Rubella Skrevet 9. november 2017 #42881 Skrevet 9. november 2017 Svisker i taco-wrap så bare helt forferdelig ekkelt ut i mine øyne! Men nå har jeg sviske- og rosinfobi også, da... ser ut som innskrumpa vingeløse fluer Brekker meg nesten av tanken, haha. 16
Drømmeløper Skrevet 9. november 2017 #42882 Skrevet 9. november 2017 Det er så vanskelig å holde tunga beint i munnen med tanke på hva som er kritikk av privatperson og hva som er kritikk av bedriften. En tommelfingerregel er vel at dersom man uten problemer kunne sagt at det plagget var stygt / modellen ser ubekvem ut / stylingen var ikke bra om en Ellos-katalog, så burde man kunne si det om bloggen og bloggens modell(er) også. Alt(?) det som vises er jo betalt for, og kanskje CBE knapt blander inn sin egen smak i det hele tatt. Hun har nok et veldig bevisst forhold til hva som er jobb og hva som er privat, og det er jo vel og fint helt til det kommer til eksponeringen av barna. De små har vel ikke utviklet nok logisk sans til å forstå skillet mellom bedriften og privatlivet hjemme. Det må være så utrolig merkelig for foreldrene å presisere at nå er det skuespill og ikke ekte øyeblikk, mens nå er det vanlig familietid uten dokumentering. 15
Gjest formula Skrevet 9. november 2017 #42883 Skrevet 9. november 2017 (endret) Veldig spesielt at hun som har det SÅ travelt snapper at hun sitter og lager fotobok med bilder av barna, midt i arbeidstiden. Eller vent....kan det være at det skal reklameres for et firma som selger slike tjenester? - Lag din egen fotobok - perfekt julegave til besteforeldrene. Da er det jo jobb likevel da, eller? Nok et eksempel på hvorfor det er vanskelig å skille privatperson og blogger innimellom. Nå kommer det nok reklame for Foto****** om en stund, der vi lulles inn i forestillingen om barndom, jul og besteforeldre som tar til tårene i glede over et sånt moderne lite skrytealbum. Endret 9. november 2017 av formula
-venter- Skrevet 9. november 2017 #42884 Skrevet 9. november 2017 12 timer siden, Sirkustjukk skrev: Dama har annonseinnlegg for SVISKER, dette kan ikke forbigåes!😂 Jeg liker faktisk svisker, det gjør begge barna her i hus også 6
FantasDick Skrevet 9. november 2017 #42885 Skrevet 9. november 2017 46 minutter siden, -venter- skrev: Jeg liker faktisk svisker, det gjør begge barna her i hus også Samme her! 7
Gjest Gaea Skrevet 9. november 2017 #42886 Skrevet 9. november 2017 (endret) 1 time siden, Drømmeløper skrev: Det er så vanskelig å holde tunga beint i munnen med tanke på hva som er kritikk av privatperson og hva som er kritikk av bedriften. En tommelfingerregel er vel at dersom man uten problemer kunne sagt at det plagget var stygt / modellen ser ubekvem ut / stylingen var ikke bra om en Ellos-katalog, så burde man kunne si det om bloggen og bloggens modell(er) også. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig, jeg. Enig i det du skriver, kanskje (?) uenig om hvorvidt det overholdes i tråden eller ikke. Jeg hadde ikke leet et øyelokk om noen skrev at disse plaggene var så fæle at de burde brennes liksom, men problemet er jo at det sies at modellen er sånn og sånn. Når man latterliggjør modellen/mennesket, ikke plagget eller stylingen. Tror det er få kvinner fra Ellos-katalogen som opplever det gitt. Så kan man gjemme seg bak dette med at det er en mulighet for at CBE er totalt kjøpt og betalt, velger å gå i klær og bo blant møbler hun ikke liker en gang... Som jeg for øvrig tror er svært lite sannsynlig. Men uansett da, så fremstår en del av det som skrives som latterliggjøring av mennesket, det er liksom poenget, hvis ikke hadde det jo vært utrolig lett å skrive "den jakken var dritstygg" i stedet for "CBE eier ikke smak, klasse eller stil" - er det ikke? Sistnevnte fremstår så barnslig og unødvendig, jeg synes det ødelegger tråden. (Føler også at jeg må komme med en disclaimer for å ikke automatisk bli avfeid som "ukritisk fan" - tror jeg aldri har forsvart CBE eller kritisert utviklingen i en bloggertråd før... Men jeg synes det går litt over stokk og stein i blant, der i blant nå, så jeg ville bare si noe selv om jeg har lest unnskyldningene for at det holdes på slik en haug ganger før) Endret 9. november 2017 av Gaea
