Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, penny_ skrev:

Spiseforstyrrede vil vel alltid prøve å komme inn i den minste størrelsen som er å oppdrive i damestørrelse uansett. "Hun der var fin og tynn, hun bruker sikkert XS! Da må jeg også komme meg inn i den for å bli like fin"

Poenget her er vel at spiseforstyrrede har løftet frem fotballfrues blogg som spesielt triggende, delvis pga. kroppsfokus og det at hun ofte oppgir størrelse. Lettkledde bilder av samme blogger florerer etter sigende på diverse Pro ana-sider. Hvis man nå er blogger og sitter på denne informasjonen, dvs. at noen faktisk blir sykere av at du skriver størrelsen din i alle antrekksposter, bør ikke det veie tyngre enn at «det er et praktisk hjelpemiddel når folk vil handle klær»? 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Blondinbolla skrev:

Poenget her er vel at spiseforstyrrede har løftet frem fotballfrues blogg som spesielt triggende, delvis pga. kroppsfokus og det at hun ofte oppgir størrelse. Lettkledde bilder av samme blogger florerer etter sigende på diverse Pro ana-sider. Hvis man nå er blogger og sitter på denne informasjonen, dvs. at noen faktisk blir sykere av at du skriver størrelsen din i alle antrekksposter, bør ikke det veie tyngre enn at «det er et praktisk hjelpemiddel når folk vil handle klær»? 

At det finnes slanke mennesker er en trigger i seg selv, så skal folk slutte å være slanke da eller? 

Skrevet (endret)
27 minutter siden, Levina skrev:

Caroline har tydligvis et annet syn på dette og ønsker å hjelpe sine lesere med de spørsmål som er relatert til kjøp av klær. Man kan ikke gjøre alle til lags....at enkelte spekulerer i andre motiv enn det Caroline tydligvis fronter, kan da ikke hun ta ansvar for. 

Motiv? Hva har hennes motiver med noe som helst å gjøre her??

Ingen bryr seg om Carolines motiver. Det er effekten av det stadige fokuset på kropp og størrelse som er saken, fordi det beviselig virker triggende på kvinner som sliter med spiseforstyrrelse. Om Caroline er ute etter å forverre andres spiseforstyrrelse, eller om hun bare driter i det av grunner vi ikke har innsikt i, har ingen som helst betydning. Motivene hennes er rakende likegyldige.

Om hun tar ansvar eller ei, så har hun faktisk ansvar uansett, noe feks Finn Skårderud har sett triste eksempler på i sin praksis. Trist at hun lever så godt med det, særlig ettersom hun også selv har slitt med samme lidelse.

Endret av Aricia
  • Liker 28
Skrevet

jeg må nesten ha pute foran øynene når voksne folk står sånn og lager trutmunn til seg selv i speilet. Og gapesmil i tillegg. Puteblogg.

• Liker 21
Skrevet
54 minutter siden, Levina skrev:

Det var ikke hennes størrelse jeg mente, men generelt. Størrelser kan variere. Det er leserne hennes som er opptatt av størrelse og etterspør dette. Hun svarer. 

hun kan jo bare la være å poste de spørsmålene, slik hun gjør med mange andre kommentarer.

• Liker 11
Skrevet (endret)
17 minutter siden, penny_ skrev:

At det finnes slanke mennesker er en trigger i seg selv, så skal folk slutte å være slanke da eller? 

Trenger man å oppgi størrelser (som er det vi diskuterer her)?  Trenger CBE å være en som gjør det?  Siterer igjen @Runnershigh "Men jeg skjønner virkelig ikke at hun ønsker å være en plattform hvor spisefortyrra personer kan dyrke sin forstyrrelse?  Poenget mitt er at det er totalt unødvendig av CBE å forteller leserene om størrelse, midjemål, vektøkning i svangerskapet osv. Hva et dette godt for?"

Det er en god grunn til at Sunn Fornuft plakaten ble lansert, og hennes egen bloggplattform var med på å utarbeide den: http://sunnfornuft.unitedbloggers.no . 

Endret av Asti
Skrevet
5 minutter siden, Aricia skrev:

Motiv? Hva har hennes motiver med noe som helst å gjøre her??

