penny_ Skrevet 27. juli 2017 #36421 Skrevet 27. juli 2017 (endret) 14 minutter siden, Amber skrev: Jeg leste her inne tidligere at CBE kritikkerne påstår at de er opptatt ikke bare av CBE men også av andre bloggere og at de følger loven. Jeg skulle gjerne sett hvordan denne tråden hadde tatt av om CBE reklamerte for plastisk kirurgi på den måten som Linni Meister nettopp gjorde. Men det er dere ikke opptatt av i det hele tatt. Det ER kun CBE som skal plukkes ifra hverandre, tror ikke lenger noe på at dere er opptatt av andre bloggere Synd egentlig, da jeg synes at man skal bry seg om sak og ikke person... innlegget til Linni synes jeg er hårreisende, og skjønner ikke at hun kan slippe unna med det. Hadde det vært CBE så hadde hun vel vært dissekert for lenge siden Mener du at alle som kritiserer CBE skal følge med på alle andre bloggere? Hvis du betaler meg for å gjøre det slik at jeg kan slutte i jobben min, så kan jeg vurdere det For det ville vært en fulltidsjobb og vel så det. Tror du må ansette hele KG. Endret 27. juli 2017 av penny_ 26
Amber Skrevet 27. juli 2017 #36422 Skrevet 27. juli 2017 31 minutter siden, penny_ skrev: Mener du at alle som kritiserer CBE skal følge med på alle andre bloggere? Hvis du betaler meg for å gjøre det slik at jeg kan slutte i jobben min, så kan jeg vurdere det For det ville vært en fulltidsjobb og vel så det. Tror du må ansette hele KG. Nei selvfølgelig ikke, mente bare at tidligere påpekte flere her inne at de var like opptatte av å sjekke andre bloggere også Synes det er imponerende at mange har tid til dette i det hele tatt jeg 1
penny_ Skrevet 27. juli 2017 #36423 Skrevet 27. juli 2017 (endret) 2 minutter siden, Amber skrev: Nei selvfølgelig ikke, mente bare at tidligere påpekte flere her inne at de var like opptatte av å sjekke andre bloggere også Synes det er imponerende at mange har tid til dette i det hele tatt jeg Ja, nettopp. Andre, ikke alle. Man kan ikke få med seg absolutt alt med mindre man sitter inne foran PC-en 24/7. Det tror jeg de færreste her gjør. Du sitter jo her og skriver selv. Hvordan får du tid til det? Med 1818 innlegg, så bør du forstå at folk har tid til å være på KG. Endret 27. juli 2017 av penny_ 28
Gjest Sirkustjukk Skrevet 27. juli 2017 #36424 Skrevet 27. juli 2017 7 minutter siden, Amber skrev: Nei selvfølgelig ikke, mente bare at tidligere påpekte flere her inne at de var like opptatte av å sjekke andre bloggere også Synes det er imponerende at mange har tid til dette i det hele tatt jeg Ja? Jeg har vært aktiv og dokumentert i mange andre tråder om bloggere og startet også en generelltråd om bloggere som er slappe på merking i SoMe. Så at "dere" ikke er opptatt av andre bloggere bør du trekke tilbake.
Inocybe Skrevet 27. juli 2017 #36425 Skrevet 27. juli 2017 (endret) Linni Meister kjenner jeg nesten ikke noe til. Vil helst ikke uttale meg om ting jeg ikke har satt meg bare litt inn i. På generelt grunnlag er jeg enig i at hvis det LM driver med å så ille som du beskriver så burde hun absolutt få høre det ja. Jeg har lagt merke til st hun har eb egen tråd og regner med skikt diskuteres der. CBE-bloggens ekstravaganser har jeg fulgt en del år nå så der føler jeg jeg har litt mer å komme med. En del av de andre bloggerne mistenker jeg først og fremmest burde snakke med en psykolog og deretter beskyttes mot seg selv. Derfor syns jeg det er vanskelig å delta like aktivt i trådene om dem selv om jeg også har fulgt bloggkarrierene deres en god stund. Helt til slutt syns jeg det er en uting å spekulere i andre brukeres motivasjoner for å delta. I tillegg er slike spekulasjoner mot regelverket. Legger til: Det er mange flotte generelle tråder om blogger også hvor det har vært engasjement veldig lenge. Så det at andre blogger ikke blir pratet om er helt feil. De bloggerne som får lite oppmerksomhet på Rampelys er gjerne de som ikke lyver, ikke driver shady business, merker reklamene sine, ikke har ekstrem fokus på kropp og som holder barna sine unna. Endret 27. juli 2017 av Inocybe 20
Gjest Priyanka Skrevet 27. juli 2017 #36426 Skrevet 27. juli 2017 (endret) Da jeg bodde i LA, så jeg Miranda Kerr, hun så veldig annerledes ut enn på bilder. Poenget er at Caroline ikke er alene om å redigere bilder, men det som irriterer folk, er at hun nekter for det. Endret 29. november 2017 av Priyanka
Edie Skrevet 27. juli 2017 #36427 Skrevet 27. juli 2017 Ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring. Edie, mod.
