Gjest Skribent Skrevet 17. juli 2017 #35821 Skrevet 17. juli 2017 (endret) 28 minutter siden, Aida_01 skrev: Da jeg leste definisjonen på tekstforfatter så fikk jeg nemlig en ørliten fornemmelse av "jobben" til CBE. Men som sagt - det var nok å ta litt hardt i. Utdrag fra Wikipedia(utheving gjort av meg): "En tekstforfatter er en person som skriver tekster til sanger, revyer, reklame og annet. Mens begrepet forfatter vanligvis brukes om dem som skriver bøker og lengre tekster, og skribenter og journalister særlig arbeider med massemedier, skriver en tekstforfatter ofte kortere tekster som skal brukes av andre eller har et mer entydig siktemål. Mens en forfatter oftest arbeider med frie, skjønnlitterære tekster, prosa, drama eller lyrikk eller også faglitterære, har tekstforfatterens produkter et kommersielt siktemål og vedkommende må også forholde seg til en gitt problemstilling, et budsjett og en oppdragsgiver. Til forskjell fra journalisten som bør være en objektiv eller nøytral formidler, er tekstforfatterens utgangspunkt ensidig og subjektivt. Det var absolutt ikke for å disse deg Ensidig og subjektivt kan vi være veldig enige om at det er, såpass skal hun ha, og den tittelen setter åpenbart ikke noen krav til kvalitet. Bekrefter vel på mange måter at hun bør tviholde på rosablogger-tittelen, for mer komplekse tekster kommer det ikke fra den kanten uten atskillig (ut)dannelse og erfaring. Den dagen bloggen uunngåelig har utspilt sin rolle (dvs gitt dem nok penger, hvis det kan skje) blir det spennende å se hva slags jobb hun kan få etter dette. Vi kan glatt utelukke modell og journalist, basert på mangeårig blogging. (Og interiørarkitekt, med mindre du ønsker deg stilen "utstrakt kommersielt kaos totalt blottet for sjel og smak". Å ruinere et slikt herskapshus burde vært forbudt.) Endret 17. juli 2017 av Skribent Grammatikk
Gjest Varma Skrevet 17. juli 2017 #35822 Skrevet 17. juli 2017 På 13. juli 2017 den 0.08, skruf skrev: Er nok bare justering av kontraster og lys (sitat LKE), de bruker jo ikke photoshop... Eller selvbruning..
Aida_01 Skrevet 17. juli 2017 #35823 Skrevet 17. juli 2017 5 minutter siden, Skribent skrev: Det var absolutt ikke for å disse deg Ensidig og subjektivt kan vi være veldig enige om at det er, såpass skal hun ha, og den tittelen setter åpenbart ikke noen krav til kvalitet. Bekrefter vel på mange måter at hun bør tviholde på rosablogger-tittelen, for mer komplekse tekster kommer det ikke fra den kanten uten atskillig (ut)dannelse og erfaring. Når bloggen uunngåelig har utspilt sin rolle (dvs gitt dem nok penger, hvis det kan skje) blir det spennende å se hva slags jobb hun kan få etter dette. Vi kan glatt utelukke modell og journalist, basert på mangeårig blogging. (Og interiørarkitekt, med mindre du ønsker deg stilen "utstrakt kommersielt kaos totalt blottet for sjel og smak". Å ruinere et slikt herskapshus burde vært forbudt.) Beklager! Glemte en liten smiley for å indikere at jeg er helt helt enig med deg! Når bloggens glansdager er over så blir det interessant å se hvilken vei kreativiteten får sitt utløp. Kan det tenkes at hun fullfører PT-studier? Eller kan det være at denne iherdige treningen kun er et middel for å opprettholde en plettfri fasade (k-ordet kan vel ikke brukes?)? Kanskje blomsterbinder? Eller fest-dekoratør? Eller kokk?! Lavkarbo-kokk?! Ikke vet jeg, men spennende blir det! For øvrig så tenker jeg at det å omtale seg selv som journalist muligens er et forsøk på å distansere seg fra resten av bloggsfæren. Når troverdigheten til bloggen er langt under pari så funker det dessverre ikke på meg. 10
