Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Onbothsides
Skrevet
På 23.3.2017 den 16.38, Librarian skrev:

Rar sammenligning. Hvis jeg har instrument liggende ubrukt, lager jeg ikke et instrumentrom og viser frem gitarsamlingen min stolt.

Det var jo en mye rarere sammenligning, et instrumentrom er jo ikke noe som er vanlig i et hus-men det er bibliotek. 

Merkelig ting at folk skal stusse på at noen har bibliotek? Som om alle som har bibliotek leser alle bøkene sine. Krampeaktig 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, Onbothsides skrev:

Det var jo en mye rarere sammenligning, et instrumentrom er jo ikke noe som er vanlig i et hus-men det er bibliotek. 

Merkelig ting at folk skal stusse på at noen har bibliotek? Som om alle som har bibliotek leser alle bøkene sine. Krampeaktig 

Igjen, forskjellen ligger i at folk som har et bibliotek, faktisk også har lest bøkene - eller i det minste har i fore å lese de som fortsatt er ulest. I CBEs tilfelle derimot, er det kun snakk om fasade - noe hun også ettertrykkelig selv har uttalt, samt understreket med ytringer om at hun aldri har tid til å lese bøker. 

Følgelig blir det - som allerede nevnt i denne tråden - ikke annet enn åndssnobberi og å smykke seg med fremmede fjær. 

Skrevet
22 minutter siden, Onbothsides skrev:

Som om alle som har bibliotek leser alle bøkene sine.

De fleste som har en samling bøker hjemme har lest dem eller planlegger å gjøre det. Jeg kjenner ingen som har bøker kun til pynt slik CBE planlegger og jeg tror ikke det er så veldig vanlig. Har man et hjemmebibliotek har man som regel en interesse for litteraturen man har der.

• Liker 16
Gjest Onbothsides
Skrevet
16 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Igjen, forskjellen ligger i at folk som har et bibliotek, faktisk også har lest bøkene - eller i det minste har i fore å lese de som fortsatt er ulest. I CBEs tilfelle derimot, er det kun snakk om fasade - noe hun også ettertrykkelig selv har uttalt, samt understreket med ytringer om at hun aldri har tid til å lese bøker. 

Følgelig blir det - som allerede nevnt i denne tråden - ikke annet enn åndssnobberi og å smykke seg med fremmede fjær. 

Kan nok være at hun leser mer bøker enn hun sier, og det kan vel seriøst ikke være noe rart i å snobbe litt? En kompis av meg har bar i kjelleren - men han drikker aldri. Skal sannelig gi han inn for det neste gang jeg snakker med han.

Skrevet
3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Kan nok være at hun leser mer bøker enn hun sier

Neppe.

• Liker 13
Gjest kattehviskeren
Skrevet
3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Kan nok være at hun leser mer bøker enn hun sier, og det kan vel seriøst ikke være noe rart i å snobbe litt? En kompis av meg har bar i kjelleren - men han drikker aldri. Skal sannelig gi han inn for det neste gang jeg snakker med han.

Vel, det syns jeg er akkurat like teit! Jeg vil at hjemmet mitt skal reflektere hvem jeg er, ikke en kunstig snobbeidé om hva man vil være/pynte seg med lånte fjær. hvis jeg hadde vært hos noen, sett på bokhylla, begynt å snakke om bøkene og innsett at alle sto der kun for at det skulle se bra ut hadde jeg blitt bra sjokka, men nå hadde jeg garantert aldri kommet i nær kontakt med en som FF, vi er alt for  forskjellige. Men å late som om man har interesser man ikke har fordi det "ser bra ut" syns jreg er pinlig. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Onbothsides skrev:

Som sagt, CBE har selv påpekt at hun ikke har tid til å lese.

Utover det, så bør man vel heller ikke glemme at vedkommende brukte månedsvis på å lese èn enkel rapport (i anledning 8. Mars-innlegget hennes fra 2016), aldri har vist frem noe som i det hele tatt kan minne om en knapp halv hyllemeter med bøker på bloggen, samt - for å gjenta meg selv atter en gang - at hun har sagt at "biblioteksbøkene" ikke skal brukes til annet enn å fylle bokhyllene. 

Hva kompisen din har i kjelleren, er i så henseende rivende likegyldig. 

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Da et hun for øvrig mer ærlig med hva hun har på veggene. Masse bilder av seg selv og kitschkunst! For ikke å glemme en viss coffee table bok viet sin egen danderte gravidkropp 😀

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring

- Pavilion, mod

Skrevet (endret)

Slettet da det var svar på et innlegg moderator har slettet som latterliggjøring og brukerdebatt. 

Endret av Inocybe
  • Liker 2
Skrevet

3,5 time i sminkestolen og innleid fotograf. Greit med måtehold ja...

• Liker 10
Skrevet (endret)
2 timer siden, Hallepalle skrev:

3,5 time i sminkestolen og innleid fotograf. Greit med måtehold ja...

Oppmuntring til måtehold har aldri vært målet for gründeren bak cbe.no, heller det motsatte. Både hva gjelder mengden av sminke og hårstyling generelt, den absurde mengden av klær, sko, vesker og barneutstyr. Bling bling og "more is more" ser også ut til å være stikkordet for det nye huset med store lysekroner, mørk brokade og fløyel.

