Populært innlegg neiognei Skrevet 31. mars 2017 Populært innlegg #31521 Skrevet 31. mars 2017 Hvis jeg i fremtiden ikke gjør jobben min godt nok og får tilsnakk fra sjefen skal jeg bare si: "Fuck janteloven ass! Du er bare misunnelig!!" Det synes jeg alle skal gjøre. 96
Populært innlegg Marissa Skrevet 31. mars 2017 Populært innlegg #31522 Skrevet 31. mars 2017 Kanskje greit å lære forskjellen på janteloven og det regel verket du faktisk må følge CBE? 54
kokkos Skrevet 31. mars 2017 #31523 Skrevet 31. mars 2017 Igjen denne smørja av stakkars venninneprivatpersonen Caroline pakka inn i litt reklame og presentert på en (tilsynelatende) helproff blogg som gir millioninntekt til familien. Hva med å ta kritikk på jobben som (i dette tilfelle ikke) gjøres som en voksen, helproff blogger? Jeg blir helt flau over at det går an. 31
kokkos Skrevet 31. mars 2017 #31524 Skrevet 31. mars 2017 Ja, og hvorfor i alle dager lar du egentlig være å merke innlegg som så åpenbart er reklame, Caroline? (for å sitere deg fra innlegget ditt). Du gjør det jo igjen og igjen og igjen. Kan det være fordi du tjener mer penger på å bryte reglene? At du "glømmer" det, eller at det "oi, ups! Forsvant ved et uhell" gang på gang er det ingen som tror på. Du er proffere enn som så. 26
neiognei Skrevet 31. mars 2017 #31525 Skrevet 31. mars 2017 Noen som så slutten av helsekontrollen i går? Neste uke figurerer frua. Handler om hvor vidt man kan stole på bloggernes "råd". 11
Nuttery Skrevet 31. mars 2017 #31526 Skrevet 31. mars 2017 Noe som faktisk gjør meg oppriktig trist er hvordan man velger å omtale Caroline i denne tråden - uavhengig av hva slags meninger man har om henne. Mye blir kamuflert som "berettighet kritikk" i form av "siden fotballfrue reklamerer for x har jeg lov til å kritisere y". Hvor ble det av begrepet "konstruktiv" i det hele? Eksempelvis syntes jeg det er helt OK å stusse på hvor vidt dette øyenbrynsserumet hun reklamerer for har hatt effekt eller ikke, men å skrive ting som at hun har stygge øyenbryn, åpenbart er en løgner osv, syntes jeg går på utkanten av hva som kan regnes for hyggelig kritikk i det hele tatt. Tenk om barna dine satt og skrev akkurat det samme om ei venninne - hadde du syntes det var OK da? Når sant skal sies er det ingen hemmelighet at jeg syntes godt om fotballfrue, selv om hun tydelig har sine utfordringer hun også (reklame, redigering, spons osv.) 11
abstinent Skrevet 31. mars 2017 #31527 Skrevet 31. mars 2017 2 minutter siden, Nuttery skrev: Noe som faktisk gjør meg oppriktig trist er hvordan man velger å omtale Caroline i denne tråden - uavhengig av hva slags meninger man har om henne. Eksempler hadde vært fint. 12
neiognei Skrevet 31. mars 2017 #31528 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Hun er dessverre sin egen verste fiende. Sutre og synge ut om janteloven fordi at folk undres over at hun ikke klarer å skrive annonse i toppen av et innlegg? Hun tjener mer på det innlegget enn de fleste gjør i måneden. Dessuten skryter de av at de er noen av de beste på dette området? Gjør man feil så anerkjenner man det, sier et lite beklager og går videre. Man tar på seg offerrollen og skriver et sutreinnlegg om det. Ingen hadde brydd seg veldig, om det ikke hadde vært for at de går så hardt ut rundt det. Endret 31. mars 2017 av neiognei 23
Gjest Sirkustjukk Skrevet 31. mars 2017 #31529 Skrevet 31. mars 2017 (endret) Sukk, at folk som engasjerer seg om SoMe, markedsføring og bloggeres etikk har en oppførsel som kan beskrives med et ord ; sykt i følge CBE i kommentarfeltet. (kan skjemdumpe etterpå) Saklighet har aldri været CBE.no mest flaterende egenskap når de får kritikk, men å deskreditere noens mening og engasjement fordi man også tilhører et forum og sender tips til FO (med ekte navn og epost, forresten) med at man har en oppførsel som kan kalles "syk"? Nei, ta deg en fullkarbo-bolle, Caroline! Endret 31. mars 2017 av Sirkustjukk
Ultiva Skrevet 31. mars 2017 Forfatter #31530 Skrevet 31. mars 2017 (endret) 1 time siden, Asti skrev: Ja, da laget CBE et blogginnlegg om sin manglende merking i går - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/03/31/fuck-janteloven/ . Det er ikke opp til andre å sjekke ut hvorfor et innlegg mangler merking, når dette ikke er et engangstilfelle. Der ligger andre innlegg som mangler merking. Her er to eksempler fra den siste tiden: https://imgur.com/a/1jDYH Så det "offerinnlegget" burde CBE ha spart seg for. Det er en grunn til at folk reagerer, når de glemmer å merke, og det handler ikke om janteloven. Bare gjør jobben din du CBE, så slipper du at folk klager. Jeg sier som @Loffeliten; hva har manglende merking med janteloven å gjøre? Og når CBE ber folk om å si fra på en høflig måte; hvorfor er det da greit for henne å beskrive de som påpeker brudd på markedsføringsloven som spydige, frekke og nedlatende folk som føler at uka blir reddet om de oppdager skjult reklame hos veteranbloggeren? Hva er høflig med en slik spekulerende fremstilling? Flere stikkprøver tatt i fjor viste at det i snitt var 1,3-1,5 feilmerkinger daglig hos Cbe.no. Og som innlegget over viser, så er det fremdeles masse skjult reklame. Man burde kunne forvente bedre av en journalist som har drevet toppblogg i 7 år, og som tjener langt mer enn både statsministere og thoraxkirurger. Hvor vanskelig er det for en journalist å skrive "reklame"? Sorry, Caroline. Endret 31. mars 2017 av Ultiva 32
