Hallepalle Skrevet 2. april 2017 #31641 Skrevet 2. april 2017 (endret) 35 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Jeg skjønner at du ikke skjønner hvorfor jeg finner det interessant at det sponsede tapetet plutselig ikke passer inn ... Kanskje du vil opplyse meg? Er resultatet av sponsede produkter lettere å se for se enn det man betaler selv? Jeg er enig i mye av kritikken som kommer frem her inne, men noen ganger blir det for mye heksejakt. Hun blir ofte kritisert over å fremstille alt perfekt. Her innrømmer hun at den sponsede (?!) tapeten ikke ble som forventet sammen med de møblene de alt har. Hvordan kan det være negativt? Du har helt rett, jeg skjønner det ikke. Endret 2. april 2017 av Hallepalle Skrivefeil 5
Lopploella Skrevet 2. april 2017 #31642 Skrevet 2. april 2017 Men hvorfor ikke bare se på møblene ved siden av tapeten FØR de får folk til å sette den opp? Jeg kunne sagt det bare ut fra bildene på telefonen min at det er to helt forskjellige typer rosa, som ikke ville bli noen god match. 13
miagunda Skrevet 2. april 2017 #31643 Skrevet 2. april 2017 (endret) Spiller vel ingen rolle, ble jo ikke særlig bra der uansett. Med skjolete maling og luftbobler på listene. Jeg tror man kunne fått tak i noen som hadde gjort en bedre jobb på Finn småjobber hos finn. Endret 2. april 2017 av miagunda 4
FruRosa Skrevet 2. april 2017 #31644 Skrevet 2. april 2017 (endret) 1 time siden, Miranda16 skrev: Hvs synes dere om stuen etter at teppe og puter er på plass. Når jeg ikke trodde det kunne bli verre...... Jeg personlig syns den er alt for mørk, med glorete møbler og pyntegjenstander. Og malerarbeidet ser ikke bra ut! Zoom inn og se på overgangen mellom gulvlist og vegg. Og stikkontaktene er malt over med veggfargen! Endret 2. april 2017 av FruRosa tastefeil fra mobil 9
RompeRusk Skrevet 2. april 2017 #31645 Skrevet 2. april 2017 Rødt og blått og fløyelslignende stoff?!? 😲😲 hva skjer med kontrastfarger og teksturer?? 8
wishfull Skrevet 2. april 2017 #31646 Skrevet 2. april 2017 Smaken er som baken. Jeg fikk nesten satan-Vibes at det hele :s . 9
Gjest Asti Skrevet 2. april 2017 #31647 Skrevet 2. april 2017 (endret) CBE har svart i kommentarfeltet at "Jantelov-innlegget" (i tillegg til kommentaren fra "X") handlet om en gruppe kritikere som skriver om bloggere: https://imgur.com/a/56AXu . Mine tanker rundt dette er: * Bloggere ønsker å være "influencere", og samfunnet fungerer (heldigvis) slik at når noen sier høyt "jeg vil påvirke deg/dere" så kan man få kritiske øyne mot seg. (Og jo mindre troverdigheten er, jo mer søkelys får man). * Jeg er enig i at usaklig kritikk er unødvendig, men det var ikke det CBE vektla i "Jantelov-innlegget" (det handler mest om reklamemerking både i innlegget og kommentarfeltet). * Og før CBE kritiserer andre for usakligheter, så burde hun ha ryddet litt i sitt eget kommentarfelt for "søppelkommentarer", jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=76#comment-19546719. Endret 2. april 2017 av Asti La til lenke
Gjest kattehviskeren Skrevet 2. april 2017 #31648 Skrevet 2. april 2017 (endret) På 29.3.2017 den 20.31, Mamasa skrev: Endret 2. april 2017 av kattehviskeren
Gjest kattehviskeren Skrevet 2. april 2017 #31649 Skrevet 2. april 2017 Sorry for innlegget ovenfor, klarer ikke å slette det. Å male over stikkontaktene, det er så rart å gjøre, trodde ingen profesjonelle malere ville gjort det. Men de ba kanskje spesifikt om det. Så langt lite imponert over malerjobbene. Ellers er det ikke jeg som skal bo der, så får bare håpe de er fornøyd. Jeg tror folk kommenterer oppussinga enda mer fordi det er så ekstremt brudd på interiørvalgene hun har tatt før. alt var så hvitt, og så plutselig dette (!) Jeg sitter da igjen med en følelse av at hun egentlig ikke har så veldig sterk smak selv, bare går etter trendene og ikke er så god på dem. At tapetet plutselig ikke kunne brukes likevel syns jeg er ganske imponerende dårlig planlagt, men det har jo hele denne oppussinga vært.
