Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, Zaza skrev:

Nettopp! Jeg tror hun er en veldig god mor alt det der. Men å hylle henne som et über-menneske, kvinnen som får til alt, en eksepsjonelt god mor og kjærlig kone, supereffektiv osv? Hvis bloggen er ment å inspirere virker den motsatt på meg. Hele hverdagen virker bare slitsom og perfeksjonistisk, ikke noe jeg streber etter, tvert imot. Tips: Mindfulness, våg å ta noe som det kommer, ikke overplanlegg alt :-) 

Berg Eriksen er definitivt som de fleste andre; nå når veteranbloggeren ikke lenger har 2-3 timer med egentid hver morgen så har hun ikke lenger tid eller ork til å trene.

https://imgur.com/tLTcZ4R

Supermenneske? Nei, bare menneskelig. Og godt er det.

Endret av Ultiva
  • Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Ultiva skrev:

Berg Eriksen er definitivt som de fleste andre; nå når veteranbloggeren ikke lenger har 2-3 timer med egentid hver morgen så har hun ikke lenger tid eller ork til å trene.

https://imgur.com/tLTcZ4R

Supermenneske? Nei, bare menneskelig. Og godt er det.

Tror ikke hun dauer av å ikke trene noen måneder! 

• Liker 5
Skrevet

Er vel verre for fyren hennes

• Liker 19
Skrevet (endret)

Men om hun dropper hårkrølling, 10 kg sminke og hundebursdager så får hun i allefall mer tid til trening?

Endret av Bringebæret
  • Liker 32
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

Ja, jeg også undres over det. Og det er like teit, synes jeg,  å takke for komplimenter og ros for å være en god mor som det er å synes det er fælt å få spørsmål (om morsrollen og det som har med det å gjøre) som kan oppfattes litt negativt. Sånn når man påstår at man bare ser en liten del og at det på bloggen er "glanset magasin" og alt det der. Kan man ikke se det ene så kan man ikke se det andre. Går jo ikke an å se på bilder og en snapsnutt eller to, hvordan disse bloggerne* egentlig er i foreldrerollen , (eller (helt generelt og uten å mene å skrive noe annet enn hva som faktisk skrives) hvordan et barn faktisk har det)

Endret av Hold the door
*presisering
Skrevet (endret)

Nei, det er jeg så hjertens enig i. At denne eksponeringen ikke går inn i kategorien "kjempe god mamma". Men hvordan kan folk applaudere i kommentarfeltet? Jeg skjønner det bare ikke. Jeg betviler ikke at CBE.no er en ok mamma, overhodet ikke. Men det som vises på bloggen er heller ikke verdt å applaudere for.  For det første et det denne eksponeringen, det i seg selv er forkastelig. Men er virkelig en haug med klær og rosa leker nok til å være en god mamma? Vi har sett de spille spill et par ganger, men jeg har aldri sett ( mulig jeg har oversett ) at de har vært på tur eller gjort noe sammen med barna som ikke er sponset. Det er kjempe fint om alt ikke vises på bloggen og at de (i smug) er en sikkelig friluftsfamilie/ museumsfamilie/svømmehallfamilie.. ol, men ut fra bloggen og dømme er de ikke det. 

Om det som vises på bloggen er nok til å få all mulig ros for er verden og samfunnet på ville veier spør du meg. 

Endret av Emilie112
  • Liker 18
Skrevet

De har jo selv skrevet gang på gang at bloggen viser en veldig liten del av livet deres, så antagelser om hva slags foreldre de er ut fra den, blir vanskelig å ta. Selv om enkelte lesere tydeligvis mener noe annet. 

• Liker 10
Skrevet
23 minutter siden, Kollontaj skrev:

De har jo selv skrevet gang på gang at bloggen viser en veldig liten del av livet deres, så antagelser om hva slags foreldre de er ut fra den, blir vanskelig å ta. Selv om enkelte lesere tydeligvis mener noe annet. 

Det er nettopp dette som irriterer meg noe veldig. Kommer leserene med kritikk så blir det stor motstand og innlegg som at dere kjenner ikke hele historien, dere kjenner ikke meg. Når det kommer positive kommentarer så er det tusen takk og div. Det er jo jevnt over slik, men når det klmmer til slike viktige ting som rollemodeller for hvordan en mor skal være, blir det så ufattelig provoserende. 

• Liker 16
Skrevet

Ja, det er besynderlig. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer forresten litt på hvordan det virker på et menneske å få høre hver dag at man er en god mor, er godt forbilde osv, om dette gjør noe med personligheten og selvbildet. Blir det slik at selv om man vet at egne handlinger kan medføre negative konsekvenser for andre rundt deg, at all nesegrus beundring og heiarop vil føre til at du ikke korrigerer? Vil den indre dialogen man som foreldre har med seg selv opphøre fordi det blir så mange andre støttende stemmer å lytte til? At man risikerer å miste sitt indre kompass?

• Liker 20
Skrevet

Nei, det er ikke alt vi får se på bloggen.  Men tror dere virkelig at hun hadde LATT VÆRE å dokumentere tur i skogen, svømmehallen, teknisk museum osv?? Alle husker jo den ene turen de hadde fullt utstyrt med sponsa klær og utstyr, men man ser jo meget sjeldent at de GJØR noe, sammen som en familie? Uten at det er sponset eller reklame for noe...

