Gjest Skribent Skrevet 11. november 2017 #42961 Skrevet 11. november 2017 Snap kan screenshottes, det er en falsk trygghet å tro innhold blir borte derfra.
Butternut Skrevet 11. november 2017 #42963 Skrevet 11. november 2017 Det er kanskje slemt å si det, men det gleder meg at folk får øynene opp for iskalde og umoralske bloggere som bruker barna som inntektskilder og brikker i kyniske spill. I tillegg til overforbruk og lite ydmykhet for hva man faktisk har, meier man seg frem med dollartegn i øynene. Jeg tenker nå mot jul, alle de mødrene som ikke har råd til å gi barna sine det de ønsker seg. Tenk hvis noen kunne starte en innsamling eller noe lignende for å glede andre. Det hadde kostet så utrolig lite for mange av de. Dagens sukk fra meg. 14
Gjest Topptur Skrevet 11. november 2017 #42964 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, formula skrev: Hva er det med snap som ikke er så nøye? Mens barna blir mindre og mindre synlig på bloggen (flott!), så eksponeres de i stadig større grad på snap, i mer og mer private situasjoner. Kan nevne fra de siste dagene: begge barna i badekaret, der kun hodene synes (ikke ansikt eller kropp), tannpuss med begge i nattøy. Snapping mens den eldste ser barne - tv, og nå at h*n vil sminke seg ( hvordan nå den tanken kunne dukke opp....) Jeg fatter ikke denne trangen til å utlevere barnas liv. Her blir de vist fram i situasjoner der de utøver sine private sysler uten å ane at tusenvis av fremmede ser på dem. Det er jo skremmende! Hvorfor? Er det ikke så farlig med snap, som forsvinner etter 24 timer? Her viser hun barnebilder og skjult reklame hver dag. Synes CBE med denne snappingen viser at hun rett og slett ikke forstår dette med hvorfor man ikke skal eksponere barn. Eller er det suget etter skryt og oppmerksomhet som er så sterkt at det overvinner all sunn fornuft? Uten publikum blir ikke snap så spennende heller. Kikkermentaliteten ligger dypt i menneskenaturen.
mikrobe Skrevet 11. november 2017 #42965 Skrevet 11. november 2017 23 minutter siden, Butternut skrev: ... Tenk hvis noen kunne starte en innsamling eller noe lignende for å glede andre. Det hadde kostet så utrolig lite for mange av de. ... Jeg er redd det ville blitt behørig omtalt på bloggen; mange bilder av en oversminket, raus "giver", ved siden av en lettere utilpass mottaker. Ille nok at de utnytter egne barn, de trenger ikke tjene penger på mennesker som er vanskeligere stilt. 11
Gjest formula Skrevet 11. november 2017 #42966 Skrevet 11. november 2017 (endret) 20 minutter siden, Topptur skrev: Uten publikum blir ikke snap så spennende heller. Kikkermentaliteten ligger dypt i menneskenaturen. Here We Go Again. Jeg har hatt snap i 3-4 måneder, så forsåvidt nytt for meg. Valgte å følge CBE fordi jeg har lest bloggen i mange år, følger også en del andre bloggere. Kan bare si for min egen del at jeg har absolutt ikke ønske om å se barna hennes,(eller andre barn) hverken på blogg eller snap. Og sier som jeg har sagt før: å gi følgere ansvar for eksponeringen av barn er å snu problemstillingen på hodet. Og det forstår alle oppegående mennesker. Tror debatten som bla føres her har vært med på å skjerme barna fra bloggen, og ettersom CBE etter all sannsynlighet følger med her inne, så synes jeg det er greit å si at snap av barna er heller ikke greit! Endret 11. november 2017 av formula
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 11. november 2017 #42967 Skrevet 11. november 2017 12 minutter siden, Topptur skrev: Uten publikum blir ikke snap så spennende heller. Kikkermentaliteten ligger dypt i menneskenaturen. Har et par voksne(!!) venninner som synes CBE er så søt. De ser ingen problemer med hennes blogg...