Gjest Skribent Skrevet 17. juli 2017 #35824 Skrevet 17. juli 2017 (endret) 21 minutter siden, Aida_01 skrev: Når bloggens glansdager er over så blir det interessant å se hvilken vei kreativiteten får sitt utløp. Kan det tenkes at hun fullfører PT-studier? Eller kan det være at denne iherdige treningen kun er et middel for å opprettholde en plettfri fasade (k-ordet kan vel ikke brukes?)? Kanskje blomsterbinder? Eller fest-dekoratør? Eller kokk?! Lavkarbo-kokk?! Ikke vet jeg, men spennende blir det! Vi forutsetter her at bloggen er "kreativ", men selv det er å være i overkant raus Innholdet er ekstremt repeterende, som flere har nevnt her så er det grenser for hvor mange ganger det er spennende å se på kaffekopper i morgensol eller svett kløft. Det er en soleklar forbedring med mindre eksponering av barna (selv om toget ved navn "ingen skade skjedd" ettertrykkelig har dundret forbi for lenge siden), men hvorvidt bloggen blir bedre av økt fokus på objektiviserende bilder av et ektepar med tvilsom virkelighetsoppfatning er jeg mer usikker på. Endret 17. juli 2017 av Skribent
Aida_01 Skrevet 17. juli 2017 #35825 Skrevet 17. juli 2017 Akkurat nå, Skribent skrev: Vi forutsetter her at bloggen er "kreativ", men selv det er å være i overkant raus! Innholdet er ekstremt repeterende, som flere har nevnt her så er det grenser for hvor mange ganger det er spennende å se på kaffekopper i morgensol eller svett kløft. Det er en soleklar forbedring med mindre eksponering av barna (selv om toget ved navn "ingen skade skjedd" ettertrykkelig har dundret forbi for lenge siden), men hvorvidt bloggen blir bedre av økt fokus på objektiviserende bilder av et ektepar med tvilsom virkelighetsoppfatning er jeg mer usikker på. True that! For min egen del så er kaffekopper i morgensol like spennende som (gl)amorøst ektepar i solnedgang. Når det gjelder eksponering av barn så tenker jeg at de i beste fall har tatt til seg noe av kritikken og endrer skuta i riktigere retning, i motsatt fall har de en "pause" for å roe gemyttene, før fristelsen (pengebeløpet) blir for stor. 15
Keaton Skrevet 17. juli 2017 #35826 Skrevet 17. juli 2017 Rosabloggeren kan ikke kalle seg journalist før hun lærer seg hva kildekritikk betyr. 24
mamsi Skrevet 17. juli 2017 #35827 Skrevet 17. juli 2017 8 minutter siden, Kollontaj skrev: Rosabloggeren kan ikke kalle seg journalist før hun lærer seg hva kildekritikk betyr. Det er fritt frem for alle å tolke kildekritikk akkurat som man vil. Kildekritikk og forskning. ;-) 26
minimymlen Skrevet 17. juli 2017 #35828 Skrevet 17. juli 2017 1 minutt siden, mamsi skrev: Det er fritt frem for alle å tolke kildekritikk akkurat som man vil. Kildekritikk og forskning. ;-) Spot on 😀 5
Gjest Skribent Skrevet 17. juli 2017 #35829 Skrevet 17. juli 2017 10 minutter siden, Aida_01 skrev: True that! For min egen del så er kaffekopper i morgensol like spennende som (gl)amorøst ektepar i solnedgang. Når det gjelder eksponering av barn så tenker jeg at de i beste fall har tatt til seg noe av kritikken og endrer skuta i riktigere retning, i motsatt fall har de en "pause" for å roe gemyttene, før fristelsen (pengebeløpet) blir for stor. Amen Jeg lurer jo litt på hvor interessant man tenker man er for å eksponere seg selv og egne kropper (uavhengig av utseende) til kjedsommelighet. Den eneste forklaringen jeg kommer på er at penger betyr langt mer enn selvfølelse, integritet, barnas oppfattelse av deg senere pluss masse andre ting. Jeg unner dem (og alle i verden for den saks skyld) å tjene alt de måtte ønske seg, men et slags minimum av refleksjon og etikk hadde vært forfriskende. 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Rosabloggeren kan ikke kalle seg journalist før hun lærer seg hva kildekritikk betyr. Og en del andre ting.
Gjest Anne B Skrevet 17. juli 2017 #35830 Skrevet 17. juli 2017 8 timer siden, JessicaL skrev: Penefilteret på snap som hun alltid bruker gjør dessuten øynene større og nesa smalere. Er ikke bare huden som blir helt slett. Prøv selv, man ser ut som en helt annen person! Det går som du sier også å filme med det filteret. Veldig mange som bruker det. Jeg ser det brukes filter på de filmene de legger ut. Ansiktet er helt glatt og hvitt med null mimikk.
