Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vent, hva...

Hun skriver i en kommentar at klokken hun postet før hun hadde fem dager fri i forbindelse med "Ta tilbake tiden"-Freia-spetakkelet ikke var en del av det betalte opplegget og ikke noe Freia ville at hun skulle poste, og ergo skulle det egentlig ikke merkes.

http://imgur.com/K6d9Z58

Hæ? Så nå vil hun ha det til at hun og Lene Orvik designet den klokken på hobbybasis som en kul greie å ha på bloggen i forkant av innleggene, og Freia var liksom ikke involvert i det hele tatt? What?

Endret av lenebu
Skriveleif
  • Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvis noen betaler meg for å skrive reklame, gjør jeg det". Vel, det er vel heller omvendt. Mange firmaer ønsker ikke at det skal fremgå at det er reklame, tviler på at firmaer insisterer på at CBE skal merke. 

• Liker 12
Gjest Zeitgeist
Skrevet
2 minutter siden, lenebu skrev:

Vent, hva...

Hun skriver i en kommentar at klokken hun postet før hun hadde fem dager fri i forbindelse med. "Ta tilbake tiden"-Freia-spetakkelet ikke var en del av det betalte opplegget og ikke noe Freia ville at hun skulle poste, og ergo skulle det egentlig ikke merkes.

http://imgur.com/K6d9Z58

Hæ? Så nå vil hun ha det til at hun og Lene Orvik designet den klokken på hobbybasis som en kul greie å ha på bloggen i forkant av innleggene, og Freia var liksom ikke involvert i det hele tatt? What?

Tror hun faktisk selv på det hun skriver? Hun visste veldig godt at hun i den tidsperioden ikke skulle skrive innlegg, da det var det av Freias reklamekampanje om "å ta den gode tiden tilbake". Og så mener hun nå at det bare var tilfeldig at de to bloggerne som deltok i kampanjen - Lene Orvik og CBE - begge hadde akkurat samme klokke på bloggen?!?

Jadda ... hvis det er én ting CBE er drivende dyktig på, så er det å kullseile sin egen troverdighet gang på gang på gang. 

Skrevet

Mulig det gjør CBE godt å lese alle de ureflekterte skryteordene på bloggen, men hun bør heller tenke over hvorfor kun 1,3 % av befolkningen har tillit til henne. Mulig den faste lesergruppa er så lite smarte at de tror på uttalelsene hennes, men hvor lenge er det nok? 

• Liker 19
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Så innmari generøst av CBE å la en dame bak firmaet få slippe til i kommentarfeltet med info om hvor man kan kjøpe armbåndet OG latt de låne bilde fra bloggen til en instagrampost!

https://instagram.com/p/BSVSm04FTcB/

Nesten blomsterbøtte-opplegget en gang til dette😂

Skrevet

Helt latterlig amatørmessig. 

• Liker 22
Skrevet

..og sorry. Det smykket ser jo mer ut som noe datteren har gjort i barnehagen!

Og ikke satte cbe janteloven i en bra sammenheng heller. Virker ikke som at cbe vet hva janteloven er, det handler jo ikke om å få lov å bryte loven, regelverk, eller slurve i jobben sin. Tror dama på dette selv??? Eller var det det beste "journalisten" klarte å komme med når det gjelder janteloven?!

Jaja, rosabloggerz 4ever. DET burde det stått på armbandet hennes.

• Liker 28
Skrevet
13 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Så innmari generøst av CBE å la en dame bak firmaet få slippe til i kommentarfeltet med info om hvor man kan kjøpe armbåndet OG latt de låne bilde fra bloggen til en instagrampost!

https://instagram.com/p/BSVSm04FTcB/

Nesten blomsterbøtte-opplegget en gang til dette😂

"Det sterke innlegget.." 

Er det mulig. 🙉

• Liker 18
Gjest Loffeliten
Skrevet

Haha gudbedre. Skikkelig flashback til blomsterbøttene, og den sponsede bursdagen hennes. "Nehei, de har ikke sponset MEG, og jeg aaaaaner ikke om de har sponset mannen min (aka bloggens altmuligmann), for jeg spør jo ikke akkurat om han har fått gavene mine sponset, gjør jeg vel". Klart denne "gaven" også er spons og reklame.