penny_ Skrevet 2. april 2017 #31650 Skrevet 2. april 2017 (endret) Så de må rive vekk tapeten fordi den ikke matcher tingene.. Hallo, det er snakk om et barnerom! Hva gjør de f.eks. med gaver fra barnehage/klassevenner som ikke passer inn? Endret 2. april 2017 av penny_ 21
Ultiva Skrevet 2. april 2017 Forfatter #31651 Skrevet 2. april 2017 (endret) 2 timer siden, Hallepalle skrev: Eller så kan det tenkes at de kjøper møbler som passer inn i rommet? Hun skriver at de skal fjerne både tapet og brystning fordi det ikke passet inn med småbarnsmøblementet. 52 minutter siden, penny_ skrev: Så de må rive vekk tapeten fordi den ikke matcher tingene.. Hallo, det er snakk om et barnerom! Hva gjør de f.eks. med gaver fra barnehage/klassevenner som ikke passer inn? Her snakker vi om om en blogger som er opptatt av at fargene på vegger og gulv må matche jule- og påskepynten de har Igjen, HELT greit at CBE ønsker å bruke masse tid på slikt, tid har hun tydeligvis nok av. Men det må være lov å mene noe når det meste på bloggen er reklame/produktplassering, samt at hun faktisk etterspør andres meninger. Endret 2. april 2017 av Ultiva 10
¤flicka¤ Skrevet 2. april 2017 #31652 Skrevet 2. april 2017 Det som slo meg aller først var at de har en liten baby og så har de valgt det salongbordet i historien med flest hjørner og skarpe kanter. De har nok tenkt over det, men jeg blir helt svett bare av tanken på å passe på en liten baby i nærheten av det bordet der 11
Bringebæret Skrevet 2. april 2017 #31653 Skrevet 2. april 2017 Kan det med tapeten være en aprilsnarr? 8
Gjest CecilieX Skrevet 2. april 2017 #31654 Skrevet 2. april 2017 Jeg lurer på hva sponsoren tenker om innlegget der hun er så misfornøyd at hun vil rive det ned. Mener å huske at det var en leverandør av barneutstyr som sponset dem, men nå sier altså CBE at slik tapet ikke passer med leker og utstyr, ergo er denne tapeten helt uegnet. Det er jo utrolig dårlig reklame, men viser med all tydelighet at hun ikke har noen skrupler når sponseavtalen er omme. Jeg lurer på hva de tenker, de som ble inspirert av CBE til å kjøpe tapet, som nå svart på hvitt får beskjed om at dette faktisk ikke funker. Jeg lurer på hva CBE selv tenker om å påvirke folk når det kommer til interiørvalg. Hun har jo åpenbart ikke peiling. Saken er jo veldig liten i forhold til den skaden hun volder i forhold til kroppspress og utseendefokus, men likevel prinsippielt viktig. Her i denne saken så gjelder det å utgi seg for å kunne interiør. Hun tar betalt for å påvirke folk til kjøp, men noen kompetanse har hun jo ikke. Mange vil sikkert si at folk får ta ansvar selv, synes de den tapeten er fin så kjøper de den. Hadde du konsultert en med kompetanse innen interiør, så ville du fått vite at barnerom bør ha et nøytralt fargevalg på veggene, nettopp fordi leker i seg selv kommer i enormt mange farger og variasjoner. Det finnes sikkert damer som nekter barna sine leker som ikke matcher interiørtemaet de har valgt, men de håper jeg er i fåtall. Resten av oss lar barna velge fritt hva de vil leke med, og gitt det utgangspunket så velger man en nøytral base. Jeg lurer til slutt på i hvor stor grad CBE sine interiørvalg er et produkt av hennes smak, eller om meningene hennes styres av hva hun kan få sponset eller betalt for. Hvis det siste er tilfelle så bedriver hun løgn og lureri på daglig basis, der egen inntjening er målet. Gitt forhistorien hennes, så blir jeg ikke overrasket om det er det siste som er motivasjonen.
Gjest CecilieX Skrevet 2. april 2017 #31655 Skrevet 2. april 2017 13 minutter siden, Bringebæret skrev: Kan det med tapeten være en aprilsnarr? Det er mulig, for det er jo helt vilt. I så fall håper jeg at sponsoren har godkjent det, for det er jo forferdelig dårlig reklame for dem.
Bringebæret Skrevet 2. april 2017 #31656 Skrevet 2. april 2017 Jeg har ikke lest innlegget. Men av det som beskrives her, så høres det for tøysete ut til å være sant. 3
Gjest Sobril Skrevet 2. april 2017 #31657 Skrevet 2. april 2017 (endret) 25 minutter siden, CecilieX skrev: Det er mulig, for det er jo helt vilt. I så fall håper jeg at sponsoren har godkjent det, for det er jo forferdelig dårlig reklame for dem. Det er "bare" å skifte tapet? Vi har tapet i flere rom, og man bør ha gjort opp sin mening FØR tapetet kommer opp på veggen (satt i tre måneder med tapetprøver før jeg bestemte meg for hva vi skulle ha på kjøkkenet). Det koster jo flere ganger så mye som å male om! Vi tapetserte for øvrig selv også, og selv om det har sin sjarm å gjøre ting selv - så er det ikke noe jeg velger å gjøre i tide og utide. Ser hun får mye skryt at hun er så FLINK. Har de overhodet tatt i en malekost? Endret 2. april 2017 av Sobril
neiognei Skrevet 2. april 2017 #31658 Skrevet 2. april 2017 Jeg gråter av det røde teppet til de blå veggene.. 20
FruRosa Skrevet 2. april 2017 #31659 Skrevet 2. april 2017 3 minutter siden, neiognei skrev: Jeg gråter av det røde teppet til de blå veggene.. Sammen med svarte møbler og gulldetaljer... 11
Keaton Skrevet 2. april 2017 #31660 Skrevet 2. april 2017 4 timer siden, Miranda16 skrev: Hvs synes dere om stuen etter at teppe og puter er på plass. Når jeg ikke trodde det kunne bli verre...... Veldig langt unna min stil, men om de trives med det selv er jo det viktigst. Ser noen spør om sponsing i kommentarfeltet og CBE publiserer på sedvanlig vis kommentarer som rettes mot person og ikke sak. Vil tro at de ikke har betalt fullpris for møblene og da skal det merkes. 12
Fremhevede innlegg