Jeezebel Skrevet 9. november 2017 #42861 Skrevet 9. november 2017 14 minutter siden, caskerette skrev: Ja, det var litt gøy, men ikke pent å mobbe. Og hun gjør så godt hun kan, ja, og hun vil gjerne være en inspirasjon innen mote. Jeg synes ofte hun har hatt fine klær, og at det stadig skal nevnes at hun ser 10 år eldre ut synes jeg er ganske stygt. Men i det siste altså hjelpe meg, hva skjer med klærne, blomstrete støvletter, applikasjoner, plastluer og neonfarget fuskepels, og hvorfor i all verden vil en dame på 30 år se ut som en nyrik kjerring på 60? Hvorfor så...desperat? Jeg tilskriver det at hun er drittlei av bloggen. Det, i tillegg til mystisk dårlige tekster og lite treningsglede. Ikke pent å mobbe. Enig. Stygt å si at hun ser 10 år eldre ut, skriver du. Hvordan tolke spørsmålet ditt om hvorfor en dame på 30 vil se ut som en nyrik kjerring på 60? Er ikke det like god mobbing som å si at hun ser 10 år eldre ut? Jeg bare spør, for jeg synes det kan sidestilles. 7
Nuwanda2 Skrevet 9. november 2017 #42862 Skrevet 9. november 2017 1 hour ago, Drømmeløper said: Enig i siste taler, har ledd mye selv når jeg har lest, men har nesten litt dårlig samvittighet nå. Hun prøver jo så godt hun kan, men får det ikke til stilmessig. Men igjen, er det CBE eller privatpersonen som ikke får det helt til? Ja, det vet faktisk ikke jeg heller. Men uansett hvem av de det er, så har jeg vanskelig for å tro at privatpersonen ikke synes det er vanskelig og vondt å lese at at noen synes man ikke ser fin ut. 2
caskerette Skrevet 9. november 2017 #42863 Skrevet 9. november 2017 7 minutter siden, Jeezebel skrev: Ikke pent å mobbe. Enig. Stygt å si at hun ser 10 år eldre ut, skriver du. Hvordan tolke spørsmålet ditt om hvorfor en dame på 30 vil se ut som en nyrik kjerring på 60? Er ikke det like god mobbing som å si at hun ser 10 år eldre ut? Jeg bare spør, for jeg synes det kan sidestilles. Ja, det kom feil ut, jeg skjønte det da jeg hadde lagt det ut, innser at det var i glasshus. Jeg mener ikke at hun ser ut som en 60-åring heller, men at hun legger seg opp mot den stilen, og at det har blitt verre i det siste. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun vil det. 9
J.. Skrevet 9. november 2017 #42864 Skrevet 9. november 2017 Nå må da denne tråden virkelig ha truffet bunnen.. 7
Hotellet Skrevet 9. november 2017 #42865 Skrevet 9. november 2017 14 timer siden, formula skrev: Og sånn som jeg ser det, kan ikke jakkene kombineres med noen av kjolene som henger der...Fuskepels gjør så mye av seg, at resten av antrekket må holdes veldig enkelt og nøytralt. Hvis ikke blir det alt for mye. Men det er jo i grunnen hennes stil,-- for mye av alt. Og garantert er alle plaggene som henger der str XS, samme hvilket merke det er! Lene Orvik har vel den fuskepelsen nr 4 fra venstre der?