mikrobe Skrevet 11. november 2017 #42968 Skrevet 11. november 2017 5 minutter siden, Regnskapssekretær skrev: Har et par voksne(!!) venninner som synes CBE er så søt. De ser ingen problemer med hennes blogg... Du får tipse dem om KG. 19
Javasoft Skrevet 11. november 2017 #42969 Skrevet 11. november 2017 Var nettopp inne på bloggen hennes, første gang på noen år. Hun ser jo helt annerledes ut. Jeg husket at hun hadde mye stive og litt rare poseringer, men nå er det jo helt vilt. Ekstremt tilgjort, det er jo ingen som ser sånn ut i det vanlige livet. Er det egentlig så stor interesse for den typen blogger nå? flere og flere får øynene opp for miljøvern og leve et mer minimalistisk liv. Det jeg så på bloggen hennes handlet jo stort sett om å kjøpe ting, hvordan flytte på ting/møbler, og litt trening. 10
Gjest Topptur Skrevet 11. november 2017 #42970 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, formula skrev: Here We Go Again. Jeg har hatt snap i 3-4 måneder, så forsåvidt nytt for meg. Valgte å følge CBE fordi jeg har lest bloggen i mange år, følger også en del andre bloggere. Kan bare si for min egen del at jeg har absolutt ikke ønske om å se barna hennes,(eller andre barn) hverken på blogg eller snap. Og sier som jeg har sagt før: å gi følgere ansvar for eksponeringen av barn er å snu problemstillingen på hodet. Og det forstår alle oppegående mennesker. Tror debatten som bla føres her har vært med på å skjerme barna fra bloggen, og ettersom CBE etter all sannsynlighet følger med her inne, så synes jeg det er greit å si at snap av barna er heller ikke greit! Snap av barna er absolutt ikke greit. Det er det heller ikke å stadig klikke seg inn på kontoer man vet at sjansen for å bidra til eksponeringen er stor.
millemåne1 Skrevet 11. november 2017 #42971 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Regnskapssekretær skrev: Har et par voksne(!!) venninner som synes CBE er så søt. De ser ingen problemer med hennes blogg... Kjenner også noen sånne. Jeg orker ikke begynne å diskutere med dem en gang. Da blir jeg jo sett på som misunnelig og feit. 7
Aricia Skrevet 11. november 2017 #42972 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Topptur skrev: Snap av barna er absolutt ikke greit. Det er det heller ikke å stadig klikke seg inn på kontoer man vet at sjansen for å bidra til eksponeringen er stor. Men er det greiere å la snappingen gå sin gang uforstyrret og uten kritikk? Siden du nå selv deltar i kritikken av eksponeringen av barn i blogg, må du jo synes det har en hensikt, eller er det bare meningsløs tidtrøyte? Hvis det første: Hvorfor skulle kritikken og bevisstgjøringen om at barna eksponeres på Snapchat være mindre viktig? Skal man bare klappe i hendene over at barna blir mindre synlige på bloggen (hvis det nå er sånn), og så bare lukke øynene for at eksponeringen flyttes til Snapchat i stedet, for der er det så umoralsk å følge med? Skjønner ikke argumentasjonen. 20
Gjest Anne B Skrevet 11. november 2017 #42973 Skrevet 11. november 2017 4 timer siden, Xstrella skrev: Forbruk forbruk forbruk. Jordkloden er stappet full. Er ikke gjenbruk og mindre ting mer in nå? Å bytte møbler og interiør hver 3 mnd. er ikke bærekraftig! Skjønner de ikke det?? Og så dagens problem da: hvordan skal hun klare å fylle opp den store villaen sin med julepynt? Hun er i mine øyne grisk og blir aldri fornøyd med det de har. Den ene dagen er møblene bare sååååå fine (spons) før det meste bare byttes ut for da var det visst ikke så fint, likevel.
