Gjest formula Skrevet 12. november 2017 #43001 Skrevet 12. november 2017 2 timer siden, pøbelsara skrev: Kjære CBE! Når ungene ser på Barne-TV, lager farsdagskort, sitter i badekaret, leker, går tur, eller hvahardu, kan du ikke bare la være å legge det ut på SoMe? Kan dere ikke ha litt privatliv i familien Berg Eriksen? Dette er jo noe nytt hun har begynt med. Før var barna knapt å se på snap, nå ser vi dem hver dag. Det er blitt mindre mølle og kaffekopp, og mer barn. Synes det er veldig rart.
Keaton Skrevet 12. november 2017 #43002 Skrevet 12. november 2017 14 minutter siden, formula skrev: Dette er jo noe nytt hun har begynt med. Før var barna knapt å se på snap, nå ser vi dem hver dag. Det er blitt mindre mølle og kaffekopp, og mer barn. Synes det er veldig rart. Rart? Hvor mye tror du de får for å vise mindreårige sammen med varer? 13
Gjest formula Skrevet 12. november 2017 #43003 Skrevet 12. november 2017 13 minutter siden, Kollontaj skrev: Rart? Hvor mye tror du de får for å vise mindreårige sammen med varer? Jeg synes det er rart fordi det er så veldig "mot strømmen" i disse dager med stort fokus på barneeksponering. Når det gjelder den økonomiske biten er det ikke så merkelig. Den siste storyen på snap viser barn sammen med produkter fra Urban Decay og Freia, samt at mor sjøl får vist fram skoene sine fra "rydder i hagen"mens hun bærer på minsten. Og dette er bare fra det siste døgnet. En kan jo lure på om snap går under under radaren helt, både når det gjelder barneeksponering og reklame.
Pikachuchu Skrevet 12. november 2017 #43004 Skrevet 12. november 2017 Er som en trassen tenåring! Greeeit, hvis det jeg ikke får vise dem frem på bloggen gjør jeg det på Snap i stedet. Det er det "ingen" som ser og dessuten "forsvinner" bildene av seg selv. Og det beste av alt, to store inntektskilder er fortsatt til stede i sosiale media. 15
Jobbermedbarn Skrevet 12. november 2017 #43005 Skrevet 12. november 2017 12 minutter siden, Pikachuchu skrev: Er som en trassen tenåring! Greeeit, hvis det jeg ikke får vise dem frem på bloggen gjør jeg det på Snap i stedet. Det er det "ingen" som ser og dessuten "forsvinner" bildene av seg selv. Og det beste av alt, to store inntektskilder er fortsatt til stede i sosiale media. Kan man si tydeligere at de minstes ve og vel ikke er førsteprioritet? 17
Gjest Newroz Skrevet 12. november 2017 #43006 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, formula skrev: Jeg synes det er rart fordi det er så veldig "mot strømmen" i disse dager med stort fokus på barneeksponering. Når det gjelder den økonomiske biten er det ikke så merkelig. Den siste storyen på snap viser barn sammen med produkter fra Urban Decay og Freia, samt at mor sjøl får vist fram skoene sine fra "rydder i hagen"mens hun bærer på minsten. Og dette er bare fra det siste døgnet. En kan jo lure på om snap går under under radaren helt, både når det gjelder barneeksponering og reklame. Tipper de eksponerer barna mer på snap nå enn tidligere fordi det i det siste har vært mye kritikk mot barn som blir brukt i blogg. Det er mye mindre av barna på bloggen, men desto mer på snap. Det kan hende at de tenker at snap er mer usynlig, og at det ikke syns så godt at barna eksponeres. Men sap blir sett av mange, bildene kan lagres, bildene kan dels, det gir lyd og bilde, videoer av hverdagen til barna, og er minst like ille som om de har bilder av barna på bloggen. Det de derimot generelt har blitt flinkere til er at de ikke viser så mye av ansiktet til barna lenger. Samtidig er det ikke nok når de sender så utrolig mye informasjon ut om barna som de gjør.
Gjest nicecar Skrevet 12. november 2017 #43007 Skrevet 12. november 2017 5 timer siden, pøbelsara skrev: Kjære CBE! Når ungene ser på Barne-TV, lager farsdagskort, sitter i badekaret, leker, går tur, eller hvahardu, kan du ikke bare la være å legge det ut på SoMe? Kan dere ikke ha litt privatliv i familien Berg Eriksen? Det jeg reagerer mest på er at hun tar bilde av ungene mens de sitter i badekaret slik at 30 000 av hennes nære venner på snapchat kan få med seg et så sårbart moment. Hun har null respekt for barna sine.
