Gjest Asti Skrevet 10. november 2017 #42941 Skrevet 10. november 2017 (endret) 23 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Gi henne en sjanse.😊Hun ER veldig flink til å sette sammen og planlegge, jeg tror hun kan gjøre det veldig fint. Hun må bare senke skuldrene og innse at det må ikke være super-duper-perfekt, det er innsatsen som teller. Hva tenker du hun er veldig flink til litt mer spesifikt? Jeg mener at det hun har vist frem tidligere har vært helt normalt. Spesielt med tanke på at det har vært en del av jobben hennes (forventer mer da). (Tilføyelse: Jeg er ikke så interessert i å se bilder fra noen av bursdagsselskapene til barna, så jeg har virkelig ikke lyst til å gi henne "en sjanse" der... Dvs. håper det ikke blir vist frem noe derfra på CBE sine SoMe-kanaler). Endret 10. november 2017 av Asti
Keaton Skrevet 10. november 2017 #42942 Skrevet 10. november 2017 17 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Gi henne en sjanse.😊Hun ER veldig flink til å sette sammen og planlegge, jeg tror hun kan gjøre det veldig fint. Hun må bare senke skuldrene og innse at det må ikke være super-duper-perfekt, det er innsatsen som teller. CBE hevder å ha brukt «flere kvelder» allerede til planlegging. 😳 Jeg synes det vitner om noe helt annet enn veldig flink til å planlegge. (For all del; det blir sikkert flott og fint.) 22
Gjest Skribent Skrevet 10. november 2017 #42943 Skrevet 10. november 2017 30 minutter siden, Kollontaj skrev: CBE hevder å ha brukt «flere kvelder» allerede til planlegging. 😳 Jeg synes det vitner om noe helt annet enn veldig flink til å planlegge. (For all del; det blir sikkert flott og fint.) My thoughts exactly... I min tid var barn overlykkelig med sjokoladekake og noen venner på besøk. Da jeg planla en litt større bursdag til et slags jubileum tok det omtrent tjue minutter... Du finner et tema. Skriver ut invitasjoner (eller tekster foreldrene). Baker en kake. Barna er happy. En idiot kan lage barnebursdag uten at barna lider av det. Selv nå som voksen synes de barndommen var akkurat som den skal være... Om barndommen hadde vært dokumentert på Internett ville de vært særdeles lite imponerte (jeg har spurt), til tross for (eller pga) at de er vokst opp med SoMe. Noen kommer til å gå på en smell. It’s not me.
LilleSnupp Skrevet 11. november 2017 #42944 Skrevet 11. november 2017 Når det kommer til kreativitet, så er det ang. juks&bedrag cbe.no er kreativ. Når det gjelder å planlegge&gjennomføre så er cbe.no nok mer en #copycat. 12
Gjest Topptur Skrevet 11. november 2017 #42945 Skrevet 11. november 2017 Jeg synes det blir for dumt at det først klages på at div selskapligheter blir satt bort til profesjonelle og når hun skriver at hun skal ordne det selv så er det galt også. Barneselskap er ofte mer enn brus og kake nå for tiden,mange har prinsesse eller sjørøvertema, helt uten å ta av. Å se på nett etter inspirasjon ser jeg heller ikke problemet med. Liker man å dille med pynt er jo bursdager en glimrende anledning. Det er jo blitt etterlyst i tråden flere ganger at hun tidligere var flink/likte å arrangere selskaper selv. Man trenger kanskje ikke kritisere alt...
Gjest Anne B Skrevet 11. november 2017 #42946 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Topptur skrev: Jeg synes det blir for dumt at det først klages på at div selskapligheter blir satt bort til profesjonelle og når hun skriver at hun skal ordne det selv så er det galt også. Barneselskap er ofte mer enn brus og kake nå for tiden,mange har prinsesse eller sjørøvertema, helt uten å ta av. Å se på nett etter inspirasjon ser jeg heller ikke problemet med. Liker man å dille med pynt er jo bursdager en glimrende anledning. Det er jo blitt etterlyst i tråden flere ganger at hun tidligere var flink/likte å arrangere selskaper selv. Man trenger kanskje ikke kritisere alt... Såvidt jeg kan se, er de fleste positive til at hun vil lage til selskap selv men det må være lov å påpeke ulovlig deling av bilder fra Pinterest på blogg.
