Gjest Asti Skrevet 6. april 2017 #31801 Skrevet 6. april 2017 4 minutter siden, Fotballfluen skrev: Så ulidelig flau opptreden av både CBE og LO. Oversminkede (LO så ut som om hun hadde ramlet med ansiktet først oppi solpudderet og gned ut leppestiften samtidig, CBE så ut som om hun hadde sett et spøkelse.. Og den personen som hadde fikset brynene til CBE burde bli straffet! De lever av å kommunisere med folk, og så klarer de ikke å svare på noen enkle spørsmål engang? LO klarte delvis å holde masken, CBE ble plutselig til Cruella de Ville. Godt å se at maska faller innimellom. Er det håp om litt selvrefleksjon etter å ha sett seg selv framstå både useriøs og kunnskapsløs på tv? De har iallefall ganske likt halssmykke: https://imgur.com/a/u5Hnk
Fotballfluen Skrevet 6. april 2017 #31802 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev: Ville du satset penger på det? Nei, men å håpe er gratis ;-) 4
Fotballfluen Skrevet 6. april 2017 #31803 Skrevet 6. april 2017 2 minutter siden, Asti skrev: De har iallefall ganske likt halssmykke: https://imgur.com/a/u5Hnk Det har du jaggu meg rett i! 10
clyde Skrevet 7. april 2017 #31804 Skrevet 7. april 2017 3 timer siden, Kollontaj skrev: Dårlig ambassadør som ikke vil svare på spørsmål om produktene. Nesten litt trist å være så kommersiell at man ikke klarer å svare for seg. Jeg er enig. Er selv ambassadør for et firma, men jeg har ingen problemer med å svare for meg om produktene fordi jeg har kjøpt produkter fra dette firmaet i flere år før jeg ble ambassadør. Dette var pinlig av CBE. 10
Pearl2.0 Skrevet 7. april 2017 #31805 Skrevet 7. april 2017 Så stygg finish det er overalt i huset deres! Uferdige overganger og glipper mellom gulv/vegg osv. Kanskje de venter på lister? Mye ruglete planker også, trodde kanskje de ville ha byttet ut dem i feks dørkarmen til vindfanget?🤔 11
Abrahima Skrevet 7. april 2017 #31806 Skrevet 7. april 2017 Gleder meg til "stakkars meg-innlegget", hvor hun skylder på journalisten som tok henne på sengen når hun bare skulle kose seg ute en kveld. 28
Gjest CecilieX Skrevet 7. april 2017 #31808 Skrevet 7. april 2017 Det var snakk om i programmet at 33% av "noen" hadde følt seg fristet til å kjøpe produkter som bloggere reklamerte for. Var det noen som fikk med seg hva som var utvalget av de spurte. Var det blogglesere, kvinner eller et tilfeldig utvalg? Interessat tallmateriale, men gjennomslagskraften er jo avhengig av hvem som ble spurt. Noen som fikk det med seg?
Lopploella Skrevet 7. april 2017 #31809 Skrevet 7. april 2017 27 minutter siden, LeilaS skrev: Gleder meg til å se reprisen av dette! Når? 1
Inocybe Skrevet 7. april 2017 #31810 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, Lopploella skrev: Når? I dag kl 13.
SmileAtMeBaby Skrevet 7. april 2017 #31811 Skrevet 7. april 2017 For én uke siden la CBE ut et innlegg på bloggen hvor hun klagde over at enkelte lesere ikke stiller spørsmål på en "korrekt måte". Hun opplever mange som nedlatende og frekk. Under intervjuet som ble vist på Helsekontrollen svarer hun selv frekt på spørsmål som blir stilt i en helt normal høflig tone. Så Caroline.. Hva ER egentlig problemet her? Er det måten spørsmålene blir stilt på, eller er det det faktum at spørsmålene i det hele tatt blir stilt??? 45
rock&republic Skrevet 7. april 2017 #31812 Skrevet 7. april 2017 Håper noen tar skikkelig tak og røsker opp i denne bloggukulturen. Tragisk at noen ser opp til disse falske reklamehorene 20
LeilaS Skrevet 7. april 2017 #31813 Skrevet 7. april 2017 Er det noe oppslag om dette i noen nettaviser? Det burde det faktisk være. For nå har toppbloggere levd lenge av å lure folk og slippet billig unna! 12
Gjest Onbothsides Skrevet 7. april 2017 #31814 Skrevet 7. april 2017 Om hun har stygt malte lister eller ikke leser bøkene sine er lite interessant, men syns hun kom veldig dårlig ut av å bli satt ut av enkle spørsmål om dette. Selvsagt vil de selge reklame/seg selv, men de bør ikke reklamere for noe de ikke 100 % kan stå for når de ikke klarer å svare for seg. Stryker av ei stjerne i boka.
