Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

I følge dem er slike bilder kunst og passer sikkert inn over senga på soverommet

Eller på kjøkkenet.. eller på stua sammen med boka ned bh-bilder 

fra da hun var gravid.. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, tuppa skrev:

Er det bare meg som reagerer litt på en av dagens snap der hun snakker om at hun fant det "perfekte" beltet på barneavdelingen på HM? Hvorfor presisere at det er fra barneavdelingen når ingen har spurt hvor hun kjøpte det beltet?

Enig i at det er teit å poengtere det.

Men jeg fant den perfekte dressjakke på HMbarn, og jeg er en ganske gjennomsnittlig medium. 

Så en trenger ikke være size zero for å passe inn i ting derfra altså.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 22.2.2017 den 14.18, Trudealutt skrev:

Ja, det finnes sikkert ting å søke opp, om man gidder å bruke energi på det - både på henne og andre. Men for meg som ikke gjør annet enn å lese bloggen hennes av og til  så fremstår hun bedre enn mange andre.

Det er uansett ikke til å komme forbi at hun gjør seg flid med innnleggene, tar seg tid til oppskrifte-onsdag, og at bildene er av bra kvalitet. Sier man noen annet er det kun for å finne feil.

Det kan være vanskelig å gi andre kred.

Ja, det er mye å søke opp om man ønsket å sette seg inn i noe før man gjør seg opp en mening. :)  

Siden det virker som du tenker det er bortkastet energi å søke opp informasjon: Å søke handler for min del om om å være troverdig, og ofte krever KG at vi dokumenterer påstandene våre. Og da bruker jeg mer enn gjerne 2 sekunder (tar kort tid for min del) på å sikre det. 

Ja, hun gjør seg flid. Slik mange andre gjør i sin jobb. 

Nei, det er ikke vanskelig å gi folk som fortjener det kred, men det blir meningsløst å gi det til folk som ikke fortjener det. Som CBE. Bloggen er i mine øyne negativt for samfunnet vårt. 

Endret av Asti
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler kropp, latterliggjøring og innlegg som omhandler barn

- Pavilion, mod

• Liker 1
Skrevet

Ser det klages over utrolig travle morninger igjen, hvor man måtte hive seg rundt med barnehagelevering osv, så trening måtte vike. Men si meg, snappet ikke hun fra frokosten i 9-9.30 draget i dag hvor mannen mumsa på noe gjærbakst?

• Liker 11
Skrevet
16 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Ser det klages over utrolig travle morninger igjen, hvor man måtte hive seg rundt med barnehagelevering osv, så trening måtte vike. Men si meg, snappet ikke hun fra frokosten i 9-9.30 draget i dag hvor mannen mumsa på noe gjærbakst?

:Nikke:

De har det uforståelig travelt i forhold til andre familier må vite.

• Liker 13
Gjest Trudealutt
Skrevet
21 minutter siden, Asti skrev:

Ja, det er mye å søke opp om man ønsket å sette seg inn i noe før man gjør seg opp en mening. :)  

Siden det virker som du tenker det er bortkastet energi å søke opp informasjon: Å søke handler for min del om om å være troverdig, og ofte krever KG at vi dokumenterer påstandene våre. Og da bruker jeg mer enn gjerne 2 sekunder (tar kort tid for min del) på å sikre det. 

Ja, hun gjør seg flid. Slik mange andre gjør i sin jobb. Og det har du brukt av din dyrebare tid på å skryte over og forsvare? 

Nei, det er ikke vanskelig å gi folk som fortjener det kred, men det blir meningsløst å gi det til folk som ikke fortjener det. Som CBE. Bloggen er i mine øyne negativt for samfunnet vårt. 

Jeg er faktisk ikke så interessert at jeg gidder å søke opp gamle innlegg, eller zoome inn på bilder verken av CBE eller noen andre. Hvorfor i alle dager skulle jeg gidde det? Jeg er da ikke ansatt som privatdetektiv..., og leser ikke blogger for å "arrestere" noen.

