Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler kropp.

- Pavilion, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde cravings på selleri, det er enda sunnere 😂

Hun må altså "selge" graviditeten sin enda hardere denne gangen. Ukentlige oppdateringer = 20 nye muligheter til å nesten bokstavelig talt melke kua og vri hver en annonsekrone ut av situasjonen. 

• Liker 16
Skrevet
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Jeg hadde cravings på selleri, det er enda sunnere 😂

Hun må altså "selge" graviditeten sin enda hardere denne gangen. Ukentlige oppdateringer = 20 nye muligheter til å nesten bokstavelig talt melke kua og vri hver en annonsekrone ut av situasjonen. 

Helt greit å få cravings på noe sunt. Men det ville jo vært merkelig om hun ikke fikk det. Det passer ikke med bloggen hvis hun plutselig crava nugatti rett fra boksen. 

• Liker 6
Skrevet

Flaks for henne at hun har cravings på noe sunt, igjen, slik at det passer inn med det pripne og perfekte livet hennes. 

• Liker 6
Skrevet

Vi vet jo ikke om hun spiser åtte krukker med peanutsmør i uka da, for hun hadde aldri delt det på bloggen. 

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Perle skrev:

Jeg synes den lille gravidmagen er søt jeg☺ of hvis det er sant at hun har gått opp 6 kilo til nå så er jo det supersunt! Hadde ikke gått opp 6 kilo før over 30 uker selv😉

Poenget er ikke størrelsen på magen, men at cbe.no fremstiller magen så liten som mulig. Jeg ønsker meg at alle mager godtas som de er, også den som vises frem til Cbe.no. Flere lenker i denne tråden viser til en økende trend der man ønsker seg små gravidmager og tar grep for å oppnå det. Jeg tror absolutt ikke CBE.no gjør noe som helst som kan skade babyen, men jeg mener at hun bidrar til trenden ved å fremstille magen sin som enda mindre enn den er, og dermed bygger opp under idealet om den bitte lille gravidmagen. Jeg håper at bloggeierne anerkjenner problemstillingen og slutter å benytte seg av vinkler, store klær og utstrakte poseringer og viser frem den flotte magen slik som den er. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
15 timer siden, Perle skrev:

Gått opp 6 kilo sier hun.

Hvorvidt CBE privat veier det ene eller det andre, er ikke så viktig. Bloggpersonens narrativ tar jeg med en klype salt, de har jo skrevet at CBE flyttet til Oslo både i 2006 og 2007, dermed fått hunden både i -06 og -07. Jeg antar derfor at enkelte fakta tilpasses det som til enhver tid gangner bloggen. (Disse opplysningene stod i "Om meg" som lå ute i lang tid, altså ikke skrivefeil.)

http://imgur.com/xwaW3so
http://imgur.com/I8cKEdy

Endret av Francis
Lagt til imgurene
  • Liker 12
Skrevet
1 time siden, Oz- skrev:

Poenget er ikke størrelsen på magen, men at cbe.no fremstiller magen så liten som mulig. Jeg ønsker meg at alle mager godtas som de er, også den som vises frem til Cbe.no. Flere lenker i denne tråden viser til en økende trend der man ønsker seg små gravidmager og tar grep for å oppnå det. Jeg tror absolutt ikke CBE.no gjør noe som helst som kan skade babyen, men jeg mener at hun bidrar til trenden ved å fremstille magen sin som enda mindre enn den er, og dermed bygger opp under idealet om den bitte lille gravidmagen. Jeg håper at bloggeierne anerkjenner problemstillingen og slutter å benytte seg av vinkler, store klær og utstrakte poseringer og viser frem den flotte magen slik som den er. 

Er så enig med deg :blomst: Gravidmager kommer i mange størrelser og alle er de vakre. Kritikken her går ikke på at en normal og sund gravidmage kan være "liten". Slik noen debattanter her virker til å tro. Heller ikke at det er fint å trene under graviditeten hvis det er mulig. 

Kritikken er at bloggen til CBE har laget et ideal som for veldig mange vil være svært vanskelig å oppnå og til og med er skadelig for fosteret. CBE har laget en trend som har fått leger, jordmødre og helsesøstre til å råpe varsku. Når hun nå er gravid igjen går hun rett tilbake i samme spor med å fremheve at magen skal være så liten som mulig og moren så tynn som mulig. Hun har altså ikke lært det minste av medieoppstyret forrige gang. Hennes vei til oppmerksomhet, klikk og penger går på bekostning av usikre gravide/nybakte mødre og ufødte barns helse. Jeg er vel mest forbløffet over at det går an for et voksent menneske å oppføre seg så skruppelløst. 

