Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest xx girl xx
Skrevet
13 timer siden, Kollontaj skrev:

Å sammenligne LKE med de virkelig store (mote)fotografene er ikke helt rettferdig, bloggeierne har sikkert bladd seg gjennom bildene til feks http://www.mariotestino.com/. Masse inspo, men det som mangler hos bloggen, etter min mening, er evnen til å gi bildene liv og energi, få frem personligheten i modellen. Både fotograf og modell svikter her. Hjelper ikke å stirre tomt ut i intet og flekke tenner, liksom, ikke blir det mote og ikke blir det "kunst", det blir bare kjedelig. For all del: LKE har blitt en habil fotograf etterhvert og bildene på bloggen er blant de beste på bloggtoppen. Skal de utvikle seg til noe mer enn å presentere "pyntebilder", må både modell (CBE) og fotografen utfordre seg selv og hverandre. 

Enig! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne "noir" aktige stilen de har lagt seg på den senere tiden i bade bilder og interiør, er det et forsøk på å holde tritt med et publikum som blir mer voksent? og er det i så tilfelle det publikum ønsker seg? Jeg syns bildene er langt bedre enn på mange andre blogger rent teknisk, oftest gjør LKE godt etterarbeid (for mye for min smak, men det er jo stortsett ok gjort), men jeg ser ikke helt hvor denne bildesjangeneren hører til i "glanset magasin" sjangeren som de ved flere anledninger har opplyst om at er intensjonen bak bloggen. Den passer heller ikke helt til modellen, som jo oftest har matchet litt vel mye av det hun har på seg og ikke helt framstår særlig "mørk og mystisk" eller "edgy". Hun forteller om "lette fine ting til de fine leserne sine", det er lite finesse over skribleriene. Lite skrivefeil og polert, jada, men ikke mye edge. Hele den lette tonen krever jo glanset, tyggegummi og store rosa bobler innpakning. Trodde jeg. Men kanskje jeg tar feil, jeg ser jo at feks instagramkontoer med mørkt interiør får mange følgere og "likes" at trenden kanskje er at vi ikke blir like kjempebegeistra for hvitt og glanset lenger? Er de ute i god tid? eller er de på et aldri så lite feilskjær? Eller var det bare en festlig omvei akkkurat nå når det var ferie? 

• Liker 22
Skrevet

Begynt å omtale seg som journalist på insta og face nå, så da kan man vel begynne å forvente høyere standard på merking og slikt da! Eller ikke..

• Liker 30
Gjest Zeitgeist
Skrevet
36 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Begynt å omtale seg som journalist på insta og face nå, så da kan man vel begynne å forvente høyere standard på merking og slikt da! Eller ikke..

For ikke å glemme utlevering av tredjepart. En journalist kjenner jo - eller skal i det minste kjenne til - VVP.

Skrevet
20 timer siden, Kollontaj skrev:

Å sammenligne LKE med de virkelig store (mote)fotografene er ikke helt rettferdig, bloggeierne har sikkert bladd seg gjennom bildene til feks http://www.mariotestino.com/. Masse inspo, men det som mangler hos bloggen, etter min mening, er evnen til å gi bildene liv og energi, få frem personligheten i modellen. Både fotograf og modell svikter her. Hjelper ikke å stirre tomt ut i intet og flekke tenner, liksom, ikke blir det mote og ikke blir det "kunst", det blir bare kjedelig. For all del: LKE har blitt en habil fotograf etterhvert og bildene på bloggen er blant de beste på bloggtoppen. Skal de utvikle seg til noe mer enn å presentere "pyntebilder", må både modell (CBE) og fotografen utfordre seg selv og hverandre. 

Akkurat det samme skjedde da frua var med i "Skal vi danse?" Dårlig med gnist, utståling og sjarm... Står man der stiv som en pinne blir bildet helt dødt. Det blir ikke bedre med litt ekstra brunfarge. Frua blir aldri noen toppmodell med bilder tatt fra samme vinkel og samme tomme blikket. 

