Keaton Skrevet 25. juli 2017 #36341 Skrevet 25. juli 2017 37 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Kjære kirkefolk, alt dere henger dere opp i... Det var sikkert på "barnebordet" Dere? Vet du at brukeren du kommenterer representerer flere enn seg selv? 11
Gjest Kaktuspotte Skrevet 25. juli 2017 #36342 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Dere? Vet du at brukeren du kommenterer representerer flere enn seg selv? Vedkommende reprensenterer kanskje ikke deg.... hva vet jeg Uansett, det er utrolig mange som er nede på detaljnivå.
Keaton Skrevet 25. juli 2017 #36343 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 5 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Vedkommende reprensenterer kanskje ikke deg.... hva vet jeg Uansett, det er utrolig mange som er nede på detaljnivå. Du får henvende deg med riktig pronomen. Svært få av oss snakker på vegne av andre. Og angående detaljnivå: på den måten unngår man iallfall at man i enkelte tråder støtter bloggere som utleverer barn og i andre tråder synes man det er en uting. Bare et helt tilfeldig eksempel. Endret 25. juli 2017 av Kollontaj 20
BellaSwan Skrevet 25. juli 2017 #36344 Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, Sobril skrev: Det er rart dét - hvordan enkelte mennesker aldri klarer å se egne feil og mangler. Aldri tar de til seg kritikk, er kun opptatt av eget forsvar, og fremstår generelt lite ydmyke. Dessuten finner de seg selv overtreffelige, og tror helt seriøst, at folk som måtte mene noe annet enn dem selv, og ikke ser deres egen overtreffelighet - bare er sjalu eller misunnelige. Dette tror de så hardnakket på at det er null vits å diskutere med dem. Det finnes et par ord for en slik måte å være på. Og med dette har du beskrevet CBE og LKE helt perfekt! 23
Gjest Cocosa Skrevet 25. juli 2017 #36345 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, Kaktuspotte skrev: Kjære kirkefolk, alt dere henger dere opp i... Det var sikkert på "barnebordet" Det var et enkelt spørsmål siden jeg ikke gadd å gi bloggen flere klikk. Og et relevant spørsmål, da frua har reklamert for leverpostei fra Stabburet flere enn én gang. Er det et "must" på frokostbordet, eller er det bare betalte ord? En problemstilling man snakker om daglig her inne. Men dette er mine formuleringer, og jeg vil ikke legge ord i munnen på noen andre brukere.
Gjest jentekvinne Skrevet 25. juli 2017 #36346 Skrevet 25. juli 2017 18 minutter siden, Cocosa skrev: Det var et enkelt spørsmål siden jeg ikke gadd å gi bloggen flere klikk. Og et relevant spørsmål, da frua har reklamert for leverpostei fra Stabburet flere enn én gang. Er det et "must" på frokostbordet, eller er det bare betalte ord? En problemstilling man snakker om daglig her inne. Men dette er mine formuleringer, og jeg vil ikke legge ord i munnen på noen andre brukere. Hvorfor diskuteres produktplassering, annonsering og alle mulige andre markedsføringsfeil CBE måtte begå? Med så mange som er ute etter å ta henne på alt mulig så må jo forbrukerombudet ha opprettet en egen avdeling kun for å motta klager på henne. Tror dere ikke at forbrukerombudet får med seg at bloggere gjør feil? Tror dere ikke at de kontakter bloggere som begår de feilene og ber de rette opp i dette? Har ikke CBE vært så lenge i "gamet" at hun vet inderlig godt hva som er galt og ikke? Det kan jo hende at den der leverposteien er kjøpt og betalt av CBE selv og at hun derfor ikke merker det innlegget. Jeg blir nesten skremt av den heksejakten som er her inne på KG.