3-årsdagen i desember var også en demonstrasjon i ekstravaganse, i likhet med fredagens fest. Sponsorinntekter strømmer til når "favorittene" endres i hytt og pine så her er det millioner å tjene. Ofte på bekostning av troverdighet. Lesere oppmuntres til å kjøpe, forbruke og kaste i et rasende tempo. I fht miljø og måtehold så er det forkastelig, men det ser ut som om veteranbloggeren har gitt opp med å late som om hun bryr seg om planeten som den oppvoksende generasjon skal overta. Hjelper ikke med et par kjøttfrie middager i uka når man har over 300 par sko i skapet. Jeg lettet også på øyenbrynene når hun skrev at de hadde over 60 esker alene (var det 74?) i flyttelasset som var merket kjøkkenutstyr.

Endret av Ultiva
  • Liker 44
Skrevet

Bare alle disse PLASTballongene til enhver anledning. 

• Liker 18
Skrevet
17 minutter siden, Kollontaj skrev:

Bare alle disse PLASTballongene til enhver anledning. 

Mange med helium. En veldig begrenset ressurs. 

• Liker 8
Skrevet

Ja, å kjøpe heliumballonger er ikke akkurat bærekraftig. (Slapp av, jeg kjører el-bil.) 

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, Ultiva skrev:

Oppmuntring til måtehold har aldri vært målet for gründeren bak cbe.no, heller det motsatte. Både hva gjelder mengden av sminke og hårstyling generelt, den absurde mengden av klær, sko, vesker og barneutstyr. Bling bling og "more is more" ser også ut til å være stikkordet for det nye huset med store lysekroner, mørk brokade og fløyel.

3-årsdagen i desember var også en demonstrasjon i ekstravaganse, i likhet med fredagens fest. Sponsorinntekter strømmer til når "favorittene" endres i hytt og pine så her er det millioner å tjene. Ofte på bekostning av troverdighet. Lesere oppmuntres til å kjøpe, forbruke og kaste i et rasende tempo. I fht miljø og måtehold så er det forkastelig, men det ser ut som om veteranbloggeren har gitt opp med å late som om hun bryr seg om planeten som den oppvoksende generasjon skal overta. Hjelper ikke med et par kjøttfrie middager i uka når man har over 300 par sko i skapet. Jeg lettet også på øyenbrynene når hun skrev at de hadde over 60 esker alene (var det 74?) i flyttelasset som var merket kjøkkenutstyr.

Eller problemet med å finne et PAR med joggesko fordi det var flere esker med joggesko slik at det var vanskelig å finne to like.

• Liker 14
Skrevet

Når man skryter av å aldri lese bøker og kjøper gamle bøker for å fylle hyllene så det ser ut som man er smart og belest, da er man ikke bare falsk og overfladisk men rett og slett dum. 

Jeg har lest nesten alle bøkene som står i hyllene mine, de jeg ikke har lest ennå ser jeg frem til å lese snart. Kjenner (heldigvis!) ingen som kjøper bøker for å ha dem til pynt. 

• Liker 18
Skrevet

Dagens innlegg om bursdagsfesten er ikke merket, til tross for at instabildet fra festen har teksten #sponsored. Det er imidlertid umulig å vite hva på dette bildet som er sponset. Sminken? Festen? Fotografen? Og burde ikke i så fall innlegget om bursdagen også være merket? Hun roser sminkøren opp i skyene, hyller dekorasjonene og legger ut en haug av bilder fra denne fotografen som vi ikke aner om er sponset eller ikke.

For en suppe. Best i klassen? Hvorfor betyr ikke troverdighet og intregritet noe for denne bedriften?

• Liker 42
Skrevet
35 minutter siden, JessicaL skrev:

Når man skryter av å aldri lese bøker og kjøper gamle bøker for å fylle hyllene så det ser ut som man er smart og belest, da er man ikke bare falsk og overfladisk men rett og slett dum. 

Jeg har lest nesten alle bøkene som står i hyllene mine, de jeg ikke har lest ennå ser jeg frem til å lese snart. Kjenner (heldigvis!) ingen som kjøper bøker for å ha dem til pynt. 

Forøvrig så tror jeg ikke at the Eriksens tenker at de håper at folk skal tro de har lest de gamle bøkene engang, de er jo så fulle av forakt for folk med intellektuell kapital og høy utdanning.

Jeg tror de/hun bare synes det passer med stilen i huset, de gamle bøkene matcher det brune brennevinet og sigarene de ville ha fremme for å understreke en stil de liksom synes passer så fint til huset og de mørke veggene og lysekronene og alt det der.

Men hvordan passer den dekadentpseudointellektuelle inredningsstilen til småbarnsfamilien Eriksen, sånn egentlig? Fingermaling, svart fløyel og cognac er jo en klassiker. Akkurat som duplo og  krystall og my little pony strødd over et svart flygel.

Forøvrig har jeg også bare bøker jeg har lest eller skal lese, i hyllene hjemme. Noen ganger når jeg får en raptus ordner jeg dem etter farge. :Knegg: 

• Liker 21
Skrevet
15 timer siden, ssophie skrev:

Dagens innlegg om bursdagsfesten er ikke merket, til tross for at instabildet fra festen har teksten #sponsored. Det er imidlertid umulig å vite hva på dette bildet som er sponset. Sminken? Festen? Fotografen? Og burde ikke i så fall innlegget om bursdagen også være merket? Hun roser sminkøren opp i skyene, hyller dekorasjonene og legger ut en haug av bilder fra denne fotografen som vi ikke aner om er sponset eller ikke.

For en suppe. Best i klassen? Hvorfor betyr ikke troverdighet og intregritet noe for denne bedriften?

Ja, hva er egentlig sponset? Alt...?

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...