• Liker 20
Skrevet
19 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg er ikke helt enig med deg i dette. Private årsaker er private årsaker. Grunnene kan være bunnsolide selv om de ikke flashes til leserne. Du tillegger henne et motiv hun ikke nødvendigvis har, evt hadde. På sett og vis er det jo ikke rart du gjør akkurat det all den tid bedriften fremstår som både kynisk (og helt ærlig, useriøs), likevel synes jeg kanskje ikke det er helt fair av deg å si at hun "driter i saken". 

Er det ikke sånn at familien Eriksen har en egen greie med å avlyse eller ta en pause med ting og tang som krever litt ekstra innsats?

• Liker 22
Skrevet
27 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

For ikke å glemme utlevering av tredjepart. En journalist kjenner jo - eller skal i det minste kjenne til - VVP.

Ja, nemlig! Spent på fortsettelsen, men all ære til dem om de klarer å opprettholde interessen rundt bloggen som bærer hennes navn med kun henne som innhold. Kommer i hvert fall til å tvinges til å bruke denne kreativiteten hun så for seg å kunne øse av i rikt monn som blogger, og ikke som, ja journalist...

• Liker 4
Skrevet

Det å kalle seg journalist er ikke i seg selv et kvalitetsstempel. Til og med Se og Hør blir vel omtalt som journalistikk av noen. Men jeg tenker at så fort en blogger kaller seg journalist så forventer jeg litt mer enn bare svada tekster. Generell god rettskriving er liksom ikke nok til at bloggtekster blir bra. Disse hverdagsinnleggene som de fleste skriver er jo stort sett bare fulle av pjatt. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
2 timer siden, Pikachuchu skrev:

Ja, nemlig! Spent på fortsettelsen, men all ære til dem om de klarer å opprettholde interessen rundt bloggen som bærer hennes navn med kun henne som innhold. Kommer i hvert fall til å tvinges til å bruke denne kreativiteten hun så for seg å kunne øse av i rikt monn som blogger, og ikke som, ja journalist...

Lesertallene har sunket de siste årene, så tydeligvis er interessen på hell. Årsaken skal jeg ikke spekulere i, men jeg antar at det er flere grunner til nedgangen - mye reklame, negative oppslag i media, og en leserskare som blir eldre og modnere, og følgelig ikke lenger lar seg blende. Dessuten er det begrenset hvor ofte man synes det er stas å bli presentert intetsigende og uinspirert drøs i spedd bilder av kaffekopper og pulsklokker. 

CBE er rett og slett ikke kreativ nok. Hun hadde en ypperlig mulighet til å leve ut denne påståtte egen-kreativiteten på det mediumet som en blogg utgjør, men har åpenbart skuslet den bort. Hun gaper over alle mulige felt som er - fra moteblogg til mammablogg, fra interiørblogg til treningsblogg, osv. - men sluttresultatet blir like sjeleløst og tamt som en postordrekatalog.

Personlig mener jeg at rosabloggingens tid for lengst er over. Folk er ikke lenger like interessert i å være nyttige idioter som sluker ethvert reklamefinansiert budskap rått og ukritisk, selv når det kommer innpakket i bloggformatet CBE presenterer.  

Skrevet (endret)
23 timer siden, Sol79 skrev:

Ser på instagram at noen har kommentert på engelsl at det er et fint bilde, men at hun er for brun etter hennes smak. Da svarer CBE at det er bortkasta penger å dra til Hellas og ikke bli brun. Litt forvirret her, for hun er jo ikke brun i det hele tatt på andre bilder..?

Og de som kommenterer får som svar: 

vi har vel aldri sagt at vi ikke redigerer bilder eller bruker filtre? Hvor har du det fra? At hudtonen er ulik fra bilde til bilde er helt normalt. Det skal ikke store endringer til for å påvirke den. Noe så enkelt som å justere eksponering eller sortnivået i bildene, eller legge over et varmt filter vil ha en effekt.

Endret av Zaza
Gjest Anne B
Skrevet
46 minutter siden, Zaza skrev:

vi har vel aldri sagt at vi ikke redigerer bilder eller bruker filtre? Hvor har du det fra? At hudtonen er ulik fra bilde til bilde er helt normalt. Det skal ikke store endringer til for å påvirke den. Noe så enkelt som å justere eksponering eller sortnivået i bildene, eller legge over et varmt filter vil ha en effekt.

