LilleSnupp Skrevet 18. juli 2017 #35841 Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, Ultiva skrev: Aner jeg at CBE her prøver å stable på beina en unnskyldning for å avlyse halvmaratonet i september? At hun skylder på at hun har ofret seg for huset, i stedet for å innrømme at oppkjøringen til løpet har vært fullstendig feil? Hun har jo brukt rikelig med tid på trening, men har f eks prioritert daglige crossfit-økter fremfor langkjøringer. Ikke rart at man ikke kommer i skikkelig maraton-form når man trener helt feil. Samme tanke slo meg 10
Aida_01 Skrevet 18. juli 2017 #35842 Skrevet 18. juli 2017 (endret) 9 timer siden, Skribent skrev: Amen Jeg lurer jo litt på hvor interessant man tenker man er for å eksponere seg selv og egne kropper (uavhengig av utseende) til kjedsommelighet. Den eneste forklaringen jeg kommer på er at penger betyr langt mer enn selvfølelse, integritet, barnas oppfattelse av deg senere pluss masse andre ting. Jeg unner dem (og alle i verden for den saks skyld) å tjene alt de måtte ønske seg, men et slags minimum av refleksjon og etikk hadde vært forfriskende. Og en del andre ting. Det er vel hevet over enhver tvil at penger er en prioritet der i gården. Jeg tror også at når man eksponerer seg selv uhemmet (men med filter) via blogg, facebook, snapchat , instagram så gjør det noe med en. Jeg kan godt forstå at kritikk blir tatt personlig, uavhengig om det er "fotokunstneren" eller selve poseringen (sminken, klesvalget) som blir kommentert, men som utenforstående så er det spesielt. Å være så navlebeskuende over så mange år, i så mange kanaler... til slutt tror man vel på det selv, at man er det man ser (en sminket pyntedukke). Så tror jeg også at i form av å ha hjemmekontor med kun mannen som kollega gjør også noe med en. Å ikke bli sosialisert i en kollegial setting tror jeg også kan ha sine ulemper. Personlig får jeg fort en indikasjon om jeg har gjort en god eller dårlig jobb, når jeg ser hva noen av mine andre kollegaer har levert. Jeg får også konkrete og helt objektive tilbakemeldinger fra sjefen min og mine kunder. Jeg har ikke anledning til å redigere disse tilbakemeldingene, slette eller ignorere de og definere det som hets. Så ja, h(g)jemmekontor har sine fordeler, men du verden så ensidig det også må være! Endret 18. juli 2017 av Aida_01 Typo 28
Aida_01 Skrevet 18. juli 2017 #35843 Skrevet 18. juli 2017 4 timer siden, Ultiva skrev: Aner jeg at CBE her prøver å stable på beina en unnskyldning for å avlyse halvmaratonet i september? At hun skylder på at hun har ofret seg for huset, i stedet for å innrømme at oppkjøringen til løpet har vært fullstendig feil? Hun har jo brukt rikelig med tid på trening, men har f eks prioritert daglige crossfit-økter fremfor langkjøringer. Ikke rart at man ikke kommer i skikkelig maraton-form når man trener helt feil. ... og det er da jeg lurer på om ikke det PT-kurset gav henne noe som helst input? Crossfit vs lange joggeturer? Eller, man trenger ikke være PT for å forstå forskjellen i grunn. Det vil jo være gledelig hvis unnskyldningen denne gangen ikke faller på leserne? (Viktig å se det positive her!) Synes også å erindre at hun tidligere mente at trening kunne alle få tid til. Det var bare snakk om prioritering. (Husker dette godt da jeg i mitt stille sinn tenkte at "du pendler ikke over 1 time hver vei og må ikke være på jobb kl 07.." ) Hvordan får da alle andre dødelige til å delta på løp som maraton og lignende? De må jo være overmennesker! ;-) 21
Bakepulver Skrevet 18. juli 2017 #35844 Skrevet 18. juli 2017 7 timer siden, loffen skrev: Lurer på om jeg skal skrive blogg om min opprydding i klesskapet også. Nei vent, det kanskje er litt kjedelig. Dessuten tok det bare 30 minutter. Da har du for lite klær da det bare tok 30 minutter å rydde opp i skapet - Klesskapsmareritt den motsatte veien! 9
Gjest Topptur Skrevet 18. juli 2017 #35845 Skrevet 18. juli 2017 Må si at jeg kunne tenkt meg den hage da. Så flott og idyllisk.