Meadow Skrevet 31. mars 2017 #31531 Skrevet 31. mars 2017 At man ikke gjør (den relativt enkle) jobben sin ordentlig, har null og ingenting med janteloven å gjøre. 22
troikaen Skrevet 31. mars 2017 #31532 Skrevet 31. mars 2017 Tenk om hun bare kunne si "Her glapp det, mitt ansvar" i stedet for å skylde på teknisk, vise til at dette "aldri" skjer mv. for så å skrive offerinnlegg. Selv om forklaringen hun kommer med er riktig er det uansett hennes ansvar. 20
Gjest Sirkustjukk Skrevet 31. mars 2017 #31533 Skrevet 31. mars 2017 I stedet gir hun slike svar og omtaler KG slik: https://m.imgur.com/3UajaB9
Kaffemonsteret Skrevet 31. mars 2017 #31534 Skrevet 31. mars 2017 Den cherry bomb genseren hun har på seg i innlegget, og som er sett på diverse bloggere og Astrid s i det siste, er vel fra Ganni, og garantert sponset. Ingen merking av det heller såvidt jeg kan se. 22
Jobbermedbarn Skrevet 31. mars 2017 #31535 Skrevet 31. mars 2017 Jeg forstår heller ikke hva dette med å påpeke riktig merking av innlegg har med janteloven å gjøre??? Og når du ber andre om å opptre høflig burde du følge din oppfordring selv. I min verden er det i dagens Norge en mye større utfordring at noen voksne mennesker til stadig er ofre enn at janteloven herjer! Som voksen må du stå for det du sier og gjør, og når du i tillegg lever av å legge ut hele livet til deg og også fam (dessverre), må du jammen begynne å ta ansvar for det du selv velger. Feil kan vi alle gjøre, men stå for det, ta ansvar, det er det voksne mennesker gjør! 33
penny_ Skrevet 31. mars 2017 #31536 Skrevet 31. mars 2017 (endret) 13 minutter siden, Sirkustjukk skrev: I stedet gir hun slike svar og omtaler KG slik: https://m.imgur.com/3UajaB9 Det er selvfølgelig leserens skyld at leseren ikke visste at CBE egentlig hadde merket innlegget først. Det var tross alt merket på Facebook. Dumme leser som ikke sjekket det før hun klagde på manglende merking. Endret 31. mars 2017 av penny_ 31
Gjest Sirkustjukk Skrevet 31. mars 2017 #31537 Skrevet 31. mars 2017 (endret) 9 minutter siden, penny_ skrev: Det er selvfølgelig leserens skyld at leseren ikke visste at CBE egentlig hadde merket innlegget først. Det var tross alt merket på Facebook. Dumme leser som ikke sjekket det før hun klagde på manglende merking. Selvsagt🙄 Og er det noe man faktisk er opptatt av på KG er det fakta, påstander må dokumenteres med linker og skjermdumper. Endret 31. mars 2017 av Sirkustjukk
Tonio Skrevet 31. mars 2017 #31538 Skrevet 31. mars 2017 Vet dere hva, så kynisk har jeg blitt at jeg tror hun gjorde dette med vilje. Bare for å kunne vise frem armbåndet og lage litt blest. Det bare passer for godt sammen. Det er jo ikke akkurat sånn at dette er første gang bare denne måneden hun har glemt å merke hatt noen som fjernet merkingen hennes. Likevel er jeg og har vært fast leser siden før hun giftet seg. Det er som paradise hotel og sjokolade, jeg vet at jeg ikke burde, men jeg greier ikke holde meg unna. Spesielt satt sammen med å lese denne tråden er det ofte nesten verdt å finne popcornet når jeg leser bloggen. 31
Gjest CecilieX Skrevet 31. mars 2017 #31539 Skrevet 31. mars 2017 Jeg må innrømme at jeg synes synd på CBE. Hennes beskrivelse av sin opplevelse av verden er jo som hentet ut av en skrekkfilm. Det er et voldsomt fiendebilde hun beskriver; en verden der du er omgitt av folk som vil deg vondt. http://imgur.com/y7XQWHz Jeg vet ikke med andre, men jeg opplever ikke verden slik. Jeg opplever at folk rundt meg vil meg vel, men ja, noen ganger må jeg tåle kritikk, kanskje særlig i jobbsammenheng. Jeg er nemlig ikke perfekt og har forbedringspotensial. Men derfra til at jeg tror at folk vil meg vondt og bare går og venter på å kunne knuse meg er det et stykke å gå. Det sagt, så antar jeg at dette nok en gang er et forsøk på å devaluere kritikk og skape sympati hos fansen. Hun har jo vært sliten en stund nå med alt hun har å gjøre, så det var sikkert deilig å kunne legge seg ned i offerposisjon.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 31. mars 2017 #31540 Skrevet 31. mars 2017 https://m.imgur.com/MoAA2B4 Siden hun svarer slik hun gjør på den kommetaren går jeg ut ifra at hun mener det er ok å kalle folk som mener hun og andre bloggere skal følge markedsføringsloven sin oppførsel for "syk".
Fremhevede innlegg