Gjest Zeitgeist Skrevet 18. november 2017 #43601 Skrevet 18. november 2017 1 time siden, Skribent skrev: Ser ingen svar fra LKE i kommentarfeltet til MK, selv om denne Hilde heldigvis har svart såpass smart (forventet sletting?) at det er helt åpenbart at han har raljert innimellom der. Hadde min mann opptrådt på denne måten, måtte vi hatt et aaaaldri så lite styremøte De kommer opp hos meg. Ligger som en svar/motsvar-tråd under en av kommentarene.
KaraThrace Skrevet 18. november 2017 #43602 Skrevet 18. november 2017 6 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: De kommer opp hos meg. Ligger som en svar/motsvar-tråd under en av kommentarene. Er borte hos meg også. Fikk det opp igår, kan ikke se noen av svarene nå. 1
Marimekkoen Skrevet 18. november 2017 #43603 Skrevet 18. november 2017 Jeg ser kun de to svarene han gir til Mimir, svarene til den kvinnelige brukeren er borte her. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. november 2017 #43604 Skrevet 18. november 2017 Måtte sjekke en gang til - og nå er alle raljeringene hans borte. Fant denne skjermdumpen på imgur: https://imgur.com/a/lCMoZ
Jobbermedbarn Skrevet 18. november 2017 #43605 Skrevet 18. november 2017 4 timer siden, eksiltronder skrev: Det er i det minste stor underholdning i svarene fra gemalen, om enn lite matnyttig. Edit: ånei, har'n sletta svaret med "ingen får blande seg i hva vi gjør med våre barn"? Håper noen rakk å screenshotte! Oj, skrev han det? Fikk ikke med meg det! Men som svar til det; Selvfølgelig er det lov til å blande seg i hva andre gjør med barna sine, herr Eriksen. Hvis du hadde hatt min jobb hadde du visst at en del foreldre gjør mange dårlige valg ifht barna sine. Barn kan ikke si fra selv, derfor må vi voksne være deres stemme utad. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke stemmen min på barns vegne. 27
Marimekkoen Skrevet 18. november 2017 #43606 Skrevet 18. november 2017 16 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Måtte sjekke en gang til - og nå er alle raljeringene hans borte. Fant denne skjermdumpen på imgur: https://imgur.com/a/lCMoZ Oh lord.. 10
Aricia Skrevet 18. november 2017 #43607 Skrevet 18. november 2017 8 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Oj, skrev han det? Fikk ikke med meg det! Men som svar til det; Selvfølgelig er det lov til å blande seg i hva andre gjør med barna sine, herr Eriksen. Hvis du hadde hatt min jobb hadde du visst at en del foreldre gjør mange dårlige valg ifht barna sine. Barn kan ikke si fra selv, derfor må vi voksne være deres stemme utad. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke stemmen min på barns vegne. Helt enig. Og kommentaren hans (forbehold: hvis den sto der, jeg har ikke sett den selv) viser jo også at han ikke skjønner hva det får for konsekvenser at de selv har invitert hele verden inn i hjemmet og rommene og livene (tilsynelatende) til barna for å kunne følge med på og engasjere seg i dem. Da åpner de jo helt frivillig for at hvem som helst kan mene hva som helst om både barna og eksponeringen av dem. De har brakt dette ut i offentligheten selv, uten andre åpenbare motiver enn økonomisk vinning. Og slik har de gitt fra seg kontrollen med hva andre de facto har mulighet til å blande seg i, mene om og spekulere i når det gjelder barna og det de gjør med dem. Denne muligheten har de som foreldre gitt hele verden. Dette eksponeringsvalget er dessuten ikke reversibelt når det først er tatt. Tusenvis av bilder er ute på nett, og ute av hendene deres. 32