pøbelsara Skrevet 11. november 2017 #42947 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Topptur skrev: Jeg synes det blir for dumt at det først klages på at div selskapligheter blir satt bort til profesjonelle og når hun skriver at hun skal ordne det selv så er det galt også. Barneselskap er ofte mer enn brus og kake nå for tiden,mange har prinsesse eller sjørøvertema, helt uten å ta av. Å se på nett etter inspirasjon ser jeg heller ikke problemet med. Liker man å dille med pynt er jo bursdager en glimrende anledning. Det er jo blitt etterlyst i tråden flere ganger at hun tidligere var flink/likte å arrangere selskaper selv. Man trenger kanskje ikke kritisere alt... Kjære deg - det er vel ikke den samme personene som kritiserer alt dette? Er du fortsatt der at du holder alle som skriver her kollektivt ansvarlig for alt som blir skrevet? 30
Gjest Asti Skrevet 11. november 2017 #42948 Skrevet 11. november 2017 (endret) 1 time siden, Topptur skrev: Jeg synes det blir for dumt at det først klages på at div selskapligheter blir satt bort til profesjonelle og når hun skriver at hun skal ordne det selv så er det galt også. Barneselskap er ofte mer enn brus og kake nå for tiden,mange har prinsesse eller sjørøvertema, helt uten å ta av. Å se på nett etter inspirasjon ser jeg heller ikke problemet med. Liker man å dille med pynt er jo bursdager en glimrende anledning. Det er jo blitt etterlyst i tråden flere ganger at hun tidligere var flink/likte å arrangere selskaper selv. Man trenger kanskje ikke kritisere alt... Å spille spørsmål ved CBE sin kreativitet, når det gjelder å arrangere selskap, er på sin plass, da det er en del av bloggen. Å bruke barnas bursdag som tema på bloggen er god grunn til kritikk. Vi trenger ikke å vite hva barna liker eller ikke liker. Så det også tenker jeg man godt kan kritisere. Tilføyelse: De kan sette bort planlegging og pynting så mye de vil. Jeg bryr meg ikke, så lenge barna får ha sine bursdager i fred, dvs de slipper å dele deler av det med CBE sine lesere... Endret 11. november 2017 av Asti
Ultiva Skrevet 11. november 2017 Forfatter #42949 Skrevet 11. november 2017 (endret) Flott at CBE lar være å outsource pynt og kaker denne gangen. Det er viktig å dra bloggen litt ned på jorda igjen, dersom de ønsker å beholde lesere. Men i og med at CBE skriver at hun allerede har brukt "flere kvelder på å planlegge dette" så forstår jeg at hun syns det tar veldig mye tid å ordne dette selv. Hun burde lære seg å multitaske og å bli mer effektiv rett og slett. Jeg googlet "Vaiana bursdag" og det finnes enorme mengder med bursdagsrekvisitter som hadde tatt meg ti minutter å bestille. Det er også svært enkelt å lage gelé (f eks turkis med vingummikrokodiller inni som forestiller havet, kanskje med små flagg med motiv av Te Fitis hjerte festet med pinner oppå) og en saftig sjokoladekake med Vaiana-figurer på toppen. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er CBE bruker alle disse planleggingstimene på. Det er selvfølgelig lov å kose seg med å nettsurfe planløst i timevis for å prøve å finne den Ultimate og Perfekte pynten som matcher både veggtapeten og cocktailkjolen hun selv har tenkt å bruke i selskapet. Men kom ikke her og kall det for jobb/stress/tidsklemme! Endret 11. november 2017 av Ultiva 43
Gjest Topptur Skrevet 11. november 2017 #42950 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, pøbelsara skrev: Kjære deg - det er vel ikke den samme personene som kritiserer alt dette? Er du fortsatt der at du holder alle som skriver her kollektivt ansvarlig for alt som blir skrevet? Kjære deg, det er jo de som kritiserer jeg henvender meg til! Man trenger ikke ta ALT personlig?
