Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
29 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Har hun ikke lært noen ting den forrige gangen hun gikk gravid? Hva skjer med dette behovet for å legge ut bilder av en veltrent mage når hun er gravid???

Kynisk som jeg er angående denne bedriften ser jeg på det som fullstendig kalkulert for å oppnå klikk og profitt.

CBE la ikke ut denne typen magebilder uke for uke under forrige graviditet (selv om retusjerte fotoer av henne med klær på stadig dukket opp), men da seilet hun i medvind og hadde en trygg førsteplass både før og etter annonsering av graviditet. Nå opplyser hun om at hun skal legge ut bilder av magen hver uke og grunngir det med at hun vil dele det med leserne blablabla. Hvorfor magebilder hver uke helt plutselig?

Jeg tror de ble litt overrasket over at hun ikke kapret førsteplassen på blogglista og påfølgende høye klikktall i ettertid av denne graviditetsannonseringen. Da er det fram med det som begge vet skaper reaksjoner, nemlig bilder av mage og kropp. Det er jo nettopp slike bilder som i sin tid skapte mye oppmerksomhet rundt bloggen da den var bare noen år gammel, bildene av en radmager jente i bikini dukket opp jevnlig og førte til mange nysgjerrige mennesker inn på bloggen.

En radmager og halvveis avkledd kvinne med liten babymage hver uke i graviditeten er vel det som nå må til og fremdeles klarer hun ikke å vippe bloggen opp på førsteplass.

Min personlige mening er at det hele lukter desperasjon.

Endret av mellimassi
  • Liker 25
Skrevet

Forstår ikke hvorfor alle henger seg oppi liten mage. Caroline er større enn det jeg var i samme uke. Ingen som brydde seg om det. Ikke helse personell heller og det var det ingen trend.. noen er bare mindre

Skrevet
3 minutter siden, duskelapp skrev:

Forstår ikke hvorfor alle henger seg oppi liten mage. Caroline er større enn det jeg var i samme uke. Ingen som brydde seg om det. Ikke helse personell heller og det var det ingen trend.. noen er bare mindre

Enda en ny debattant som argumenterer helt på siden av diskusjonen? Jaja.

Jeg vet ikke hvor mange ganger det må understrekes at størrelsen på magen hennes er de fleste som diskuterer her inne revnende likegyldig.

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, mellimassi skrev:

Enda en ny debattant som argumenterer helt på siden av diskusjonen? Jaja.

Jeg vet ikke hvor mange ganger det må understrekes at størrelsen på magen hennes er de fleste som diskuterer her inne revnende likegyldig.

Det diskuteres rett over her hvordan hun gjør magen mindre og blabla... hvorfor skal hun gjøre det? Hun er bare liten. Hadde magen vært større hadde ingen brydd seg om hvordan hun står på bildet

• Liker 2
Skrevet

I det nyeste innlegget nevner hun hvor stolt hun er over en magasinforside, siden bildet ble tatt bare fem måneder etter at hun fødte. 

• Liker 9
Skrevet

10 minutter siden, duskelapp skrev:

Det diskuteres rett over her hvordan hun gjør magen mindre og blabla... hvorfor skal hun gjøre det? Hun er bare liten. Hadde magen vært større hadde ingen brydd seg om hvordan hun står på bildet

Det var et svært godt spørsmål, og jeg lurer på det samme. Hvorfor ble gravidmagen redigert mindre i forrige svangerskap?

En annen ting jeg ikke forstår er uttalelsen hennes om at brystene har vokst så mye og blitt veldig tunge. Det er da ikke spor etter disse brystene på bildet i det hele tatt?

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12940084_1072064842858464_1904330157_n.jpg?ig_cache_key=MTIzMzk1Mzk2NTkzOTU0MTM5OA%3D%3D.2

Dette med troverdighet er som vanlig veldig vanskelig å formidle for cbe.no.

• Liker 13
Skrevet
8 minutter siden, Ultiva skrev:

Det var et svært godt spørsmål, og jeg lurer på det samme. Hvorfor ble gravidmagen redigert mindre i forrige svangerskap?

En annen ting jeg ikke forstår er uttalelsen hennes om at brystene har vokst så mye og blitt veldig tunge. Det er da ikke spor etter disse brystene på bildet i det hele tatt?

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12940084_1072064842858464_1904330157_n.jpg?ig_cache_key=MTIzMzk1Mzk2NTkzOTU0MTM5OA%3D%3D.2

Dette med troverdighet er som vanlig veldig vanskelig å formidle for cbe.no.

Hvis magen ble redigert i forrige svangerskap så forstår jeg at man henger seg opp i størrelsen denne gang. Jeg svarte bare fordi jeg har sett at det ikke er innafor å ha liten mage i dag. Og ut i fra det som skrives i andre media så kan ikke det være gøy for de som faktisk bare er mye mindre. Eneste grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde :-)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, innlegg som omhandler kropp og brukerdebatt samt svar.

- Pavilion, mod

Skrevet

Cbe.no stilte også opp i en reportasje i Babydrøm under forrige svangerskap. Da det kom på trykk noen uker etterpå var magen fremdeles synlig mindre på bloggen enn i Babydrøm, til tross for at hun da på bloggen hadde kommet flere uker lenger i svangerskapet. At det går an er et lite under.