Pigaloppen Skrevet 9. november 2017 #42887 Skrevet 9. november 2017 Herregud hva er det de driver med om dagen?! Poppa opp et bilde av henne på instagram, fruen har lagt til en emoji som referer til hennes bakdel, og klint til med hashtaggen carolinebergeriksen workout.... https://imgur.com/gallery/TljDi. 23
Mme Blavatsky Skrevet 9. november 2017 #42888 Skrevet 9. november 2017 Disse bildene ble tatt ved en fotoshoot der CBE er modellen og blir stylet av andre. At man harselerer litt over stylingen og bildene ser jeg faktisk ingen ting i veien med så lenge det ikke er CBEs opprinnelige utseende som diskuteres, og det er de jo ikke. Det er ikke mobbing å mene at stylingen ikke fungerte i dette tilfellet. Slike arrangerte "modellbilder" utgjør dessuten en stor del av bloggen, så selvsagt er det lov med tilbakemeldinger av både positiv og negativ art! Det som evt. gjør slik humoristisk kritikk betenkelig er når bloggen også publiserer innhold med andre som ikke har valgt å "selge seg selv" som produkt slik, men i dette tilfellet gjelder det kun heldigvis CBE selv som er en voksen person som har gjort dette til levebrød. I det siste har bloggen virket inkonsekvent og retningsløs, og den nye headeren hjelper ikke akkurat med å kommunisere noen solid profil, slik jeg ser det. De stadig dalende lesertallene tyder også på at bloggens glanstid er over, noe den nye fotoshooten illustrerer veldig godt, i min mening. 21
Papirfly Skrevet 9. november 2017 #42889 Skrevet 9. november 2017 Tråden er ryddet for spørreundersøkelse. Papirfly, mod.
Cavatina Skrevet 9. november 2017 #42890 Skrevet 9. november 2017 (endret) Kan vi droppe prat om rumpa til CBE med mindre det kan dokumenteres en forbindelse mellom den og sponsing/photoshopping på noe som helst vis? Ellers er den irrelevant for debatten om bedriften. Endret 9. november 2017 av Cavatina 14
Louiah Skrevet 9. november 2017 #42891 Skrevet 9. november 2017 Hun er hvertfall enig i at headeren skal byttes nå, da. Spent på hvilken header som skal erstatte den forrige av bildene som ble tatt her om dagen. 7
mikrobe Skrevet 9. november 2017 #42892 Skrevet 9. november 2017 Det bildet er kanskje et forsøk på å vri debatten bort fra ViOver60, fuskepels, paljetter, 80-tallet, og over på noe hun kan få skryt for. 14
miagunda Skrevet 9. november 2017 #42893 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Pigaloppen skrev: Herregud hva er det de driver med om dagen?! Poppa opp et bilde av henne på instagram, fruen har lagt til en emoji som referer til hennes bakdel, og klint til med hashtaggen carolinebergeriksen workout.... https://imgur.com/gallery/TljDi. Synes det ligna en fersken jeg. 2
Jacques Skrevet 9. november 2017 #42894 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Pigaloppen skrev: Jeg klarer faktisk ikke fatte hvor hun vil med dette bildet, kan det ha noe med sviskene å gjøre...?! Nivå. 10
Cavatina Skrevet 9. november 2017 #42895 Skrevet 9. november 2017 Det er helt tydelig at vi lever i krenkelsens tidsalder. Blir man ikke krenket på egne vegne, blir man krenket på vegne av hovedpersonen i et narrativ skapt i den hensikt å selge annonseplass og påvirke til shopping og forbruk, tydeligvis ved hjelp av svært enkle virkemidler. Som åpenbart virker. Verden vil bedras 29
kidnapkid Skrevet 9. november 2017 #42896 Skrevet 9. november 2017 3 minutter siden, Cavatina skrev: Det er helt tydelig at vi lever i krenkelsens tidsalder. Blir man ikke krenket på egne vegne, blir man krenket på vegne av hovedpersonen i et narrativ skapt i den hensikt å selge annonseplass og påvirke til shopping og forbruk, tydeligvis ved hjelp av svært enkle virkemidler. Som åpenbart virker. Verden vil bedras Hva er det du "tydelig" henviser til her egentlig? 8