• Liker 14
Skrevet
26 minutter siden, Francis skrev:

Hvorvidt CBE privat veier det ene eller det andre, er ikke så viktig. Bloggpersonens narrativ tar jeg med en klype salt, de har jo skrevet at CBE flyttet til Oslo både i 2006 og 2007, dermed fått hunden både i -06 og -07. Jeg antar derfor at enkelte fakta tilpasses det som til enhver tid gangner bloggen. (Disse opplysningene stod i "Om meg" som lå ute i lang tid, altså ikke skrivefeil.)

NB. Jeg har imgur dersom moderator ønsker at dette settes inn. 

Derfor jeg skrev sier hun.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Inocybe skrev:

Er så enig med deg :blomst: Gravidmager kommer i mange størrelser og alle er de vakre. Kritikken her går ikke på at en normal og sund gravidmage kan være "liten". Slik noen debattanter her virker til å tro. Heller ikke at det er fint å trene under graviditeten hvis det er mulig. 

Kritikken er at bloggen til CBE har laget et ideal som for veldig mange vil være svært vanskelig å oppnå og til og med er skadelig for fosteret. CBE har laget en trend som har fått leger, jordmødre og helsesøstre til å råpe varsku. Når hun nå er gravid igjen går hun rett tilbake i samme spor med å fremheve at magen skal være så liten som mulig og moren så tynn som mulig. Hun har altså ikke lært det minste av medieoppstyret forrige gang. Hennes vei til oppmerksomhet, klikk og penger går på bekostning av usikre gravide/nybakte mødre og ufødte barns helse. Jeg er vel mest forbløffet over at det går an for et voksent menneske å oppføre seg så skruppelløst. 

Hvordan har CBE skapt denne trenden, og på hvilken måte "går hun rett tilbake i samme spor"? Du skriver som om gravide selv velger om magen skal være stor eller liten. 

• Liker 7
Gjest Zeitgeist
Skrevet
9 minutter siden, metrogull skrev:

Hvordan har CBE skapt denne trenden, og på hvilken måte "går hun rett tilbake i samme spor"? Du skriver som om gravide selv velger om magen skal være stor eller liten. 

CBE har ikke skapt trenden per se, men det kan ikke stikkes under en stol at hun har vært en sterk pådriver av en trend som har fått alarmer til å kime hos helsepersonell. Å redigere på seg en mindre gravidmage er definitivt med på å drive frem en ukultur. Å vise frem bilder av seg selv i positurer som fremhever det "slanke og tynne" er å bidra til et økt kroppspress. 

Å dermot vegre å innse dette selv mens man samtidig hevder at man som blogger bør utvise forsiktighet og være seg sitt ansvar bevisst når det kommer til kropp på blogg - vel, det er ikke annet enn dobbeltmoral og ignorant ansvarsfraskrivelse.

Skrevet (endret)
31 minutter siden, metrogull skrev:

(Du siterer ikke meg, men jeg mener ikke trenden er skapt av cbe.no. De er "bare" med på å opprettholde den). 

Man velger selvfølgelig ikke størrelsen selv, og de fleste kan i liten grad påvirke den. Derimot velger CBE.no å fremstille magen som mindre enn den er og det er problemet.

Edit: Det indikerer at det er et mål å ha liten mage, og det er det jeg synes vi bør unngå. Det er også slik jeg forstår kritikken her i denne tråden, altså helt uavhengig av magens faktiske størrelse og utseende. 

Endret av Oz-
  • Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Oz- skrev:

(Du siterer ikke meg, men jeg mener ikke trenden er skapt av cbe.no. De er "bare" med på å opprettholde den). 

Man velger selvfølgelig ikke størrelsen selv, og de fleste kan i liten grad påvirke den. Derimot velger CBE.no å fremstille magen som enda mindre enn den er og det er problemet. 

Jepp.

Jeg har en veldig god venninne som bor i Skien og som så Fotfallfrue ofte under forrige svangerskap.Hun fortalte at det var påfallende hvor liten de klarte å få magen til å se ut på bloggbilder, i virkeligheten så den helt annerledes ut. Det er å være med på å opprettholde en trist trend og jeg forstår ikke hvorfor noen ønsker å gjøre dette.

(Jeg diskuterer ikke bloggers kropp her, men bloggeierenes fremstilling av Fotballfrue på bloggbilder).