Ingen bryr seg om Carolines motiver. Det er effekten av det stadige fokuset på kropp og størrelse som er saken, fordi det beviselig virker triggende på kvinner som sliter med spiseforstyrrelse. Om Caroline er ute etter å forverre andres spiseforstyrrelse, eller om hun bare driter i det av grunner vi ikke har innsikt i, har ingen som helst betydning. Motivene hennes er rakende likegyldige.

Om hun tar ansvar eller ei, så har hun faktisk ansvar uansett, noe feks Finn Skårderud har sett triste eksempler på i sin praksis. Trist at hun lever så godt med det, særlig ettersom hun også selv har slitt med samme lidelse.

Selvfølgelig er hennes motiv på hvorfor hun oppgir sin størrelse absolutt relevant inne på sin egen blogg, og det er det vi snakker om her.  Det er nok mye som trigger de som har en spiseforstyrrelse, og siden dette er en sykdom som er psykisk relatert, så er dette er mye mer komplekst enn en oppgitt klesstørrelse inne på en blogg.  

Caroline har valgt å gjøre det, så får kritikere være uenige i det. Det er så mye denne bloggeren blir kritisert for,  at det er nok viktig at hun tar sine egne valg og avgjørelser.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Levina skrev:

Selvfølgelig er hennes motiv på hvorfor hun oppgir sin størrelse absolutt relevant inne på sin egen blogg, og det er det vi snakker om her.  Det er nok mye som trigger de som har en spiseforstyrrelse, og siden dette er en sykdom som er psykisk relatert, så er dette er mye mer komplekst enn en oppgitt klesstørrelse inne på en blogg.  

Caroline har valgt å gjøre det, så får kritikere være uenige i det. Det er så mye denne bloggeren blir kritisert for,  at det er nok viktig at hun tar sine egne valg og avgjørelser.

Så bra at CBE vet bedre enn bl.a. Finn Skårderud som fraråder det.  Er jo typisk denne bloggeren at hun vet best - alltid. 

Skrevet
2 minutter siden, Levina skrev:

Overhodet ikke, motivene hennes er selvsagt helt uten betydning for effekten av kropps- og størrelsesfokus PÅ LESERNE. 

Hva var det du ikke skjønte her?

Og det er ikke jeg som hevder at dette virker triggende, jeg lytter til ekspertisen. Dvs slett ikke til Caroline, som om noe selv har et forvrengt utgangspunkt her for å kunne vurdere denne problematikken på en sunn måte.

At Caroline tar egne avgjørelser er kanskje viktig for henne selv, dvs for å pleie hennes egne interesser. Men nå er vi nå engang medlemmer av et samfunn og et fellesskap alle sammen, og er i bunn og grunn prisgitt hverandre når det kommer til stykket. Noen av oss mener at det gir oss et ansvar for hverandre. Andre gir litt blaffen i det, av grunner vi ikke kjenner. 

• Liker 23
Skrevet
Akkurat nå, Amafalathiel skrev:

Motivet hennes er åpenbart å skryte.

Hvis det handler om å hjelpe folk, så lurer jeg på hvorfor hun foretrekker å hjelpe tynne, og åpenbert ganske trege, folk til å finne rett størrelse, fremfor å respektere fagfolks anmodning om ikke å trykke skrytet sitt i fjeset på folk som faktisk ikke har godt av det.

Teskjeer: Hun kan velge å hjelpe folk som er syke med å avstå fra kroppsskryt. Eller så kan hun "hjelpe" folk med unyttig informasjon om en bagatell som å finne størrelsen sin. Hun velger det siste.

Hun er så usympatisk at jeg finner nesten ikke ord.

:Nikke:  Takk for at du skriver det jeg tenker....

Skrevet
10 minutter siden, Aricia skrev:

Overhodet ikke, motivene hennes er selvsagt helt uten betydning for effekten av kropps- og størrelsesfokus PÅ LESERNE. 

Hva var det du ikke skjønte her?

Og det er ikke jeg som hevder at dette virker triggende, jeg lytter til ekspertisen. Dvs slett ikke til Caroline, som om noe selv har et forvrengt utgangspunkt her for å kunne vurdere denne problematikken på en sunn måte.