filifjonka Skrevet 9. november 2017 #42866 Skrevet 9. november 2017 19 minutes ago, J.. said: Nå må da denne tråden virkelig ha truffet bunnen.. Som bloggen... 12
J.. Skrevet 9. november 2017 #42867 Skrevet 9. november 2017 2 minutter siden, filifjonka skrev: Som bloggen... Det kan godt være. Men de siste 3 sidene er jo bare alles personlige mening om Caroline. Ikke skråblikk på bedriften. 8
Mamasa Skrevet 9. november 2017 #42868 Skrevet 9. november 2017 8 timer siden, Thisisnotmyname skrev: Espen Hilton sin kommentar på sviske instagram innlegget var morsomt! Ser ut som oribe er en sponsor? Siden de skal vise tutorials for hårfrisyrene. Sikkert derfor de brukte så mange timer på den shooten. Syns noen hårfrisyrer ble kule og oribe er jo veldig bra hårprodukter. Men lilla backdrop, fukse pels og kjolen, frisyren,gliset... Det var bare helt miss. I mine øyne gjør den lilla bakgrunnen og stilen ellers på bildene at det ligner på bilder fra en reklamekatalog for et kjøpesenter. 5
Gjest Sirkustjukk Skrevet 9. november 2017 #42869 Skrevet 9. november 2017 (endret) 30 minutter siden, J.. skrev: Det kan godt være. Men de siste 3 sidene er jo bare alles personlige mening om Caroline. Ikke skråblikk på bedriften. Nja, satire om hvilken målgruppe bloggen sikter seg innpå, annonseinnlegg for svisker for ingen så den komme, diskusjon om stylingen i videoen som helt sikkert inneholder annonselenker eller annen markedsføring... Bedriften går under dette. Endret 9. november 2017 av Sirkustjukk
Anonym90059005 Skrevet 9. november 2017 #42870 Skrevet 9. november 2017 I dag brukes arbeidsdagen til å lage fotobok for minsten, drukner i arbeid der altså. 12
Kleenex Skrevet 9. november 2017 #42871 Skrevet 9. november 2017 15 timer siden, AnonymNN skrev: Noen som får lyst på sviskewrap da folkens? 😝 hva blir det neste? Sponsa fiskepudding-pizza? Muligens sponsa dopapir eller noe for løs mage? 7
Cavatina Skrevet 9. november 2017 #42872 Skrevet 9. november 2017 (endret) 1 time siden, J.. skrev: Det kan godt være. Men de siste 3 sidene er jo bare alles personlige mening om Caroline. Ikke skråblikk på bedriften. (Får ikke siteringene i riktig rekkefølge. Skulle vært omvendt.) 2 timer siden, Gulleplutt skrev: Enig. Konstruktiv kritikk er greit. Mobbing og direkte latterliggjøring er ikke det. Nå er det altså slik at ingen av oss kjenner privatpersonen Caroline. CBE.no er en reklamekanal som selger annonseplass, så det er viktig å igjen ikke sammenblande privatpersonen og bedriften slik som her. CBE.no bommer sterkt på svært mange plan når hovedpersonen i narrativet innkaller en profesjonell frisør til fotoshoot hjemme der målet er å selge klær, hårprodukter og sminke når stylingen ser ut som en scene tatt fra TV-serien Dallas på 80-tallet. Resultatet endte som ufrivillig komisk hva gjelder reaksjonene som kommer til uttrykk her. Etter min personlige mening faller reklamen som leveres fra bedriften CBE.no fullstendig gjennom hvis det er meningen at den skal påvirke målgruppen unge, etablerte kvinner til å kjøpe noe gjennom lenkene og annonsene. Svært få klarer å forholde seg alvorlig og gjenkjennende til en reklamefigur som fremstår som en 60-år gammel øst-europeisk Hollywoodfrue, slik CBE.no har levert her. Generelt: Dette har overhodet ingenting med mobbing av privatpersoner å gjøre. Endret 9. november 2017 av Cavatina Skrivefeil og presisering 32
Gjest formula Skrevet 9. november 2017 #42873 Skrevet 9. november 2017 15 timer siden, AnonymNN skrev: Noen som får lyst på sviskewrap da folkens? 😝 hva blir det neste? Sponsa fiskepudding-pizza? Jeg får IKKE lyst på sviskewrap/svisketaco. Galskap i mine ører. Ser også at hun bruker ca 10 svisker på en lefse, vel - da ber du om urolig mage og dobesøk.
