Kragebein Skrevet 19. august 2016 #26961 Skrevet 19. august 2016 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, mod 1
Sol79 Skrevet 19. august 2016 #26962 Skrevet 19. august 2016 Syns håret ser helt fint ut der hun er stylet av frisøren, det er når hun styler det selv med de krøllene det ser ut som taustumper.. 7
slipset Skrevet 19. august 2016 #26963 Skrevet 19. august 2016 5 minutter siden, Sol79 skrev: Syns håret ser helt fint ut der hun er stylet av frisøren, det er når hun styler det selv med de krøllene det ser ut som taustumper.. Er jo klippen og extensionsene det går ut på. Der har jo frisøren ikke gjort særlig bra jobb. 4
Sol79 Skrevet 20. august 2016 #26964 Skrevet 20. august 2016 7 timer siden, slipset skrev: Er jo klippen og extensionsene det går ut på. Der har jo frisøren ikke gjort særlig bra jobb. Det har ikke jeg noe peiling på, jeg bare syns det ser veldig forskjellig ut i forhold til hvem som har stylet henne. Men det er klart jeg ser jo også finere ut når jeg kommer fra frisøren 😄
Fredrik29 Skrevet 20. august 2016 #26965 Skrevet 20. august 2016 CBE fikk 250 000 for å skrive om Storytel i følge Dagbladet. Wow http://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-tjente-250-000-pa-fem-blogginnlegg/60855036 7
Keaton Skrevet 20. august 2016 #26966 Skrevet 20. august 2016 (endret) Får ikke lest på DN, men 5000 av 30 000 kunder har kommet pga bloggsamarbeid med flere bloggere. Tja, de kaller det en suksess, jeg synes ikke det var så mange iom at det er flere bloggere. Endret 20. august 2016 av Francis 7
Gjest Bergensia Skrevet 20. august 2016 #26967 Skrevet 20. august 2016 En kvart million for noen timers arbeid? Er det noen fortsatt kjøper opplegget med at dette er velmenende venninneråd etter dette?😬
BlendaSensitive Skrevet 20. august 2016 #26968 Skrevet 20. august 2016 1 time siden, Fredrik29 skrev: CBE fikk 250 000 for å skrive om Storytel i følge Dagbladet. Wow http://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-tjente-250-000-pa-fem-blogginnlegg/60855036 Whaaat! Tror jeg skal bytte bransje. Ser Storytel for seg at de tjener inn disse pengene på at fotballfrua skriver ett innlegg eller to om de?? At hun skriver om det skal generere så mange kunder at de tjener inn 250 000 og oppover?? Hva koster storytel egentlig? Når jeg går på deres hjemmeside får jeg ingen prisliste, men beskjed om å registrere meg. Kjøper da ikke noe uten å vite hva det koster. Edit: Fant det, 169,- per mnd. https://storytelsupportno.zendesk.com/hc/no/articles/200789551-V%C3%A5rt-abonnement-og-pris Det vil si at frua alene på generere 1800 kunder for at det lønner seg. Eller regner jeg feil? 1 time siden, Francis skrev: Får ikke lest på DN, men 5000 av 30 000 kunder har kommet pga bloggsamarbeid med flere bloggere. Tja, de kaller det en suksess, jeg synes ikke det var så mange iom at det er flere bloggere. 5000 av 30 000 er jo ganske bra prosentandel det da. Ikke for at jeg kan så mye om forretningsdrift og reklameinntekter da. De ser kanskje blogg-reklamen under en helhet? 3
Gjest Blondie65 Skrevet 20. august 2016 #26969 Skrevet 20. august 2016 Når CBE og Treasures tjener 250.000 på noen få innlegg, er det viktig å huske på at de få timenes det tilsynelatende tok å skrive innlegget ikke er det de får betalt for. Det er påvirkningskraften som bestemmer annonseprisen. Dette er mange års arbeid. Hun hadde ikke fått en krone hvis hun ikke alt hadde bygget merkevaren som bloggen hennes er blitt. Hva er kostnaden på merkevarebyggingen hun har gjort over mange år? Hvirfor denne vemmelsen over at bloggere tjener penger? Vemmer du deg like mye over at David Beckham med frue tjener mange ganger mer hver gang de promoterer et produkt ved sitt navn? Sant nok, så er/var Becks en talentfull fotballspiller. Posh Spice en suksessrik eks-spicegirl som man kanskje kan mene er mer heldig med artistkarrieren enn talentfull - og likevel er det ikke tusen tråder med nedgradering av arbeidet deres selv om det for tiden består av nøyaktig det samme som Treasures gjør: markedsføring med grunnlag i seg selv som markedsføring.