Gjest Skribent Skrevet 17. juli 2017 #35831 Skrevet 17. juli 2017 (endret) Sitat fra siste innlegg: "Lekestuen kommer til å bli kjempefin når jeg får lagt min hånd på den! Den er fin allerede, men trenger en oppussing innvendig og det skulle egentlig være mitt sommerprosjekt. Men jeg hadde jo null realistisk tidsperspektiv på hvor lang tid vi ville bruke på huset, så jeg tenker at det er lurt å avvente til neste år. Da skal jeg ta på meg oppussingshatten vol. lekestue!" Mhm. En lekestue trenger helt klart hennes "hånd". Svarte fliser og krystallysekrone vil kanskje gjøre lekestuen noenlunde akseptabel for 1-4 år gamle barn, hvis de har en god dag. Barna, altså - det er jo de som virkelig legger merke til sånt. Eller - jeg gjetter vilt her - hun fisker etter sponsorer?! Og: "Klesskapsmarerittet fortsetter ut dagen, jeg er snart i mål og har faktisk bare tatt meg en middagspause samt en pause for å trekke litt luft i hagen i dag, da vi mekket opp huske og klatrestativ. Det har vært veldig deilig å rydde opp i absolutt alt av klær, og da mener jeg absolutt alt. Jeg har fått tatt en skikkelig rens og har vært veldig kritisk til hva jeg faktisk bør beholde. Tviler jeg så mye som et eneste sekund på et plagg, er det bare å la det gå. Så ja, det ble altså ingen lang løpetur i dag og det er så kjedelig! Men prosjekt hus må gå foran alt annet akkurat nå, spesielt når vi får besøk denne uken :-) Håper dere har en fin kveld!" Takk det samme! Viktig å være kritisk. Spesielt til hvilke klær man bør beholde. Tør jeg gjette på et aldri så lite kompenserende innlegg om litt, om donasjoner til trengende, spesielt dersom de trengende er i str XS? Årets nyord. Klesskapsmareritt. Endret 17. juli 2017 av Skribent
Aldrisur Skrevet 17. juli 2017 #35832 Skrevet 17. juli 2017 3 minutter siden, Skribent skrev: Sitat fra siste innlegg: "Lekestuen kommer til å bli kjempefin når jeg får lagt min hånd på den! Den er fin allerede, men trenger en oppussing innvendig og det skulle egentlig være mitt sommerprosjekt. Men jeg hadde jo null realistisk tidsperspektiv på hvor lang tid vi ville bruke på huset, så jeg tenker at det er lurt å avvente til neste år. Da skal jeg ta på meg oppussingshatten vol. lekestue! Enn så lenge har vi nok med å bli både ferdig og hundre prosent fornøyde med huset vårt." Mhm. En lekestue trenger helt klart hennes "hånd". Svarte fliser og krystallysekrone vil kanskje gjøre lekestuen noenlunde akseptabel for 1-4 år gamle barn, hvis de har en god dag. Barna, altså - det er jo de som virkelig legger merke til sånt. Og: "Klesskapsmarerittet fortsetter ut dagen, jeg er snart i mål og har faktisk bare tatt meg en middagspause samt en pause for å trekke litt luft i hagen i dag, da vi mekket opp huske og klatrestativ. Det har vært veldig deilig å rydde opp i absolutt alt av klær, og da mener jeg absolutt alt. Jeg har fått tatt en skikkelig rens og har vært veldig kritisk til hva jeg faktisk bør beholde. Tviler jeg så mye som et eneste sekund på et plagg, er det bare å la det gå. Så ja, det ble altså ingen lang løpetur i dag og det er så kjedelig! Men prosjekt hus må gå foran alt annet akkurat nå, spesielt når vi får besøk denne uken :-) Håper dere har en fin kveld!" Takk det samme! Viktig å være kritisk. Spesielt til hvilke klær man bør beholde. Tør jeg gjette på et aldri så lite kompenserende innlegg om litt, om donasjoner til trengende, spesielt dersom de trengende er i str XS? Årets nyord. Klesskapsmareritt. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Det er bare sååå boring lesing og jeg klapper meg selv på skulderen for at jeg har holdt mitt løfte om å ALDRI mer klikke meg inn på den bloggen noensinne. 27
