Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må være utrolig ubehagelig for CBE å vite at det er dedikert en hel tråd her inne til kritikk av henne. Jeg syntes det er synd at folk skal diskutere hennes utseende når hun går gravid. Dere hadde ikke gjort det dersom hun hadde større mage, og da blir det litt motsigende å kritisere noen for å vise sin slanke mage. Hun burde være stolt uansett. Jeg tror ikke dere bidrar til å bekjempe kroppspress ved å sitte her inne og kritisere CBE. Og jeg håper hun slipper å få like mange ubehgelige kommentarer angående sin graviditet og utseende som hun fikk forrige gang. Det bidrar ikke til mindre kroppspress å kritisere noen for å være for tynn. Og indirekte er det faktisk det som gjøres her inne. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, bløtkake1 skrev:

Det må være utrolig ubehagelig for CBE å vite at det er dedikert en hel tråd her inne til kritikk av henne. Jeg syntes det er synd at folk skal diskutere hennes utseende når hun går gravid. Dere hadde ikke gjort det dersom hun hadde større mage, og da blir det litt motsigende å kritisere noen for å vise sin slanke mage. Hun burde være stolt uansett. Jeg tror ikke dere bidrar til å bekjempe kroppspress ved å sitte her inne og kritisere CBE. Og jeg håper hun slipper å få like mange ubehgelige kommentarer angående sin graviditet og utseende som hun fikk forrige gang. Det bidrar ikke til mindre kroppspress å kritisere noen for å være for tynn. Og indirekte er det faktisk det som gjøres her inne. 

Hva synes du man skal gjøre for å bekjempe kroppspress da? Har du noen gode forslag?

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, Amafalathiel skrev:

Hva synes du man skal gjøre for å bekjempe kroppspress da? Har du noen gode forslag?

Jeg tror hvertfall ikke det hjelper å gi noen kritikk for noe de ikke har kontroll over. Hun har faktisk ikke kontroll over magen sin, og selv om noen bilder sikkert kunne blitt vinklet anderledes så tror jeg ikke magen hadde blitt så veldig mye større. Hvertfall ikke stor nok til at folk her inne hadde vært fornøyde. Poengeet mitt er at å kritisere kropp ikke bidrar til mindre kroppspress

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, bløtkake1 skrev:

Jeg tror hvertfall ikke det hjelper å gi noen kritikk for noe de ikke har kontroll over. Hun har faktisk ikke kontroll over magen sin, og selv om noen bilder sikkert kunne blitt vinklet anderledes så tror jeg ikke magen hadde blitt så veldig mye større. Hvertfall ikke stor nok til at folk her inne hadde vært fornøyde. Poengeet mitt er at å kritisere kropp ikke bidrar til mindre kroppspress

Eh, hvor finner du noen som kritiserer CBEs kropp?

• Liker 13
Gjest Zeitgeist
Skrevet
19 minutter siden, bløtkake1 skrev:

Nå bør det vel også nevnes at hele tråden ikke kun omhandler bloggerens utseende. De siste sider diskuteres det heller ikke bare hvordan en gravidkropp "bør" se ut (jeger fullstendig klar over at det ikke finnes en normert gravid-kropp), men også hvordan en gravid kropp fremstilles av den gravide selv. Den samme gravide som senest i går påpekte at bloggere bør være seg bevist hvilket påvirkningsmakt de har. 

Skrevet
14 minutter siden, bløtkake1 skrev:

Jeg kritiserer heller ikke kroppen hennes. Jeg kritiserer måten hun poserer på på IG.

• Liker 12
Skrevet
18 minutter siden, bløtkake1 skrev:

Ingen her kritiserer magen hennes, for det første fordi det selvsagt ville vært absurd, og for det andre fordi ingen her har sett magen. Det som diskuteres er bilder av magen, dvs framstillinger av den, i kombinasjon med tekst etc. Verdier og standarder som bloggen velger å fronte, som et medium som når ut til mange kvinner, noen av dem gravide, og som er med på å sette en mal for deres liv som de kan måle seg mot.

Og framstillingen av både kropp og alle andre aspekter ved livet som CBE velger å fokusere på har hun selvsagt kontroll over. (Under sist graviditet blant annet vha redigering, men det trenger vi ikke rippe opp i nå).

• Liker 18
Skrevet

Tråden  er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og diskusjon om kropp samt svar.

- Pavilion, mod

Skrevet

Så.... Skal hun ligge lavt og la være å vise bilder av seg selv til hun har stor nok mage slik at ingen føler på press? Eller skal hun trykke ut "vommen" så hardt hun kan og vri seg slik at hun produserer et magebilde som kan aksepteres? Eller kanskje hun bare skal gå i store ullgensere et par måneder fremover?

Folk legger ut stor-mage-bilder av seg selv på Facebook når de er få uker på vei. Min niese forteller at hun blir snakket stygt om og mistenkeliggjort nå fordi hun er snart 7 mnd på vei uten at det viser noe særlig. Jeg synes at denne tråden inneholder mye god og saklig kritikk, men på dette punktet kan ikke CBE vinne uansett. Alt hun gjør blir feil / kritikkverdig fordi hun skal selge og drive blogge videre som gravid. Hun ser sunn og sterk ut nå

• Liker 14
Gjest Tottelotta
Skrevet (endret)

Den 18.4.2016 at 17.56, bløtkake1 skrev:

@bløtkake1 På hvilken måte bidrar det til mindre kroppspress å vise fram mere kropp? Kanskje spesielt når den kroppen som vises fram er "perfeksjonert" etter alle kunstens regler? For det er det denne bloggen gjør. Min eller din subjektive oppfatning av bloggerens utseende er uinteressant, det handler om at firmaet, som er i posisjon til å fronte noe annet enn kroppsfokus, med all tydelighet viser at de driter fullstendig i å bekjempe kroppspress på noen som helst måte.