• Liker 27
Skrevet
11 minutter siden, Valetta skrev:

Nei, det er ikke alt vi får se på bloggen.  Men tror dere virkelig at hun hadde LATT VÆRE å dokumentere tur i skogen, svømmehallen, teknisk museum osv?? Alle husker jo den ene turen de hadde fullt utstyrt med sponsa klær og utstyr, men man ser jo meget sjeldent at de GJØR noe, sammen som en familie? Uten at det er sponset eller reklame for noe...

Det er sant, men det finnes jo en mulighet for at de ikke viser frem turene til svømmehallen/biblioteket/skauen nettopp fordi de ikke sponses og da er det uinteressant å bruke spalteplass på det. Turen du henviser til var jo så unik at den ble nevnt i årskavalkaden, det understreker forsåvidt poenget ditt. Vår familie er på slike turer stort sett hver søndag, gjerne med mer interessant innhold enn det bloggeren viste frem, men familien Eriksen er jo ganske ofte på ulike lekeland, mener jeg. Kanskje ikke cred nok å nevne det i årskavalkaden...

• Liker 13
Skrevet
15 minutter siden, Valetta skrev:

Det sportslige og aktive på Cbe.no begrenser seg til innendørs løping på tredemølle med pulsklokke og tenåringsserier på pad'en, samt "styrketrening" med egenvekt og små rosa kettlebells. Jeg husker også denne ene turen, da det var tydelig at de var fisker på land. Den sponsede bæreselen var feilmontert, den eldste avleggeren hadde sponset tøy som hverken var vind- eller vanntett, dyr rosa porselenskopp i sekken osv.

• Liker 29
Skrevet

Det er kanskje riktig det at de ikke bruker tid og "spalteplass" på det som ikke gir pling i kassa. Som f.eks lekeland osv. Har ikke tenkt på det på den måten.

Synes bare det er litt rart at slike ting kan gå oss hus forbi når alt annet blir dokumentert, snæppet, instagrammet osv...

• Liker 14
Skrevet

Hvis du kan få gratis helgetur til feks Dyreparken og lønn i tillegg, da velger du kanskje det. Samme hvis du reiser til Sverige en helg og bor i leiligheten til Jysk for å tjene noen titusener, det blir jo en prioriteringssak. Muligens vanskelig å legge egne planer for hva familien skal gjøre sammen på fritiden, fordi det styres av tilgang til sponsing. Etterhvert blir det en egen kunst å ønske seg aktiviteter og se om sponsingen kommer, da får man mer kontroll over hvilke aktiviteter familien deltar på også. 

• Liker 11
Skrevet

Når vi får x-antall bildet av hvilen Disney -films man ser for 10 gang vil det også overraske meg om de ikke viser museumssturer eller andre hyggelige familieaktiviteter som er mye mer interessant å lese om. Greia er i allefall at jeg synes ikke CBE.no er oppskriften på å være god mor. Man kan fint være god mor om ikke planlegger antrekket til barna, men lar de gå i ullundertøyet i barnehagen (UTEN at det trenger å matche), fikser karnevallskostyme av noe man har liggende, har barnebursdag med "posekake" ,går på skitur med barna fordi man faktisk har lyst og ikke fordi det genererer klikk og penger, ol. 

Jeg blir bare så uafsttelig lei hvordan ting fremstilles på bloggen, over forbruk, materialisme, fokuset på tynn kropp og også at denne livsstilen kvalifiserer til å være en perfekt mamma, og alt dette uten en eneste refeleksjon fra bloggeieren selv. 

• Liker 37
Skrevet
10 minutter siden, Emilie112 skrev:

Når vi får x-antall bildet av hvilen Disney -films man ser for 10 gang vil det også overraske meg om de ikke viser museumssturer eller andre hyggelige familieaktiviteter som er mye mer interessant å lese om. Greia er i allefall at jeg synes ikke CBE.no er oppskriften på å være god mor. Man kan fint være god mor om ikke planlegger antrekket til barna, men lar de gå i ullundertøyet i barnehagen (UTEN at det trenger å matche), fikser karnevallskostyme av noe man har liggende, har barnebursdag med "posekake" ,går på skitur med barna fordi man faktisk har lyst og ikke fordi det genererer klikk og penger, ol. 

Jeg blir bare så uafsttelig lei hvordan ting fremstilles på bloggen, over forbruk, materialisme, fokuset på tynn kropp og også at denne livsstilen kvalifiserer til å være en perfekt mamma, og alt dette uten en eneste refeleksjon fra bloggeieren selv. 

Dette! :klappe:

• Liker 8
Skrevet (endret)

Det virker som om fokuset stort sett er på hva mamma og  pappa har lyst til å gjøre. 

Endret av hippyskippy
  • Liker 18
Skrevet

Hva skjedde på rommet til Naia? Parketten slutter jo før listen dekker? Virker som de ikke har fjernet gulvlistene noen steder før gulvet ble lagt. Og ledninger og koblingsbokser er ikke demontert, men malt rundt? Kanskje fordi de har vært malt fast tidligere, men dette hadde jeg aldri godtatt av noen jeg betalte penger til. Så også at på den blå stuen var ikke gulvlister malt helt ned til gulvet( fikses forhåpentligvis senere) Skjønner godt at de blir fortvilet over oppussingen jeg😳

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...