Gjest Bergensia Skrevet 20. august 2016 #26970 Skrevet 20. august 2016 Posh-Spice later ikke som hun er venninnen til de hun selger til med klem, kos og "takk snille du".
BlendaSensitive Skrevet 20. august 2016 #26971 Skrevet 20. august 2016 8 minutter siden, Blondie65 skrev: Når CBE og Treasures tjener 250.000 på noen få innlegg, er det viktig å huske på at de få timenes det tilsynelatende tok å skrive innlegget ikke er det de får betalt for. Det er påvirkningskraften som bestemmer annonseprisen. Dette er mange års arbeid. Hun hadde ikke fått en krone hvis hun ikke alt hadde bygget merkevaren som bloggen hennes er blitt. Hva er kostnaden på merkevarebyggingen hun har gjort over mange år? Hvirfor denne vemmelsen over at bloggere tjener penger? Vemmer du deg like mye over at David Beckham med frue tjener mange ganger mer hver gang de promoterer et produkt ved sitt navn? Sant nok, så er/var Becks en talentfull fotballspiller. Posh Spice en suksessrik eks-spicegirl som man kanskje kan mene er mer heldig med artistkarrieren enn talentfull - og likevel er det ikke tusen tråder med nedgradering av arbeidet deres selv om det for tiden består av nøyaktig det samme som Treasures gjør: markedsføring med grunnlag i seg selv som markedsføring. Jeg synes det er like fasinerende at David Beckham tjener penger på sin innflytelse. Jeg forstår jo at innflytelsen/påvirkningskraften er der og koster penger. Men jeg er fasinert over hvor mye vi er en saueflokk og reklamens påvirkningskraft på oss. ------------------- Derfor denne tråden også, bloggen er ikke ungpikedagbok, men en maktfaktor med stor påvirkningskraft. Men det er akkurat dette som mange her i tråden ikke innser. Eller rettere sagt, i likhet med bloggerne selv, så brukes argumentene som det passer. Forsvare inntekt på 250 tusen? - det er en merkevare. Forsvare innlatelse av ditten&datten - bloggen er jo bare en stakkars liten blogg som ikke kan ta ansvar for noe som helst. 11
Gjest Blondie65 Skrevet 20. august 2016 #26972 Skrevet 20. august 2016 1 minutt siden, BlendaSensitive skrev: Jeg synes det er like fasinerende at David Beckham tjener penger på sin innflytelse. Jeg forstår jo at innflytelsen/påvirkningskraften er der og koster penger. Men jeg er fasinert over hvor mye vi er en saueflokk og reklamens påvirkningskraft på oss. ------------------- Derfor denne tråden også, bloggen er ikke ungpikedagbok, men en maktfaktor med stor påvirkningskraft. Men det er akkurat dette som mange her i tråden ikke innser. Eller rettere sagt, i likhet med bloggerne selv, så brukes argumentene som det passer. Forsvare inntekt på 250 tusen? - det er en merkevare. Forsvare innlatelse av ditten&datten - bloggen er jo bare en stakkars liten blogg som ikke kan ta ansvar for noe som helst. Jeg er også fascinert over Becks/Treasures/Hvem-det-nå-er sin markedsføringsverdi. Desto viktigere er det å slå ned på det når annonser/sponsing ikke er tydelig - slik som at man later som man er den gode venninnen som kommer med råd man er betalt 250.000 for å gi. Desto viktigere å gjøre bloggeren ansvarlig for påvirkningskraften de har. Det er en egen tråd her om de som boikotter merker/varer pga at CBE har anbefalt dem. Også det er påvirkning - og jeg tror nok at Treasures etterhvert må gjøre litt med sammenblandingen av "uskyldige lille meg som ikke husket å merke annonsen/ikke visste bedre" og det profesjonelle imaget. Ellers frykter jeg et bratt nakkebrekkende stup rett ned i glemmselens dyp uten inntekter å leve av.