• Liker 25
Skrevet
38 minutter siden, metrogull skrev:

Skapt er kanskje litt feil bruk av ord fra min side. Pådriver er kanskje bedre. Før hun gikk ut med sine redigerte gravidmagebilder og utidige 4-dg-etter-fødselbilde var det ikke så mye oppmerksomhet rundt det å ha liten mage, ønske å føde små barn og være slank under og etter graviditet. Hun var definitivt en sterk pådriver for den usunne tynnhetstrenden som rår nå blant gravide og nybakte mødre. Helsepersonell ropte varsku og kommentarfeltene på nettet flommet over av kommentarer om at gravide som la på seg mer enn 12 kg var sjokoladespisene latslapper som burde skjerpe seg. Både helsepersonellet og folkene i kommentarfeltene brukte CBEs blogg som utgangspunkt for uttalelsene sine.

Denne gangen poserer hun også på måter som fremhever en liten mage på bildene. Den faktiske størrelsen på magen hennes kan hun ikke gjøre så mye med men hvordan hun velger å vise den fram i offentligheten bestemmer hun helt selv over.

Slik som CBE framstår på bloggen og i mediene virker hun på meg som en person med svært lav moral og ekstrem dårlig til å ta i mot råd og kritikk utenfra. Og som er villig til å gå over lik for å tjene penger. Håper innerligt hun ikke er slik i virkeligheten også.

• Liker 19
Gjest Bergensia
Skrevet

Like før hun ble gravid med førstemann ble hun intervjuet på bloggen "The Skinny Confidential" hvor hun uttalte at drømmen hennes var å vise andre kvinner at et svangerskap ikke ødelegger kroppen og at det var hennes største motivasjon (oversatt fra engelsk).

Siden man med sikkerhet vet av bloggeierene titter innom her til tider; hva tenker CBE om denne uttalelsen i dag etter et svangerskap og halvveis i det andre?

Vil hun definere min kropp med løs hud og strekkmerker etter to svangerskap på 3 år som "ødelagt"?

Skrevet
1 time siden, metrogull skrev:

Jeg tror hele poenget går deg hus forbi. Problemet er ikke størrelsen på gravidmagen. Problemet er hvordan CBE.no sin frontfigur poserer, vrir og vender på kroppen for at gravidmagen skal se minst mulig ut. Hun suger inn magen og holder hendene over hodet/bak kroppen for å fremvise en illusjon, noe som ikke eksisterer. Et fasaderytteri uten rot i virkeligheten. For alle med øyne kan se at hun suger inn magen, og alle med øyne kan se at buksene på instagrambildet passer perfekt rundt gravidmagen når hun står normalt og slapper av. CBE blir ikke mindre vellykket av å ha et godt synlig gravidmage avbildet på bloggen, tvert i mot.

• Liker 26
Skrevet
3 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg tror hele poenget går deg hus forbi. Problemet er ikke størrelsen på gravidmagen. Problemet er hvordan CBE.no sin frontfigur poserer, vrir og vender på kroppen for at gravidmagen skal se minst mulig ut. Hun suger inn magen og holder hendene over hodet/bak kroppen for å fremvise en illusjon, noe som ikke eksisterer. Et fasaderytteri uten rot i virkeligheten. For alle med øyne kan se at hun suger inn magen, og alle med øyne kan se at buksene på instagrambildet passer perfekt rundt gravidmagen når hun står normalt og slapper av. CBE blir ikke mindre vellykket av å ha et godt synlig gravidmage avbildet på bloggen, tvert i mot.

Du har helt rett. På et bilde på Instagram fra 7. november har hun på samme buksa og der ser den langt mindre stor ut (ha ha). Selvsagt sitter den litt løst, men det er jo modellen☺

• Liker 7
Skrevet

Hun fremstiller den så liten som overhodet mulig, samtidig som hun "ikke føler seg vel" i alle klær mer. Gått opp seks kilo, og "må" ha på seg en større bukse, pga en mage som ikke synes. I tillegg skal det selvsagt fortelles om at hun ikke har fått ett eneste strekkmerke nå heller, og hun fyser på druer. Og det sutres selvsagt over at hun ikke får trent når hun er syk, om og om igjen. Jeg skjønner godt at gravide og andre damer påvirkes negativt. 

Og nei. Jeg kritiserer ikke størrelsen på magen, men hva med å kalle en spade for en spade, og si rett ut at det ikke er store forskjellen. 

• Liker 33
Skrevet

Har hun ikke lært noen ting den forrige gangen hun gikk gravid? Hva skjer med dette behovet for å legge ut bilder av en veltrent mage når hun er gravid???

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...