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 11. november 2017 #42951 Skrevet 11. november 2017 @Asti og @Kollontaj: Jeg ser at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg reagerte på kommentaren at hun kom til å bestille alt selv, det jeg mente var at det går an å vente og se hvordan hun løser dette før man kritiserer. Det jeg mente med at hun er flink til å planlegge: Hun er jo veldig glad i å stelle i stand til fest, og jeg tror hun hadde vært rå som festplanlegger. Alle finner vel litt inspirasjon andre steder, så akkurat dét bør man vel ikke ta henne for. At hun legger ut bilder fra Pinterest uten godkjennelse eller henvisninger, derimot... Det kan man med rette diskutere. Når det er sagt, så ønsker ikke jeg å se et sponsebonanza på bloggen heller. Ikke vil jeg se barn eller massiv reklamering heller. Men det hadde vært koselig å se innlegg der hun viser frem hjemmelaget kake, for eksempel? Det er ikke noe galt i å bestille diverse pynt her og der, men et koselig, ærlig og varmt innlegg fra en mamma som har laget sponse-og reklamefri bursdag hadde vært fint. For de andre innleggene om bursdager har vært direkte kvalmende. Jeg mener bare at man kan vente og se før man kritiserer. Det kan jo hende vi blir positivt overrasket? 😊
Aricia Skrevet 11. november 2017 #42952 Skrevet 11. november 2017 (endret) 46 minutter siden, Topptur skrev: Kjære deg, det er jo de som kritiserer jeg henvender meg til! Man trenger ikke ta ALT personlig? Poenget var vel at dersom du skal gjøre et poeng ut av at, slik du forsøkte på i ditt forrige innlegg, at man FØRST kritiiserer noe, og SÅ kritiserer det stikk motsatte, og dermed motsier seg selv, så må du faktisk vise til at minst én argumenterer imot seg selv på denne måten. At ulike personer reagerer ulikt på ulike ting er ikke så veldig oppsiktsvekkende. (Og hvor du tok det fra at brukeren du siterte som påpekte dette poenget gjorde det fordi hun tok det personlig, det er en aldri så liten gåte for meg). Endret 11. november 2017 av Aricia 17
Inocybe Skrevet 11. november 2017 #42953 Skrevet 11. november 2017 14 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: @Asti og @Kollontaj: Jeg ser at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg reagerte på kommentaren at hun kom til å bestille alt selv, det jeg mente var at det går an å vente og se hvordan hun løser dette før man kritiserer. Det jeg mente med at hun er flink til å planlegge: Hun er jo veldig glad i å stelle i stand til fest, og jeg tror hun hadde vært rå som festplanlegger. Alle finner vel litt inspirasjon andre steder, så akkurat dét bør man vel ikke ta henne for. At hun legger ut bilder fra Pinterest uten godkjennelse eller henvisninger, derimot... Det kan man med rette diskutere. Når det er sagt, så ønsker ikke jeg å se et sponsebonanza på bloggen heller. Ikke vil jeg se barn eller massiv reklamering heller. Men det hadde vært koselig å se innlegg der hun viser frem hjemmelaget kake, for eksempel? Det er ikke noe galt i å bestille diverse pynt her og der, men et koselig, ærlig og varmt innlegg fra en mamma som har laget sponse-og reklamefri bursdag hadde vært fint. For de andre innleggene om bursdager har vært direkte kvalmende. Jeg mener bare at man kan vente og se før man kritiserer. Det kan jo hende vi blir positivt overrasket? 😊 Håper også jeg blir positivt overrasket Intet hadde vært bedre selv om jeg tviler. Synes jeg hver gang jeg har tenkt "kanskje det blir en forandring nå" går det rett tilbake i samme spor etter noen dager eller et par uker. Og det gjelder alle områder fra utlevering av barn, til dårlig reklamemerking, sutring i kommentarfeltet og alt annet. Jeg lurer på om eierne av bloggen har evnen til selv å se hva de gjør feil og hva som skal til for å snu det. Men intet hadde som sagt vært bedre enn at det er jeg som tar feil her og det blir en forandring på alt det uetiske kritikkverdige de driver med men jeg holder ikke pusten... 5