LilleSnupp Skrevet 11. november 2017 #42974 Skrevet 11. november 2017 Blir fascinert hvordan hun alltid snur godsiden til kamera, selv når kroppen er vendt andre vei. 12
Gjest formula Skrevet 11. november 2017 #42975 Skrevet 11. november 2017 4 timer siden, Xstrella skrev: Forbruk forbruk forbruk. Jordkloden er stappet full. Er ikke gjenbruk og mindre ting mer in nå? Å bytte møbler og interiør hver 3 mnd. er ikke bærekraftig! Skjønner de ikke det?? Nei, de skjønner dessverre ikke det. Og hva lærer barna deres av dette? Nå blir det snart bloggpost om adventskalender til barna. I fjor var hele trappen deres fylt av digre pakker med sløyfer, der noe riktignok innehold ting som pysj og morgenkåpe. Men hva med å gi beskjed til familie og venner at barnet trenger slikt, og la det bli fornuftige julegaver istedet for å pøse på med store gaver hele desember? En ting er at ikke alle har råd til en sånn kalender til barna sine, en annen ting er at de fleste ikke VIL. Hva med tips og inspirasjon til en normal kalender, med småting som klistremerker, viskelær osv. istedet for nærmest å dekorere huset med gaver før jul. De fleste moderne foreldre er bevisst på å lære barn om forbruk og miljø fra de er små, tanker som er totalt fraværende hos dette foreldreparet.
Populært innlegg Tjukk Norris Skrevet 11. november 2017 Populært innlegg #42976 Skrevet 11. november 2017 Hva i alle dager... sjekket snapen hennes. En ny snap hvor hun maser skikkelig på dattera som ønsker å se Barne-TV i fred, trykker tlf opp i ansiktet på hennes nærmest. jeg synes det er et overgrep. Og jeg håper så inderlig at det blir vedtatt en lov mot å utlevere forsvarsløse barn uten samtykkekompetanse. 53
swiftyness Skrevet 11. november 2017 #42977 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Tjukk Norris skrev: Hva i alle dager... sjekket snapen hennes. En ny snap hvor hun maser skikkelig på dattera som ønsker å se Barne-TV i fred, trykker tlf opp i ansiktet på hennes nærmest. jeg synes det er et overgrep. Og jeg håper så inderlig at det blir vedtatt en lov mot å utlevere forsvarsløse barn uten samtykkekompetanse. Så det nettopp jeg også. Er det mulig! 13
Pikachuchu Skrevet 11. november 2017 #42978 Skrevet 11. november 2017 Følger ikke på Snap, men er glad andre gjør det og referer her så galskapen får oppmerksomhet og blir sett like ned på som å vise dem på bloggen. Isolert sett virker hun jo helt tilbakestående hvis det er slik hun holder på. Forstyrrer barna når de koser seg med barne-tv, filmer dem mens de bader, og pusser tennene! Hva slags mor deler slikt privatliv med det som sikkert er et anseelig antall følgere? Og med hvilken hensikt? 26
millemåne1 Skrevet 11. november 2017 #42979 Skrevet 11. november 2017 Huff ja...husker den trappa som bugnet av svære adventsgaver. Hvor hver og en like gjerne kunne vært julegaver og vel så det. Hvordan skal man overgå slikt til jul? Unger er ikke født med forventinger til slike adventskalendere! Hva lærer de ungene sine av slikt? 21
BellaSwan Skrevet 11. november 2017 #42980 Skrevet 11. november 2017 http://www.side2.no/aktuelt/blogger-anja-johansen-samler-inn-penger-for-a-hjelpe-de-med-darlig-rad-til-jul/3423388710.html Bra tiltak fra Anja Johansen. (Ikke eksponerer hun datteren i sosiale medier heller.) Her har virkelig CBE noe å strekke seg etter. 22
Fremhevede innlegg