Ja, det er tydeligvis enkelt å redigere seg selv til det ugjenkjennelige. Så bra de innrømmer at de fortsatt redigerer bilder. Det har jeg sett lenge selv om de skulle slutte med det. 

Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
5 timer siden, Pikachuchu skrev:

Er det mulig!? Den såkalte journalistutdannelsen hennes er et par år med kjøpt og betalt kurs, trolig litt på linje med brevkurset.com, som mannen har tatt i foto. Kanskje var nivået på kurset hennes så lavt eller hun så fraværende at hun ikke fikk med seg at journalist ikke er en (beskyttet) tittel, men en tittel som brukes på om en person som utøver journalistyrket.?

En journalist jobber altså med journalistikk, og ikke med å smelle sammen  tendensiøse og lite etterrettelige oppkok av noen selvsentrerte tekster på fem, seks setninger pr. innlegg. I dette tilfellet uten andre kilder enn dem selv og alle som sponser livsstilen deres. Kommersielt så det holder, og ikke i nærheten av objektiv journalistikk uten egeninteresse.

Da mangler det vel bare at mannen titulerer seg art- and fashion photographer (engelsk tittel må man ha etter brevkurs.com) og hun modell. Jeg ser at de har gjort et horribelt forsøk på fashion photo på IG. Det er så fælt at jeg ikke har ord!

Jeg har derimot mange ord jeg gjerne skulle brukt for å uttrykke hva jeg synes om disse to fjernbollene, men KGs regelverk tillater det ikke. (.., Hvis det oppleves krenkende for herr og fru E å bli titulert fjernboller, kan mod gjerne fjerne ordet fra setningen)

Endret av Anna Nas
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 time siden, Zaza skrev:

Nei vel, så hva var da grunnen til at slike oppslag ble skrevet om i avisene for et og et halvt år siden? 

http://www.vg.no/rampelys/berg-eriksen-beklager-fototukling/a/23363342/

http://www.tv2.no/a/6389130/

osv.

Skrevet

Det er en forskjell på å det å redigere kroppsdeler mindre, og det å justere farger og bruke brun uten sol-filter. Ingen forventer vel at de skal legge ut bildene rett fra kamera. Å gjøre lårene tynnere og redigere bort halve ryggen er klart uetisk og lite heldig, på en helt annen måte. 

En kan jo likevel mene noe om fotostilen, og hvorvidt det ser bra ut å redigere hudfargen så beina er nesten svarte (når en er relativt lys i virkeligheten..)

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns forresten frua ser såpass annerledes ut i ansiktet på endel bilder, at det er litt vanskelig å tro på at de har sluttet å redigere på den måten som endrer form og konturer.

• Liker 14
Skrevet

Dagens minst konstruktive innlegg fra meg: Frua må jo snart ha tidenes kjedeligste blogg. Alt går jo på repeat jo!

• Liker 12
Skrevet

Etter kommentarene under innlegget om hunden som stikker av, har jeg fått et klarere bilde av hva slags folk som er i denne fanklubben hennes. Det er nemlig flere som foreslår spøkelser i huset som en mulig grunn til at hunden stikker av. :P Husrens, dyretolk og meditasjon er blant det som blir foreslått. 

• Liker 34
Skrevet

På spørsmål om maktbalansen i forholdet, svarer den ene vennen:

Sitat

49,9 til Caroline VS 51,1 til Lars-Kristian 

Så, den totale makten i forholdet er 101%?

Med det sagt synes jeg det virker ufattelig kleint å få et vennepar til å svare på spørsmål om seg selv. 

• Liker 35
Skrevet
42 minutter siden, MarianneE skrev:

Dagens minst konstruktive innlegg fra meg: Frua må jo snart ha tidenes kjedeligste blogg. Alt går jo på repeat jo!

Det gjør det i grunnen her inne også... ;)  

• Liker 13
Gjest Topptur
Skrevet
Akkurat nå, Jenki skrev:

Det gjør det i grunnen her inne også... ;)  

Beste kommentaren 👏👏👏

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...