Keaton Skrevet 15. november 2017 #43241 Skrevet 15. november 2017 6 timer siden, Asti skrev: Du må huske på at hun glemmer bare, og har ikke du glemt noe? Du er bare misunnelig som har lagt merke til det. Det handler jo bare om 7 års "opplæring"... Vi får håpe CBE kan feire 7-års jubileumet med god samvittighet. Kanskje hun kan skrive om det på bloggen, og lage en fin jubileumskake som hun kan dele med leserne? Fortsatt usikker på sider ved merkingen. Eh. 6
Shopaholic Skrevet 15. november 2017 #43242 Skrevet 15. november 2017 (endret) Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der. Bilde (hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på) Endret 15. november 2017 av Shopaholic 21
LilleSnupp Skrevet 15. november 2017 #43243 Skrevet 15. november 2017 32 minutter siden, Shopaholic skrev: Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der. Bilde (hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på) Fordi hun bruker str 39, ferdig snakka. .. neeh, skal prøve å være litt redelig, selv om det kun blir spekulasjon. Hun har vel nevnt at hun har smale føtter, så da ser jeg for meg at de sklir frem i høye hæler uten at det stopper der det er beregnet å stoppe.. om det ble forståelig? 6
Gjest Sirkustjukk Skrevet 15. november 2017 #43244 Skrevet 15. november 2017 Forbrukerombudet var gjest i Nyhetsmorgen på P2 nå nettopp, skal legge ut direktelink til innslaget etterpå. Likte veldig godt når hun sa at reglene er lette å forholde seg til😉
Viking-girl Skrevet 15. november 2017 #43245 Skrevet 15. november 2017 14 timer siden, Asti skrev: FO har hatt tilsyn https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier, og CBE var en av de som ble sjekket https://forbrukerombudet.no/content/2017/11/Disse-ble-sjekket-i-tilsynet.pdf "Av de 20 som ble sjekket får 18 beskjed om å endre eller fjerne ulovlig markedsføring så snart som praktisk mulig." Så der er svaret på hvorfor CBE ettermerket reklameinnlegg på instagram i går. Det var ikke én dag for tidlig at CBE.no fikk beskjed !!! 10
Sophia_08 Skrevet 15. november 2017 #43246 Skrevet 15. november 2017 3 hours ago, Inocybe said: Du får passe deg så ikke du blir blokkert. For støvsuger-hets eller noe Kommer nok snart et innlegg om hvor mye hun eeeelsker den nye støvsugerroboten.. Must have!! Amazing!! 5
lille_mai Skrevet 15. november 2017 #43247 Skrevet 15. november 2017 2 hours ago, Shopaholic said: Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der. Bilde (hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på) Syns hun har strigla nok tær for et bilde på lang avstand. Irriterer meg mer over at ho er så tilsynelatende opphengt i skostørrelse, virker nesten som om ho er flau over å være str 39? Jmf tidligere innlegg her. Det er da en helt vanlig skostørrelse. Kanskje det ikke er lite nok for hennes narrativ... Hvis dette er tilfelle syns jeg litt synd på henne. Må være slitsomt å ha så mange hang ups og vanskelig forhold til egen kropp. 12
Gjest formula Skrevet 15. november 2017 #43248 Skrevet 15. november 2017 Dette var nok en tøff beskjed å få fra FO, og tipper de to sitter med hodene sammen for å finne ut hvordan i allverden den nye hverdagen skal bli. Både skal det merkes, og barna skal ikke eksponeres. Dette ble tøffe tider! Synes det er fantastisk at det blir satt krav til dem når det gjelder merking, men nå er det barnas tur! Nå må det komme på plass et regelverk som gir dem beskyttelse. Når det også er i boks kan det bli hyggelig å lese blogg igjen
Gjest Cocosa Skrevet 15. november 2017 #43249 Skrevet 15. november 2017 Tenkt scenario. Bloggeren begynner å merke alt, alltid, men får tilbakemeldinger fra leserne om at det er for mye reklame for tiden. Hva skal hun svare da? "Neida, det er ikke mer enn før, jeg har bare begynt å merke riktig"? 😂
suckers Skrevet 15. november 2017 #43250 Skrevet 15. november 2017 41 minutter siden, lille_mai skrev: Syns hun har strigla nok tær for et bilde på lang avstand. Irriterer meg mer over at ho er så tilsynelatende opphengt i skostørrelse, virker nesten som om ho er flau over å være str 39? Jmf tidligere innlegg her. Det er da en helt vanlig skostørrelse. Kanskje det ikke er lite nok for hennes narrativ... Hvis dette er tilfelle syns jeg litt synd på henne. Må være slitsomt å ha så mange hang ups og vanskelig forhold til egen kropp. Tror nok hun bruker større enn 39 i sko. 7
Keaton Skrevet 15. november 2017 #43251 Skrevet 15. november 2017 3 timer siden, Shopaholic skrev: Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der. Bilde (hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på) Ser vondt ut! 9
Gjest formula Skrevet 15. november 2017 #43252 Skrevet 15. november 2017 39 minutter siden, Cocosa skrev: Tenkt scenario. Bloggeren begynner å merke alt, alltid, men får tilbakemeldinger fra leserne om at det er for mye reklame for tiden. Hva skal hun svare da? "Neida, det er ikke mer enn før, jeg har bare begynt å merke riktig"? 😂 Kan tenke meg at enkelte får hakeslepp når de ser hvor mye reklame det faktisk er på denne bloggen!