filifjonka Skrevet 12. november 2017 #43008 Skrevet 12. november 2017 9 minutes ago, nicecar said: Det jeg reagerer mest på er at hun tar bilde av ungene mens de sitter i badekaret slik at 30 000 av hennes nære venner på snapchat kan få med seg et så sårbart moment. Hun har null respekt for barna sine. Sårbar? De ligger da ikke nede for telling selv om de tar et bad. 4
Inocybe Skrevet 12. november 2017 #43009 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, formula skrev: Jeg synes det er rart fordi det er så veldig "mot strømmen" i disse dager med stort fokus på barneeksponering. Når det gjelder den økonomiske biten er det ikke så merkelig. Den siste storyen på snap viser barn sammen med produkter fra Urban Decay og Freia, samt at mor sjøl får vist fram skoene sine fra "rydder i hagen"mens hun bærer på minsten. Og dette er bare fra det siste døgnet. En kan jo lure på om snap går under under radaren helt, både når det gjelder barneeksponering og reklame. Rart at en som setter seg selv opp som trendsetter i den grad ikke har peiling på trender. Hadde det ikke vært fordi det i dette tilfellet går ut over uskyldige barn ville det bare vært komisk. 10
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 12. november 2017 Populært innlegg #43010 Skrevet 12. november 2017 (endret) 22 minutter siden, filifjonka skrev: Sårbar? De ligger da ikke nede for telling selv om de tar et bad. De ligger ikke nede for telling, nei, men selv hadde jeg i allefall ikke likt at jeg hadde blitt filmet når jeg badet/dusjet og det hadde blitt lagt ut til så mange. Mine barn i slutten av tenårene hadde heller ikke godtatt det. Når jeg tenker etter tror jeg ingen jeg kjenner hadde godtatt det. Hvorfor skal små barn måtte tåle/godta det fordi de ikke kan si fra selv? Endret 12. november 2017 av Jobbermedbarn 52
filifjonka Skrevet 12. november 2017 #43011 Skrevet 12. november 2017 20 minutes ago, Jobbermedbarn said: De ligger ikke nede for telling, nei, men selv hadde jeg i allefall ikke likt at jeg hadde blitt filmet når jeg badet/dusjet og det hadde blitt lagt ut til så mange. Mine barn i slutten av tenårene hadde heller ikke godtatt det. Når jeg tenker etter tror jeg ingen jeg kjenner hadde godtatt det. Hvorfor skal små barn måtte tåle/godta det fordi de ikke kan si fra selv? Helt enig. 6
Keaton Skrevet 12. november 2017 #43012 Skrevet 12. november 2017 Overload med barneeksponering på bloggen i farsdagsinnlegget, akkompagnert med følelsesbasert tekst. CBE.no fornekter seg ikke. 26
Gjest xx girl xx Skrevet 12. november 2017 #43013 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Kollontaj skrev: Overload med barneeksponering på bloggen i farsdagsinnlegget, akkompagnert med følelsesbasert tekst. CBE.no fornekter seg ikke. Jeg måtte inn å se. Teksten er så kjedelig. At den orket jeg ikke lese engang. Du ser CBE.no vet at barna egentlig burde skjermes. Bilder som er utydelige og noen tatt bakenfra.
Ellevill Skrevet 12. november 2017 #43014 Skrevet 12. november 2017 13 timer siden, pøbelsara skrev: Kjære CBE! Når ungene ser på Barne-TV, lager farsdagskort, sitter i badekaret, leker, går tur, eller hvahardu, kan du ikke bare la være å legge det ut på SoMe? Kan dere ikke ha litt privatliv i familien Berg Eriksen? Det viktigste er jo det etiske i det! Men en annen ting jeg ikke skjønner er at de GIDDER. Jeg skjønner at business er drivkraften, men likevel...? At de i enhver anledning tenker: «Dette må jeg ta frem mobilen og filme/fotografere!» Har de aldri en dag der de får en åpenbaring : «Herregud, så inderlig lei jeg er av egen bruk av sosiale medier 24/7/365.» Det er som en avhengighet, en stadig bekreftelse som trengs. Men jeg er en enkel sjel.... Det er mye jeg ikke forstår. 😅 28
Pikachuchu Skrevet 12. november 2017 #43015 Skrevet 12. november 2017 Godt det kom en dag som farsdag nå, ypperlig anledning til å publisere ikke mindre enn to innlegg med masse barnebilder. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/internett-og-apper/bilder-pa-nett/bilder-av-barn/ De viktigste som står her er vel: "Artikkel 16 - Barnet skal ikke utsettes for tilfeldig eller ulovlig innblanding i sitt privatliv." Tenker da på filming i badekar, se på/bli forstyrret av mors mas under barne-tv og produksjon av farsdagskort, som nylige eksempler. I tillegg til dette: " Del færrest mulig bilder". Hvor mange treff har eldste? Over 10 000!!! Helt drøyt alene med bare bildene, men legg til mengder av personlig informasjon... blir helt matt. Og hva er egentlig årsaken til at de har skjermet yngste mer? Noe har de tydeligvis lært, men hva er problemet med å fjerne dem helt fra bloggen? Å publisere bilder av dem uten å vise ansiktet er som andre her også sier, ikke bra. De vet at det er galt med eksponeringen, men MÅ bare likevel.. 18
gjest91 Skrevet 13. november 2017 #43016 Skrevet 13. november 2017 Hun ser jo drita full ut på bildene i møbel-posten... 12
Louiah Skrevet 13. november 2017 #43017 Skrevet 13. november 2017 Til å bruke å mange timer med frisør, foto og redigering i etterkant synes jeg ikke bildene av årets festkjoler ble så bra. Greit nok at det et bare de første 5 av mange i rekken hun skal vise frem, men dette blir for de aller fleste glorete. 11
Nobile Skrevet 13. november 2017 #43018 Skrevet 13. november 2017 Synes bilder med den grønne kjolen med spaghetti stropper ser litt rart ut, spesielt hennes høyre skulder/ kraveben og den høyre armen. 5
Inocybe Skrevet 13. november 2017 #43019 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Nobile skrev: Synes bilder med den grønne kjolen med spaghetti stropper ser litt rart ut, spesielt hennes høyre skulder/ kraveben og den høyre armen. Ja det bildet ser rart ut. Men CBE da hun lærte av bilderedigeringsskandalen og kunne aldri mer finne på å redigere annet enn lys og skygge sååå. 7
Louiah Skrevet 13. november 2017 #43020 Skrevet 13. november 2017 Mange av bildene ser veldig rare ut forskjellige steder. 7
Fremhevede innlegg