Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Asti skrev:

Bra oppsummering.  :)  Om noen er interessert har jeg lagt ut litt dokumentasjon på dette (med kildehenvisninger):  https://imgur.com/a/fpq4k 

Den imguren der er en killer Asti 👍🏼👍🏼👍🏼

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes CBE ser betydelig eldre og sliten ut. Tror hun er ekstremt lei selv og begynner og bli desperat etter å holde hodet over vannet.

For noen år siden var det tv, bok, ene kolleksjoner her og der. Nå er det vel bare reklame på bloggen. 

Hun vet at hun lett kan erstattes!

• Liker 23
Skrevet

Det er vel akkurat det som er riset bak speilet for bloggerne;

alltid være på, alltid være aktuell, alltid ligge noen innlegg i forkant, alltid ha et innlegg i bakhånd om noe skjer så du ikke får blogget, alltid ha avtaler med sponsorer og samarbeidspartnere, alltid være på jakt etter nye sponsorer og samarbeidspartnere, alltid vite at du må holde deg på toppen, alltid vite at noen som ligger under deg på topplista puster deg i nakken, alltid vite at dine 15 seconds of fame egentlig gikk jævlig fort over og det står hundre andre som kan ta plassen din når som helst om du ikke passer på. 

• Liker 18
Skrevet
5 timer siden, Hotellet skrev:

Den imguren der er en killer Asti 👍🏼👍🏼👍🏼

:) 

Skrevet

Dagens vandrende joggesko - ✔️

Dagens trening - ✔️

Dagens kaffekopp - ✔️ 

• Liker 19
Gjest formula
Skrevet
11 timer siden, Xstrella skrev:

Men cbe og co kan verken synge,danse eller spille

Nettopp, de kan ikke noe spesielt. De er blitt kjendiser i kraft av å vise fram seg selv, hjemmet sitt og barna sine. Alt pakket inn i produkter vi skal få lyst til å kjøpe. Hele konseptet er så vanvittig, at jeg har problemer med å forstå at 30.000 mennesker faktisk er inne og leser/ser på dette hver dag. Det sier kanskje noe om mennesket. Vi trenger noe i den grå hverdagen. Men kanskje ikke dette?

At det fenget for 8-10 år siden er ikke så rart, det var nytt og en ny måte å få litt lett tidtrøyte på. At blogging i den formen vi ser her fortsatt består er et mysterium, all den tid bloggerne viser seg totalt uten evne til å fornye seg. At CBEs blogg eksisterer om 10 år kan jeg aldri tenke meg. Nisjeblogging derimot har muligens en framtid.

Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Dagens vandrende joggesko - ✔️

Dagens trening - ✔️

Dagens kaffekopp - ✔️ 

Same shit, different day.

• Liker 8
Gjest formula
Skrevet

Ny dukkereklame, heldigvis uten barn denne gang.

Og nok en bekreftelse på hvor LITE travelt hun har det. - Jeg sier alltid ja når N spør om vi skal leke sammen -.

Hvis hun forteller sannheten her, så er hun den eneste mamma'n jeg vet om som alltid har tid til å leke. Folk flest har jo oppgaver i hjemmet som må gjøres etter arbeidstid, så da må man av og til si nei. Iallefall om man vil ha litt voksentid etter barna er i seng.

Synes forøvrig denne dukken og konseptet med at dukken skal ligne barnet er bare creepy. I tillegg er den med på å fremme ensidige skjønnhetsidealer og trange kjønnsroller hos små jenter. Men CBE dyrker jo dessverre dette.

Skrevet

Synes dukka ligner en lyshåret Anna Rassmussen.

• Liker 5
Gjest Amanda87
Skrevet

Hva skal bloggere leve av når karrieren er over? Må jo bli kjempe nedtur å gå mye ned i lønn og i et mer krevende yrke. 