Fruen og altmuligmannen tenker nok at de har funnet et smutthull i regelverket, så jeg gjetter på at Fruen kommer til å motta mange "gaver" fra Altmuligmannen, familie og venner nå framover. :jepp: 

Skrevet

Ja, essensen i innlegget er at man skal lære unger at alle er jævlige med deg (dersom du bløffer og lyver slik bloggere hør, vi andre har jo ikke slike utfordringer) alle ute etter å ta deg, men du er god nok likevel. :fart2:

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Ja, essensen i innlegget er at man skal lære unger at alle er jævlige med deg (dersom du bløffer og lyver slik bloggere hør, vi andre har jo ikke slike utfordringer) alle ute etter å ta deg, men du er god nok likevel. :fart2:

Neida, man er faktisk litt bedre enn alle andre. ;)

Bedre enn de som er så dumme at de følger lover og regler, som liker å være ærlige og rettfrem i sitt liv. Bedre enn de teitingene som studerer og interesserer seg for politik, krig og fred og sånt. DET er jo bare såååå 90-tall altså. Bry seg om andre medmennesker altså. Skal man henge med idag så er det tre ting som gjelder: MEG, MEG, MEG.

• Liker 16
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jupp, og at når du ikke liker at andre har en mening om deg og en annen oppfattelse av ting er det fritt fram å stemple dem for "syke", "stakkars mennesker" (og lista fortsetter i innlegget på toppen med linker til kommentarer🙄)

Skrevet

Disse bloggerne, disse bloggerne...Uredelighet over mye av linja! Det ser rett og slett ikke sunt ut og leve i den verden noen av de lever i! De føler nok at det er skikkelig urettferdig at noen rett og slett ikke lar de drive med all uredeligheten i fred! Stakkars! 😔 Og for noen fantastiske forbilder for den oppvoksende generasjon! Bøyer meg i hatten! 

• Liker 17
Skrevet

Du har dessverre rett @BlendaSensitive  Annen viktig lærdom: legg deg i offer-rollen så snart du får kritikk, finn deg en mann som tror han snur om på kjønnsrollene når han støvsuger og tving deg inn i str xs selv når du går gravid, voila, du er øverst i næringskjeden. 

• Liker 28
Skrevet

I dag ble jeg minnet om hvorfor jeg startet med å følge CBE i si tid :skratte:Dobbelmoralen og bortforklaringene er i en klasse helt for seg selv. 

Skal vi liksom tro på at CBE og Lene Orvik satt og mekket den Freia-klokken sammen? Lite sannsynlig. Uansett er det helt irrelevant hvor klokken ble laget. Den ble brukt som en del av et reklameinnlegg og da er den - TaDa - Reklame! Det er virkelig ikke rocket science det der. Trekker man parallellen til de andre reklameinnleggene hennes så merket hun for eksempel SB12-innlegget som har utløst hele det der fuck markedsføringsloven, unnskyld janteloven innlegget. Illustrasjonene i SB12-innlegget laget hun selv og de merket hun. Klokken skal hun i følge henne selv også ha laget selv og den burde også være merket. 

Et annet eksempel er Rema1000 sine Æ-reklamer. De var merket som reklame også før folk flest skjønte hva de reklamerte for. Det at det ikke er helt åbenbart for mottakeren hva det reklameres for forandrer nemlig ikke på at det er reklame. Det skal selvfølgelig merkes slik all reklame skal.

Armbåndet fra "venninnen" passet også veldig godt inn i det der. At CBE ikke selv skjønner hvor utrolig hun driter seg ut - igjen. 

Kjenner jeg skjønner mer og mer at denne X i kommentarfeltet lurte på om CBE og LKE er oppegående. Med slike bortforklaringer så er det jammen ikke rart man begynner å lure. 

• Liker 35
Skrevet

X skrev vel at de var oppegående og derfor burde merket. :Knegg:  (Er jo forresten ikke verre enn å fjerne et innlegg dersom det tar tid å fikse en manglende merking.)

Nå synes jeg ikke det innlegget var det verste, var helt åpenbart en reklameannonse, det er mye verre med mer skjult reklame (Froosh, Lindexkimono,  blomsterbøttene osv).

• Liker 17
Skrevet
4 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Bare det at alle "venninnene" trøster henne med at de overhode ikke bryr seg om hvorvidt hun merker reklameinnlegg eller ei burde gjøre at de ringer en massiv varselsbjelle hos FO!

Kommentarene illustrerer jo på perfekt vis nettopp hvorfor slik merking er så viktig siden mange av leserne åpenbart mangler kritisk sans og overhode ikke innser hvorfor det burde være et skille mellom hva som er betalt for og ikke. 