Gjest Topptur Skrevet 11. november 2017 #42954 Skrevet 11. november 2017 28 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: @Asti og @Kollontaj: Jeg ser at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg reagerte på kommentaren at hun kom til å bestille alt selv, det jeg mente var at det går an å vente og se hvordan hun løser dette før man kritiserer. Det jeg mente med at hun er flink til å planlegge: Hun er jo veldig glad i å stelle i stand til fest, og jeg tror hun hadde vært rå som festplanlegger. Alle finner vel litt inspirasjon andre steder, så akkurat dét bør man vel ikke ta henne for. At hun legger ut bilder fra Pinterest uten godkjennelse eller henvisninger, derimot... Det kan man med rette diskutere. Når det er sagt, så ønsker ikke jeg å se et sponsebonanza på bloggen heller. Ikke vil jeg se barn eller massiv reklamering heller. Men det hadde vært koselig å se innlegg der hun viser frem hjemmelaget kake, for eksempel? Det er ikke noe galt i å bestille diverse pynt her og der, men et koselig, ærlig og varmt innlegg fra en mamma som har laget sponse-og reklamefri bursdag hadde vært fint. For de andre innleggene om bursdager har vært direkte kvalmende. Jeg mener bare at man kan vente og se før man kritiserer. Det kan jo hende vi blir positivt overrasket? 😊 Akkurat 👏👏👏
Keaton Skrevet 11. november 2017 #42955 Skrevet 11. november 2017 Hvis man er en «rå festplanlegger» (som i å kunne jobbe profesjonelt med kunder) kan man ikke bruke timesvis på en fireårsbursdag, det vil være enten for kostbart for en eventuell kunde eller for tidkrevende - og dermed lite inntektsbringende for firmaet. 11
Populært innlegg Blondinbolla Skrevet 11. november 2017 Populært innlegg #42956 Skrevet 11. november 2017 Nå skrev jeg en e-post til United Influencers jeg. Har tenkt lenge at jeg gjerne vil høre deres tanker rundt at CBE ikke knytter seg til Sunn fornuft-plakaten. I et av hennes siste innlegg våser hun rundt temaet taco og forteller også at hun var klar for PT-time kl 7 (wow, 7 altså!). Er det inspirerende å vite at hun bare spiser tilbehøret, eller, sorry, «liker det best» hver gang det er taco? Eller at hun som kan disponere dagen fritt og har en hjemmeværende mann kan komme seg til treningssenteret kl. 7? Kjære UI Norge, Jeg kontakter dere mtp. Sunn fornuft-plakaten som dere selv var med på å utforme. Hvordan har det seg at ikke alle deres tilknyttede bloggere automatisk følger disse retningslinjene? Jeg tenker spesielt på Berg Eriksen som selv i en alder av 30, og med to små døtre, ikke evner å se forskjellen på positiv og negativ inspirasjon (eller thinspo om du vil). Hun går direkte i mot plakatens retningslinjer på ukentlig basis, og fordekker eget behov for å dele størrelse med leserne, mengden godtebiter spist og antall km løpt med at det er «praktisk for lesere å vite» og tilsvarende vås. Jeg forstår ærlig talt ikke at UI som bedrift vil assosieres med dette. Med det sagt har jeg selv barn, og dette er grunnen til at jeg ønsker at bloggere blir egen påvirkning bevisst. Mvh «Navn fjernet» 65
Gjest formula Skrevet 11. november 2017 #42957 Skrevet 11. november 2017 Kvelden går med til å flytte på møbler og gjøre plass til nye – de kom nemlig i dag! LYKKE! Ja, skjønner at det er lykke å kunne bytte ut de "gamle" møblene. De må jo være bortimot 10 måneder?
Keaton Skrevet 11. november 2017 #42958 Skrevet 11. november 2017 Det er bare kvalmt. Heldigvis oppdager flere og flere hvor lite bærekraftig denne bloggen er, under 30 000 lesere dvs 1/3 av det hun hadde i 2014. 24
Gjest Xstrella Skrevet 11. november 2017 #42959 Skrevet 11. november 2017 Forbruk forbruk forbruk. Jordkloden er stappet full. Er ikke gjenbruk og mindre ting mer in nå? Å bytte møbler og interiør hver 3 mnd. er ikke bærekraftig! Skjønner de ikke det??
Gjest formula Skrevet 11. november 2017 #42960 Skrevet 11. november 2017 Hva er det med snap som ikke er så nøye? Mens barna blir mindre og mindre synlig på bloggen (flott!), så eksponeres de i stadig større grad på snap, i mer og mer private situasjoner. Kan nevne fra de siste dagene: begge barna i badekaret, der kun hodene synes (ikke ansikt eller kropp), tannpuss med begge i nattøy. Snapping mens den eldste ser barne - tv, og nå at h*n vil sminke seg ( hvordan nå den tanken kunne dukke opp....) Jeg fatter ikke denne trangen til å utlevere barnas liv. Her blir de vist fram i situasjoner der de utøver sine private sysler uten å ane at tusenvis av fremmede ser på dem. Det er jo skremmende! Hvorfor? Er det ikke så farlig med snap, som forsvinner etter 24 timer? Her viser hun barnebilder og skjult reklame hver dag. Synes CBE med denne snappingen viser at hun rett og slett ikke forstår dette med hvorfor man ikke skal eksponere barn. Eller er det suget etter skryt og oppmerksomhet som er så sterkt at det overvinner all sunn fornuft?
Fremhevede innlegg