Bakepulver Skrevet 18. juli 2017 #35846 Skrevet 18. juli 2017 15 minutter siden, Topptur skrev: Må si at jeg kunne tenkt meg den hage da. Så flott og idyllisk. Ja, så absolutt! 2
Sandin Skrevet 18. juli 2017 #35847 Skrevet 18. juli 2017 (endret) 1 time siden, Topptur skrev: Må si at jeg kunne tenkt meg den hage da. Så flott og idyllisk. Veldig koselig hage! Mye jobb å holde den, og etter hva jeg så tidligere trenger den et lite røsk på vedlikeholdet. Det fisket hun jo også etter i et innlegg tidligere i år. Hadde lyst til å sette bort jobben, men det var jo så dyrt! Tipper anleggsgartnere har betydelig lavere timelønn enn henne. En del av det kan også gjøres av ufaglærte som er enda rimeligere. Endret 18. juli 2017 av Sandin 15
LilleSnupp Skrevet 18. juli 2017 #35848 Skrevet 18. juli 2017 Da var hun ute å jogger i lysløypa. Nesten så man skulle tro hun leser her inne.. 17
loffen Skrevet 18. juli 2017 #35849 Skrevet 18. juli 2017 3 timer siden, Bakepulver skrev: Da har du for lite klær da det bare tok 30 minutter å rydde opp i skapet - Klesskapsmareritt den motsatte veien! (Ikke si det til noen, men.. *fisker etter spons* ) 15
Inocybe Skrevet 18. juli 2017 #35850 Skrevet 18. juli 2017 10 minutter siden, loffen skrev: (Ikke si det til noen, men.. *fisker etter spons* ) 3
Bakepulver Skrevet 18. juli 2017 #35851 Skrevet 18. juli 2017 19 minutter siden, loffen skrev: (Ikke si det til noen, men.. *fisker etter spons* ) (Om jeg ikke sier det til noen vil du ikke bli sponset og reddet fra kleskapsmarerittet som du befinner deg i nå) 6
loffen Skrevet 18. juli 2017 #35852 Skrevet 18. juli 2017 28 minutter siden, Bakepulver skrev: (Om jeg ikke sier det til noen vil du ikke bli sponset og reddet fra kleskapsmarerittet som du befinner deg i nå) 🙈 3
dovrefaller Skrevet 18. juli 2017 #35853 Skrevet 18. juli 2017 Antar hun ikke har skrevet under Sunn fornuft plakaten. Posting av minimale måltider og detaljert tvangspreget trening. Igjen og igjen. Klarer ikke mer, hun er triggende. 24
BlendaSensitive Skrevet 18. juli 2017 #35854 Skrevet 18. juli 2017 Feil merking på instagram i reklamen for barberblad. Og FOR en kjedelig reklame! Kunne tatt bildet på nærmeste butikk... 12
jabx Skrevet 18. juli 2017 #35855 Skrevet 18. juli 2017 På 8.6.2017 den 23.51, troikaen skrev: Gleder meg til de fremtidige bloggene til bloggerbarna hvor foreldrene brukes som reklameobjekter. Ser for meg Tena Lady eller voksenbleier (Libero), sporingsbrikker for de demente (mobilklokken med sporing), rulator/rullestol (barnevogn), hemorroidekrem (babyprodukter) mv. Blir stas å se de voksne posere i voksenbleie eller sendt ut på tur i rullestol for å teste sporingsappen på sporingsbrikken. Noen burde opprette en parodiblogg der en oppdiktet eldre person overeksponeres. Hvordan man skal gjøre det med bilder vet jeg ikke helt. Kanskje en eldre person ville vært villig til å stille opp som den eldre rollefiguren. Så bretter man vedkommende, altså da en oppdiktet karakter, ut i bloggen daglig slik mammabloggere gjør. Jada, jeg vet at "noen burde..." er enkelt å si... Men jeg har ikke tid eller kapasitet til å gjøre noe slikt i det minste. 29