Endret av Tekola
Fjernet sitat av slettet innhold
Skrevet
9 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Så.... Skal hun ligge lavt og la være å vise bilder av seg selv til hun har stor nok mage slik at ingen føler på press? Eller skal hun trykke ut "vommen" så hardt hun kan og vri seg slik at hun produserer et magebilde som kan aksepteres? Eller kanskje hun bare skal gå i store ullgensere et par måneder fremover?

Folk legger ut stor-mage-bilder av seg selv på Facebook når de er få uker på vei. Min niese forteller at hun blir snakket stygt om og mistenkeliggjort nå fordi hun er snart 7 mnd på vei uten at det viser noe særlig. Jeg synes at denne tråden inneholder mye god og saklig kritikk, men på dette punktet kan ikke CBE vinne uansett. Alt hun gjør blir feil / kritikkverdig fordi hun skal selge og drive blogge videre som gravid. Hun ser sunn og sterk ut nå

Et alternativ som ingen synes å ha tenkt på: Kan hun ikke bare oppføre seg normalt, beholde klærne på og holde magen sin for seg selv? Har det blitt den nye normen at gravide MÅ posere i undertøyet? 

• Liker 32
Gjest morhjertegod
Skrevet
4 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Et alternativ som ingen synes å ha tenkt på: Kan hun ikke bare oppføre seg normalt, beholde klærne på og holde magen sin for seg selv? Har det blitt den nye normen at gravide MÅ posere i undertøyet? 

Det er nok blitt ganske vanlig, så tror ikke hun er så unormal. Det var dette med hva som er normalen og ikke, hvem skal avgjøre det? Jeg reagerer ikke på disse bildene, undertøys bilder , magebilder, gravidmage osv. Hele instagram min er fult av det, både fra venner, bekjente og kjendiser. Hever ikke et øyenbryn, ville aldri gjort det selv, men om andre har lyst, so what.

Skrevet

Nemlig. Nå til dags er det vel nesten mer normalt å kringkaste gravidkroppen enn å gjemme seg. Hun lever av å vise seg frem og selge produkter. Helt urimelig å kreve at hun skal slutte med det for å unngå at noen føler press. Jeg tror de fleste som leser tar bloggen med x antall klyper salt. Kanskje motiverer hun noen gravide til å trene litt og det er jo fint, med måte. 

• Liker 5
Skrevet

Syns vi kan sitere godeste Courtney Love her: "Real girls aren't perfect, and perfect girls aren`t real."

;)

• Liker 13
Skrevet
8 timer siden, Amafalathiel skrev:

CBE poster ofte slike bilder av seg selv, uavhengig av graviditet. Se for deg hvilke spekulasjoner som hadde oppstått om hun plutselig ikke hadde postet slike bilder etter at graviditeten ble kjent... Som Fredrik29 sier; her kan nok ikke CBE "vinne" uansett hva hun gjør.

Og hadde hun ikke postet slike bilder og begrunnet det med at hun ikke vil øke kroppspresset, ja så hadde nok folk kritisert det og og kalt det lite troverdig fra en som gjør ditt og datt og sukkersild og salt.

• Liker 6
Skrevet

@Fredrik29 Tror du misforstår hva kritikken går ut på. Det er ingen som ønsker CBE skal gjemme bort gravidmagen sin. Kritikken går på tynnhetsfokuset som er så uendelig malplassert under en graviditet. 

Før graviditeten ble avslørt var det lite kroppsfokus på bloggen med blant annet normale klær. I samme sekundet graviditeten ikke lengre var en hemmelighet var rett inn i de aller trangeste klærne. Bildene jeg har sett så langt har ikke hatt fokus på hverken tøyet/mote eller den vakre gravidmagen med miraklet i, men der i mot er det er sterkt fokus på hvordan kroppen ser ut og størrelsen på magen. Slikt fokus er ikke med til å bidra til at folk flest får sunnere graviditeter, men heller graviditeter med fler komplekser for at kroppen faktisk forandrer seg. Bloggen fikk massiv kritikk under forrige svangerskap nettop for dette (se linkene som blant annet @ultiva har lagt inn). Nå er bloggeieren igjen gravid og starter i nøyaktig samme destruktive spor som sist. Utrolig trist. 

Niesen din får nå kjenne på akkurat det kroppresset som bloggen til CBE har hauset opp. Niesen din får ikke aksept for at gravidkropper er forskjellige men blir mistenkeliggjort fordi den er "liten" (hun et sikkert bare ute på å ville ha et lite barn, er forfengelig og vil bare være tynn og tenker ikke på barnet osv.). Det er da virkelig ikke dette vi ønsker? Jeg er selv liten når jeg er gravid og fikk også høre det både titt og ofte. Jeg får aldri kommentarer på kroppen min ellers, men som gravid var den fritt fram. Niesen din får nå svi for akkurat det bloggen til CBE har stelt i stand. Det er da virkelig ikke greit?

• Liker 24
Skrevet

Dette er nok spikeren i kista for at vi noensinne får se bloggen forandre seg og gå i en annen retning. Med denne graviditeten har hun jo en gyllen mulighet til å redefinere seg selv som blogger, og si "hør her, nå er jeg snart 30 og tobarnsmor og det er på tide å bli ekte" (jeg sier ikke at det hadde funket mtp manglende troverdighet, men jeg tror det er det eneste som kunne gitt bloggen en framtid). Foreløpig spiller hun dessverre samme melodi som alltid - perfeksjon, perfeksjon, perfeksjon. Og en reklameplakat har begrenset levetid.

• Liker 18
Skrevet (endret)

never mind. Gidder ikke.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...