Jobbermedbarn Skrevet 18. november 2017 #43608 Skrevet 18. november 2017 Veldig gode poeng @Aricia👏👍👏 7
kidnapkid Skrevet 18. november 2017 #43609 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, Aricia skrev: Helt enig. Og kommentaren hans (forbehold: hvis den sto der, jeg har ikke sett den selv) viser jo også at han ikke skjønner hva det får for konsekvenser at de selv har invitert hele verden inn i hjemmet og rommene og livene (tilsynelatende) til barna for å kunne følge med på og engasjere seg i dem. Da åpner de jo helt frivillig for at hvem som helst kan mene hva som helst om både barna og eksponeringen av dem. De har brakt dette ut i offentligheten selv, uten andre åpenbare motiver enn økonomisk vinning. Og slik har de gitt fra seg kontrollen med hva andre de facto har mulighet til å blande seg i, mene om og spekulere i når det gjelder barna og det de gjør med dem. Denne muligheten har de som foreldre gitt hele verden. Dette eksponeringsvalget er dessuten ikke reversibelt når det først er tatt. Tusenvis av bilder er ute på nett, og ute av hendene deres. Nettopp. En mekanisme disse bloggerne ikke ser ut til å begripe. 20
Jobbermedbarn Skrevet 18. november 2017 #43610 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, kidnapkid skrev: Nettopp. En mekanisme disse bloggerne ikke ser ut til å begripe. Ikkesant? Det er så åpenbart for oss som står utenfor, men inni bloggerboblen skjer det tydeligvis et eller annet... 7
Populært innlegg Unagi Skrevet 18. november 2017 Populært innlegg #43611 Skrevet 18. november 2017 Moro at han skrev; På tide å bevege seg ut i den virkelige verden, møte ekte mennesker, ikke folk som gjemmer seg bak anonyme navn fordi de er flau til å vise omverden hva de driver med. Han burde vel ta til seg det rådet selv... 58
Jobbermedbarn Skrevet 18. november 2017 #43612 Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, Unagi skrev: Moro at han skrev; På tide å bevege seg ut i den virkelige verden, møte ekte mennesker, ikke folk som gjemmer seg bak anonyme navn fordi de er flau til å vise omverden hva de driver med. Han burde vel ta til seg det rådet selv... Oh, the irony😂 Tror de fleste av oss er og lever ute i den virkelig verden! Det er vel mye av grunnen til at vi er skeptiske til denne bloggerverden, deriblant utleveringen! 26
mikrobe Skrevet 18. november 2017 #43613 Skrevet 18. november 2017 52 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Måtte sjekke en gang til - og nå er alle raljeringene hans borte. Fant denne skjermdumpen på imgur: https://imgur.com/a/lCMoZ Denne linken (https://imgur.com/a/pclHl) lå i feeden min, men kommentaren angående eksponering av barna er ikke med der heller. 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 18. november 2017 #43614 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, mikrobe skrev: Denne linken (https://imgur.com/a/pclHl) lå i feeden min, men kommentaren angående eksponering av barna er ikke med der heller. Usch - nå kjenner jeg at nysgjerrigheten over hva LKE skrev begynner å vokse litt, altså. Uansett, mannen graver jo sin egen grav med dobbelt spade og arbeidsinnsats lik 110%. Og siden det ikke er noen heksekunst å ta en skjermdump og dokumentere tøvpreket hans til evig tid, så er det jo bare et tidsspørsmål før alle sprellene hans slår tilbake på han.