Amber Skrevet 27. juli 2017 #36428 Skrevet 27. juli 2017 1 time siden, penny_ skrev: Ja, nettopp. Andre, ikke alle. Man kan ikke få med seg absolutt alt med mindre man sitter inne foran PC-en 24/7. Det tror jeg de færreste her gjør. Du sitter jo her og skriver selv. Hvordan får du tid til det? Med 1818 innlegg, så bør du forstå at folk har tid til å være på KG. Jøss, tok du det som en fornærmelse eller? Det jeg siktet til var tid til å granske CBE og dokumentere hennes feiltrinn; ikke tid til å være på KG. Ja jeg har tid til å være på KG innimellom, men skriver ganske sjelden innlegg. Så fint at du tok deg tid til å sjekke hvor mange innlegg jeg har skrevet Har tross alt vært på KG i godt over ti år 1
Gjest Bettys Skrevet 27. juli 2017 #36429 Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, Amber skrev: Så fint at du tok deg tid til å sjekke hvor mange innlegg jeg har skrevet. Det står jo rett under brukernavnet ditt, så da har man tatt seg ca et halvt sekunds tid på å sjekke.
Gjest Atheena Skrevet 27. juli 2017 #36430 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, Priyanka skrev: Da jeg bodde i New York, så jeg Miranda Kerr, hun så veldig annerledes ut enn på bilder. Poenget er at Caroline ikke er alene om å redigere bilder, men det som irriterer folk, er at hun nekter for det. Ja det tror jeg også. Før det ble bevist at hun faktisk redigerte bildene sine så var det mye spekulasjoner rundt det og hun fikk også mange direkte spørsmål som hun hardnakket avfeide. Det kom også spekulasjoner hvor man begynte å lure på om de kommentere selv. Jeg tror de hadde tjent mye på å stå for det og dette gjelder jo også dette her med skjult reklame. Hvorfor den store uviljen på å kalle en spade en spade? Når man er oppmerksom på det så er det så og si umulig å skjule at man reklamerer for noe selv hvor iherdig de prøver på akkurat det. Alle gråsoner i boken brukes. Hallo! når du står med et flatt sykkehjul foran blomsterbutikken på Frogner med butikknavnet godt synlig på flere bilder så skjønner vi at du ikke har tatt deg en sykketur på Frogner, men at du faktisk står utenfor akkurat den butikken av en grunn. Her kan man jo nevne kinomoen fra Lindex, prettyflowerbox og den siste kjoleomtalen i samme slengen. Kan godt være hun kjøper kjolen selv og har tenkt å banke i bordet med kvitteringen, men dette er bindinger og å klø hverandre på ryggen. Hun understreker at det ikke er reklame for butikken og det kjøper sikkert de trofaste gode leserne, men sånn egentlig så skjønner vi jo alle at det ligger noe mer bak. Det er denne shady snikingen som er så åpenbar. Det blir rett og slett for dumt.