Det er så uendelig mye lettere å forsvare seg mot jantelov og andre strå det gripes etter, for når kritikken treffer så godt som dette så har hun ikke noe annet forsvar. 

9 timer siden, Aricia skrev:

Det er noe med holdningen i utgangspunktet. De har jo sagt eksplisitt offentlig såvidt jeg har fått med meg (LKEs gråsoner og slikt) at de ser etter anledning til ikke å merke, i stedet for det motsatte. Grunnholdningen virker helt klart å være at merking unngås når det går. 

Den umerkede reklamen er jo den beste reklamen. Dette debatteres overalt i media for tiden, i forbindelse med alle sektorer. Aviser skal denne valgkampen ha politisk innholdsmarkedsføring, med det for øyet at den skal se mer ut som vanlige artikler enn tradisjonell reklame, for tradisjonell reklame virker ikke lenger. Munch-muséet skapte stor debatt denne uken ved at de presenterte en betalt anbefaling av muséet utført av Tusvik og Tønne som en anmeldelse. Det var det ikke - en anmeldelse er pr definisjon selvsagt uavhengig og uten bindinger.

Så all reklame er ikke god reklame. Men den uærlige snikreklamen er den som tar over hele markedet ved å spise seg inn i den regulære journalistikken og uthule den fra innsiden, det er den eneste reklamen som i realiteten virker, og som annonsører ønsker seg.

Bransjefolk må gjerne kommentere/korrigere.

Det der er den alvorligere side av saken. CBE er en "foregangskvinne" hva gjelder innholdsmarkedføring og skjult reklame. Hun var tidlig ute med prislister og villigheten til å skjule reklame i ellers uskyldig innhold for å øke påvirkningen av mottakeren.

Dette har hun og andre bloggere fått holde på med helt uten reaksjoner fra myndighetene (jeg teller ikke med "nå må dere være så snille og greie og følge loven" brevet fra FO). Annonsørene ser at de hos CBE kan få promotert produktet sitt uten at det merkes og derfor flytter de store deler av markedsføringen sin ditt i stedet for hos de tradisjonelle mediene. CBEs blogg tar inntekt fra seriøse mediehus som nå ser seg nødsaket til å følge etter og også tilby skjult reklame for å overleve. 

CBE har virkelig gjort sitt bidrag til at journalistikkens integritet uthules. Legg det sammen med ekstrem miljøfiendtlighet, promotering av kropspress, overfladiskhelt og jevnlige brudd på barnekonvensjonen. CBE er virkelig en "foregangskvinne" vi bør se opp til og ikke kritisere ja :sarkasme:

At CBE gjør sitt beste for å diskreditere kritikken ved hjelp av den naive heiagjengen sin skjønner jeg godt. Hun tjener tross alt bedre enn statsministeren sin på det. At hun bidrar til å gjøre Norge til et dårligere samfunn i prosessen virker det til at hun driter i. 

• Liker 32
Skrevet

Moralen er på barneskolenivå: "andre gjør verre ting enn meg og får ikke kritikk". 

(Har imgur, får ikke lagt inn nå.)

Jeg tenkte å rappe noen sjokolader på Rema etterpå. Pytt, andre gjør verre ting. Bare ille om jeg blir tatt, ellers ikke. 

• Liker 25
Skrevet (endret)
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Du har dessverre rett @BlendaSensitive  Annen viktig lærdom: legg deg i offer-rollen så snart du får kritikk, finn deg en mann som tror han snur om på kjønnsrollene når han støvsuger og tving deg inn i str xs selv når du går gravid, voila, du er øverst i næringskjeden. 

Det er så usmakelig og begredelig at det er kvalmt ! Hun fronter og reklamerer for et så regissert liv med det du nevner over her, og i tillegg et ekstremt forbruk av både ting og tang, klær og sko, treningstøy/sko, barneutstyr, interiør osv at det er skremmende. Jeg tenker da særlig på unge jenter/unge kvinner med lavt selvbilde som bruker CBE som "mal" på det "perfekte liv" :( Fryktelig trist og ekstremt skadelig. Ikke minst viser hun dem hvor "ok" det er å svare frekt og nedlatende på konstruktiv kritikk, som i det "Fuck janteloven" innlegget i kommentarfeltet der. Jeg blir utrolig skuffa og forbanna over at en 30 år gammel gift tobarnsmor oppfører seg på denne måten . At CBE som har vært i gamet så lenge opptrer så uproft er skikkelig skuffende :( 

Endret av Viking-girl
  • Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...