Gjesta Skrevet 18. november 2017 #43615 Skrevet 18. november 2017 Åå så irriterende at jeg ikke tok screenshot! Jeg satt oppe på jobb i hele natt og fikk med meg alt han skrev, helt til det plutselig forsvant. Og ja, han skrev at ingen trenger å blande seg i hvordan de eksponerer ungene. Han skrev også at vi TROR vi vet alt om barna, og at vi ikke skjønner hvor lite vi egentlig vet, eller noe i den duren. Ingen som har screenshot da? Han lirte ut av seg så utrolig mye dumt i den meldingen at jeg skjønner godt at han slettet den. 21
Aricia Skrevet 18. november 2017 #43617 Skrevet 18. november 2017 2 minutter siden, Gjesta skrev: Åå så irriterende at jeg ikke tok screenshot! Jeg satt oppe på jobb i hele natt og fikk med meg alt han skrev, helt til det plutselig forsvant. Og ja, han skrev at ingen trenger å blande seg i hvordan de eksponerer ungene. Han skrev også at vi TROR vi vet alt om barna, og at vi ikke skjønner hvor lite vi egentlig vet, eller noe i den duren. Ingen som har screenshot da? Han lirte ut av seg så utrolig mye dumt i den meldingen at jeg skjønner godt at han slettet den. Hvis dette er korrekt gjengitt: Igjen viser han at han ikke har skjønt selve kjernen i denne problematikken. Selvfølgelig tror folk at de vet uten å vite alt, eller rettere: selvfølgelig tror folk hva de vil. For sånn er folk. Og sånn er det med språk og kommunikasjon. Sender man en ytring ut i verden, så leser folk den som de vil, og gjør seg opp egne meninger og oppfatninger. Den som snakker kan ikke styre hva den som lytter gjør med uttalelsen hans når den prosesseres av en annen bevissthet. Da blir en fjær til fem høns, og denslags. Det er derfor alle som ikke selv har valgt en jevnlig framstilling av livene sine på nett må forskånes fra å utsettes for slik eksponering i regi av andre, ikke minst når det er barn det er snakk om. Et viktig moment her er at CBE-bloggen har valgt å bruke bloggerens folkeregistrerte navn som tittel på bloggen, og barnas virkelige navn for å omtale dem. Dermed signaliserer de en leserkontrakt som innebærer at de forteller sanne historier om virkelige mennesker med statsborgerskap og adresse i Norge. Når leserne dermed "tror at de vet alt", gjør de ikke annet enn å respondere på den lesemåten bloggeren selv har lagt opp til - helt til det passer henne og fotballfruemannen å smelle døra igjen og erklære at "dere vet ingenting om oss". 38
mikrobe Skrevet 18. november 2017 #43618 Skrevet 18. november 2017 Ja, det er mye vi ikke vet om barna. Men de har delt navn, fødselsdato, rutiner, bilder av barna, beskrivelse av personlighet, adresse og bilder av rommene. Det er langt mer enn jeg vet om naboungene her, - og jeg har både snakket med og vært på besøk hos foreldrene deres. 21
Jobbermedbarn Skrevet 18. november 2017 #43619 Skrevet 18. november 2017 3 minutter siden, Aricia skrev: Hvis dette er korrekt gjengitt: Igjen viser han at han ikke har skjønt selve kjernen i denne problematikken. Selvfølgelig tror folk at de vet uten å vite alt, eller rettere: selvfølgelig tror folk hva de vil. For sånn er folk. Og sånn er det med språk og kommunikasjon. Sender man en ytring ut i verden, så leser folk den som de vil, og gjør seg opp egne meninger og oppfatninger. Den som snakker kan ikke styre hva den som lytter gjør med uttalelsen hans når den prosesseres av en annen bevissthet. Da blir en fjær til fem høns, og denslags. Det er derfor alle som ikke selv har valgt en jevnlig framstilling av livene sine på nett må forskånes fra å utsettes for slik eksponering i regi av andre, ikke minst når det er barn det er snakk om. Amen🙏 Vi vil ikke se eller høre noe om barna deres, Eriksens, ingenting! Respekter barna og deres rett til privatliv og hold dem utenfor bloggen! Det er bekymringsfullt og trist at dere tydeligvis ikke er villige til å ta denne avgjørelsen på barna sine vegne! 😢 20
Gjesta Skrevet 18. november 2017 #43620 Skrevet 18. november 2017 Ang. helium skrev han at de hadde redusert bruken til det minimale. Jada, til det minimale altså. Kan ikke bare kutte helt ut liksom. 37
Fremhevede innlegg