neon_sun Skrevet 25. juli 2017 #36347 Skrevet 25. juli 2017 Til dere som kritiserer kg og brukerene her: Ta en titt i kommentarfeltet her http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/bloggere-tok-avstand-fra-dyretesting-reklamerer-for-nei-merker/a/24086473/ . Her er det overtall av voksne menn som drar frem mye av kritikken som har kommet frem her. Mye skarpere og usakelig tone her enn på kvinneguiden også. Er det egentlig disse mennene som skjuler seg bare brukerne som er aktive her (ikke spekulasjoner, bare et latterlig eksempel)? Eller er det slik at kanskje resten av verden «der ute» også har et dårlig inntrykk av hvordan sirkus Eriksen driver bedriften? 26
Inocybe Skrevet 25. juli 2017 #36348 Skrevet 25. juli 2017 12 minutter siden, jentekvinne skrev: Hvorfor diskuteres produktplassering, annonsering og alle mulige andre markedsføringsfeil CBE måtte begå? Med så mange som er ute etter å ta henne på alt mulig så må jo forbrukerombudet ha opprettet en egen avdeling kun for å motta klager på henne. Tror dere ikke at forbrukerombudet får med seg at bloggere gjør feil? Tror dere ikke at de kontakter bloggere som begår de feilene og ber de rette opp i dette? Har ikke CBE vært så lenge i "gamet" at hun vet inderlig godt hva som er galt og ikke? Det kan jo hende at den der leverposteien er kjøpt og betalt av CBE selv og at hun derfor ikke merker det innlegget. Jeg blir nesten skremt av den heksejakten som er her inne på KG. Hvem mener du når du skriver dere? @Cocosa er ganke tydelig på at hun bare snakket for seg selv og ikke en gruppe. Jeg tror (egentlig vet for det har de selv skrevet) at FO er overarbeidet og har for mye å gjøre. De har ikke tid og anledning til å lese gjennom alle blogger i Norge. Derfor ber de publikum om å sende tips. Å følge oppfordringen fra FO er ikke det samme som å ha baktanker om å "ville ta" noen som helst. Den "ta"-spekulasjonen din får du stå for selv. Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i den. CBE har ganke riktige vært lenge i gamet og vet helt sikkert masse om hvordan hun burde gjøre det. Derfor er det nettopp ekstra tragisk at hun gang på gang velger ikke gjør det riktig. For eksempel så brukte hun igjen alkohol i en reklame bare få dager etter helsedirektoratet hadde refset henne for akkurat det. Jeg lar det være opp til deg om slik oppførelse som CBE til stadighet gjør karakteriserer henne som mindrebegavet eller kynisk utspekulert. 22
filifjonka Skrevet 25. juli 2017 #36349 Skrevet 25. juli 2017 15 timer siden, Svenson skrev: Eller kanskje de faktisk bare har bestilt det og betalt som vanlige folk? Denne diskusjonen her viser bare hvor latterlig KG har blitt. Her spekuleres det frem og tilbake, ingen håndfaste bevis for noe som helst, bare en lang rekke med hånlige kommentarer fra mennesker som egentlig burde bruke tiden sin til noe fornuftig. Jaja, glad det ikke er jeg som kaster bort tiden min Jeg har ikke katet meg inn i den debatten, men dette var typisk produktplassering, så det har de nok ikke. 10
Keaton Skrevet 25. juli 2017 #36350 Skrevet 25. juli 2017 Fra Brønnøysundregisteret: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette. Hva folk flest gjør når de bestiller frokost, har veldig lite med denne virksomheten å gjøre. 15
Gjest Skribent Skrevet 25. juli 2017 #36351 Skrevet 25. juli 2017 5 timer siden, visningsnamn skrev: Jeg tipper de fleste ler enda mer av opplegget til CBE og LKE, uten at de selv forstår hvordan de blir sett på. Og da snakker jeg ikke om folk her inne, men folk flest. Gjett om! Som du sier nevnes MtM og fotballfrue (hun blir ikke kvitt den hedersbetegnelsen med det første, til det samsvarer imaget for godt med begrepet) i samme åndedrag, og det kan umulig være ønskelig. 5 timer siden, Kollontaj skrev: Uff da. Her trykket vi visst på noen vonde knapper. Pust med magen, heldigvis er det ikke deg personlig som støtt og stadig viser dårlig etisk dømmekraft i bloggdriften. Det er han nok kjempeglad for, den gode Svenson ahem... Det knaker godt i det skrale fundamentet, og mens mer kunnskap brer om seg i seriøse miljøer i mediebransjen vil en del av dagens bloggere få slite med å holde liv i driften på lengre sikt.