• Liker 27
Skrevet

Jeg syntes det er trist at en voksen dame med så mange tilskuere, skal ha som fanesak å vise Norge at kroppen ikke forandrer seg av graviditet. Det er VELDIG naturlig at kroppen forandrer seg når man bærer frem er barn. Jeg vet at det er fult mulig å gå gravid uten at det synes nevneverdig før godt uti svangerskapet, men det blir dratt til det ekstremet med redigering og fiksing med riktig posering. Voks opp da! Vær stolt av magen din. CBE har blitt en familie/mamma blogg, ikke prøv så hardt å være alt annet. 

• Liker 21
Skrevet

Kjenner at jeg tror hva jeg vil om at hun ikke har fått strekkmerker. Lenge hevdet hun jo at hun aldri i sitt voksne liv hadde uren hud, hvilket hun faktisk aldri hadde på bloggen. Imidlertid kom det faktisk frem på bilder andre tok, at huden faktisk kunne være uren (selv under det tykke laget med sminke). Sånn skjer jo med alle, men hun kan jo ikke være som alle andre, hun må være bedre. Det er kanskje det som irriterer meg mest med henne. 

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Sandin skrev:

Kjenner at jeg tror hva jeg vil om at hun ikke har fått strekkmerker. Lenge hevdet hun jo at hun aldri i sitt voksne liv hadde uren hud, hvilket hun faktisk aldri hadde på bloggen. Imidlertid kom det faktisk frem på bilder andre tok, at huden faktisk kunne være uren (selv under det tykke laget med sminke). Sånn skjer jo med alle, men hun kan jo ikke være som alle andre, hun må være bedre. Det er kanskje det som irriterer meg mest med henne. 

Jeg fikk faktisk ikke strekkmerker før jeg sluttet å amme (eller, det var da jeg oppdaget dem hvertfall). Finnes ikke strekkmerker andre steder, så det er faktisk fullt mulig.

Gjest Sobril
Skrevet
Et øyeblikk siden, MarenogAron skrev:

Jeg fikk faktisk ikke strekkmerker før jeg sluttet å amme (eller, det var da jeg oppdaget dem hvertfall). Finnes ikke strekkmerker andre steder, så det er faktisk fullt mulig.

Jeg har ingen selv om jeg har tre svangerskap bak meg og ble stooooor.

Skrevet

Etter at magebildet etter fødselen tok av, uttalte hun ar hun angret på at hun tok det i det hele tatt. Men nå skal hun dele slike bilder hver uke?

• Liker 25
Skrevet

Også tenker jeg at vi vanlige dødlige må prøve å ikke se på CBE som the girl next door eller noen andre det hadde vært naturlig å identifisere seg med.

Dette er jo bare fasade - fasade - fasade. En glanset og redigert fremstilling av en "hverdag". Selvfølgelig spiser hun også av "nugattiboksen". Hun har dårlige dager hun og. Men det er klart at strekkmerker, potetgull, kviser og søvnløse netter ikke tar seg ut på bloggen. 

Tror ikke selv hun forstår hvor mye hun kunne ha vunnet på å fremstå mer menneskelig, men dette er det imaget hun har valgt og holder fast på. 

Så må folk snart begynne å forstå at dette er en oppkonstruert virkeligehet og ingenting annet.

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, MarenogAron skrev:

Jeg påstår ikke at det er umulig, men jo mer hun gnåler om at hun ikke får strekkmerker, jo mer tvilende blir jeg. Hun har allerede nevnt dette hun smører på for å unngå strekkmerker, og jeg tipper at det snart kommer et annonseinnlegg på denne kremen/oljen/hvadetnåvar. Hun gjør det til en så stor greie at hun er så heldig som slipper det. De fleste får faktisk strekkmerker i løpet av livet (Sophie Elise har flere ganger lagt ut bilder av sine, og hun er da tynn nok), men jo mer hun skryter av hennes perfekte liv uten strekkmerker, jo mer gjør hun strekkmerker til noe som er stygt. Skal ikke påstå at det er lekkert med sånne merker, men det er ikke lekkert å titte på en utstrakt albue heller, men det er nå sånn vi er skapt da. Ikke helt perfekte. 

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, Sobril skrev:

Jeg har ingen selv om jeg har tre svangerskap bak meg og ble stooooor.

Jeg har også vært gjennom flere svangerskap uten å få strekkmerker, er vel 50/50 sjanse om man får eller ikke. Gener spiller nok mye inn.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor bytter hun roller i fra å være treningsekspert, bakedronning, en fashionista til og også være en journalist. Er det egentlig lov å holde på sånn hun gjør?

• Liker 8
Skrevet

Strekkmerker oppstår fordi huden blir strukket (typisk i pubertet og graviditet), men om man blir "rammet" skyldes en kombinasjon av gener og hormoner. Man kan ikke "smøre seg fra" å få strekkmerker, uansett hvor godt man får betalt for å skrive et innlegg om det...og det har heller ikke med størrelse å gjøre som noen nevner her i tråden. 

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...