Gjest Skribent Skrevet 9. november 2017 #42897 Skrevet 9. november 2017 (endret) 14 timer siden, Nuwanda2 skrev: Ja, det vet faktisk ikke jeg heller. Men uansett hvem av de det er, så har jeg vanskelig for å tro at privatpersonen ikke synes det er vanskelig og vondt å lese at at noen synes man ikke ser fin ut. At enkeltkommentarer innimellom kan være på kanten er nå en ting, hver enkelt får stå for det. Når det er sagt - hun er ikke en «motvillig» kjendis i kraft av et talent eller en ressurs som medfører til dels ufrivillig oppmerksomhet, hun er kjendis på bakgrunn av eksponering av seg selv (og livet rundt). Vi kan trygt forutsette at eksponeringen ikke bare er et godt informert, men også svært frivillig valg fra en godt voksen kvinne, som i tillegg ønsker å jobbe i denne bransjen etter å ha tatt en relevant utdanning. Hvis noen synes folks ærlige meninger er «vondt og vanskelig» gjør man da ikke levebrød av å eksponere seg i detalj år etter år? Med mindre man har så oppblåst selvbilde at man oppriktig tror hele verden synes man er perfekt? Jeg synes det blir å undervurdere henne, stakkarsliggjøre henne til og med, når man synes synd på henne som privatperson. Mennesker som ytrer seg i media gjennom tekst, politikk, kunst eller hva enn må regne med at hvem som helst kan mene noe. Så kan vi mene noe om folk som sier noe negativt, men noe offer er CBE ikke på noen som helst måte! For øvrig, dersom leserne er viktig for bedriften bør de ta tempen på hva som fungerer for flest mulig lesere. De bør til de grader ta til seg alle typer tilbakemeldinger og gå noen runder også med de kjipe kommentarene før de avfeier alle som «haters». Det de driver med nå er å fase seg selv helt ut, og det er vel ikke det de ønsker. Eller kanskje det er det? Gå ut med et smell? Ut fra hvordan hun fremstår på fotoshoots, både de private med mannen og de som er mer iscenesatt, så ser vi en person som tydelig elsker å leke dress-up og være deilig og pen. Hun formelig trygler om skryt og bekreftelser. Det er slikt vi kan unnskylde og forklare hos unge rosabloggere - lik meg, se meg! - men som blir mer og mer uforståelig jo eldre hun blir. Hadde det vært min datter ville jeg faktisk vært bekymret. At to døtre i tillegg skal flaskes opp på samme viset er bare trist. Krever virkelig samarbeidspartnerne denne typen image? Ville vært forfriskende med en voksen blogg. En virkelig en. Dersom bloggen jevnt over hadde vært mer jordnær og relaterbar kunne den også overlevd en selvdiggende fotoshoot i ny og ne uten å bli usmakelig. Venter i spenning på ny header, om hun klarer å overgå seg selv eller faktisk klarer å velge noe som kan representere bloggen på en bedre måte. (Vel... slik sett er jo det nåværende ganske presist ) Nå nærmer det seg barnebursdag med stormskritt, så får det være lov å håpe det blir en mer sømmelig affære enn alt annet med barna. Endret 9. november 2017 av Skribent Prøvde å rette formatering
Hotellet Skrevet 9. november 2017 #42898 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Skribent skrev: At enkeltkommentarer innimellom kan være på kanten er nå en ting, hver enkelt får stå for det. Når det er sagt - hun er ikke en «motvillig» kjendis i kraft av et talent eller en ressurs som medfører til dels ufrivillig oppmerksomhet, hun er kjendis på bakgrunn av eksponering av seg selv (og livet rundt). Vi kan trygt forutsette at eksponeringen ikke bare er et godt informert og svært frivillig valg fra en godt voksen kvinne, som i tillegg ønsker å jobbe i denne bransjen etter å ha tatt en relevant utdanning. Hvis noen synes folks ærlige meninger er «vondt og vanskelig» gjør man da ikke levebrød av å eksponere seg i detalj år etter år? Med mindre man har så oppblåst selvbilde at man oppriktig tror hele verden synes man er perfekt? Jeg synes det blir å undervurdere henne, stakkarsliggjøre henne til og med, når man synes synd på henne som privatperson. Mennesker som ytrer seg i media gjennom tekst, politikk, kunst eller hva enn må regne med at hvem som helst kan mene noe. Så kan vi mene noe om folk som sier noe negativt, men noe offer er CBE ikke på noen som helst måte! For øvrig, dersom leserne er viktig for bedriften bør de ta tempen på hva som fungerer for flest mulig lesere. De bør til de grader ta til seg alle typer tilbakemeldinger og gå noen runder også med de kjipe kommentarene før de avfeier alle som «haters». Det de driver med nå er å fase seg