Gjest Topptur Skrevet 25. juli 2017 #36352 Skrevet 25. juli 2017 5 timer siden, Svenson skrev: Ja, for jeg og CBE er helt sikkert de eneste som synes at folk her inne kaster bort tiden på tull :D KG har ikke det beste ryktet blant folk flest, det er jo en grunn til at dere gjemmer dere bak anonymitet. Å holde på sånn dere gjør er ikke spesielt sosialt akseptert, og de fleste ler vel av hele opplegget her inne. Nå klarte jeg ikke å holde meg lenger, altså😂 det blir litt dumt å kritisere andre for å gjemme seg bak anonymknappen når du selv gjør akkurat det samme? Og at KG har dårlig rykte blant folk flest? Jeg tror faktisk at 'folk flest' ikke aner at forumet eksisterer. Bloggere og deres virke er ikke alminnelig samtaleemne blant de jeg ferdes med, i hvert fall.
Gjest Skribent Skrevet 25. juli 2017 #36353 Skrevet 25. juli 2017 Innspill om merking av retusjert reklame: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/nqPqL/Reklamebransjens-skitne-triks-odelegger-unges-psykiske-helse--Oystein-Kolstad-Kvalo Bloggen er en reklamekanal, jf Brønnøysund blant annet. Diskusjonen om hva som er filter og hva som er bilderedigering på bildene der har jeg ikke nok kunnskap til å gå i dybden på rent teknisk, men dersom det blir stilt større krav til hvordan man har lov til å fremstille et produkt ville det kanskje bidra til økt bevissthet? Da spesielt med tanke på de som ikke er klar over hvor mye det visuelle kan manipuleres. Eventuelt krav til å gjøre bedre rede for hvordan produktet er justert/manipulert på bilder?
Aida_01 Skrevet 25. juli 2017 #36354 Skrevet 25. juli 2017 11 minutter siden, Skribent skrev: Innspill om merking av retusjert reklame: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/nqPqL/Reklamebransjens-skitne-triks-odelegger-unges-psykiske-helse--Oystein-Kolstad-Kvalo Bloggen er en reklamekanal, jf Brønnøysund blant annet. Diskusjonen om hva som er filter og hva som er bilderedigering på bildene der har jeg ikke nok kunnskap til å gå i dybden på rent teknisk, men dersom det blir stilt større krav til hvordan man har lov til å fremstille et produkt ville det kanskje bidra til økt bevissthet? Da spesielt med tanke på de som ikke er klar over hvor mye det visuelle kan manipuleres. Eventuelt krav til å gjøre bedre rede for hvordan produktet er justert/manipulert på bilder? Godt innspill! Jeg tenker at det ville vært en stor forbedring og opplysning dersom alle bilder/videoer som blir brukt i markedsføring blir markert med *dette bildet er redigert og representerer ikke virkeligheten , eller noe sånt i den dur (gitt at det er redigert). Jeg forstår godt at oppvoksende generasjon blir fortvilet og lettere deprimert når man sammenligner seg med bloggere som redigerer kropp, hud og hår til det ugjenkjennelige. Så kan noen si at oppvoksende generasjon selv bruker filter og redigeringsapper over en lav sko, men jeg tror at inspirasjonen kommer i stor grad fra bloggere som har gjort dette i årevis allerede. 17
Edie Skrevet 25. juli 2017 #36355 Skrevet 25. juli 2017 Ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod.