halvehimmelen Skrevet 9. november 2017 #42874 Skrevet 9. november 2017 23 minutter siden, Cavatina skrev: (Får ikke siteringene i riktig rekkefølge. Skulle vært omvendt.) Nå er det altså slik at ingen av oss kjenner privatpersonen Caroline. CBE.no er en reklamekanal som selger annonseplass, så det er viktig å igjen ikke sammenblande privatpersonen og bedriften slik som her. CBE.no bommer sterkt på svært mange plan når hovedpersonen i narrativet innkaller en profesjonell frisør til fotoshoot hjemme der målet er å selge klær, hårprodukter og sminke når stylingen ser ut som en scene tatt fra TV-serien Dallas på 80-tallet. Resultatet endte som ufrivillig komisk hva gjelder reaksjonene som kommer til uttrykk her. Etter min personlige mening faller reklamen som leveres fra bedriften CBE.no fullstendig gjennom hvis det er meningen at den skal påvirke målgruppen unge, etablerte kvinner til å kjøpe noe gjennom lenkene og annonsene. Svært få klarer å forholde seg alvorlig og gjenkjennende til en reklamefigur som fremstår som en 60-år gammel øst-europeisk Hollywoodfrue, slik CBE.no har levert her. Generelt: Dette har overhodet ingenting med mobbing av privatpersoner å gjøre. Helt enig i dette 🙏🏻 En av de største problemstillingene rundt bloggere er jo nettopp dette med hva er bedriften og hva er privatpersonen bak, og hvor går grensa? Jeg er helt enig i at alt som skjer på CBE sin nettside og sosiale medier er bedriften, og derfor er berretiget kritikk. At hun velger å basere bedriften sin på sitt eget liv kan ikke frita henne fra kritikk og tilbakemeldinger fordi hun føler det er hets av henne som person. Da får hun heller slutte å utlevere seg selv og barna, men da ville jo ikke bedriften overlevd. 16
pøbelsara Skrevet 9. november 2017 #42875 Skrevet 9. november 2017 Jeg har sagt dette før og sier det igjen - jeg anser alt som publiseres på blogg og andre offisielle cbe.no-some-kanaler som forretningsdriften hennes. Hun publiserer bilder fra en fotoshoot. Kanskje hun skal ha på seg noen av de klærne hun viser frem i en privat anledning - men det vet jeg ingenting om. Jeg regner med at alle antrekkene, med annonselenker hun får prosenter av, skal i bloggen i tiden frem mot jul. Da er det forretning, ikke privat. Klart det er slemt å le. Men samtidig så ER det jo helt back-to-the-most-glammy-80ies over hele den videoen og bildene hun har vist. Og det kan godt hende at det blir det siste nye store i motebildet. Men mange av oss husker jo den preioden der godt, og ler fortsatt av vårt egne høye hår, digre skulderputer og strassoverload. 26
Gjest Anne B Skrevet 9. november 2017 #42876 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Nuwanda2 skrev: Ja, det vet faktisk ikke jeg heller. Men uansett hvem av de det er, så har jeg vanskelig for å tro at privatpersonen ikke synes det er vanskelig og vondt å lese at at noen synes man ikke ser fin ut. Hun har haugevis av kommentarer på bloggen om hvor fantastisk hun er så hun får nok sin daglige dose bekreftelser og vel så det. Hun må ikke lese her inne. Det er like frivillig som å lese bloggen. Mobbing er ikke greit men det er umulig å skille privatperson og firma i denne bloggen. Det må hun nesten ta konsekvensene av.