Det som i imidlertid forundrer meg er at dere leser blogger som er negative for samfunnet, som du sier, for deretter å plukke innleggene sønder og sammen. Hvorfor lese og gi klikk til noe du misliket så sterkt?

Jevnt over liker jeg innleggene hennes fordi er av god kvalitet, bildene er fine, og det jeg ikke liker sveiper jeg bare forbi. Jeg legger ikke mer i det. Men jeg kan selvsagt se at det er mye reklame, men de om det - tenker jeg. 

Skrevet (endret)
15 timer siden, Trudealutt skrev:

Jeg er faktisk ikke så interessert at jeg gidder å søke opp gamle innlegg, eller zoome inn på bilder verken av CBE eller noen andre. Hvorfor i alle dager skulle jeg gidde det? Jeg er da ikke ansatt som privatdetektiv..., og leser ikke blogger for å "arrestere" noen.

Det som i imidlertid forundrer meg er at dere leser blogger som er negative for samfunnet, som du sier, for deretter å plukke innleggene sønder og sammen. Hvorfor lese og gi klikk til noe du misliket så sterkt?

Jevnt over liker jeg innleggene hennes fordi er av god kvalitet, bildene er fine, og det jeg ikke liker sveiper jeg bare forbi. Jeg legger ikke mer i det. Men jeg kan selvsagt se at det er mye reklame, men de om det - tenker jeg. 

Zoomet jeg inn på noe i svaret mitt til deg?  Jeg søkte og brukte som sagt 2 sekunder, for å søke for å svare på dine påstander der du mente noe som faktisk ikke stemte (tilføyelse: lenke til kommentaren min: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=38#comment-19364378 ).  Men jeg forstår ikke hvorfor folk  skriver positivt om en blogg, når man ikke har satt seg inn i hva dette går ut på. Og da mener jeg mer enn å se overfladisk på tekst og bilder.  Og når man i tillegg kommer med påstander som andre (som sagt) kan bruke 2 sekunder på å tilbakevise, da blir det mindre forståelig for meg. 

Nå kastet jeg bort noen sekunder på å svare deg. Hadde du satt deg inn i saken, så hadde det vært mange som ville spart seg tid på å svare deg, for å korrigere, men men.  Jeg ser det som opplysningsarbeid, og da blir det ikke så bortkastet likevel. :)

Tilføyelse: Glemte å svare på hvorfor jeg kommenterer vedr bloggere. Fordi jeg ønsker en endring, dvs. sette søkelyset på forhold jeg mener er kritikkverdig.  Bl.a. har jeg vært opptatt av manglende merking på blogg nå i mange år. Jeg er også opptatt av annet (ikke bare blogg).

Endret av Asti
Skrevet
44 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

La ikke merke til tidspunktet men de var 4 til bords i allefall, så sååå travelt er det nok ikke. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, tuppa skrev:

Det gjør de sikkert. Skjønner bare ikke vitsen med at en 30 år gammel dame føler behovet for å påpeke at hun må kjøpe belter på barneavd.

Det skjønner jeg.....

• Liker 6
Skrevet
54 minutter siden, LilleLerke skrev:

La ikke merke til tidspunktet men de var 4 til bords i allefall, så sååå travelt er det nok ikke. 

Alle tilbords ja, altså var det ikke etter levering i bhg. Mener jeg så snappen rundt 9.30 og da sto det 17 min siden eller noe... Så voldsomt stressende morning kan det altså ikke ha vært.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Trudealutt skrev:

Så klart man kan la være å klikke inn på bloggen hennes om man ikke liker så mister hun klikk og ergo pen er. Men det er ikke pengene det er snakk om. La henne tjene masse penger på å stille seg selv ut halvnaken. Jeg skulle også hatt mye penger for det.. problemet er at nye av bloggen er uetisk og umorlask, og andre blogger med. Man må diskutere de for å få satt fokus på det. Jeg håper så veldig at denne bloggen og er flere med, er borte innen mine egne barn begynner å lese blogger..eller at det har blitt et strengere regelverk og ikke minst. At de må skrive under på vær varsom plakaten eller noe ala. denne bloggerne det er snakk om her er jo en av verstingene i klassen ang kroppsfokus. Selv om hun selv mener det er kunst..