Inocybe Skrevet 27. juli 2017 #36431 Skrevet 27. juli 2017 5 minutter siden, Amber skrev: Jøss, tok du det som en fornærmelse eller? Det jeg siktet til var tid til å granske CBE og dokumentere hennes feiltrinn; ikke tid til å være på KG. Ja jeg har tid til å være på KG innimellom, men skriver ganske sjelden innlegg. Så fint at du tok deg tid til å sjekke hvor mange innlegg jeg har skrevet Har tross alt vært på KG i godt over ti år Hvorfor mener du det er forskjell på om man bruker litt av tiden sin på å finne dokumentasjon på det man mener eller på om man bruker den på å lese på KG? Er det slik at du mener den ene fritidsbeskjeftigelsen er mer lødig enn den andre? Slik du uttrykker deg virker det slik Med litt hukommelse og erfaring med å Google riktig tar det for i øvrig ikke mange sekundene å finne bevisene man ønsker. Jeg liker veldig godt de brukerne som underbygger påstandene sine. Det gjør diskusjonen mye mer ryddig trekker nivået betydelig opp. 20
Aricia Skrevet 27. juli 2017 #36432 Skrevet 27. juli 2017 I denne tråden blir man arrestert uansett hva man gjør. For noen dager siden var det massiv kritikk fordi kritikerne i tråden ikke dokumenterte påstandene sine tilstrekkelig (sic), nå er det altså galt å dokumentere for mye, eller i hvert fall å bruke tid på det. Damned if you do, osv. 35
Inocybe Skrevet 27. juli 2017 #36433 Skrevet 27. juli 2017 5 minutter siden, Atheena skrev: Ja det tror jeg også. Før det ble bevist at hun faktisk redigerte bildene sine så var det mye spekulasjoner rundt det og hun fikk også mange direkte spørsmål som hun hardnakket avfeide. Det kom også spekulasjoner hvor man begynte å lure på om de kommentere selv. Jeg tror de hadde tjent mye på å stå for det og dette gjelder jo også dette her med skjult reklame. Hvorfor den store uviljen på å kalle en spade en spade? Når man er oppmerksom på det så er det så og si umulig å skjule at man reklamerer for noe selv hvor iherdig de prøver på akkurat det. Alle gråsoner i boken brukes. Hallo! når du står med et flatt sykkehjul foran blomsterbutikken på Frogner med butikknavnet godt synlig på flere bilder så skjønner vi at du ikke har tatt deg en sykketur på Frogner, men at du faktisk står utenfor akkurat den butikken av en grunn. Her kan man jo nevne kinomoen fra Lindex, prettyflowerbox og den siste kjoleomtalen i samme slengen. Kan godt være hun kjøper kjolen selv og har tenkt å banke i bordet med kvitteringen, men dette er bindinger og å klø hverandre på ryggen. Hun understreker at det ikke er reklame for butikken og det kjøper sikkert de trofaste gode leserne, men sånn egentlig så skjønner vi jo alle at det ligger noe mer bak. Det er denne shady snikingen som er så åpenbar. Det blir rett og slett for dumt. Det har du helt rett i. Det gjelder ikke bare CBE men så godt som alle de store rosabloggerne. Folk liker ikke å bli holdt for narr og åbenlyst løyet til slik blant annet CBE er en mester i. Det er bakgrunnen for mye av kritikken mot rosabloggerne. 9
Gjest Asti Skrevet 27. juli 2017 #36434 Skrevet 27. juli 2017 (endret) 49 minutter siden, Aricia skrev: I denne tråden blir man arrestert uansett hva man gjør. For noen dager siden var det massiv kritikk fordi kritikerne i tråden ikke dokumenterte påstandene sine tilstrekkelig (sic), nå er det altså galt å dokumentere for mye, eller i hvert fall å bruke tid på det. Damned if you do, osv. @Amber, hvorfor skal alle i tråden her holdes ansvarlig for hva noen har uttalt? Selv har jeg rapportert mange bloggere til FO, men hvilke tråder jeg deltar i handler oftest om hvor saklige de er, og om jeg har noe å bidra med. I den tråden om Linni informerte jeg om at merkingen ikke er etter regelverket. Og så var der en annen bruker herfra som opplyste at det er usikkert om innholdet i selve reklameimnlegget er i strid med loven. Ellers er det ikke lov å omtale kropp her på KG, jfr http://forum.kvinneguiden.no/topic/1120927-linni-reklamerer-for-plastisk-kirurgi/?page=2#comment-20081704 . Det var derfor ikke en diskusjon jeg deltok videre i. Endret 27. juli 2017 av Asti La inn lenke