Gjest Anna Nas Skrevet 7. april 2017 #31815 Skrevet 7. april 2017 (endret) Jeg synes caset med Swiss roller og den kjøpsutløsende effekten reklamen beviselig hadde på leserne, med all tydelighet viser at "Vi skjønner at det er reklame" ikke er det samme som i "Vi skjønner at det ikke er sant det du skriver". Utfordringen er ikke bare utydelig eller manglende merking, men at det som skrives faktisk ikke er sant. Villedende reklame er ikke lov, samme hvordan den merkes. Edit: Reklame på blogger virker veldig sannferdig fordi reklamen er forkledd som en sann historie fra bloggerens liv, og folk lar seg lure gang på gang på gang. FO burde i tillegg til å følge bedre med på annonsemerking, stille bloggere til ansvar for innholdet i reklamen. De slipper alt for billig unna. Det er rett og slett utrolig at det går an. Endret 7. april 2017 av Anna Nas
Aricia Skrevet 7. april 2017 #31816 Skrevet 7. april 2017 (endret) 28 minutter siden, Anna Nas skrev: Jeg synes caset med Swiss roller og den kjøpsutløsende effekten reklamen beviselig hadde på leserne, med all tydelighet viser at "Vi skjønner at det er reklame" ikke er det samme som i "Vi skjønner at det ikke er sant det du skriver". Utfordringen er ikke bare manglende eller utydelig merking, men at det som skrives faktisk ikke alltid er sant. Villedende reklame er ikke lov, samme hvordan det merkes. Enig, dette er interessant. Det ER en forskjell på at åpenbar reklame opptrer i rammen av et blogginnlegg til en blogger som gir daglige oppdateringer av sitt privatliv (i hvert fall iflg bloggens narrativ), mot i en ren annonse frontet av en anonym, tilfeldig modell. Som bloggleser kan man "skjønne at det er reklame" så mye man vil, "ikke bry seg om det er reklame eller ikke" (som CBE-fansen har uttalt flere ganger) - det hjelper ikke. For hele forståelseshorisonten eller fortolkningspremissene for lesingen av bloggen er at dette er det virkelige livet til en virkelig person, som signerer innleggene med sitt folkeregistrerte navn. Det grepet har en effekt man bare ikke kommer unna. Endret 7. april 2017 av Aricia 15
LeilaS Skrevet 7. april 2017 #31817 Skrevet 7. april 2017 Jeg glemte jeg hadde konto på tv2 sumo, så fikk se episoden der Jeg synes det er bra de ble tatt på senga og ikke hadde mulighet til å være forbredt. Både C og L ble nervøse og visste ikke hva de skulle svare. LOL. Frekke var de og Jeg håper bloggere kan bli stilt mer til veggs på samme måte igjen. Ikke bare at vi lesere må stille de kritiske spørsmål som de ikke vil svare på. Nok får være nok! 17
Gjest Sirkustjukk Skrevet 7. april 2017 #31818 Skrevet 7. april 2017 CBE svarer i kommentarfeltet ang Helsekontrollen nå. Selvsagt var det journalisten som var dum og CBE ville jo bare kose seg🙄
FruRosa Skrevet 7. april 2017 #31819 Skrevet 7. april 2017 4 minutter siden, Sirkustjukk skrev: CBE svarer i kommentarfeltet ang Helsekontrollen nå. Selvsagt var det journalisten som var dum og CBE ville jo bare kose seg🙄 Typisk svar fra den kanten! Det har jo faktisk allerede blitt "spådd" i denne tråden at reaksjonen fra henne ville bli akkurat sånn! 25
Aricia Skrevet 7. april 2017 #31820 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, FruRosa skrev: Typisk svar fra den kanten! Det har jo faktisk allerede blitt "spådd" i denne tråden at reaksjonen fra henne ville bli akkurat sånn! Kanskje hun har tatt suffli. 10
Fremhevede innlegg