Skrevet

Hadde håpet at hun hadde droppet den dukka, men dengang ei. Feil signaler på så mange plan, men siden det er fredag; orker ikke gå inn i materien igjen. :sukk: 

• Liker 20
Skrevet (endret)

Dagens dukkereklame er vel det nærmeste vi kommer en slags innrømmelse av at kritikken om bruk av barna i reklamer, faktisk har gått inn på bloggeier. Samtidig viser hun hvor ekstremt lite av kritikken hun faktisk forstår. Reklameinnlegget er illustrert med bilder fra barnerommet, og en vimpelrekke med eldstedatterens navn er sentral rekvisitt/blikkfang på majoriteten av bildene. Det er åpenbart viktig å gi leserne assosiasjoner til nettopp dette barnet for å selge flest mulig dukker. Barnet brukes med andre ord aktivt for å tjene penger til bedriften, og jentas privatliv kommer i andre rekke. Forkastelig, uforklarlig og hundre prosent uetisk. 

Endret av ssophie
  • Liker 45
Skrevet
5 timer siden, formula skrev:

Nettopp, de kan ikke noe spesielt. De er blitt kjendiser i kraft av å vise fram seg selv, hjemmet sitt og barna sine. Alt pakket inn i produkter vi skal få lyst til å kjøpe. Hele konseptet er så vanvittig, at jeg har problemer med å forstå at 30.000 mennesker faktisk er inne og leser/ser på dette hver dag. Det sier kanskje noe om mennesket. Vi trenger noe i den grå hverdagen. Men kanskje ikke dette?

At det fenget for 8-10 år siden er ikke så rart, det var nytt og en ny måte å få litt lett tidtrøyte på. At blogging i den formen vi ser her fortsatt består er et mysterium, all den tid bloggerne viser seg totalt uten evne til å fornye seg. At CBEs blogg eksisterer om 10 år kan jeg aldri tenke meg. Nisjeblogging derimot har muligens en framtid.

Fotballfruemannen var igrunnen en over middels god fotballspiller før han la opp ifjor. Han var kjent en stund før frua ble C kjendis..

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Kleenex skrev:

Fotballfruemannen var igrunnen en over middels god fotballspiller før han la opp ifjor. Han var kjent en stund før frua ble C kjendis..

Likefullt ble han omtalt som "mannen til fotballfrue" av blant annet TV 2. 

• Liker 15
Gjest formula
Skrevet
8 minutter siden, Kleenex skrev:

Han var nok kjent for de fotballinteresserte ja.Tenkte mer på bloggere som CBE og hennes like. 

Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, mikrobe skrev:

Likefullt ble han omtalt som "mannen til fotballfrue" av blant annet TV 2. 

Det er litt vittig faktisk:fnise:

Skrevet
17 minutter siden, formula skrev:

Det er litt vittig faktisk:fnise:

Ja, jeg tror den svei ganske godt. :) 

• Liker 9
Skrevet
39 minutter siden, ssophie skrev:

Dagens dukkereklame er vel det nærmeste vi kommer en slags innrømmelse av at kritikken om bruk av barna i reklamer, faktisk har gått inn på bloggeier. Samtidig viser hun hvor ekstremt lite av kritikken hun faktisk forstår. Reklameinnlegget er illustrert med bilder fra barnerommet, og en vimpelrekke med eldstedatterens navn er sentral rekvisitt/blikkfang på majoriteten av bildene. Det er åpenbart viktig å gi leserne assosiasjoner til nettopp dette barnet for å selge flest mulig dukker. Barnet brukes med andre ord aktivt for å tjene penger til bedriften, og jentas privatliv kommer i andre rekke. Forkastelig, uforklarlig og hundre prosent uetisk. 

Har denne bedriften noengang innrømmet feil? Like ever??

De vet best uansett, ferdig snakka. I villa Kulås er de tydeligvis av den oppfatning at det både eksperter og diverse kjendiser uttaler seg om når det gjelder eksponering av barn, er helt uinteressant og feil. De er sikkert bare sjalu og bitter alle som en. For denne bedriften vet best. Her går vi ned med flagget til topps. Fascinerende å være vitne til, det å aldri ta til seg kritikk. Det er jo  helt menneskelig å gjøre feil, innrømme det og lære av det. Men disse to her altså, helt ubegripelig.

• Liker 15
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner med svar. 

Mynona, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...