minimymlen Skrevet 27. juli 2017 #36435 Skrevet 27. juli 2017 Diskuterer man en blogger er man misunnelig, dersom det ikke dokumenteres er det spekulasjoner og hvis det dokumenteres bruker man for mye tid på å det (mao har ikke noe liv). Og om man først skal bruke tid på noe er det så mye annet man heller burde bruke tid (krig og fred og politikk og sånn). Dessuten er det viktig å føle seg krenket på vegne av andre, siden det finnes bloggere som gjør ting som er MYE verre, så hvorfor ikke bruke tid på dem? 45
LizbethOsnes Skrevet 27. juli 2017 #36436 Skrevet 27. juli 2017 5 timer siden, Amber skrev: Jeg leste her inne tidligere at CBE kritikkerne påstår at de er opptatt ikke bare av CBE men også av andre bloggere og at de følger loven. Jeg skulle gjerne sett hvordan denne tråden hadde tatt av om CBE reklamerte for plastisk kirurgi på den måten som Linni Meister nettopp gjorde. Men det er dere ikke opptatt av i det hele tatt. Det ER kun CBE som skal plukkes ifra hverandre, tror ikke lenger noe på at dere er opptatt av andre bloggere Synd egentlig, da jeg synes at man skal bry seg om sak og ikke person... innlegget til Linni synes jeg er hårreisende, og skjønner ikke at hun kan slippe unna med det. Hadde det vært CBE så hadde hun vel vært dissekert for lenge siden For meg handler dette om så mye annet enn å "ta" CBE. Jeg kan forklare: 1. Jeg har personlig opplevd hvordan hun og LKE oppfører seg, og hadde i "min tid" som blogger en "krangel" med disse om noe jeg overhodet ikke oppfatter som en liten sak. På denne måten har jeg selvsagt mine tanker og følelser rundt dem begge, som igjen fører til at jeg kanskje engasjerer meg mer her enn andre steder. 2. Jeg liker det inntrykket Linni gir av seg selv som person, noe som overhodet ikke kan sies om CBE. Selv om det hun gjorde var idiotisk og galt, betyr det mer at jeg liker det mennesket jeg får inntrykk av ellers. 3. Linni har gjort én glipp i mine øyne. CBEs glipper har jeg overhodet ikke tellingen på. 4. CBE er langt verre når det kommer til eksponering av barn enn det Linni er (selv om hun heller ikke er "innafor" på det området i mine trangsynte øyne), noe som er en stor kampsak for meg som mor - og blogger. Jeg tror vi kan konkludere med at årsaken til at det blir så mye blest rundt CBE er at hun som person og blogger gir inntrykk av å være alt annet enn "likanes". Det samme kan ikke sies om Linni, som er en søt og fin figur utad (jeg kjenner henne ikke, derfor bruk av ordet "utad"). 36
Gjest Topptur Skrevet 27. juli 2017 #36437 Skrevet 27. juli 2017 *fnis* Nå mangler hun bare 'masse bøker' før favorittrommet er klart (ref snap). Det mest naturlige var vel å si at nå mangler vi bare å få bøkene på plass? Men det er jo selvsagt forutsatt at man har andre bøker enn coffetable books og kokebøker med fett og sukkerfri mat.
Keaton Skrevet 27. juli 2017 #36438 Skrevet 27. juli 2017 Hvis de kjøpte bøker slik vanlige folk gjør, ville de hatt "masse bøker". Utrolig harry å bruke bøker som pynt og intellektuell rekvisitt. 38
Gjest Kaktuspotte Skrevet 27. juli 2017 #36439 Skrevet 27. juli 2017 Vi som kjøper bøker, og leser dem, får donere noen til biblioteket hennes.
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. juli 2017 #36440 Skrevet 27. juli 2017 35 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Vi som kjøper bøker, og leser dem, får donere noen til biblioteket hennes. Jeg har noen hyllemeter med biokjemi-bøker fra studietiden. De er kanskje litt utdaterte nå, men akk hvor imponerende de ser ut. Skikkelig blærefaktor i bokhylla. Tror du jeg får donere de?
Fremhevede innlegg