selv helt ut, og det er vel ikke det de ønsker. Eller kanskje det er det? Gå ut med et smell? Ut fra hvordan hun fremstår på fotoshoots, både de private med mannen og de som er mer iscenesatt, så ser vi en person som tydelig elsker å leke dress-up og være deilig og pen. Hun formelig trygler om skryt og bekreftelser. Det er slikt vi kan unnskylde og forklare hos unge rosabloggere - lik meg, se meg! - men som blir mer og mer uforståelig jo eldre hun blir. Hadde det vært min datter ville jeg faktisk vært bekymret. At to døtre i tillegg skal flaskes opp på samme viset er bare trist. Krever virkelig samarbeidspartnerne denne typen image? Ville vært forfriskende med en voksen blogg. En virkelig en. Dersom bloggen jevnt over hadde vært mer jordnær og relaterbar kunne den også overlevd en selvdiggende fotoshoot i ny og ne uten å bli usmakelig. Venter i spenning på ny header, om hun klarer å overgå seg selv eller faktisk klarer å velge noe som kan representere bloggen på en bedre måte. (Vel... slik sett er jo det nåværende ganske presist ) Nå nærmer det seg barnebursdag med stormskritt, så får det være lov å håpe det blir en mer sømmelig affære enn alt annet med barna. Amen!! 👏🏼👏🏼👏🏼 6
Blod Skrevet 9. november 2017 #42899 Skrevet 9. november 2017 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt og omtale av kropp, samt svar til dette. Blod, mod
filifjonka Skrevet 9. november 2017 #42900 Skrevet 9. november 2017 3 hours ago, Skribent said: At enkeltkommentarer innimellom kan være på kanten er nå en ting, hver enkelt får stå for det. Når det er sagt - hun er ikke en «motvillig» kjendis i kraft av et talent eller en ressurs som medfører til dels ufrivillig oppmerksomhet, hun er kjendis på bakgrunn av eksponering av seg selv (og livet rundt). Vi kan trygt forutsette at eksponeringen ikke bare er et godt informert og svært frivillig valg fra en godt voksen kvinne, som i tillegg ønsker å jobbe i denne bransjen etter å ha tatt en relevant utdanning. Hvis noen synes folks ærlige meninger er «vondt og vanskelig» gjør man da ikke levebrød av å eksponere seg i detalj år etter år? Med mindre man har så oppblåst selvbilde at man oppriktig tror hele verden synes man er perfekt? Jeg synes det blir å undervurdere henne, stakkarsliggjøre henne til og med, når man synes synd på henne som privatperson. Mennesker som ytrer seg i media gjennom tekst, politikk, kunst eller hva enn må regne med at hvem som helst kan mene noe. Så kan vi mene noe om folk som sier noe negativt, men noe offer er CBE ikke på noen som helst måte! For øvrig, dersom leserne er viktig for bedriften bør de ta tempen på hva som fungerer for flest mulig lesere. De bør til de grader ta til seg alle typer tilbakemeldinger og gå noen runder også med de kjipe kommentarene før de avfeier alle som «haters». Det de driver med nå er å fase seg selv helt ut, og det er vel ikke det de ønsker. Eller kanskje det er det? Gå ut med et smell? Ut fra hvordan hun fremstår på fotoshoots, både de private med mannen og de som er mer iscenesatt, så ser vi en person som tydelig elsker å leke dress-up og være deilig og pen. Hun formelig trygler om skryt og bekreftelser. Det er slikt vi kan unnskylde og forklare hos unge rosabloggere - lik meg, se meg! - men som blir mer og mer uforståelig jo eldre hun blir. Hadde det vært min datter ville jeg faktisk vært bekymret. At to døtre i tillegg skal flaskes opp på samme viset er bare trist. Krever virkelig samarbeidspartnerne denne typen image? Ville vært forfriskende med en voksen blogg. En virkelig en. Dersom bloggen jevnt over hadde vært mer jordnær og relaterbar kunne den også overlevd en selvdiggende fotoshoot i ny og ne uten å bli usmakelig. Venter i spenning på ny header, om hun klarer å overgå seg selv eller faktisk klarer å velge noe som kan representere bloggen på en bedre måte. (Vel... slik sett er jo det nåværende ganske presist ) Nå nærmer det seg barnebursdag med stormskritt, så får det være lov å håpe det blir en mer sømmelig affære enn alt annet med barna. Å, virkelig spot on, takk for at du gidder å ta deg tid til å beskrive hva mange føler... 10
Fremhevede innlegg