jabx Skrevet 18. juli 2017 #35856 Skrevet 18. juli 2017 På 10.6.2017 den 14.10, New Girl skrev: På tross av negativ omtale de siste dagene så tviler jeg på at bloggen blir mindre besøkt. Det har vel ofte heller motsatt effekt? All PR er god PR i slike tilfeller? Nei, all PR er ikke god PR. Bloggens popularitet har da vært dalende etter alle skandalene? 7
jabx Skrevet 18. juli 2017 #35857 Skrevet 18. juli 2017 På 10.6.2017 den 17.52, Shopgirl2014 skrev: Jeg mener at foreldre klarer helt fint å vurdere hva som er det beste for deres barn. Også når det gjelder praksis jeg selv er uenig i. Det være seg omskjæring av spedbarn, hjemmeskolering etc. Om foreldre skal dele bilder av barna sine i sosiale medier er opp til dem, og jeg er ikke enig i at det er behov for et regelverk rundt dette. Det er åpenbart at slett ikke alle foreldre klarer å vurdere hva som er det beste for barna deres. For eksempel bloggere som eksponerer barn på blogg. Å få barn betyr ikke at man plutselig blir ekspert på alt mulig. Derfor er det viktig med klare regler for hva som er greit og ikke greit. Foreldre trenger veiledning, og det skjer også gjennom lover og regler. Hvorfor mener du at barn ikke har rett til et privatliv? 24
jabx Skrevet 18. juli 2017 #35858 Skrevet 18. juli 2017 På 10.6.2017 den 20.21, CecilieX skrev: Jeg tygger på standpunktet ditt @Shopgirl2014. Sannheten er vel at verken du eller jeg kan spå om fremtiden. Jeg tror de kan ta skade av å bli eksponert, du tror ikke. Faktum er at vi ikke vet. Joda, vi vet. Vi vet at barn kan ta skade av å bli eksponert. Se på hvordan mange barn av superstjerner sliter fordi de blir brettet ut i media. Eller barneskuespillere. 16
Gjest Skribent Skrevet 18. juli 2017 #35859 Skrevet 18. juli 2017 13 timer siden, Ultiva skrev: Aner jeg at CBE her prøver å stable på beina en unnskyldning for å avlyse halvmaratonet i september? At hun skylder på at hun har ofret seg for huset, i stedet for å innrømme at oppkjøringen til løpet har vært fullstendig feil? Hun har jo brukt rikelig med tid på trening, men har f eks prioritert daglige crossfit-økter fremfor langkjøringer. Ikke rart at man ikke kommer i skikkelig maraton-form når man trener helt feil. Med de vanvittige mengdene de trener sammenliknet med de fleste småbarnsforeldre bør både halv- og helmaraton være rent bagatellmessig. Overvektige sofagriser mobiliserer jo til denne typen løp bare for moro skyld... Det finnes bare en gyldig årsak til å skulle gi seg denne gangen også, og det er vel sykdom.
Aida_01 Skrevet 18. juli 2017 #35860 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, Skribent skrev: Med de vanvittige mengdene de trener sammenliknet med de fleste småbarnsforeldre bør både halv- og helmaraton være rent bagatellmessig. Overvektige sofagriser mobiliserer jo til denne typen løp bare for moro skyld... Det finnes bare en gyldig årsak til å skulle gi seg denne gangen også, og det er vel sykdom. Og er ikke hennes løp også i regi av en sponsor? At hun faktisk får betalt? Kanskje jeg skal sende henne en pm og melde meg som frivillig stand-in? 😜 Men dersom det mot formodning (gjelder å ha et positivt utgangspunkt her!) ikke blir løp på frua, hva gjør denne sponsoren da? 7
Fremhevede innlegg