Gjest CecilieX Skrevet 25. juli 2017 #36356 Skrevet 25. juli 2017 18 timer siden, Kollontaj skrev: Hvorfor publisere? Hvorfor publisere om jumpsuiten og ikke svare? Hvorfor svare flere ganger om frokostleverandøren? Siterer deg for å dokumentere at for 18 timer siden var disse spørsmålene ikke besvart, selv om bloggeier hadde vært inne og brukt tid på å svare om frokosten. Nå, for 6 timer siden i følge bloggen, så ble spørsmål om jumpsuit besvart. Rart det der, hvor selektivt behjelpelig hun er når det gjelder å svare på hvor noe er fra. Venninna si det! Merker meg forøvrig hvordan de høyt utdannede kvinnelige leserne lar seg engasjere av spørsmålet om hvilken hårfrisyre CBE bør gå for, dog er det en del som ikke støtter CBE sin påstand om at hun har en dårlig hårperiode, for hun er jo bare så flott uansett hva hun gjør. Ååååh sukk altså, søte du.
Inocybe Skrevet 25. juli 2017 #36357 Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, CecilieX skrev: Siterer deg for å dokumentere at for 18 timer siden var disse spørsmålene ikke besvart, selv om bloggeier hadde vært inne og brukt tid på å svare om frokosten. Nå, for 6 timer siden i følge bloggen, så ble spørsmål om jumpsuit besvart. Rart det der, hvor selektivt behjelpelig hun er når det gjelder å svare på hvor noe er fra. Venninna si det! Merker meg forøvrig hvordan de høyt utdannede kvinnelige leserne lar seg engasjere av spørsmålet om hvilken hårfrisyre CBE bør gå for, dog er det en del som ikke støtter CBE sin påstand om at hun har en dårlig hårperiode, for hun er jo bare så flott uansett hva hun gjør. Ååååh sukk altså, søte du. Så hun "fikk tid til" å svare spørsmålene om jumpsuitene til slutt Troverdighet er en fin bil ja. Lurer litt angående håret. Hadde ikke hun for noen måneder siden verdens mest perfekte løshår? Som til og med kom i en perfekt eske i marmormønster? Jeg trodde løshår var nettopp til slike situasjoner der man ønsker seg lengre hår men ikke orker å vente. Men hva vet jeg. Jeg benytter ikke hår fra fattige kvinner slik at de kan utnyttes litt mer. 45
Gjest CecilieX Skrevet 25. juli 2017 #36358 Skrevet 25. juli 2017 8 minutter siden, Inocybe skrev: Så hun "fikk tid til" å svare spørsmålene om jumpsuitene til slutt Troverdighet er en fin bil ja. Lurer litt angående håret. Hadde ikke hun for noen måneder siden verdens mest perfekte løshår? Som til og med kom i en perfekt eske i marmormønster? Jeg trodde løshår var nettopp til slike situasjoner der man ønsker seg lengre hår men ikke orker å vente. Men hva vet jeg. Jeg benytter ikke hår fra fattige kvinner slik at de kan utnyttes litt mer. Ja det hadde jeg glemt. Mulig produsenten av løshåret ikke blir så fornøyd, når dagens blogginnlegg inneholder informasjon om at CBE ikke lenger bruker extensions fordi det har slitt så voldsomt på håret......Men bra hun (og leserne) ikke har gjort bominvestering da, for boksen var jo skikkelig, skikkelig fin.
Inocybe Skrevet 25. juli 2017 #36359 Skrevet 25. juli 2017 24 minutter siden, CecilieX skrev: Ja det hadde jeg glemt. Mulig produsenten av løshåret ikke blir så fornøyd, når dagens blogginnlegg inneholder informasjon om at CBE ikke lenger bruker extensions fordi det har slitt så voldsomt på håret......Men bra hun (og leserne) ikke har gjort bominvestering da, for boksen var jo skikkelig, skikkelig fin. Skal ikke kimse av en fin boks. Det er kjekt å ha 9
Aida_01 Skrevet 25. juli 2017 #36360 Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, Inocybe skrev: Skal ikke kimse av en fin boks. Det er kjekt å ha En lekker innpakning er fint på så mange måter 😜 7
Fremhevede innlegg