At Caroline tar egne avgjørelser er kanskje viktig for henne selv, dvs for å pleie hennes egne interesser. Men nå er vi nå engang medlemmer av et samfunn og et fellesskap alle sammen, og er i bunn og grunn prisgitt hverandre når det kommer til stykket. Noen av oss mener at det gir oss et ansvar for hverandre. Andre gir litt blaffen i det, av grunner vi ikke kjenner. 

Takk @Aricia for dine kloke ord. :)

Skrevet (endret)

CBE viser gang på gang at hun er veldig størrelse- og kroppsfiksert. Asti har nettopp dokumentert mye av dette for noen innlegg siden. Jeg orker ikke finne noe særlig dokumentasjon selv, derimot henviser jeg til nettopp Asti sin Imgur, eller rett og slett CBE sin blogg! Velg hvilken uke som helst, så er sjansen stor for at man finner noe som dokumenterer denne påstanden.

Det var noen i denne tråden som ikke likte at jeg dro inn svigerinna til C, Brooke Eriksen, men jeg synes faktisk dette er relevant! Hvem som påvirkes av hvem/ hva kan man aldri vite, og jeg skal prøve å ikke spekulere. Men det er påfallende at vi her ser to fruer med MYE kropp på bloggene sine.

Seneste blogginnlegget til B viser en bar mage.

Seneste blogginnlegget til C viser bar mage.

Dette er ikke spekulasjoner. Jeg mener det er mye kroppsfokus på bloggene som drives av denne familien. Som Sunn Fornuft-plakaten, og andre står frem i media sier gang på gang, kan dette fokuset virke veldig negativt på diverse lesere. Jeg mener at det oppgi størrelsen sin (eller mål, vekt o.l.), er med på å gjøre slike bilder farligere for sårbare lesere fordi det konkretiserer og tallfester kroppstypene. Det blir rett og slett enklere for sårbare mennesker å måle seg etter det. Jeg synes det er så TRIST at voksne damer holder på med slik eksponering.

Hva motivasjonen for å legge ut bilder av bare mager (med eller uten trutmunn) er, vet ikke jeg. Men uansett om det er konkurranse, rivalisering, skryt, for å få bedre selvtillit..... så kommer man ikke unna at det kan påvirke andre negativt.

Kjære CBE, det du får ut av å legge ut slike bilder og oppgi størrelsen din, finn en annen måte å oppnå det på. 

Endret av Bell
Skrivefeil og dårlig grammatikk
Skrevet
3 timer siden, Cissacissa skrev:

Jeg synes hun ser litt sånn...drag-aktig ut. Spesielt når hun kler seg opp i glitter, paljetter og fløyel. Jeg vet ikke hva det er, muligens sminken. De kraftige øyenbrynene, de overdimensjonerte vippene, det tykke laget med foundation, contouringen som går litt skeis, at hun både har sterk farge på lepper OG øyne (og forsåvidt alt), at alt er litt over-the-top...?? Can't help it

Det har jeg tenkt lenge, hun ligner veldig på drag queenen Willam Belli, synes jeg.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, LizbethOsnes skrev:

Det koster utrolig lite å være et medmenneske, og å evne å se andre enn seg selv. 

Denne. Skulle gjerne trykket liker-knappen tusen ganger! 

Skrevet
2 minutter siden, LizbethOsnes skrev:

Det koster utrolig lite å være et medmenneske, og å evne å se andre enn seg selv. 

Liker også. :) 

Skrevet
2 minutter siden, Luka_S skrev:

Det har jeg tenkt lenge, hun ligner veldig på drag queenen Willam Belli, synes jeg.

takk takk takk takk takk takk 

bildet øverst her er jo som å se frua: http://fierth.com/2013/08/fierth-i-on-interview-with-willam-belli/

to sekunders googling, og man kan finne gapesmilet, intellektuell-look-brillene, rompa-bar-bildet - alt! 

• Liker 12
Skrevet

Har hun noen gang begrunnet hvorfor hun ikke slutter seg til Sunn fornuft-plakaten? Hadde vært interessant å høre argumentene hennes.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...