jabx Skrevet 20. august 2016 #26973 Skrevet 20. august 2016 Den 8/17/2016 at 10.49, Amafalathiel skrev: men alt hun gjør på den bloggen og på instagram er jobb. Selv om det ikke er reklame på et spesifikt innlegg, så er det reklameløse innlegget likevel en del av det produktet hun selger til annonsørene. Hun må ha mange hverdagsinnlegg uten reklame for å bygge opp en lesermasse, for å få klikk, for å skape innhold - kort sagt for å produsere et salgbart produkt. Så lenge hun er profesjonell blogger så må alt hun publiserer på den bloggen være jobb tenker jeg. Og for å være helt tydelig: Det hun selger til annonsørene er lesere og klikk. Hvis hun poster post partumbilder og babybilder for å generere klikk, så er det jobb. En ingeniør som jobber bak kulissene med f.eks. en bedrifts informasjonssystemer og med dette legger til rette for det som bedriften tjener penger på direkte jobber jo selv om det han gjør ikke gir en direkte inntekt for bedriften. På samme måte vil publisering på bloggen være jobb for bedriften selv om det ikke tjenes penger direkte på det innlegget. Det er noe som utføres på bedriftens domene, og som er en del av det å holde bedriften i gang. Uten et og annet innlegg uten reklame, og ikke minst uten jevnlige blogginnlegg, så påvirker det bedriften negaitvt. 1
jabx Skrevet 20. august 2016 #26974 Skrevet 20. august 2016 (endret) Den 8/17/2016 at 10.58, Tonio skrev: Sånn gjorde Sophie Elise det da hun var sykmeldt. Ingen/mindre reklame. Jeg kan huske feil, og jeg har ikke link til hvor hun skrev det. Men det er sånn jeg husker det. Så vil tro det går. Hvordan kan man være sykmeldt hvis man jobber med å blogge, og man fortsetter å blogge som sykmeldt? Hva er poenget med å sykmelde seg da? Man gjør jo akkurat det samme som når man ikke var sykmeldt. Hva var grunnen til at hun ble sykmeldt? At hun var for syk til å jobbe (blogge)? Hvis det er tilfelle, hvordan kan hun være frisk nok til å blogge, men for syk til å blogge på en gang? Hva oppnådde hun med sykmeldingen egentlig? Hva var formålet? Endret 20. august 2016 av jabx 5
Attami Skrevet 20. august 2016 #26975 Skrevet 20. august 2016 22 timer siden, slipset skrev: Her ble noe litt krøll og får ikke sletta..
Attami Skrevet 20. august 2016 #26976 Skrevet 20. august 2016 Er det noen som vet om LKE noen gang har merket annonser for frua på instagram og twitter? Han er jo tross alt daglig leder. 6
Piggi Skrevet 20. august 2016 #26977 Skrevet 20. august 2016 2 timer siden, Attami skrev: Er det noen som vet om LKE noen gang har merket annonser for frua på instagram og twitter? Han er jo tross alt daglig leder. DET er et veldig godt spørsmål!! 7
Llise Skrevet 20. august 2016 #26978 Skrevet 20. august 2016 LK har skrevet noe om reklame på Facebook. 1
pøbelsara Skrevet 20. august 2016 #26979 Skrevet 20. august 2016 16 minutter siden, Llise skrev: LK har skrevet noe om reklame på Facebook. jeg leste artikkelen. Men hvem er det som sier ta bloggerne tjener for mye? Jeg ser bare en kommentar under artikkelen? 1
RompeRusk Skrevet 20. august 2016 #26980 Skrevet 20. august 2016 3 minutter siden, pøbelsara skrev: jeg leste artikkelen. Men hvem er det som sier ta bloggerne tjener for mye? Jeg ser bare en kommentar under artikkelen? Ingen som sier at de tjener for mye. Det er hvordan de tjener pengene som kritiseres. Forresten bombe at dette tas på privat Facebookside. Hvor alle sikkert er enige og hoppe4t i lufta av begeistring for alt de foretar seg( og evt meningsmotstandere er enkle å fjerne). Skulle likt å sett ham i debattpanel på tv med eksperter til stede som stiller kritiske spørsmål i forhold til hvordan de tjener pengene 13
Fremhevede innlegg