• Liker 11
Skrevet
På 22.2.2017 den 14.18, Trudealutt skrev:

Ja, det finnes sikkert ting å søke opp, om man gidder å bruke energi på det - både på henne og andre. Men for meg som ikke gjør annet enn å lese bloggen hennes av og til  så fremstår hun bedre enn mange andre.

Det er uansett ikke til å komme forbi at hun gjør seg flid med innnleggene, tar seg tid til oppskrifte-onsdag, og at bildene er av bra kvalitet. Sier man noen annet er det kun for å finne feil.

Det kan være vanskelig å gi andre kred.

Beklager at jeg svarer på det samme innlegget to ganger, men det slo meg først nå at du "applauderer" CBE for å bruke tid og gjøre seg flid, samtidig som du kritiserer andre (meg) for å bruke tid og er nøye når jeg svarer deg. Skulle tro at det var egenskaper du faktisk satte pris på. Den positive omtalen din av CBE ble plutselig null verdt, når det i virkeligheten ikke er egenskaper du setter pris på. :) 

Gjest Trudealutt
Skrevet
10 minutter siden, Asti skrev:

Beklager at jeg svarer på det samme innlegget to ganger, men det slo meg først nå at du "applauderer" CBE for å bruke tid og gjøre seg flid, samtidig som du kritiserer andre (meg) for å bruke tid og er nøye når jeg svarer deg. Skulle tro at det var egenskaper du faktisk satte pris på. Den positive omtalen din av CBE ble plutselig null verdt, når det i virkeligheten ikke er egenskaper du setter pris på. :) 

Fint at du er nøye og gjør deg flid :-), selv om det er for å svare meg. Jeg vet ikke hva du lever av, men jeg antar at det ikke er for å granske bloggere, så det du sier faller på sin egen urimelighet. CBE lever så vidt jeg vet av bloggen, og å gjøre seg flid der. 

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Trudealutt skrev:

Fint at du er nøye og gjør deg flid :-), selv om det er for å svare meg. Jeg vet ikke hva du lever av, men jeg antar at det ikke er for å granske bloggere, så det du sier faller på sin egen urimelighet. CBE lever så vidt jeg vet av bloggen, og å gjøre seg flid der. 

Egenskap hos noen handler ikke om hva man lever av.  Å verdsette en egenskap hos en blogger, men ikke den samme/lignende egenskap, når man møter den hos en bruker på et forum, hva er det for noe? Enten verdsetter man en egenskap, eller så gjør man det ikke. 

Tilføyelse: For at det ikke skal bli slettet som avsporing, så er dette et svar til http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=38#comment-19364471 , dvs. svar på at egenskapen det gis skryt for blir "ugyldig" ut fra svarene her i tråden. 

Endret av Asti
Gjest Trudealutt
Skrevet
3 minutter siden, Asti skrev:

Egenskap hos noen handler ikke om hva man lever av.  Å verdsette en egenskap hos en blogger, men ikke den samme/lignende egenskap, når man møter den hos en bruker på et forum, hva er det for noe? Enten verdsetter man en egenskap, eller så gjør man det ikke. 

Ok.

Skrevet

Ha ha! Her har noen startet helga tidlig! :skaal:

• Liker 10
Skrevet
6 timer siden, Trudealutt skrev:

Hvis man lever av bloggen som du sier, at det er en fulltidsjobb, så burde man vel også gjøre flid over merking av innlegg? Det er faktisk veldig lett.

Etter et innlegg er ferdig så vil jeg tro de leser igjennom for å rette eventuelle skrivefeil. Da er det jo også lett å se om de har glemt noe, som å merke innlegget med reklame eller spons.  Verre er det faktisk ikke. 

• Liker 29
Skrevet
6 minutter siden, Unagi skrev:

Etter et innlegg er ferdig så vil jeg tro de leser igjennom for å rette eventuelle skrivefeil.

Nuvel. Det er mange skrivefeil og grammatikalske feil i innleggene hennes, så jeg betviler at hun korrekturleser dem så veldig nøye.

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...