Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er sånn the sims hår hun bruker å ha.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Det oppussingsfirmaet gjør virkelig sitt for å bli "kjendisenes firma".. ser på instaen til Jan Thomas at de nå skal pusse opp for han.... 

Skrevet

Men hvordan kan det svare seg økonomisk å pusse opp gratis hos en haug kjendiser? Er folk virkelig tilbøyelige til å leie inn et firma bare fordi de pusser opp hos noen kjendiser? For meg er det negativt - jeg regner med at det er jeg som betaler ekstra fordi jeg også betaler for oppussingen hos CBE og Jan Thomas hvis jeg bruker samme firma. Og det er jeg ikke interessert i.

• Liker 30
Skrevet
23 minutter siden, Magnifiq skrev:

Det oppussingsfirmaet gjør virkelig sitt for å bli "kjendisenes firma".. ser på instaen til Jan Thomas at de nå skal pusse opp for han.... 

Hans firma har vel pusset opp hos Anette Marie også? Vet de har pusset opp hos Jan Thomas ja, samt Lene Orvik og Trine Grung. Også var de hos en ung mannlig artist, husker ikke hvem, men kan det ha vært DJ broiler?

Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

CBE har ved flere anledninger sagt at hun elsker tysk. Med brillene som figurerte på dagens innlegg, så har denne kjærligheten fått nye høyder. 

Harry, fahr mal den Wagen vor ...

image-489263-breitwandaufmacher-ufgh-489

Endret av Zeitgeist
Skrivefeil
Skrevet
56 minutter siden, Hallepalle skrev:

Beklager siteringstull, jeg får det ikke bort. 

Nå har de (endelig?) fått seg et sponset hotellopphold, så da får vi bilder både fra rom og mat. Dette gjør at jeg bare må spør om hvordan dette virker. Ringer de til hoteller og spør om de kan få bo der gratis mot å poste noen bilder på bloggen? 

Jeg hadde VIRKELIG følt meg liten og grådig, og hadde hatt vondt for å gå rundt med hevet hode. 

Enig!

Jeg har jo til og med problemer med å be om tjenester fra familie og venner... :sjenert: 

Ingen som vet noe om hvordan slikt fungerer??

• Liker 4
Skrevet (endret)
11 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Enig!

Jeg har jo til og med problemer med å be om tjenester fra familie og venner... :sjenert: 

Ingen som vet noe om hvordan slikt fungerer??

Enten tilbyr tjenestetilbyderen ekstra service fordi de kjenner igjen navnet, og håper på omtale - eller så sier de det selv ved bestilling/ oppmøte. "Hei, jeg har en blogg med 30.000 daglige klikk. Jeg vurderer å benytte meg av deres tjenester, er dere interessert i å gi meg et godt tilbud, evt inngå et kommersielt samarbeid?" 

Fra et firma til et annet ser jeg ikke at dette skal være trøblete for verken den ene eller andre parten, det er en vinn- vinn situasjon for begge :)

....så lenge det merkes ordentlig så klart👌

Endret av FruJohansen
  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, Hallepalle skrev:

Beklager siteringstull, jeg får det ikke bort. 

Nå har de (endelig?) fått seg et sponset hotellopphold, så da får vi bilder både fra rom og mat. Dette gjør at jeg bare må spør om hvordan dette virker. Ringer de til hoteller og spør om de kan få bo der gratis mot å poste noen bilder på bloggen? 

Jeg hadde VIRKELIG følt meg liten og grådig, og hadde hatt vondt for å gå rundt med hevet hode. 

Akkurat det lurer jeg også på. Litt kjipt å ta kontakt selv, unnskyld men vil dere samarbeide med oss mot at jeg får oppholdet sponset. Med mindre noen kontakter dem etter å ha lest bloggen, og hvor slitsomt og stresset det er for stakkars dem i denne oppussingshverdagen. Hvis hotelloppholdet uansett var planlagt sponset, burde ikke et sponset opphold bli nevnt i første innlegg der det fortelles at vi har tatt inn på hotell? Virker litt rart å nevne dette først nå, med mindre de først nå fikk vite at by the way, vi sponser stakkars dere som må bo på hotell og sikkert bruker nok penger som det er på hus. 

Skrevet
40 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

CBE har ved flere anledninger sagt at hun elsker tysk. Med brillene som figurerte på dagens innlegg, så har denne kjærligheten fått nye høyder. 

Harry, fahr mal den Wagen vor ...

image-489263-breitwandaufmacher-ufgh-489

Sånn helt seriøst, dette var dagens beste!!!!😅

Skrevet
1 time siden, FruJohansen skrev:

Enten tilbyr tjenestetilbyderen ekstra service fordi de kjenner igjen navnet, og håper på omtale - eller så sier de det selv ved bestilling/ oppmøte. "Hei, jeg har en blogg med 30.000 daglige klikk. Jeg vurderer å benytte meg av deres tjenester, er dere interessert i å gi meg et godt tilbud, evt inngå et kommersielt samarbeid?" 