Gjest Cocosa Skrevet 15. november 2017 #43253 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, formula skrev: Kan tenke meg at enkelte får hakeslepp når de ser hvor mye reklame det faktisk er på denne bloggen! Det er ikke slik at CBE ikke vet at det skal merkes. For noen år siden (!) da en leser spurte hvorfor det var så mye reklame i en treningspost, svarte hun at det ikke var reklame, men at hun hadde fått sponset treningsklærne og måtte følgelig da også merke innlegget hver gang klærne ble brukt. (Aner dessverre ikke i hvilket innlegg jeg finner bevis på dette).
Gjest formula Skrevet 15. november 2017 #43254 Skrevet 15. november 2017 1 minutt siden, Cocosa skrev: Det er ikke slik at CBE ikke vet at det skal merkes. For noen år siden (!) da en leser spurte hvorfor det var så mye reklame i en treningspost, svarte hun at det ikke var reklame, men at hun hadde fått sponset treningsklærne og måtte følgelig da også merke innlegget hver gang klærne ble brukt. (Aner dessverre ikke i hvilket innlegg jeg finner bevis på dette). Hun er naturligvis klar over det, på samme måte som hun er smertelig klar over at barna ikke bør eksponeres. Likevel lurer hun det til, med skjult reklame og dunkle barn med ryggen til. Her er det penga som rår, ingen tvil om det. Påfallende lite snapping de siste par dagene forresten, heller ikke barn å se. Håper det fortsetter sånn.
Bambi1995 Skrevet 15. november 2017 #43255 Skrevet 15. november 2017 (endret) Ikke vært såå mye på bloggen i det siste, men i innlegget "nye møbler, solbyen og snart advent" hva skjer der liksom? Dama ser jo helt fjern ut. Øøøh jeg skulle ikke linke, skjedde når jeg kopierte overskriften. Endret 15. november 2017 av Bambi1995 9
blåbærpai Skrevet 15. november 2017 #43256 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, Bambi1995 skrev: Ikke vært såå mye på bloggen i det siste, men i innlegget "nye møbler, solbyen og snart advent" hva skjer der liksom? Dama ser jo helt fjern ut. Øøøh jeg skulle ikke linke, skjedde når jeg kopierte overskriften. Noe rart med ene sida der ja!
Vitulina Skrevet 15. november 2017 #43257 Skrevet 15. november 2017 Hun har aldri merket produktplassering og det kommer hun heller ikke til å begynne med, merk mine ord. Det er knapt et bilde på den bloggen hvor ikke produkter fremheves, de er selvfølgelig sponset og avbildes i reklameøyemed. 14
Gjest Gillians Skrevet 15. november 2017 #43258 Skrevet 15. november 2017 38 minutter siden, Kollontaj skrev: Ser vondt ut! Det bildet der, i alt fra posering, ansiktsuttrykk og klær minner meg om Showgirls-plakatene til Guri Schanke & co. Ikke noe gærent i seg selv det, men jeg kan ikke skjønne hvorfor en selverklært moteblogger på 30 ønsker å fremme et slikt stiluttrykk. Hun må jo appellere mer til kvinne 45 enn kvinne 25? Hvis dette appellerer til noen som helst... Jeg må si jeg ikke skjønner meg særlig på uttrykket til bloggen generelt i det siste heller. Disse ultrastive, og gjerne lidende ansiktsuttrykkene, hvorfor syns de det er så fint?
Gjest formula Skrevet 15. november 2017 #43259 Skrevet 15. november 2017 14 minutter siden, Gillians skrev: Det bildet der, i alt fra posering, ansiktsuttrykk og klær minner meg om Showgirls-plakatene til Guri Schanke & co. Ikke noe gærent i seg selv det, men jeg kan ikke skjønne hvorfor en selverklært moteblogger på 30 ønsker å fremme et slikt stiluttrykk. Hun må jo appellere mer til kvinne 45 enn kvinne 25? Hvis dette appellerer til noen som helst... Jeg må si jeg ikke skjønner meg særlig på uttrykket til bloggen generelt i det siste heller. Disse ultrastive, og gjerne lidende ansiktsuttrykkene, hvorfor syns de det er så fint? Jeg synes hele dette kjoleinnlegget (del 1&2 ) er noe av det kleineste jeg har sett på bloggen faktisk. Her poserer sylslanke CBE i trange kjoler, den ene mer glamorøs enn den andre, med varierte frisyrer og smykker til. I kommentarfeltet kan hun opplyse at disse kjolene er kjøpt av henne selv, for å vises fram på bloggen. Med tilgjorte "sexy" ansiktsuttrykk og fokus på rumpen hennes skal vi altså få lyst til å kjøpe disse kjolene - alt dette våset om å inspirere andre, selv om det her lyser egotripp lang vei. Ellers takk.
BlendaSensitive Skrevet 15. november 2017 #43260 Skrevet 15. november 2017 4 timer siden, Shopaholic skrev: Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der. Bilde (hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på) AU! For små sko, for liten kjole. Strammer over låra og glipen spriker... Not so sexy. Dessuten, selv om hun har kjøpt kjolene, er det jo uansett reklame. Cbe.no får penger enten via kraftige rabatter eller via affiliate lenker, hvor mange som klikker seg inn på nettbutikken. Mest sannsynlig en kombinasjon av alle. 20
Fremhevede innlegg