pøbelsara Skrevet 9. november 2017 #42877 Skrevet 9. november 2017 13 minutter siden, halvehimmelen skrev: Helt enig i dette 🙏🏻 En av de største problemstillingene rundt bloggere er jo nettopp dette med hva er bedriften og hva er privatpersonen bak, og hvor går grensa? Jeg er helt enig i at alt som skjer på CBE sin nettside og sosiale medier er bedriften, og derfor er berretiget kritikk. At hun velger å basere bedriften sin på sitt eget liv kan ikke frita henne fra kritikk og tilbakemeldinger fordi hun føler det er hets av henne som person. Da får hun heller slutte å utlevere seg selv og barna, men da ville jo ikke bedriften overlevd. Nemlig. Dette er jo hele problemstillingen og hele årsaken til at denne tråden i det hele tatt eksisterer. jeg tror heller ikke hun overlever uten å blande kommersielle innlegg med liksom-personlige betraktninger, Men verden har gått videre, flere og flere reagerer på eksponerig av unger, halvskjult reklame, halvskjult priming av lesere for fremtidig reklame, og polering av liksomsannheten. 12
halvehimmelen Skrevet 9. november 2017 #42878 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Nemlig. Dette er jo hele problemstillingen og hele årsaken til at denne tråden i det hele tatt eksisterer. jeg tror heller ikke hun overlever uten å blande kommersielle innlegg med liksom-personlige betraktninger, Men verden har gått videre, flere og flere reagerer på eksponerig av unger, halvskjult reklame, halvskjult priming av lesere for fremtidig reklame, og polering av liksomsannheten. Og takk gud for det, tenker jeg. Det er bra folk flest er blitt mer oppmerksomme og skjønner at dette er business, ikke bare et trivelig «venninnetips». 15
pøbelsara Skrevet 9. november 2017 #42879 Skrevet 9. november 2017 (endret) 3 timer siden, gjest:) skrev: Kan jo godt hende sunsweet vil ha det sånn for at innlegget skal fremstå mindre som reklame og mer som en ektefølt anbefaling. Må bare kommentere denne: ja - det er klart de vil at det skal se ut som en ektefølt anbefaling - jeg er helt sikker på at det er det de betaler for - en (liksom-) personlig tekst der CBE appellerer til nostalgikerne blant oss - hun har vakre barndomsminner med svisker, mammaen hennes lagde deilig mat med svisker i - og de betaler for CBE, tradisjonsbæreren - hun som gir ungene svisker - og det betaler for at CBE, den gode mor - hun som gir ungene svisker og de ELSKER det. I stedet for en upersonlig annonse med bilde av sviskeboksen, får de superpoppe CBE til å kjøre på med hele markdsføringsarsenalet sitt for å selge svisker til superfansen som elsker henne og synes hun er fantastisk. Vinn-vinn for alle. HUn får betalt, fansen får opp øynene for svisker, Sunsweet selger svisker som varmt hvetebrød, og vi slemme folka på KG får harselere over at en ung influenser kjører frem den noe alderstegne svisken som kul og trendy merkevare Endret 9. november 2017 av pøbelsara 18
halvehimmelen Skrevet 9. november 2017 #42880 Skrevet 9. november 2017 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Må bare kommentere denne: ja - det er klart de vil at det skal se ut som en ektefølt anbefaling - jeg er helt sikker på at det er det de betaler for - en (liksom-) personlig tekst der CBE appellerer til nostalgikerne blant oss - hun har vakre barndomsminner med svisker, mammaen hennes lagde deilig mat med svisker i - og de betaler for CBE, tradisjonsbæreren - hun som gir ungene svisker - og det betaler for at CBE, den gode mor - hun som gir ungene svisker og de ELSKER det. I stedet for en upersonlig annonse med bilde av sviskeboksen, får de superpoppe CBE til å kjøre på med hele markdsføringsarsenalet sitt for å selge svisker til superfansen som elsker henne og synes hun er fantastisk. Vinn-vinn for alle. HUn får betalt, fansen får opp øynene for svisker, Sunkiss selger svisker som varmt hvetebrød, og vi får harselere over at en ung influenser kjører frem den noe alderstegne svisken som kul og trendy merkevare Det er jo dette som er hele poenget med influencer marketing, og hvorfor det har blitt så populært. Samme gjelder innholdsmarkedsføring/content marketing. Vi hater å bli solgt til, men når noen vi stoler på anbefaler oss noe føler vi oss trygge på at det er bra. Vi oppfatter det som vennlige tips og «venninneanbefalinger» når det rett og slett er reklame. Det er jo jungeltelegrafen 2.0, fint å anbefale 30.000 av sine nærmeste hva de bør kjøpe 🙄 Fascinerende hvordan denne tilliten gror hos lesere som har fulgt henne en stund, mens for andre er det helt avskrekkende å kjøpe noe som er anbefalt på bloggen. 15
Fremhevede innlegg