Fra et firma til et annet ser jeg ikke at dette skal være trøblete for verken den ene eller andre parten, det er en vinn- vinn situasjon for begge :)

....så lenge det merkes ordentlig så klart👌

Ja, var det ikke en sak for lenge siden at bloggeier sendte tilbud til et forlag med tilbud om å omtale bøker på bloggen? Men det var kanskje et ønske fra bloggeier om å gjøre sine lesere oppmerksom på gode bøker som hun leste, jeg vet ikke om det var noen fordeler for bloggen å hente.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, monty skrev:

Ja, var det ikke en sak for lenge siden at bloggeier sendte tilbud til et forlag med tilbud om å omtale bøker på bloggen? Men det var kanskje et ønske fra bloggeier om å gjøre sine lesere oppmerksom på gode bøker som hun leste, jeg vet ikke om det var noen fordeler for bloggen å hente.

Hehe, ja, det stemmer :)

Så lenge man er redelig ovenfor sluttbruker omkring bindingene mellom firmaene, ser jeg ikke problemer med å be om fordeler i kraft av sin posisjon - og egentlig heller ikke å sende ut, eh, "tilbud om sponset innlegg på bloggen".

Når jeg tenker på det nå, husker jeg ikke hva som var så sjokkerende med den forlag- saken? I dag er det jo sånn alt foregår, bortsett fra at bloggerne nå er i en sånn posisjon at de ikke trenger å sende ut slike "tilbud", annonsørene tar kontakt selv. Det var vel kanskje den første gangen der media (og publikum) virkelig skjønte at *GISP!* - du SELGER anbefalinger på bloggen din, jeg som trodde vi var venninner??! Det var før det ble tydelige krav om merking av reklame, så konseptet "sponset/betalt innlegg" var ikke så kjent?

• Liker 12
Skrevet (endret)

Husker jeg riktig, så var det vel mye det at forlaget reagerte på at de skulle "kjøpe" seg gode anmeldelser, også. Og at det var uaktuelt for dem?

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Gia_ skrev:

Hans firma har vel pusset opp hos Anette Marie også? Vet de har pusset opp hos Jan Thomas ja, samt Lene Orvik og Trine Grung. Også var de hos en ung mannlig artist, husker ikke hvem, men kan det ha vært DJ broiler?

Trine Grung har vel en del i dette firmaet. Medeier eller noe? Hun og mannen hennes.

Lukter ugler i mosen. 

Skrevet
1 time siden, Ellii skrev:

Trine Grung har vel en del i dette firmaet. Medeier eller noe? Hun og mannen hennes.

Lukter ugler i mosen. 

Trine Grung er da singel og bor alene :P om hun eier en del i firmaet vet jeg ikke, men hun har hvertfall hjulpet de med nettside/facebook.

Skrevet

De Derrickbrillene har jo Kendall Jenner brukt ulike versjoner av lenge, norske bloggere også, veteranbloggeren er ikke tidlig ute med trendene. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 timer siden, FruJohansen skrev:

...

Når jeg tenker på det nå, husker jeg ikke hva som var så sjokkerende med den forlag- saken?..

Her finner man informasjon om den saken: 

Det handlet om at Caroline Berg Eriksen sendte Cappelen Damm en prisliste for å skrive om deres bøker. Bokomtalene ville fremstå på sidene hennes som ordinære bokanmeldelser, ifølge E24.  Forslaget falt ikke i smak hos forlaget. Og de uttalte at de som forlag ikke kunne betale for omtale. De kunne betale for annonser med produktreklame, men ikke for redaksjonelt innhold. Og informasjonssjefen uttalte bla. hvis bloggere tar betalt for å snakke positivt om varer uten at det går frem at det er reklame, er forbrukeren den skadelidende, jfr. lenkene over. :) 

(Tilføyelse: For de som husker bloggverdenen i 2010, så var der langt mellom merkingen av reklame på blogger. Slik at man må lese "forlag-saken" ut fra at det. Selv diskuterte jeg manglende merking her på KG noen få år etter, og den gangen var det få som var enig med meg i at det var noe å bry seg med. :ler: . Heldigvis er det flere som er opptatt av det nå.).

Endret av Asti
Skrevet
20 minutter siden, Asti skrev:

(Tilføyelse: For de som husker bloggverdenen i 2010, så var der langt mellom merkingen av reklame på blogger. Slik at man må lese "forlag-saken" ut fra at det.  Selv diskuterte jeg manglende merking her på KG noen få år etter, og den gangen var det få som var enig med meg i at det var noe å bry seg med. :ler: . Heldigvis er det flere som er opptatt av det nå.). 

Jeg var også ganske godt inne i bloggverden da. Hadde faktisk et innlegg jeg fikk mye pes rundt da jeg tok opp at bloggere tjente penger på innsamlingen til jordskjelvrammede i Haiti. Røde Kors hadde affiliate-lenker og bannere vi fikk (via Tradedoubler), og mange bloggere delte dette. Bloggeren selv fikk 7-8% av det leserne gav ved å bruke linken eller banneret.. Markedssjefen (eller noe sånt) til Røde Kors var også inne og refset meg (på MIN blogg) :fnise:

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, FrkHumle skrev:

Jeg var også ganske godt inne i bloggverden da. Hadde faktisk et innlegg jeg fikk mye pes rundt da jeg tok opp at bloggere tjente penger på innsamlingen til jordskjelvrammede i Haiti. Røde Kors hadde affiliate-lenker og bannere vi fikk (via Tradedoubler), og mange bloggere delte dette. Bloggeren selv fikk 7-8% av det leserne gav ved å bruke linken eller banneret.. Markedssjefen (eller noe sånt) til Røde Kors var også inne og refset meg (på MIN blogg) :fnise:

Helledussen. Ja, det var ganske ville tilstander.  Ære være deg for dine holdninger. :blomst: 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...