleves som noe å strekke seg etter. Problemet er jo at folk flest vitterlig ikke ser slik ut hver dag. Det er jo en heldagsjobb å vedlikeholde et slikt utseende (evt redigere bort det som ikke er innafor). Vanlige folk har skavanker og dårlige dager. Så er du bittelitt naiv og kjøper narrativet om den perfekt Caroline så er hun nok (dessverre) et forbilde. Som jeg har nevnt før så er det åpenbart slike som mener at kritikerne må være misunnelige fordi de kjenner på misunnelsen selv. Kommer alt ann på hvilke verdier du har og hva som er viktig for deg, noe som heldigvis ofte endrer seg når du blir eldre. Mulig noen føler at CBE har et ytre å strekke seg etter, men tenker samtidig at hennes lesere er noe eldre enn den typiske rosablogg-leser, og mer har funnet sin individuelle stil på egenhånd, eller muligens har blitt "ferdig påvirket" av bloggere i yngre år. Hun har vel neppe mange lesere under 20 år. Kan ikke tenke meg at særlig mange går rundt å ønsker seg livet til CBE. Jeg ønsker personlig ikke å se ut som henne, ønsker meg heller ikke noe av det hun har, hverken av klær eller hus. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er ikke misunnelig på dette utstillingslivet de lever. Tvert imot. Tenker at det må være vanvittig slitsomt å alltid skulle være "perfekt", kanskje bare for en liten tur i butikken for en pakke melk, rydde og shine hjemmet for fotoshoot, snappe og dele alt, alltid være "på". En mann som driter seg ut i kommentarfelt rundt om i alle typer sosiale medier i Norge. Folk i store deler av samfunnet som ser ned på deg fordi du eksponerer egne barn på nett og ikke greier å slutte med det - de må jo føle skam? Bare så utrolig glad jeg slipper alt det! Om jeg skulle være misunnelig på noe, så må det være tilgangen på barnevakt, og det faktum at de jobber lite og tjener mye. Ellers virker det bare stusslig å traske rundt hjemme med mannen i hælene.
Surikatt Skrevet 14. februar 2018 #49994 Skrevet 14. februar 2018 (endret) Hun ser da helt ordinær ut men leser man i kommentarfeltet er det ikke rart hun får et forvridd syn på virkeligheten. Hun er godt voksen, hvem publiserer egentlig sånne skrytekommentarer om seg selv OG svarer på de?? Har egentlig mer respekt for SE. Hun er da i det minste ærlig. Endret 14. februar 2018 av Surikatt 23
Gjest formula Skrevet 14. februar 2018 #49995 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 1 time siden, Surikatt skrev: Hun ser da helt ordinær ut men leser man i kommentarfeltet er det ikke rart hun får et forvridd syn på virkeligheten. Hun er godt voksen, hvem publiserer egentlig sånne skrytekommentarer om seg selv OG svarer på de?? Har egentlig mer respekt for SE. Hun er da i det minste ærlig. Og hun har en sjarm og selvironi som CBE kan se langt etter. Endret 14. februar 2018 av formula
el-len Skrevet 14. februar 2018 #49996 Skrevet 14. februar 2018 På 11.2.2018 den 23.11, Mnjah skrev: Det er så jæskla creepy med alle bildene med bakhodene til ungene. "Vi vet at dette ikke er riktig, men vi tjener på det, så vi klarer ikke la være". Nok en gang,igjen og igjen, siste bilde på Instagram; to små, fotografert bakfra, uten at de vet det (?), i en hverdagslig situasjon og lagt ut på nett for 336 000 følgere og alle andre som måtte gå inn på den åpne profilen :-( (Hadde hun ikke veldig mange flere følgere før? Det var lenge siden jeg hadde vært på Instagramkontoen hennes). 14
Gjest Asti Skrevet 14. februar 2018 #49997 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 19 minutter siden, el-len skrev: Nok en gang,igjen og igjen, siste bilde på Instagram; to små, fotografert bakfra, uten at de vet det (?), i en hverdagslig situasjon og lagt ut på nett for 336 000 følgere og alle andre som måtte gå inn på den åpne profilen :-( (Hadde hun ikke veldig mange flere følgere før? Det var lenge siden jeg hadde vært på Instagramkontoen hennes). Stemmer. Fra http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats/instagram-601 361 348 følgere (tall fra 25.09.16), dvs nedgang på ca. 25.000 følgere på ca. 1 år og 5 måneder. Jeg har skrevet om lesertall/følgere her: 04.02.18: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=970&tab=comments#comment-21094447 . 31.01.18: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=959&tab=comments#comment-21072309 Da hadde CBE mistet ca. 24.000 følgere, så det ser ut som følgertallet har gått ytterligere ned bare de siste 2 ukene. Tilføyelse: Sjekket skjermbilde jeg hadde liggende som viser følgere 12.12.17 (341.000) vs. 14.02.18, (336.000) dvs. på ca. 2 måneder har CBE mistet ca. 5.000 følgere, jfr. https://imgur.com/a/KrRqd Endret 14. februar 2018 av Asti
Surikatt Skrevet 14. februar 2018 #49998 Skrevet 14. februar 2018 (endret) 1 time siden, el-len skrev: Nok en gang,igjen og igjen, siste bilde på Instagram; to små, fotografert bakfra, uten at de vet det (?), i en hverdagslig situasjon og lagt ut på nett for 336 000 følgere og alle andre som måtte gå inn på den åpne profilen :-( (Hadde hun ikke veldig mange flere følgere før? Det var lenge siden jeg hadde vært på Instagramkontoen hennes). Ingen tvil at hun med dette skjønner godt at dette er galt å gjøre mot barna men behovet for bekreftelse er større. Hvorfor skulle hun ellers legge ut bilde med ryggen til? De har ingen forutsetning til å vite hva bildet blir brukt til. Da lar man det være. Endret 14. februar 2018 av Surikatt 18
Gjest Gillians Skrevet 14. februar 2018 #49999 Skrevet 14. februar 2018 18 timer siden, Sandin skrev: Synes generelt at det er betydelig dårligere språk nå enn tidligere. Hun gjentar seg selv, og leser åpenbart ikke over setningene før hun trykker post. Ofte blir ord repetert flere ganger, der man burde brukt synonymer, eller rett og slett omformulert seg. Til å være journalist, og produsere såpass lite tekst i løpet av en arbeidsdag, tar hun fryktelig lett på det. Hun er ikke journalist! Å ha gått ett år på en eller annen privatskole er ikke det samme som å være journalist. Mange journalister har ikke journalistutdannelse. Journalist blir du når du har skrevet for seriøse blader og aviser og fått betalt for det. Språket hennes er helt forferdelig, hun skriver elendig.
Gjest Max Potente Skrevet 14. februar 2018 #50000 Skrevet 14. februar 2018 Med tanke på at CBE.no ikke mottok noen pris på Vixen og med stadig fallende lesertall så lurer jeg fremdeles veldig på hva Lars-Kristian Eriksen hadde i tankene da han nylig proklamerte på instagram at: "Watching other people work 24/7 to pull you down makes the taste of success even sweeter 👊🏼" (https://www.instagram.com/p/BegRF9ODnkJ/?hl=en&taken-by=larskristianeriksen) Hvilken suksess er det han tenker på?
Anbefalte innlegg