Bakepulver Skrevet 17. juli 2017 #35833 Skrevet 17. juli 2017 11 minutter siden, Skribent skrev: Sitat fra siste innlegg: "Lekestuen kommer til å bli kjempefin når jeg får lagt min hånd på den! Den er fin allerede, men trenger en oppussing innvendig og det skulle egentlig være mitt sommerprosjekt. Men jeg hadde jo null realistisk tidsperspektiv på hvor lang tid vi ville bruke på huset, så jeg tenker at det er lurt å avvente til neste år. Da skal jeg ta på meg oppussingshatten vol. lekestue!" Mhm. En lekestue trenger helt klart hennes "hånd". Svarte fliser og krystallysekrone vil kanskje gjøre lekestuen noenlunde akseptabel for 1-4 år gamle barn, hvis de har en god dag. Barna, altså - det er jo de som virkelig legger merke til sånt. Eller - jeg gjetter vilt her - hun fisker etter sponsorer?! Og: "Klesskapsmarerittet fortsetter ut dagen, jeg er snart i mål og har faktisk bare tatt meg en middagspause samt en pause for å trekke litt luft i hagen i dag, da vi mekket opp huske og klatrestativ. Det har vært veldig deilig å rydde opp i absolutt alt av klær, og da mener jeg absolutt alt. Jeg har fått tatt en skikkelig rens og har vært veldig kritisk til hva jeg faktisk bør beholde. Tviler jeg så mye som et eneste sekund på et plagg, er det bare å la det gå. Så ja, det ble altså ingen lang løpetur i dag og det er så kjedelig! Men prosjekt hus må gå foran alt annet akkurat nå, spesielt når vi får besøk denne uken :-) Håper dere har en fin kveld!" Takk det samme! Viktig å være kritisk. Spesielt til hvilke klær man bør beholde. Tør jeg gjette på et aldri så lite kompenserende innlegg om litt, om donasjoner til trengende, spesielt dersom de trengende er i str XS? Årets nyord. Klesskapsmareritt. 5
loffen Skrevet 17. juli 2017 #35834 Skrevet 17. juli 2017 Lurer på om jeg skal skrive blogg om min opprydding i klesskapet også. Nei vent, det kanskje er litt kjedelig. Dessuten tok det bare 30 minutter. 17
Ultiva Skrevet 17. juli 2017 Forfatter #35835 Skrevet 17. juli 2017 (endret) 41 minutter siden, Skribent skrev: "Klesskapsmarerittet fortsetter ut dagen, jeg er snart i mål og har faktisk bare tatt meg en middagspause samt en pause for å trekke litt luft i hagen i dag, da vi mekket opp huske og klatrestativ. Det har vært veldig deilig å rydde opp i absolutt alt av klær, og da mener jeg absolutt alt. Jeg har fått tatt en skikkelig rens og har vært veldig kritisk til hva jeg faktisk bør beholde. Tviler jeg så mye som et eneste sekund på et plagg, er det bare å la det gå. Så ja, det ble altså ingen lang løpetur i dag og det er så kjedelig! Men prosjekt hus må gå foran alt annet akkurat nå, spesielt når vi får besøk denne uken :-) Håper dere har en fin kveld!" Aner jeg at CBE her prøver å stable på beina en unnskyldning for å avlyse halvmaratonet i september? At hun skylder på at hun har ofret seg for huset, i stedet for å innrømme at oppkjøringen til løpet har vært fullstendig feil? Hun har jo brukt rikelig med tid på trening, men har f eks prioritert daglige crossfit-økter fremfor langkjøringer. Ikke rart at man ikke kommer i skikkelig maraton-form når man trener helt feil. Endret 17. juli 2017 av Ultiva 31
Meadow Skrevet 17. juli 2017 #35836 Skrevet 17. juli 2017 12 minutter siden, loffen skrev: Lurer på om jeg skal skrive blogg om min opprydding i klesskapet også. Nei vent, det kanskje er litt kjedelig. Dessuten tok det bare 30 minutter. Da rakk du kanskje en løpetur? Eller mandel-smoothie? Kaffekopp? Nei? Å nei, så kjedelig! 21
loffen Skrevet 17. juli 2017 #35837 Skrevet 17. juli 2017 1 minutt siden, Meadow skrev: Da rakk du kanskje en løpetur? Eller mandel-smoothie? Kaffekopp? Nei? Å nei, så kjedelig! 7
Keaton Skrevet 17. juli 2017 #35838 Skrevet 17. juli 2017 Leste innlegget og tenkte at hvis det finnes en måte å beskrive de bagatellene i tilværelsen som vi vanligvis ikke snakker om, på en så detaljert og uinteressant måte at leserens hjerne krymper uderveis, da er dette fasiten på hvordan det kan gjøres. 38
mamsi Skrevet 18. juli 2017 #35839 Skrevet 18. juli 2017 Kan tenkes at opprydding beskrives så inngående for at det skal kunne sorteres under "jobb". Dagens arbeidsøkt: rydde i skapet og sette opp en huske, samt utsette innredning av lekehus. Jaja. 30
Pikachuchu Skrevet 18. juli 2017 #35840 Skrevet 18. juli 2017 Hva var egentlig hensikten med det siste innlegget annet enn å fiske etter spons til lekehus? Selvfølgelig krydret med bilder av ene barnet. Snakk om å sette ut ungene på anbud. 40
Fremhevede innlegg